XXL Nutrition

Zijn mijn gains beperkt door steeds dezelfde oefeningen te doen?

jefba

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
71kg
Vetpercentage
15%
Hoi mede bodybuilders,

Ben nu zo'n 8 maanden actief aan het sporten, heb prima gains gekregen alleen het loopt de laatste 2-3 maanden een beetje vast. Zou dat kunnen komen doordat ik altijd dezelfde oefeningen doe voor een bepaalde spiergroep? Ik heb gelezen dat variatie goed is, maar dat is niet nodig toch? Of wel? Zou t gebrek aan variate me gains kunnen weerhouden?
Dit is me schema.

Borst : bank drukken, dumbbell flyes, cable crossover , peck deck
Triceps: Tricep pushdown, Dumbbell extension, Dips,

Rug: Low row, Deadlift, Lat pulldown, Bent over row
Biceps: Barbell curl, concentration dumbbell curl, Hammer curls, optrekken

Benen: Squats, Leg extension, Legg press, Abductor machine
Schouders: Standing lateral raises, Shrugs, shoulder press + eentje op een machine.

Ik doe deze oefeningen al 8 maanden lang.
Ligt het aan me variatie? Zoja welke oefeningen zijn goed om in te switchen en voor welke?
Alvast bedankt

Ik kan je niet zeggen waar het wel aan ligt, maar aan variatie gegarandeerd niet iig.
Krijg er rillingen van elke keer dat mensen beginnen met dat eeuwige verkoopspraatje dat je je routine elke paar maand moet overhoop gooien om progressie te blijven maken.

Als je systematisch meer gewicht/reps/intensiteit gebruikt en je eet boven je maintenance aantal kcal, dan komt het wel goed.

• Topic Starter Topic Starter
Ik kan je niet zeggen waar het wel aan ligt, maar aan variatie gegarandeerd niet iig.
Krijg er rillingen van elke keer dat mensen beginnen met dat eeuwige verkoopspraatje dat je je routine elke paar maand moet overhoop gooien om progressie te blijven maken.

Als je systematisch meer gewicht/reps/intensiteit gebruikt en je eet boven je maintenance aantal kcal, dan komt het wel goed.

Oké fijn dat ik weet dat variatie niet zon grote rol speelt in de gains, maar als je zo kijkt naar me oefeningen, zou die dan oke? en redelijk voor massa etc? of kan ik wat oefeningen switchen

Oké fijn dat ik weet dat variatie niet zon grote rol speelt in de gains, maar als je zo kijkt naar me oefeningen, zou die dan oke? en redelijk voor massa etc? of kan ik wat oefeningen switchen

Sommige zaken zijn 'imo' beetje overkill.. 3 fly oefeningen en maar 1 press voor je borst .. Kan je beter die pec deck eruit gooien en ook incline dumbbell bench doen.

Same voor biceps, 3 soorten curls en ook nog chin-ups? Schrap maar zeker al 1 curl oefening. En doe zeker altijd eerst de grootste oefeningen eerst, in dit geval dus chin-ups. Kan zijn dat je dat doet, maar valt niet af te leiden uit je schema hier.

ziet er goed uit, gewoon af en toe beetje switchen in gewicht/reps etc wat door Matz ook aangegeven wordt, probeer een keer je calorieën en eiwitten te verhogen als je nog steeds met het zelfde voedingsschema werkt.

ps. je zou een oefening voor achterkant schouders toe kunnen voegen

• Topic Starter Topic Starter
ziet er goed uit, gewoon af en toe beetje switchen in gewicht/reps etc wat door Matz ook aangegeven wordt, probeer een keer je calorieën en eiwitten te verhogen als je nog steeds met het zelfde voedingsschema werkt.

ps. je zou een oefening voor achterkant schouders toe kunnen voegen

Ik zal me calorieen wat verhogen, aan eiwitten kan het echt niet liggen.
Zal reverse cable fly in me workout erbij stoppen om wat meer nadruk op me achterkant schouder te leggen.
Thx

Vertel ons hoeveel sets/reps je maakt.

Sommige zaken zijn 'imo' beetje overkill.. 3 fly oefeningen en maar 1 press voor je borst .. Kan je beter die pec deck eruit gooien en ook incline dumbbell bench doen.

Same voor biceps, 3 soorten curls en ook nog chin-ups? Schrap maar zeker al 1 curl oefening. En doe zeker altijd eerst de grootste oefeningen eerst, in dit geval dus chin-ups. Kan zijn dat je dat doet, maar valt niet af te leiden uit je schema hier.

