XXL Nutrition

Zijn mijn gains beperkt door steeds dezelfde oefeningen te doen?

jefba

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
71kg
Vetpercentage
15%
Hoi mede bodybuilders,

Ben nu zo'n 8 maanden actief aan het sporten, heb prima gains gekregen alleen het loopt de laatste 2-3 maanden een beetje vast. Zou dat kunnen komen doordat ik altijd dezelfde oefeningen doe voor een bepaalde spiergroep? Ik heb gelezen dat variatie goed is, maar dat is niet nodig toch? Of wel? Zou t gebrek aan variate me gains kunnen weerhouden?
Dit is me schema.

Borst : bank drukken, dumbbell flyes, cable crossover , peck deck
Triceps: Tricep pushdown, Dumbbell extension, Dips,

Rug: Low row, Deadlift, Lat pulldown, Bent over row
Biceps: Barbell curl, concentration dumbbell curl, Hammer curls, optrekken

Benen: Squats, Leg extension, Legg press, Abductor machine
Schouders: Standing lateral raises, Shrugs, shoulder press + eentje op een machine.

Ik doe deze oefeningen al 8 maanden lang.
Ligt het aan me variatie? Zoja welke oefeningen zijn goed om in te switchen en voor welke?
Alvast bedankt

Ik kan je niet zeggen waar het wel aan ligt, maar aan variatie gegarandeerd niet iig.
Krijg er rillingen van elke keer dat mensen beginnen met dat eeuwige verkoopspraatje dat je je routine elke paar maand moet overhoop gooien om progressie te blijven maken.

Als je systematisch meer gewicht/reps/intensiteit gebruikt en je eet boven je maintenance aantal kcal, dan komt het wel goed.

• Topic Starter Topic Starter
Ik kan je niet zeggen waar het wel aan ligt, maar aan variatie gegarandeerd niet iig.
Krijg er rillingen van elke keer dat mensen beginnen met dat eeuwige verkoopspraatje dat je je routine elke paar maand moet overhoop gooien om progressie te blijven maken.

Als je systematisch meer gewicht/reps/intensiteit gebruikt en je eet boven je maintenance aantal kcal, dan komt het wel goed.