Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Ben ik geweest, keek daar anders tegen aan dan een stel apen. Ja corrupte bestuurders, rare religies en weet ik wat allemaal, is het hele probleem, beschermen van macht/status. Wat dat betreft lijken we misschien wel veel meer op ze dan je zou willen.
Ben ik geweest, keek daar anders tegen aan dan een stel apen. Ja corrupte bestuurders, rare religies en weet ik wat allemaal, is het hele probleem, beschermen van macht/status. Wat dat betreft lijken we misschien wel veel meer op ze dan je zou willen.
haalt niet weg dat je geld in een bodemloze put gooit, er is daar geen werk en/of lopende economie. die creëer je ook niet zo 1 2 3. zeker als de bevolking er geen interesse voor toont. wat blijft er dan over? noodhulp oftewel geldverspilling
"Geen levensgevaar"
Volgens Roosemont is er geen onmiddellijk levensgevaar voor de 23 hongerstakers. "Tijdens het onderzoek werd onder meer de bloeddruk en hartslag opgenomen van de betrokkenen", zegt Roosemont. "Daarnaast bleek dat de hongerstakers zo'n 15 tot 20 procent van hun lichaamsgewicht hebben verloren sinds het begin van de actie. Toch zijn ze niet uitgedroogd omdat ze onder meer thee, water en suikerwater tot zich nemen. Volgens de dokters is er geen onmiddellijk levensgevaar voor hen. Dat geldt ook voor Jamal.
Die Yasmine snapt het misschien juist erg goed. Waar gaat het je om in het leven? Hier zijn we enorm rijk en kijk hoe we naar binnen keren, angstig zijn, niemand om ons heen het licht in de ogen gunnen en alsmaar meer willen ten koste van een ander. En juist als je je zo druk maakt om je eigen kleine rijke landje moet je je afvragen hoe hard je zou hollen als je zelf de kans had naar een (veel) rijker land te kunnen.
Kan ook anders natuurlijk, goederen en voorzieningen, industrie en vooral kansen (die wij gemonopoliseerd hebben) verdelen over de wereld, (die is ten slotte maar klein en wordt steeds kleiner dmv. technologie.) en doe eens gek, geef ik morgen noem eens wat. 2/3e of meer van mijn inkomsten en bezittingen af mocht het hele westen dat doen om de boel eens wat gelijk te trekken, grenzen op te doeken en zorgen dat iedereen het in de basis goed kan hebben. Met middelen, water, voedsel, medicatie en onderwijs. (Educatie voorkomt ook dat mensen 10+ kinderen gaan fokken enzo.) Zou daar persoonlijk erg gelukkig van worden.
Kan natuurlijk nooit, ellebogenwerk en leven als een roofdier is voor de overgrote meerderheid hun levensfilosofie. (Waarom filosofieën als anarchisme ook nooit zouden kunnen werken.) Kleine landjes met nog kleinere mensen maar met enorme ego's en machtsbolwerken die alleen omlaag kijken en hun vierkante meter zien maar nooit eens omhoog. Natuurlijk niet, als je verder kijkt dan relativeert je macht en het belang daarvan en dat moet je koste wat het kost voorkomen.
Engelengezang.
Lucht wel op om te typen, al is het maar om pvv'ers te trollen en aan mijn dagelijkse protestbehoefte te voldoen zonder echt iets te hoeven doen.
Dat een land armer is dan het Westen betekent niet dat iedereen ongelukkig is. Niet overal op de wereld heerst het consumentisme, en vanuit die hoek denk en redeneer jij. Zij hebben minder geld en kansen op de arbeidsmarkt, dus zullen ze wel minder gelukkig zijn.
Mensen zijn ongelukkig omdat het land k*t geregeerd wordt en daardoor ziekte, honger en oorlog het land teistert, en niet omdat ze elk jaar geen nieuwe smartphone kunnen kopen.
Jullie gaan kort door de bocht en nuanceren niet , en IK begrijp het niet helemaal?? Tjonge jonge, ik herhaal het, je hebt nooit honger gekend, zo veel is duidelijk.
