MuscleMeat

zijkant biceps

welke zijkant? je hebt binnen en buitenkant biceps. Je kan alleen nadruk op 1 van de 2 leggen.

Ik zoek nog oefeningen voor de middelste biceps kop. Iemand?

biceps bestaan uit een een lange en korte spierkop. oefeningen voor de 'zijkant' zijn er dus niet:D

haha alweer gebanned:D

Als je de binnenkant van je bicep wilt trainen moet je een barbell breder pakken dan normaal. En voor de binnenkant smaller dan normaal.

Buiten pakken = binnen trainen,
Binnen pakken = buiten trainen.

Fenomeno zei:
Als je de binnenkant van je bicep wilt trainen moet je een barbell breder pakken dan normaal. En voor de binnenkant smaller dan normaal.

Buiten pakken = binnen trainen,
Binnen pakken = buiten trainen.

En voor de BUITENkant smaller dan normaal bedoel je zeker?

nee je pakt je dumbbells mee naar buiten

Waarom is hij gebanned?

oja, dat was wel duidelijk met zijn post:

homo's zijn ziek gespuis die r nie kunn aandoen maar idd als ze denken dat ze r de wereld mee moeten vertegenwoordigen zijn ze goed mis want ik knal ze een voor een neer als et zo ver komt, en modjes van mn kloten , ban me maar en geef maar verwitigingen aan mij, ik ben al jullie gezeik kotsbeu!!!! stop een naald in jullie reet of zo, bbetje met jullie vriendjespolitiek hier iedreen aanvallen zoals bodygainer,... jullie zijn sukkels dan in me ogen, bodygainer my m8 , my respect let them ban us both!!!! pusher

Meest vreemde vraag die ik ooit heb gezien :)

Ik train m'n zijkant biceps altijd tegelijk met m'n binnenkant borst.

Side-bicep inside-chest curl lift.

Heerlijke oefening :p .

(oe, eigenlijk wel erg flauw, en niet grappig, mijn excuses)

De laterale (lang/buitenste kop) train je juist door de armen lateraal te roteren waardoor de lange kop op lengte komt en de aanhechting vrij ligt in de biceptiale-groeve, wat dus als je je ellebogen naast je lichaam houd een brede greep betekent

De medial (korte/binnenste kop) word geacentueert als de arm mediaal geroteerd is maw smalle greep

Verders word de laterale kop meer belast in de onderste positie van de curl en de medial kop meer in de bovenste positie.

Ook kan je met beweging thv de schouder het accent iets verplaatsen, de lange kop assisteerd bij schouderabductie, de korte kop bij schouderflexie.

Beste oefening om het accent op de laterale kop te leggen is de incline W-curl, voor de mediale kop zijn seated curls en concentrationcurls het best

3XL zei:
Beste oefening om het accent op de laterale kop te leggen is de incline W-curl, voor de mediale kop zijn seated curls en concentrationcurls het best

Incline w-curl? Of you don't mind me asking: Hoe voer je die precies uit?
Heb gezocht op Google, maar daar vond ik niks mee... (ja, ergens een reply van jou op een of ander forum, maarja, daar stond de uitvoering ook niet bij)

Thanks alvast

Laatst bewerkt:
Ik doe graag remote cable curls voor de tertiaire bicepskop.

Ik gebruik vaak Scott/Preacher curls en varianten voor de lange spier van de bicep. En korte bewegings oefeningen voor de piek. Ik hou er ook wel van om men biceps aan te spannen. Heerlijk.

Terug
Naar boven