AndroidHealthClinic

zijn jullie ook zo extreem als je in de cut zit?

Jamal Jaoudi is 20. Op zijn elfde besloot hij het geluk ergens anders in de wereld te zoeken. De uitzichtloosheid en armoede bij hem thuis kon hij als kind niet langer verdragen. Op een dag verstopte hij zich onder een vrachtwagen op weg naar het Westen. De eerste vijf jaar bracht hij door in de straten van Spanje op zoek naar werk om te kunnen overleven.

Na vijf jaar Spanje besloot hij te vertrekken. De crisis in 2008 had Spanje hard getroffen dus moest hij ergens anders zijn kans grijpen. Op zijn 16 belandde Jamal in België. De hoop dat het beter zou gaan was groot. Het bleek een valse hoop.

Op 8 maart 2012, 55 dagen na het begin van zijn hongerstaking, greep hij naar een naald en naaide zijn mond dicht. Hij was moe, zijn woorden waren op en dit was een laatste poging om aandacht te vragen voor de onmenselijke situatie waarin hij en vele andere zich bevinden.

Net voordat hij zijn mond dichtnaaide schreef hij een brief waar hij vraagt om een verblijfvergunning van één jaar en arbeidskaart C zodat hij legaal kan werken in ons land. Na bijna tien jaar leven op straat heeft hij er genoeg van. Jamal schrijft in zijn brief ‘We willen niet meer leven in een doodlopend straatje.

Dit is niet het standaart verhaaltje dat de de hele Marokkaanse familie verhuist naar België en met een uitkering verder gaat. Hij vraagt om een verblijfsvergunning van 1 jaar om te gaan werken. Als je het mij vraagt de ideale manier om mensen te filteren op goede bedoelingen en slechte bedoelingen.

Ik snap zelf ook wel dat België deze actie niet kan belonen, Anders naaien er volgende week nog 20 hun mond dicht. Vindt het alleen wel erg simpel hoe veel mensen hier denken.

1 Jaar, daarna gaan ze vrijwillig terug ?

Maggie :bow::bow::bow::bow::bow:

Dit is niet het standaart verhaaltje dat de de hele Marokkaanse familie verhuist naar België en met een uitkering verder gaat. Hij vraagt om een verblijfsvergunning van 1 jaar om te gaan werken. Als je het mij vraagt de ideale manier om mensen te filteren op goede bedoelingen en slechte bedoelingen.

Ik snap zelf ook wel dat België deze actie niet kan belonen, Anders naaien er volgende week nog 20 hun mond dicht. Vindt het alleen wel erg simpel hoe veel mensen hier denken.

Eindelijk eens een beetje brains aan het werk. Het is hier soms verschrikkelijk.

Mocro krijgt zijn zin niet. Mocro gaat zelfmoord plegen. Ik zeg doen.

Ik snap niet wat er zo slecht is aan mensen die immigreren om te gaan werken, is alleen maar goed voor de economie, dus ook voor jouw...

#haatmensendieallesovereenkamscheren

Mocro krijgt zijn zin niet. Mocro gaat zelfmoord plegen. Ik zeg doen.

Mensen die nooit armoede en wanhoop gekend hebben weten niet wat deze jongen heeft meegemaakt. Afrika en de maghreb is arm omdat we hen leeg hebben gezogen. Sommigen onder hen komen naar hier omdat ze verhongeren in hun eigen land; Ze maken een enorme opoffering om alles achter te laten en hun kans ergens anders te wagen. En sommigen onder hen breken dan uiteindelijk onder de stress en wanhoop/ Hoeveel mensen in Europa plegen zelfmoord omdat ze ongelukkig zijn. Als je dan kijkt wat er aan scheelt is het vaak te zielig voor woorden.

Ik begrijp dat we niet aan iedereen de hemel kunnen beloven maar moesten we onze eigen boeren niet enorm subsidiëren en ophouden met het zwaar belasten van groenten en andere producten uit Afrika dan zou Afrika veel minder vluchtelingen kennen die hun geluk in Europa zoeken.

Mensen die nooit armoede en wanhoop gekend hebben weten niet wat deze jongen heeft meegemaakt. Afrika en de maghreb is arm omdat we hen leeg hebben gezogen. Sommigen onder hen komen naar hier omdat ze verhongeren in hun eigen land; Ze maken een enorme opoffering om alles achter te laten en hun kans ergens anders te wagen. En sommigen onder hen breken dan uiteindelijk onder de stress en wanhoop/ Hoeveel mensen in Europa plegen zelfmoord omdat ze ongelukkig zijn. Als je dan kijkt wat er aan scheelt is het vaak te zielig voor woorden.

Ik begrijp dat we niet aan iedereen de hemel kunnen beloven maar moesten we onze eigen boeren niet enorm subsidiëren en ophouden met het zwaar belasten van groenten en andere producten uit Afrika dan zou Afrika veel minder vluchtelingen kennen die hun geluk in Europa zoeken.
QFT, maar buitenlanders zullen altijd de zondebok zijn in bijna iedere land.
Je hoord hier nooit eens iemand zeggen (k*t) blanken die dikke bonusen naar zichzelf schuiven of voor miljarden euro's fraude plegen.. Of de tokkies die van een uitkering leven en niks uitspoken.

