DutchSoldier
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 65
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 84kg
- Vetpercentage
- 12%
Bij gezond vet% is test optimaal dus moet het geen issue zijn en draait het om training en proteine, maar we weten allemaal dat men achteruit gaat in kracht/massa bij te diep cutten: Als je test onder de gezonde range komt is proteine en training niet meer genoeg. Natuurlijk verschillen de exacte getallen per persoon en per situatie, maar bijvoorbeeld 15nmol ipv 20nmol bij 10% hebben is wat anders dan naturel nog 30nmol produceren bij 5%. Als je daar data van hebt zie ik het graag.
Het gaat over spierbehoud tijdens cutten, dat los je niet op met gevoelens. AAS gebruiken of niet te diep cutten. Niks nieuws/raars aan toch?
Maar uiteindelijk gaat het er om dat je tevreden bent met je lichaam. En als je laag vet percentage hebt en je misschien minder test aanmaakt, dan zul je misschien spiermassa verliezen en ben je wel weer noodgedwongen om daar iets aan te doen. En anders als je dat niets uit maakt dan blijf je lekker op dat vet percentage.
Overigens was ik ook niet van plan onder de 8% vet te gaan zitten. Voor mij is het al een hele prestatie als ik het onder de 10% zou krijgen.