Is dat noodzakelijk of alleen fijner ivm uitputting? Indien noodzakelijk, waarom dan?

Schema is niet goed, 4 sets voor biceps 3 voor benen en 4 voor rug? 4 voor borst is in verhouding ook wat veel

---------- Post toegevoegd 12 June 2013 om 07:25 ----------

Ohja en kuiten?

Is dat noodzakelijk of alleen fijner ivm uitputting? Indien noodzakelijk, waarom dan?

http://www.muscleprodigy.com/compound-vs-isolation-exercises-what-is-better-arcl-664.html

Even snel wat opgezocht. Voor mij is het tbh gewoon common sense.. Compounds vereisen meer kracht in het algemeen en betrekken meer verschillende spieren in de uitvoering dan de isolatie oefeningen. Je wilt deze dus eerst doen om zoveel mogelijk eruit te halen en pas daarna isolatie werk doen om apart nog nadruk te leggen.

http://www.muscleprodigy.com/compound-vs-isolation-exercises-what-is-better-arcl-664.html

Even snel wat opgezocht. Voor mij is het tbh gewoon common sense.. Compounds vereisen meer kracht in het algemeen en betrekken meer verschillende spieren in de uitvoering dan de isolatie oefeningen. Je wilt deze dus eerst doen om zoveel mogelijk eruit te halen en pas daarna isolatie werk doen om apart nog nadruk te leggen.

Daar zit wat in ja.
Onderstaande maakt je bron alleen vrij ongeloofwaardig :p
Na 45 dagen cutten kan je inderdaad heel droog komen te staan, maar als je nog nooit KT hebt gedaan haal je in 45 dagen weinig uit

You get all the best exercises and diet plans to get you absolutely shredded and in the most peak physical condition in just 45 days. Everything is mapped out for you. All you do is follow the program as written and we can guarantee you that 45 days later you will never look better.

Het zal voornamelijk aan je voeding liggen, al helemaal na pas 8 maanden trainen.
En misschien verwacht je gewoon te veel, in het begin gain je nou eenmaal erg veel. Dit word steeds minder en minder..

Daar zit wat in ja.
Onderstaande maakt je bron alleen vrij ongeloofwaardig :p
Na 45 dagen cutten kan je inderdaad heel droog komen te staan, maar als je nog nooit KT hebt gedaan haal je in 45 dagen weinig uit

Haha, ja ik heb enkel snel de inhoud van het artikel zelf doorgebladerd :p.
Al die advertentie BS op fitness gerelateerde websites is natuurlijk nooit serieus te nemen.

Schema is niet goed, 4 sets voor biceps 3 voor benen en 4 voor rug? 4 voor borst is in verhouding ook wat veel

---------- Post toegevoegd 12 June 2013 om 07:25 ----------

Ohja en kuiten?

Vind je dat veel? Ik pak er meestal 5 of 6 voor borst, rug, benen of schouders. Dat is wel inclusief isloatieoefeningen.

Is inderdaad vrij veel, maar wat voor de één wel werkt hoeft voor een ander niet te werken.
Ik geloof dat de poolse (of een ander oostblokland :p) manier van bb is dat ze gewoon iedere dag alle spiergroepen tot max trainen, dus het kan wel degelijk ;)

Vind je dat veel? Ik pak er meestal 5 of 6 voor borst, rug, benen of schouders. Dat is wel inclusief isloatieoefeningen.

Vind ik in verhouding veel, kijk hoe klein borst is en hoe groot benen, die kunnen dus meer hebben, en behalve squat en leg press doet hij niks voor hamstrings en kuiten

Vind ik in verhouding veel, kijk hoe klein borst is en hoe groot benen, die kunnen dus meer hebben, en behalve squat en leg press doet hij niks voor hamstrings en kuiten
Ik doe 4oefeningen voor borst en ook 4 voor benen (kuiten incluis!). Op deze manier groeien deze spieren het beste bij mij :) Als ik meer (of minder) oefeningen voor deze spiergroepen doe, lijkt het me minder goed af te gaan. Dus het is volgens mij niet 'hoe groter je spieren, hoe meer oefeningen'. Zelf wat uitzoeken wat per spiergroep best werkt :)

Borst :
decline bench press 12/10/8/6/4
Cable flys 4x8
Incline dumbbell press 4x8
Incline Cable flys 3x12

Benen :
Squat 5x10
Lying Leg curl 3x12
Leg Press 3x12
Standing calfraise machine 3x12

EDIT: ik zorg er natuurlijk wel voor dat ik elke spier getraind heb. Dus bij beentraining niet de hamstrings en kuiten overslaan :p

Terug
Naar boven