AndroidHealthClinic

Zma

Bezoekers in dit topic

Nootmuskaatje

True Natural Space Ranger
Elite Member
Lid geworden
14 jun 2015
Berichten
8.006
Waardering
8.856
Lengte
1m82
Massa
78kg
Vetpercentage
> 50%
Nou zat ik te overwegen om een potje ZMA te halen nadat m'n visolie de prullenbak in ging. Ook omdat ik veel positieve reacties lees over een erg goede nachtrust:D. Word regelmatig wel eens een paar keer wakker, soms ook behoorlijk vroeg om te pissen:(. Word dan altijd zo brak wakker als ik weer verder slaap en later op ga staan.

In een eerder topic werd al vermeld dat er veel mensen een magnesiumtekort hebben door magnesiumarme bodem etc. Dit kan ik me dan nog wel voorstellen, maar in zo'n supplement zit dan ook 30mg Zn en 450mg Mg.

Maximale veilige dosis Zn = 25mg
http://www.vitamine-info.nl/alle-vitamines-en-mineralen-op-een-rij/zink/

Maximale veilige dosis Mg = 250mg
http://www.vitamine-info.nl/alle-vitamines-en-mineralen-op-een-rij/magnesium/

Nou weet ik dan wel dat deze waarden voor sporters wel wat hoger mogen, maar is het dan niet alsnog wat teveel naast je dagelijkse voeding?
 
Ik zelf vond de dosis ook vrij hoog liggen. Ik gebruikte die van b&f, waarbij 3 pillen dan de dosis was. Ipv 3 pakte ik er altijd 2 waardoor je net wat minder binnen kreeg... en je doet langer met t potje ;)
 
Vrees niet, daar zat sowieso al 25% minder in. Als je al niet gewoon gedroogde gemalen maden zit te eten uit Azie. Die lui weten niet wat ze in hun producten stoppen, dus zou daar ver vanaf blijven.

ZMA is verder een bewezen formule. Voor mij deed het een hoop voor een vastere nachtrust, kan het je aanraden!
 
  • Like
Waarderingen: p.b.
Vrees niet, daar zat sowieso al 25% minder in. Als je al niet gewoon gedroogde gemalen maden zit te eten uit Azie. Die lui weten niet wat ze in hun producten stoppen, dus zou daar ver vanaf blijven.

ZMA is verder een bewezen formule. Voor mij deed het een hoop voor een vastere nachtrust, kan het je aanraden!

Ja dat zie ik behoorlijk veel last komen dus wou ik er ook aan beginnen.

Iemand ervaringen met deze 2?

http://www.bodylab.nl/tested-nutrition/tested-zma-90-caps-1862?sqr=zma&
^ Op bodyenfit zag ik hem, maar daar bestel ik dus liever niet gewoon omdat ik ze geen centjes wil geven. Maar daar staat dat de dosering in 2 caps zit (30mg Zn/450mg Mg) op die van bodylab staat dus geen dosering en zeggen ze dat je er zelfs 3 van moet nemen voor het slapen gaan.
Met 2 stuks per dag is het toch wel een aardige 10 euro per 45 dagen.

http://xxlnutrition.com/nl/nld/olimp/zma
Hier zit de dosering in 3 caps, 40 dagen voor 25 euro, toch een behoorlijk verschil.

Olimp hoor ik veel positiefs over, over Tested kan ik niet echt veel vinden. Iemand ervaring met die van Tested? Ja ik weet dat er reviews zijn maar die kippen zeggen ook bij ZMA zonder methionine/aspartaat dat het goed werkt..
 
Olimp is wel ok als merk, Tested komt echter met een hoop vita supps e.d. zeer goed uit de testen; schaar ik net onder het rijtje van Controlled Labs, NOW etc.
 
Ja dat zie ik behoorlijk veel last komen dus wou ik er ook aan beginnen.

Iemand ervaringen met deze 2?

http://www.bodylab.nl/tested-nutrition/tested-zma-90-caps-1862?sqr=zma&
^ Op bodyenfit zag ik hem, maar daar bestel ik dus liever niet gewoon omdat ik ze geen centjes wil geven. Maar daar staat dat de dosering in 2 caps zit (30mg Zn/450mg Mg) op die van bodylab staat dus geen dosering en zeggen ze dat je er zelfs 3 van moet nemen voor het slapen gaan.
Met 2 stuks per dag is het toch wel een aardige 10 euro per 45 dagen.

http://xxlnutrition.com/nl/nld/olimp/zma
Hier zit de dosering in 3 caps, 40 dagen voor 25 euro, toch een behoorlijk verschil.

Olimp hoor ik veel positiefs over, over Tested kan ik niet echt veel vinden. Iemand ervaring met die van Tested? Ja ik weet dat er reviews zijn maar die kippen zeggen ook bij ZMA zonder methionine/aspartaat dat het goed werkt..

Kijk anders eens naar de ZMA van XXL Nutrition. Deze heeft dezelfde doseringen als die van Olimp, maar is voordeliger.
 
Die bevat geen zink aspartaat(met evt monomethionine) of magnesium aspartaat, wat wel hoort te zijn.

Magnesium aspartaat is een slecht opneembare vorm. Beter de magnesium citraat of malaat versie
 
Ik heb ervaring met Tested ZMA, ik persoonlijk koop deze nooit meer.
Daarvoor gebruikte ik altijd ZMA van precision engineerd van "de tuinen", hier was ik wel altijd tevreden van!

Volgende die ik graag eens zou testen is die van XXL, als jij deze eerder gaat testen, gelieve hier wat feedback van te geven ;-)
 
Ik heb ervaring met Tested ZMA, ik persoonlijk koop deze nooit meer.

Hoezo niet? Welk verschil merkte je met andere merken?

Ik heb nooit een ander merk gebruikt, maar merkte wel verschil toen ik em een paar maanden niet gebruikte en daarna weer wel.
(in die tijd had ik een los magnesium supplement en vit b6)
 
Ik heb ervaring met Tested ZMA, ik persoonlijk koop deze nooit meer.
Daarvoor gebruikte ik altijd ZMA van precision engineerd van "de tuinen", hier was ik wel altijd tevreden van!

Volgende die ik graag eens zou testen is die van XXL, als jij deze eerder gaat testen, gelieve hier wat feedback van te geven ;-)

Wat merkte je dan van beiden? Die van xxl bevat alleen zink methionine wat dus zink methionine & zink aspartaat moet zijn. Dat zit wel in die van Tested en Precision. Alleen bevat Tested mg aspartaat wat het beste zou moeten zijn en Precision bevat mg citraat en mg oxide.
 
heb ZMA van MyProtein. 30mg zink, 450 mag en 10g B6.

slaap super vast, word uitgerust (meer dan eerst) wakker, inclusief grote vriend. neem het ook nog tegen wat andere dingetjes, benieuwd.
 
heb ZMA van MyProtein. 30mg zink, 450 mag en 10g B6.

slaap super vast, word uitgerust (meer dan eerst) wakker, inclusief grote vriend. neem het ook nog tegen wat andere dingetjes, benieuwd.

Dacht dat hiet niet goedkoper zou worden lol. Dosering in 1 capsule en 270 caps voor 24 euro?? Dat is gewoon te goed om waar te zijn. Maar het schijnt dus te werken, maar eens proberen dan:D.
 
Dacht dat hiet niet goedkoper zou worden lol. Dosering in 1 capsule en 270 caps voor 24 euro?? Dat is gewoon te goed om waar te zijn. Maar het schijnt dus te werken, maar eens proberen dan:D.

neenee, kijk even in het myprotein topic. recente posts over de samenstelling/dosering van de ZMA. je krijgt namelijk de ZMA zoals ie op de UK site aangegeven staat. per maand ben je bij MP 8eu kwijt aan ZMA wanneer je het dagelijks neemt.
 
neenee, kijk even in het myprotein topic. recente posts over de samenstelling/dosering van de ZMA. je krijgt namelijk de ZMA zoals ie op de UK site aangegeven staat. per maand ben je bij MP 8eu kwijt aan ZMA wanneer je het dagelijks neemt.

Aha dacht al dat het te mooi was om waar te zijn:p. Alsnog wel een mooie prijs dus zeker eens proberen!

Warning: Long term intakes of this amount of vitamin B6 may lead to mild tingling and numbness.

Mhmm?
 
tjah, zie je dan wel toch. kijk eerst maar eens of het voordelen voor je oplevert. een teveel aan vanalles en nog wat kan tot probleempjes leiden. het is niet snel goed..
 
Hoezo niet? Welk verschil merkte je met andere merken? Ik heb nooit een ander merk gebruikt, maar merkte wel verschil toen ik em een paar maanden niet gebruikte en daarna weer wel. (in die tijd had ik een los magnesium supplement en vit b6)

Die van Precision gaf me betere nachtrust, ook libido lag hoger bij Precision in vergelijking met die van Tested
 
Die van Precision gaf me betere nachtrust, ook libido lag hoger bij Precision in vergelijking met die van Tested

Thanks voor t antwoorden!
Zoals ik al zei, heb eigenlijk alleen de Tested gebruikt, en als vergelijkingsmateriaal enkel 'helemaal geen ZMA'. Maar als mensen zeggen dat er beduidend betere producten zijn toch maar eens een keer een potje van een ander merk proberen.

(helaas zijn andere opties wel allemaal duurder dan Tested's 7e per maand :p )
 
Leesde bij die xxl zma dat het Beter de magnesium citraat of malaat versie is die erin zit. Een andere persoon hier zegt dan weer beter zink methionine & zink aspartaat...


Dus wat die van xxl mist is zink aspartaat maar die magnesium die ze gebruiken is beter dan de standaard?
 
Ik dacht dat xxl de best opneembare vorm van magnesium en zink erin heeft.
 
Back
Naar boven