Fitness Seller

Zilvervlies Rijst vraag

oranges

Dutch Bodybuilder
Waardering
1
Lengte
1m81
Massa
67kg
Vetpercentage
10%
Even een stomme vraag over zilvervlies rijst. Ik woog mijn hoeveelheid rijst maar na het koken was het natuurlijk opgezwollen. Maar er zit ook veel vocht in natuurlijk dus hoe weet ik nu hoeveel ik binnenkrijg? En stel dat ik 300gram moet hebben, hoeveel zal er dan nodig zijn voordat ik het ga koken?

Ik geloof dat het 30-100 is. 30 gram ongekookt word dus 100gr als het gekookt is.

• Topic Starter Topic Starter
Lekker snelle antwoord. Bedankt!

300 gram van te voren afwegen, dan koken en opeten.

Wil je 100% zeker zijn :p
weeg je 100g rijst ongekookt af en weeg je daarna de volledige inhoud, hoeveel gram het is ;)

Varieert 'n beetje, als je je zilvervliesrijst zo'n 20 min laat koken zit er 'n factor ~2,5 verschil in met ongekookt.

Kan je toch gewoon zelf wegen? Snap dus niet dat je deze vraag stelt. Het hangt volledig af van jouw rijst en hoe lang jij het kookt.

Gewoon de rijst van tevoren wegen. Als je het kookt komt er alleen maar water bij en dat telt niet mee.

Nog een domme vraag. In cutschema moet je dus uitgaan van de ongekookte rijst dus 50 gram ongekookt of verwerk je in je cutschema de eindresultaat dus 150 gram rijst? Alvast bedankt

Maakt geen zak uit, je kcals en macro's zijn hetzelfde.

Ik zou overigens wel ongekookte rijst gebruiken in een schema. Zeker als je een Excel template gebruikt zul je werken met ongekookte rijst.

Ik weet nog een paar gasten op BB.com ze zeiden dat ze rijst rauw gingen eten omdat ze dachten dat het calorieen en macros aan het verliezen was.

Ik kom ook ongeveer op een factor 2,5

Als je het zeker wil weten moet je 300 gram ongekookte rijst drogen :D

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb het vandaag gewogen.

300 gram voor het koken.
half uurtje koken en alle vocht verwijdert werd het 450 gram.

Dus zilvervliesrijst wordt 1,5 x groter na het koken.

Ik heb het vandaag gewogen.

300 gram voor het koken.
half uurtje koken en alle vocht verwijdert werd het 450 gram.

Dus zilvervliesrijst wordt 1,5 x groter na het koken.

Not sure if..

..weegschaal is kapot

En sowieso, welke rijst kook je een half uur?

Terug
Naar boven