Fitness Seller

Zijn orale steroiden echt schadelijk?

Peiling Peiling Zijn orale steroiden echt gevaarlijk en zeer giftig?

• Totaal stemmers
    88
hardgainers zei:
off topic> sorry DBC je bent een goeie gast maar die handtekening??
'Yo DBC,
Karma geef ik bijna nooit aan mensen, dus kan ik jou niet vaak genoeg waardering tonen. Maar, man, omdat je zoveel goeie shit post de afgelopen weken: bedankt!!!' :kots:

Doe anders gewoon even mee!!! :D

klaas zei:
Ontopic: Is 100mg dbol net zo zwaar op de lever als 100mg winny, 100mg drol en 100mgvar of zit daar ook verschil tussen...

Is idd een thread over. Oxy is het zwaarste, dan halotestin, Dboll en dan Winny. Deze volgorde dacht ik.

• Topic Starter Topic Starter
Elmo opent een poll om nog even extra veel stemmen tégen zijn theorie te verzamelen om ons vervolgens om de oren te slaan met een theorietje van zijn studie.

Ach, was dat het doel van de poll? Vernieuwing gaat gepaard met veel weerstand maar daarom hoef ik het onderwerp niet uit de weg te gaan.

Als je een arts vraagt wat lichamelijk minder belastend is; middel A oraal 7 keer per week innemen of middel A depot te injecteren, eenmaal per week, dan zal ie je rustig vertellen dat het dagelijks innemen van orale middelen, die 2 keer de lever passeren en dus 2 keer een dreun krijgen, véél belastender is.

Ik ontken ook niet dat het belastend is maar bestrijdt de mening dat het schadelijk voor je is als je de orals niet langer gebruikt dan je zou doen bij injectables. Leverbeschadiging krijg je niet door 2x per een 10 weekse oral kuur te nemen. Dan moet je een paar jaar aaneengesloten hoge doseringen nemen.
Even een geluid uit het ziekenhuis alhier:
Een arts gevraagd, die zegt dat het per middel verschilt. Voor de psychiatrie is het bewezen dat medicatie voor deze doeleinden oraal veel belastender is.
Maar voor andere geneesmiddelen kan dit niet opgaan.

Je mist het punt. Het is belastend maar dat is slechts tijdelijk! De lever moet gewoon een tijdje extra hard werken maar dat is op zich niet schadelijk.

Echter 2 kanttekeningen:
A: Onderzoek kan Elmo nooit doen omdat ie placebo's moet hebben en proefpersonen bewust moet blootstellen aan hoge doses. Dat doet men alleen bij terminale patienten.

Er wordt genoeg onderzoek gedaan en er is al veel onderzocht. Ik zal binnenkort een bloemlezing posten. Ook zijn er onderzoeken met placebogroepen gedaan.

Zijn onderzoek zal dus blijven bij nalezen van rapporten.
B: Het gaat hier om hormonen waarvan al is bewezen dat injectabel al een enorme aanslag pleegt op het lichaam. We slikken niet voor niets leverbeschermers en kuren na. Dus de orale versie ervan zal wel niet veel zachtzinniger zijn.

Er is veel hype in de BB-industry want ook hier moeten mensen geld verdienen aan roids, supplementen en voedingsmiddelen.
orale middelen zijn ook niet zachtzinng maar veel minder gevaarlijk dan de meesten willen doen geloven.

Breaking news brengen is moeilijker dan je denkt en dit druist tegen elke redenering in.

Mijn mening mag dan tegen de gevestigde orde ingaan maar daarom is een discussie juist zo goed. Dan kan ieder zelf bepalen waar hij of zij het mee eens is.

Dit zat er in iedereen heeft een eigen mening over gebruik van orals mijn mening is dat je beter voor injects kan gaan :D

Als je goed leest zie je dat ik niet zeik maar gewoon een mening geef. Al voor de poll had ik mijn mening gepost. En misschien moet ik het anders vragen in de thread maar helaas heb ik geen informatie gezien die aantoont dat mijn stelling onjuist. Die info zie ik graag tegemoet. En ik heb respect voor mensen die inhoudelijk ingaan op het thema ongeacht leeftijd, ervaring of kuurverleden. Iedere mening of stelling is welkom en zal ik ik dus ook serieus behandelen.

Rhinemann zei:
Als je een poll opent, dan vraag je mensen om hun mening / ervaring. Dan is het een beetje flauw om te roepen dat je nog geen 'bewijzen' hebt gezien. Vraag mensen dan niet naar hun mening of stel de vraag anders.

Daarnaast zijn er nog mensen die in de poll aangegeven hebben dat er wetenschappelijk bewijs is. Door alleen maar te zeiken tegen mensen die een andere mening hebben, nodig je de mensen die zeggen dat er wetenschappelijk bewijs is (en ook anderen) niet uit om hier de mening / ervaring met anderen te delen.

Gemiste kans.

