MuscleMeat

Zijn orale steroiden echt schadelijk?

Peiling Peiling Zijn orale steroiden echt gevaarlijk en zeer giftig?

• Totaal stemmers
    88
:roflol:

De film die ik heb staat zo beschreven!!!! :eek:

Echt zo?

:roflol:

KaLe zei:
offtopic;

He DBC; als we nou toch over je signature aan het zeiken zijn;

het is Porter Cottrell en niet Cottrell Porter... :D
lol...die film die ik heb staat ook zo beschreven...maar google vind dat het idaad Porter Cottrell is...google heeft altijd gelijk..

Ontopic: Is 100mg dbol net zo zwaar op de lever als 100mg winny, 100mg drol en 100mgvar of zit daar ook verschil tussen...

Bij deze gecorrigeerd. Ik vond het niet zo storend als die Engelse uitspraak in een quote van Gunther...t*ring wat een taalfout...

• Topic Starter Topic Starter
Mijn voorlopige constatering is dat veel mensen maar wat roepen zonder dat het gebaseerd is op harde bewijzen.
Ik heb nog geen enkel wetenschappelijk bewijs gezien dat kuren met orals op langere termijn schadelijker is dan met injectables. En dan ga ik er vanuit dat dat de oral kuren niet langer zijn dan wat jij bijvoorbeeld in je body spuit als je kuurt.

Ik ben momenteel bezig met een medische literatuurstudie om een causaal verband tussen de inname van orale steroiden en leverproblemen te vinden.

En tot dusverre ziet het er naar uit dat dat alle oral "bashers"/afkrakers uit de nek lullen.

Jij haalt feiten en meningen door elkaar!

DBC01 zei:
Man die dbol tabs zijn gewoon utter bloody rotzooi, da's een vaststaand feit. Klinkt erg modieus om nu keihard te gaan beweren dat ze okay voor je body zijn maar dat zijn ze dus NIET.

heb lang geleden zelf 10 weken dianabol gebruikt.. samen met sustanon en deca.. direct na de kuur een bloedtest gedaan.. leverwaarden waren heel licht (verwaarloosbaar volgens mijn huisarts) verhoogd.. kort daarna waren ze weer 'perfect'

geen idee wat veelvuldig gebruik op lange termijn voor resultaat heeft natuurlijk maar of je nou 4, 6 of 10 weken orals gebruikt.. tja.. mot kenne! denk dat de levertjes van (zware) alcoholgebruikers het toch wel wat zwaarder te verduren hebben.. (was dat nou een heel stiekem excuus..? ;))

even ook off topic maar het is wel cotrell Porter, cotrell is een voornaam en googl zet soms de achternaam eerst en dan de voornaam dat doen ze hier toch ook vaak

pampam zei:
even ook off topic maar het is wel cotrell Porter, cotrell is een voornaam en googl zet soms de achternaam eerst en dan de voornaam dat doen ze hier toch ook vaak
lol...k heb ff filmpie gekeke en op einde staat er wel porter cottrell....weet het ook niet meer

Elmo zei:
Mijn voorlopige constatering is dat veel mensen maar wat roepen zonder dat het gebaseerd is op harde bewijzen.
Ik heb nog geen enkel wetenschappelijk bewijs gezien dat kuren met orals op langere termijn schadelijker is dan met injectables. En dan ga ik er vanuit dat dat de oral kuren niet langer zijn dan wat jij bijvoorbeeld in je body spuit als je kuurt.

Ik ben momenteel bezig met een medische literatuurstudie om een causaal verband tussen de inname van orale steroiden en leverproblemen te vinden.

En tot dusverre ziet het er naar uit dat dat alle oral "bashers"/afkrakers uit de nek lullen.
Als je ergens geen studie over vindt dan is de conclusie dus onzin/lullen? Leuke denkwijze.