---------- Post toegevoegd Thu 29 Mar 2012 om 20:37 ----------
Mooie praatjes allemaal, moet je is naar afrika gaan.
Ik heb zelden zoveel luie mensen bij elkaar gezien, ze voeren allemaal geen fl**ker uit. Als je geld doneert voor scholen dan gaat dat linea recta naar corrupte bestuurders, als er zelf een project gestart wordt om iets te bouwen wordt het dezelfde dag nog uit elkaar gesloopt.
Het is een grote bodemloze put en de bevolking heeft een mentaliteit van een stel apen. Precies de reden waarom ze een derde wereld land zijn.
Nu begrijp ik waarom Nederland achteruit gaat. Iemand die dergelijke ongenuanceerde onzin verkoopt kan enkel een zielige opleiding achter de rug hebben.
Jullie gaan kort door de bocht en nuanceren niet , en IK begrijp het niet helemaal?? Tjonge jonge, ik herhaal het, je hebt nooit honger gekend, zo veel is duidelijk.
---------- Post toegevoegd Thu 29 Mar 2012 om 20:37 ----------
Nu begrijp ik waarom Nederland achteruit gaat. Iemand die dergelijke ongenuanceerde onzin verkoopt kan enkel een zielige opleiding achter de rug hebben.
En om even op je in te gaan. Het is geen ongenuanceerde onzin, ga zelf maar is naar Afrika. Precies hoe het daar werkt, ze hebben ook helemaal geen zin om economisch progressie te maken. Ze vinden het allemaal wel prima zo, de mannen zitten de hele dag onder een boom en laten de vrouwen werken en de kinderen bedelen.
Je kan het zoals de meerderheid van de mensen romantiseren, omdat je de waarheid niet onder ogen wil zien, maar dat is wel heel erg naïef.
En om even op je in te gaan. Het is geen ongenuanceerde onzin, ga zelf maar is naar Afrika. Precies hoe het daar werkt, ze hebben ook helemaal geen zin om economisch progressie te maken. Ze vinden het allemaal wel prima zo, de mannen zitten de hele dag onder een boom en laten de vrouwen werken en de kinderen bedelen.
Je kan het zoals de meerderheid van de mensen romantiseren, omdat je de waarheid niet onder ogen wil zien, maar dat is wel heel erg naïef.
Waarom is het iedere keer zo bij jullie die het wel allemaal zo goed snappen, dat je altijd de makkelijkste "waarheid" verkiest?
Onwikkelingshulp, bodemloze put, niks aan doen, makkelijk. Afrika, niks aan doen want.., makkelijk. Buitenlanders, laten stikken want.., makkelijk. Verzorgingsstaat, heb ik niet nodig, makkelijk. Milieu, allemaal onzin, makkelijk. Enz. Enz.
Nooit eens een moeilijke "waarheid" waarbij iets van je verlangt wordt.
Toeval? Meh.
Waarom is het iedere keer zo bij jullie die het wel allemaal zo goed snappen, dat je altijd de makkelijkste "waarheid" verkiest?
Onwikkelingshulp, bodemloze put, niks aan doen, makkelijk. Afrika, niks aan doen want.., makkelijk. Buitenlanders, laten stikken want.., makkelijk. Verzorgingsstaat, heb ik niet nodig, makkelijk. Milieu, allemaal onzin, makkelijk. Enz. Enz.
Nooit eens een moeilijke "waarheid" waarbij iets van je verlangt wordt.
Toeval? Meh.
Waar heb je het over? Het enige waar ik het over heb gehad in dit topic is me vorige post waarin ik zijn vergelijking met Hitler benadruk.
Voor de rest heb ik nergens ook een mening of standpunt neergezet over hoe ik denk over dit onderwerp. Je hebt dus geen idee welke waarheid ik verkies.
Dat alle Afrikanen lui zijn daar geloof ik niet zo in, waar ik wel in geloof is dat ontwikkelingshulp een pot met geld is die je net zo goed in de sloot kan gooien.
Heel die ontwikkelingshulp is ontstaan vanwege een schuldgevoel van Europa na al het koloniseren. Zolang grote internationale investeerders geen zaken willen doen met Afrika lost ontwikkelingshulp niets op.