Elmo zei:
Ach, was dat het doel van de poll? Vernieuwing gaat gepaard met veel weerstand maar daarom hoef ik het onderwerp niet uit de weg te gaan.

Ik ontken ook niet dat het belastend is maar bestrijdt de mening dat het schadelijk voor je is als je de orals niet langer gebruikt dan je zou doen bij injectables. Leverbeschadiging krijg je niet door 2x per een 10 weekse oral kuur te nemen. Dan moet je een paar jaar aaneengesloten hoge doseringen nemen.

Je mist het punt. Het is belastend maar dat is slechts tijdelijk! De lever moet gewoon een tijdje extra hard werken maar dat is op zich niet schadelijk.

Er wordt genoeg onderzoek gedaan en er is al veel onderzocht. Ik zal binnenkort een bloemlezing posten. Ook zijn er onderzoeken met placebogroepen gedaan.

Er is veel hype in de BB-industry want ook hier moeten mensen geld verdienen aan roids, supplementen en voedingsmiddelen.
orale middelen zijn ook niet zachtzinng maar veel minder gevaarlijk dan de meesten willen doen geloven.

Mijn mening mag dan tegen de gevestigde orde ingaan maar daarom is een discussie juist zo goed. Dan kan ieder zelf bepalen waar hij of zij het mee eens is.

De pot verwijt de ketel!

Je verwijt mensen dat ze geen harde wetenschappelijke bewijzen hebben en dat ze maar wat in het rond roepen.

Waar is jouw wetenschappelijke bewijs dan? ??? Gaat het jou om gelijk hebben of gelijk krijgen.

Ik ben overigens zeer nieuwsgierig naar de aangekondigde bloemlezing ! :)

Om een lang verhaal kort te maken. Elmo slik eens 500 mg oral d-boll. Wel doen he geen 50 maar 500 of een gram ofzo en dan gaan we kijken of je de volgende dag last hebt van je lever :D

Mmmh

Ja maar dat is niet wetenschappelijk :D

Elmo zei:

Ok, ik weet dat het je gaat om het vetgedrukte op zich, niet om het praktische. Maar toch, waarom zou je een 10 weken durende oral kuur nemen. Het is minder effectief. Je gebruikt gewoon fijn 3 weken Dianabol als opstart in je kuur bijv. (als je dat wilt)

Ik zou echt geen enkele reden kunnen bedenken om 10 weken Dbol of wat dan ook te nemen ipv 10 weken test e. Geen enkele.

Er hoeft mijns inziens ook niet direct wetenschappelijk bewijs voor te zijn dat lange oral-kuurtjes slecht zijn voor je lever. Met logisch denken kom je ook al een heel eind.

Zo is het een feit dat orals, door de leverbelasting, de cholesterolwaarden verpesten. Verpeste cholesterolwaarden zorgen voor aderverkalking en hart- en vaatziekten. Lange termijneffecten dus, wat ook betekent dat het wetenschappelijk moeilijk te onderzoeken is.
Het lijkt me logisch doorgeredeneerd, dat hoe langer je orals gebruikt, oftewel hoe langer je cholesterolwaardes verpest zijn, des te meer kans je loopt op aderverkalking, hart- en vaatziekten.

maar ik ben het toch wel met elmo eens dat je lever na een achtweekse kuur (mits hij niet al verpest door drank e.d is) zelf weer zal herstellen en dat als je echt serieuse klachten wilt krijgen wel langer moet slikken. Zo zit het ook bij de rest van de medicijnen deze zijn vaak ook erg toxic voor je lever maar wel op een langer termijn en niet na 8 weken

pampam zei:
maar ik ben het toch wel met elmo eens dat je lever na een achtweekse kuur (mits hij niet al verpest door drank e.d is) zelf weer zal herstellen en dat als je echt serieuse klachten wilt krijgen wel langer moet slikken. Zo zit het ook bij de rest van de medicijnen deze zijn vaak ook erg toxic voor je lever maar wel op een langer termijn en niet na 8 weken

Het probleem is niet zozeer dat je lever beschadigt, want dat gebeurd echt niet zomaar. Het gaat er om dat door overbelasting de lever zijn functies niet meer goed kan vervullen, zoals ontgifting, en ook je cholesterolwaarden worden erdoor verpest.
Het gaat dus om het effect op je hele lichaam.

Er zijn wel een aantal redenen waarom je 10 weken orals zou kunnen overwegen.

Ruwweg zijn er 3 opties:

1. oral only bijvoorbeeld winstrol of DBol met een anti-e

Voordeel: makkelijk, snel, goedkoop en veilig bij verstandig gebruik.
Redelijk tot goede gains mogelijk.

2. meerdere orals die elkaar aanvullen bijvoorbeeld DBol/Anandrol met Anavar plus een anti-e/of e-blocker

Synergetisch voordeel van orals die elkaar aanvullen qua eigenschappen. Dbol heeft een slechte hechting aan de androgene receptor maar is heel anabool.
Anavar is minder anabool maar hecht zich sterk aan de androgene receptor en bewerkstelligt zo grotendeels de spieropbouwende effecten.

