MuscleMeat

zoek wat advies

peewster

Cool Novice
Waardering
0
ik zit met de volgende vraag.

als ik train dan vraag ik me af of het beter is de gewichten van lichter naar steeds zwaarder te doen tijdens de training en of de oefening dan snel moet worden uitgevoerd beetje door rammen zeg maar of langzaam en gecontroleerd.

Dit vraag ik hier omdat ze het op mijn sportschook niet echt duidelijk kunnen vertellen aangezien de ene instructeur het tegenovergestelde zegt van wat de ander zegt.

Wel heb ik met het sneller pompen zeg maar wel meer het idee dat ik mijn spieren beter voel alleen is het dan zo dat je meer gaat voor de kracht en het uithoudingsvermogen of groei je hierdoor ook gewoon of moet je voor het groeien juist weer gecontroleerd te werk gaan..

mischien wel een heel domme vraag maar ik vroeg het me gewoon af

groetjes

ik zou ook van licht naar zwaar pakken.als gij de oefening snel uitvoert dan zijt ge meer droog aan het trainen op kracht,als je deze langzaam uitvoert dan zijt ge op spiermassa aan het trainen.droog trainen dan kunt ge sets van 15 pakken maar dan niet te zwaar en snel dus.voor massa max 6-10 maal per set

• Topic Starter Topic Starter
ok hier heb ik wat aan dank je wel ;)
alleen dit nog, als ik bijvoorbeeld 2 keer per week mijn spiergroepen train dus om een voorbeeld te nemen de borstspieren, op maandag begin ik dan en dan doe ik alles zoals je al zei droog en met snelheid, maar als ik dan donderdag weer ga en dan alles op massa doe dus langzaam en meer gewicht is dit dan goed te doen of kan ik het beter bij 1 manier van trainen houden en dit om de 2 maanden te veranderen ?

pak een maand een fb schema - een maand een massa schema en een maand een superset schema , hierna begin je weer opnieuw

ieleh zei:
ik zou ook van licht naar zwaar pakken.als gij de oefening snel uitvoert dan zijt ge meer droog aan het trainen op kracht,als je deze langzaam uitvoert dan zijt ge op spiermassa aan het trainen.droog trainen dan kunt ge sets van 15 pakken maar dan niet te zwaar en snel dus.voor massa max 6-10 maal per set

???

Eerst warmup
Dan zwaar (4 - 8 reps)
Dan lichte sets. (10 - 15 reps)

ieleh zei:
Zgn droogtrainen is niet meer dan tempo maken en zo je HR verhogen. Cardio maar dan anders ;)

Terug
Naar boven