Je hoeft geen geleerde te zijn om te begrijpen dat er op lange termijn wel degelijk leverbeschadiging of tenminste ontregeling optreed bij gebruik van orale steroïden. Geen studies gevonden? Kijk eens naar alle gevallen in de bodybuildingwereld die met gezondheidsproblemen zitten of al onder de grond liggen. Natuurlijk weten we dat de dosis en duur dan hoger was dan wat je van een verstandig gebruiker zou mogen verwachten. Maar ieder persoon is anders, en soms kan 6 of 8 weken aan een bepaalde dosis al voldoende zijn om de boel voor een heel lange tijd om zeep te helpen, misschien wel defenitief. Ik heb in je poll trouwens aangeduid dat ik iemand ken die er blijvende schade van heeft opgelopen.

Zoiets gaat men in de wetenschap natuurlijk moeilijk kunnen testen op mensen, omdat het resultaat alleen de gezondheid kan schaden, lijkt me dus logisch dat je waarschijnlijk enkel studies op ratten zal vinden, ofwel een stel bodybuilders die zo gek zijn om hun gezondheid te riskeren voor een stel gratis anabolen. Natuurlijk zal men dan de duur beperken tot maximaal 12 weken oid, wat meestal nog niet direct blijvende schade opleverd aan redelijke dosis.

Ik vind het altijd erg jammer dat je met zulke posts afkomt. Wij zijn hier echt niet om de mensen zo ongezond mogelijk te laten kuren. Je speelt heel graag advocaat van de duivel, maar ik zie er echt geen positieve bijdrage in voor dit board, integendeel.

Elmo zei:

Groei je daar ook van? :D

Maar ff zonder dollen, ik zou verbaast zijn als die orals bij hoge doseringen of langdurig gebruik geen schade aan de lever zouden veroorzaken.

ik denk ook dat meeste mensen iemand kennen of gezien hebben, die aan de orals ging(dboll bv) en na een paar weken pijn in de zij krijgen geel uitslaan enz. enz.

geen wetenschappelijk bewijs maar je kan 1 en 1 toch ook wel optellen?

Ik wat niet wat je probleem is BIG T maar je reageert op mij als door een bij gestoken. Het is nu eenmaal zo dat ik een eigen mening heb die niet altijd strookt met wat de de mainstream op dit board roept.

En er zijn wel dgelijk studies over steroiden en het effect op mensen. Datzelfde geldt voor studies met ratten en honden etc. resultaten die heel goed op mensen geprojecteerd kunnen worden.

Ik zou je ook aan willen raad mijn posts goed te lezen. Dan kun je wat leren en daarnaast constateren dat ik zeg dat orals bij gebruik gelijk aan dat van injectables geen blijvende schade zullen opleveren. Zelfs niet wanneer er veel hogere dosis gebruikt worden dan te doen gebruikelijk.

En een advocaat van de duivel ben ik niet, eerder Mr Safe. (zie bijv. mijn posts over oestogenen)
Ik erger me echter aan het ongenuanceerd afkraken van orals.
Alsof het steken van naalden in je lijf door post-puberale hobbybodybuilders zo safe is. De meesten gebruiken niet eens ontsmettingsmiddelen.
Je moest eens weten hoeveel abcessen er op de eerste hulp worden behandeld.

Wat ik ook schrijf, je zult het nooit een positieve bijdrage vinden.
Misschien zegt dat meer over jou dan over mij!

Big_T zei:
Als je ergens geen studie over vindt dan is de conclusie dus onzin/lullen? Leuke denkwijze.

Je hoeft geen geleerde te zijn om te begrijpen dat er op lange termijn wel degelijk leverbeschadiging of tenminste ontregeling optreed bij gebruik van orale steroïden. Geen studies gevonden? Kijk eens naar alle gevallen in de bodybuildingwereld die met gezondheidsproblemen zitten of al onder de grond liggen. Natuurlijk weten we dat de dosis en duur dan hoger was dan wat je van een verstandig gebruiker zou mogen verwachten. Maar ieder persoon is anders, en soms kan 6 of 8 weken aan een bepaalde dosis al voldoende zijn om de boel voor een heel lange tijd om zeep te helpen, misschien wel defenitief. Ik heb in je poll trouwens aangeduid dat ik iemand ken die er blijvende schade van heeft opgelopen.