Voordeel: makkelijk, snel, goedkoop en veilig bij verstandig gebruik goede gains mogelijk.

3. Een stack van injectable en orals

Middelen als Anadrol, Anavar en Dianabol bezitten eigenschappen die injectables maar ten dele hebben. In een stack vullen deze orals de injectables bij de juiste stack dus perfect aan waardoor meer dan gemiddlede gains behaald kunnen worden.

JFS zei:
Ok, ik weet dat het je gaat om het vetgedrukte op zich, niet om het praktische. Maar toch, waarom zou je een 10 weken durende oral kuur nemen. Het is minder effectief. Je gebruikt gewoon fijn 3 weken Dianabol als opstart in je kuur bijv. (als je dat wilt)

Ik zou echt geen enkele reden kunnen bedenken om 10 weken Dbol of wat dan ook te nemen ipv 10 weken test e. Geen enkele.

ga misschien toch keertje drol proberen...4 weken max...

Ik vind het eigenlijk allemaal wel meevallen en kan geen kwaad in Elmo zn poll zien eerlijk gezegd maar ik bespeur hier en daar wat oud zeer met sommige members en kan dat niet helemaal volgen omdat ik hier nog niet zo lang ben.

Ik snap Big_T als ie zou bedoelen dat je natuurlijk niet van de daken zou moeten schreeuwen tegen beginners dat ze maar een 10weekse oral-kuur moeten gaan doen omdat niet schadelijk is voor je lever.
Maar dat beweert Elmo volgens mij ook niet...het gaat om de gevorderde jongens die toch al met gekke hoeveelheden bezig zijn en dat die paar weken extra dan niet heel veel uit zouden maken kan ik me wel voorstellen.

Ik heb mn lever diverse malen laten checken terwijl ik dikke hoeveelheden a.s weg slikte en spoot en het was altijd binnen de normen...wel verhoogde waarden maar niks om me druk over te maken en na de kuur weer snel stabiel.
Dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden dus daar kun je over blijven discusieren,feit blijft dat de gevorderde jongens echt wel weten waar ze mee bezig zijn en het allemaal reuze meevalt hoe zwaar je je lever belast imo.

De meeste gasten hier hebben allemaal wel een verleden met gekkigheid en of dat nou dope of drank is/was maakt niet zoveel uit.Sommige gasten hangen de heilige Harrie uit nu en zweren bij ultra lage hoeveelheden terwijl ze wel makkelijk 20 pillen en/of 3 gram coke snuiven en een heel weekend spacen! :D

Overigens slik ik liever wat meer mg's in korte tijd dan dat ik 10 weken lang een wat mindere hoeveelheid neem maar dat is persoonlijk. ;)

elmo my man :) je moet je vraagstelling anders formuleren, jij stelt een poll met als onderzoeksvraag: zijn orale steroiden echt schadelijk en zeer giftig?

ja, ze zijn echt schadelijk, zowel voor de lever en nieren als voor je cholestrol.

en ja ze zijn zeer giftig, zie de reactie van de lever hierop, de leverwaarden stijgen in korte tijd flink.

wat jij wilt weten is of 10 weken orale steroiden voor een permanente leverbeschadiging zorgen. nee, 10 weken zeker niet, tenzij je iemand bent met een genetische aanleg voor leverproblemen. voor een permanente beschadiging van de lever moet je veel langer orals gebruiken. het gevaar vind ik alleen dat mensen tijdens een kuur dmv. o.a. orals en ook injects de lever extra belasten, op zich is daar overheen te komen, maar na een kuur gaan veel mensen weer zuipen, vet vreten, drugs, enz. op die manier krijgt je lever geen kans om echt te herstellen. gooi daar nog een paar keer een nieuwe kuur tegenaan en langzaamaan ben je bezig wel voor een permanente beschadiging te zorgen. orals zorgen voor een versnelling het proces.

Ik geloof zker de deze orals schadelijk zijn. Indien je dit naast een inject als bold of test zet denk ik dat deze minder schade aanrichten dan orals.

Ik denk dat we de boel niet moeten overdrijven, er zullen op een uitzondering na, niet direct leverbeschadigingen voorkomen na een enkel kuurtje.

Het zal ook zeker niet slechter zijn dan een weekend feesten op XTC of coke, want hier wordt dan vaak weer veel te licht over gedacht.
Van xtc is bv ook bekend dat het leverschade (en hersenschade red) veroorzaakt, echter gezien het grote aantal gebruikers valt het aantal de xtc-doden en ongelukken relatief mee.

Dit betekent echter niet dat er geen schade op lange termijn zal ontstaan!!
Daarom vind ik dat het gebruik van orals zoveel mogelijk beperkt moet worden.

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven