MuscleMeat

Zijn hier ook mensen die onder arm apart trainen ?

mc. chick kom maar in

pak zelf vaak pull ups fat grip omdat ik onderarmen dan meer aanpak
af en toe nog wat holds of grip werk.

Nope, niet echt nodig ... lijkt me!

zolang je het tijdens Deadliften enz af kan zonder straps, zou je ze niet persee hoeven isoleren.. ga je de stang op een gegeven moment niet meer kunnen houden kun je ze aanpakken of straps gaan gebruiken.

wat ook kan is ervoor zorgen dat het nieteens zover hoeft te komen als wat hierboven staat, een soort van preventie. wat jij wil dus..

Yep, standaard na de bicepstraining.

Soms. En wanneer ik er een aparte oefening voor doe is het meer voor kracht dan voor massa

onderarmen trainen en grip trainen zijn verschillende dingen. grip train je genoeg als je deadlift, walking lunges met gewicht, verschillende curls, pull up varianten, row varianten, shrugs etc. je kan altijd nog wat holds doen. Dit zal je kracht opleveren.

wil je net wat meer massa op je onderarmen doe dan wrist curls en extensions. En biceps curls met overhand grip of hammer curls die je brachioradiallis net wat meer aanspreken.

uiteraard zijn er altijd mensen die al dikke onderarmen krijgen zonder ze specifiek te trainen.

Sinds ik Romanian Deadlifts doe voel ik me onderarmen enorm branden, niet normaal.

ja, op armdag doe ik onderarmen er ook altij bij, 2 oefeningen

Laatst bewerkt:
grip train je genoeg als je deadlift, walking lunges met gewicht, verschillende curls, pull up varianten, row varianten, shrugs etc. je kan altijd nog wat holds doen. Dit zal je kracht opleveren.

Wel eens nagelezen hoeveel vragen er komen mbt te zwakke grip icm voorgenoemde oefeningen? waardoor grip de zwakste schakel binnen de oefening wordt wat je prima op kan lossen door extra griptraining te doen

Wel eens nagelezen hoeveel vragen er komen mbt te zwakke grip icm voorgenoemde oefeningen? waardoor grip de zwakste schakel binnen de oefening wordt wat je prima op kan lossen door extra griptraining te doen

ik heb het zelfde gehad, opgelost door na het deadliften het gewicht wat omlaag te gooien en streven naar 30sec hold bovenin met overhand grip. als dat lukt het gewicht omhoog. en high rep db rows heeft zijn bijdrage ook gehad.

Dus gericht gripwerk

Ik heb zelf nooit gericht de onderarmen getraind.
Doe een zwaar beroep en gebruik heel vaak m'n grip,onderarmen tijdens werk.heb nooit een gripprobleenm gehad. Heb wel al eens echt vermoeide handen en vingers na een zware dag maar dat Is nooit echt een probleem geweest bij het trainen. Wel al eens straps gebruikt door pijnlijke eelthanden

Ja, niet heel vaak maar zo af en toe pak ik het weer even mee.
Altijd handig een stevige handdruk ;-)

Doe deze nooit. Vroeger wel gedaan maar dan kreeg ik vrij snel last van mijn polsen. Denk overbelasting.
Ze zijn wel in verhouding dus train ze genoeg mee met de andere oefeningen volgens mij.

ik heb het zelfde gehad, opgelost door na het deadliften het gewicht wat omlaag te gooien en streven naar 30sec hold bovenin met overhand grip. als dat lukt het gewicht omhoog. en high rep db rows heeft zijn bijdrage ook gehad.

Zou je er gelijk een setje barbell shrugs op de grens van je gripkracht van kunnen maken, als je zo'n ding toch 30sec vast wil houden. :)

Dat doe ik dus ook. 1 setje shrugs op limiet van mijn grip. 1 setje met straps op limiet van mijn traps. Doet wel wat voor mijn grip. (En voor mijn traps..)

Maar dikke onderarmen krijg je toch vooral van oefeningen als de gewone barbell biceps curl Imho. (Verder in mindere mate met dingen als hammer curls en met allerhande triceps werk en side lateral raise dingen spreek je de "voorkant" flink aan.)

ik doe al een hele tijd gericht gripwerk, voor een sterke grip en ook voor de gezondheid van mijn voorarmen. Als je een beetje de anatomie van de voorarm kent en de risico's van krachtimbalansen in gedachten houdt is een beetje hand- en polsextensorwerk nooit een slecht idee, BB'er, PL'er of wiedanook. Mijn gripwerk is momenteel beperkt tot de wrist roller, wat één van de meest complete gripoefeningen is als je het juist gebruikt. Verder wordt mijn grip ook zwaar getest tijdens pull up negatives. alleen met die twee dingen heb ik een heavy grip 250 dichtgekregen zonder gerichte grippertraining.

Terug
Naar boven