Hopelijk zullen sommige ooit beseffen dat het niet om cultuur geloof of huidskleur gaat maar dat gewoon van iedere (soort) mens er goede en slechte zijn.

StopRacismNow.

QFT, maar buitenlanders zullen altijd de zondebok zijn in bijna iedere land.
Je hoord hier nooit eens iemand zeggen (k*t) blanken die dikke bonusen naar zichzelf schuiven of voor miljarden euro's fraude plegen.. Of de tokkies die van een uitkering leven en niks uitspoken.

Hopelijk zullen sommige ooit beseffen dat het niet om cultuur geloof of huidskleur gaat maar dat gewoon van iedere (soort) mens er goede en slechte zijn.

StopRacismNow.

Ik heb er niet veel aan toe te voegen. Behalve dat ik het er wel mee eens ben.

Maakt me niks uit of het nu een marokaan is of een chinees, een rus of een nieuw zeelander. Blijkbaar staat ergens in de regels dat deze man geen recht heeft op dat wat hij vraagt. Dan kan ie hoog of laag springen maar het wordt hem dan gewoon niet. Want als je een uitzondering maakt voor hem, komt gelijk een shitload anderen aan de deur kloppen. wet is wet, voor iedereen

Er staat ook nergens in de wet dat ik recht heb op een miljoen belastingvrij. Dus moet ik dan nu maar ook mijn mond dichtnaaien zodat ik dat kan afdwingen ? Zodat overal op het nieuws komt hoe zielig ik ben dat ik honger heb en dood ga, want ik wil gewoon die miljoen :(

Nee helaas zo werkt het niet. Ik wens deze man niet dood, maar er zijn gewoon betere manieren om iets te fixen. En soms is nee gewoon nee

Laatst bewerkt:

op t forum misschien niet, om mij heen hoor ik t zat:D

Deze actie is een duidelijk voorbeeld van extreme daden!!

Extremisten moeten we niet in belgie!!!

Ik snap niet wat er zo slecht is aan mensen die immigreren om te gaan werken, is alleen maar goed voor de economie, dus ook voor jouw...

#haatmensendieallesovereenkamscheren

duidelijk geen economie gestudeerd.

massale immigratie van laagopgeleide mensen in een kapitaalintensieve economie is nefast voor dit soort economie.

Rybczynski theorema

Ik kan deze mensen ook echt niet begrijpen.

Snappen jullie dan niet dat ik al een jaar train en bulk, alleen zodat ik genoeg eiwitten en vetten heb om te verbranden tijdens mijn geplande mond dicht naai honger staking, :)

Als heel Nederland die instelling als jou had waren we nu zelf ook een 3e wereld land :roflol:

Los van die discussie, je naait toch niet je mond dicht? En indien je sterft door ondervoeding/uitdroging, is dat dan niet gewoon zelfmoord?
Wat denk je daarmee te bereiken?

inb4 oneindige discussie, maarja ik ben het wel met je eens die yasmine snapt het niet helemaal

Die Yasmine snapt het misschien juist erg goed. Waar gaat het je om in het leven? Hier zijn we enorm rijk en kijk hoe we naar binnen keren, angstig zijn, niemand om ons heen het licht in de ogen gunnen en alsmaar meer willen ten koste van een ander. En juist als je je zo druk maakt om je eigen kleine rijke landje moet je je afvragen hoe hard je zou hollen als je zelf de kans had naar een (veel) rijker land te kunnen.

Kan ook anders natuurlijk, goederen en voorzieningen, industrie en vooral kansen (die wij gemonopoliseerd hebben) verdelen over de wereld, (die is ten slotte maar klein en wordt steeds kleiner dmv. technologie.) en doe eens gek, geef ik morgen noem eens wat. 2/3e of meer van mijn inkomsten en bezittingen af mocht het hele westen dat doen om de boel eens wat gelijk te trekken, grenzen op te doeken en zorgen dat iedereen het in de basis goed kan hebben. Met middelen, water, voedsel, medicatie en onderwijs. (Educatie voorkomt ook dat mensen 10+ kinderen gaan fokken enzo.) Zou daar persoonlijk erg gelukkig van worden.

Kan natuurlijk nooit, ellebogenwerk en leven als een roofdier is voor de overgrote meerderheid hun levensfilosofie. (Waarom filosofieën als anarchisme ook nooit zouden kunnen werken.) Kleine landjes met nog kleinere mensen maar met enorme ego's en machtsbolwerken die alleen omlaag kijken en hun vierkante meter zien maar nooit eens omhoog. Natuurlijk niet, als je verder kijkt dan relativeert je macht en het belang daarvan en dat moet je koste wat het kost voorkomen.

Engelengezang.
Lucht wel op om te typen, al is het maar om pvv'ers te trollen en aan mijn dagelijkse protestbehoefte te voldoen zonder echt iets te hoeven doen.

Mooie praatjes allemaal, moet je is naar afrika gaan.

Ik heb zelden zoveel luie mensen bij elkaar gezien, ze voeren allemaal geen fl**ker uit. Als je geld doneert voor scholen dan gaat dat linea recta naar corrupte bestuurders, als er zelf een project gestart wordt om iets te bouwen wordt het dezelfde dag nog uit elkaar gesloopt.

Het is een grote bodemloze put en de bevolking heeft een mentaliteit van een stel apen. Precies de reden waarom ze een derde wereld land zijn.

Terug
Naar boven