Zoiets gaat men in de wetenschap natuurlijk moeilijk kunnen testen op mensen, omdat het resultaat alleen de gezondheid kan schaden, lijkt me dus logisch dat je waarschijnlijk enkel studies op ratten zal vinden, ofwel een stel bodybuilders die zo gek zijn om hun gezondheid te riskeren voor een stel gratis anabolen. Natuurlijk zal men dan de duur beperken tot maximaal 12 weken oid, wat meestal nog niet direct blijvende schade opleverd aan redelijke dosis.

Ik vind het altijd erg jammer dat je met zulke posts afkomt. Wij zijn hier echt niet om de mensen zo ongezond mogelijk te laten kuren. Je speelt heel graag advocaat van de duivel, maar ik zie er echt geen positieve bijdrage in voor dit board, integendeel.

Als je enkel bevestigingen van je overtuiging zoekt waarom open je dan een poll?

uh even voor de duidelijkheid elmo maar ontsmetten van de injectieplek is erg achterhaald in de medische wereld

Elmo opent een poll om nog even extra veel stemmen tégen zijn theorie te verzamelen om ons vervolgens om de oren te slaan met een theorietje van zijn studie.

Als je een arts vraagt wat lichamelijk minder belastend is; middel A oraal 7 keer per week innemen of middel A depot te injecteren, eenmaal per week, dan zal ie je rustig vertellen dat het dagelijks innemen van orale middelen, die 2 keer de lever passeren en dus 2 keer een dreun krijgen, véél belastender is.

Even een geluid uit het ziekenhuis alhier:
Een arts gevraagd, die zegt dat het per middel verschilt. Voor de psychiatrie is het bewezen dat medicatie voor deze doeleinden oraal veel belastender is.
Maar voor andere geneesmiddelen kan dit niet opgaan.

Echter 2 kanttekeningen:
A: Onderzoek kan Elmo nooit doen omdat ie placebo's moet hebben en proefpersonen bewust moet blootstellen aan hoge doses. Dat doet men alleen bij terminale patienten.
Zijn onderzoek zal dus blijven bij nalezen van rapporten.
B: Het gaat hier om hormonen waarvan al is bewezen dat injectabel al een enorme aanslag pleegt op het lichaam. We slikken niet voor niets leverbeschermers en kuren na. Dus de orale versie ervan zal wel niet veel zachtzinniger zijn.

Breaking news brengen is moeilijker dan je denkt en dit druist tegen elke redenering in.

Is het doel van een poll te bewijzen dat je gelijk hebt of om te achterhalen wat anderen denken? Dat laatste dus.

Mans zei:
Als je enkel bevestigingen van je overtuiging zoekt waarom open je dan een poll?

Ik heb een eigen mening en als je daar niet tegen kunt moet je maar in andere threads posten. Dat je je aangesproken voelt voor wat betreft mijn opmerking post-puberaal" snap ik niet niet want gezien deze post klopt het woordje "post" bij jou niet.
Je kunt ook inhoudelijk reageren in plaats van een slijmerige bruine hand te halen.

Navy zei:
Het probleem is dat je altijd zo uit de hoogte doet met je leuke theorietjes, de toon die jij aanslaat, staat veel jongens niet aan.

Jij weet ook alles he? of is daar ook onderzoek naar gedaan, abcessen bij eerste hulp!

Ik denk dat de meeste post-puberale hobbybodybuilders op dit board een stuk meer pratijk ervaringen hebben dan jij.

Volgens mij doe jezelf niet eens aan fanatiek bodybuilding, en kom je hier op het board intressant doen omdat je een 1 of andere LOI cursus medicijnen heb gevolgd.

En natuurlijk heb je best wat goede post gepost, maar het gaat om de manier waarop.

peace

Elmo zei:

Jij haalt feiten en meningen door elkaar!

Als je een poll opent, dan vraag je mensen om hun mening / ervaring. Dan is het een beetje flauw om te roepen dat je nog geen 'bewijzen' hebt gezien. Vraag mensen dan niet naar hun mening of stel de vraag anders.

Daarnaast zijn er nog mensen die in de poll aangegeven hebben dat er wetenschappelijk bewijs is. Door alleen maar te zeiken tegen mensen die een andere mening hebben, nodig je de mensen die zeggen dat er wetenschappelijk bewijs is (en ook anderen) niet uit om hier de mening / ervaring met anderen te delen.

Gemiste kans.

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven