- Waardering
- 194
EricR zei:Pseudowetenschap, sorry dat ik het zeg. Maar insuline zorgt juist voor een verbeterde aminozuuropname. Weet niet waar de beste man zijn kennis vandaan heeft gehaald, maar bij de werkingen van insuline vind ik niet het zuiveren van het bloed aangaande aminozuren.
Een keer wat snoepen tussendoor is niks mis mee, het gaat er om dat het geen gewoonte wordt. Maar dat is een heel anders iets dan de gevaren van insuline, dat is gewoon gezond verstand. Snoepen levert op de simpele voedingsstoffen na weinig extra.
Ja, een normale Insuline gehalte zorgt ook voor goede aminozuur opname. Dat is één van zijn taken zoals ik al beschreef. Het gevolg is dan eigenlijk logisch:
Stel je hebt factor 100 aan Aminozuren in je bloed. De grote hoeveelheid Insuline kicks in en begeleidt de Aminozuren keurig naar de cel. So far, so good. De cellen hadden maar factor 50 nodig en dus zit er nog factor 50 in het bloed. Bij een normale waarde aan Insuline zit de taak erop. Echter de te grote hoeveelheid Insuline zit nog in het bloed en heeft nog steeds als taak o.a. de suikers te verwerken en de Aminozuren. Waar moet ie dan heen met de Aminozuren? Naar buiten.
Het gaat hier ook niet om het effect van een keertje een snoepje nemen en normale Insuline waarden maar om een echte 'sugar rush' en daarmee gepaard gaande te hoge Insuline waarden.
Ik vind het wel logisch klinken eigenlijk en deze meneer was no fool, believe me!
Hé and I'm just the messenger anyway, so don't shoot me!

UPDATE: Ik vind dit een interessant onderwerp omdat ik zelf een gigantische snoeper ben, dus ik heb eens rond zitten neuzen in nogal wat wetenschappelijke onderzoeken. Ik kan veel vinden over hoe belangrijk Insuline is voor de aminozuur transporten naar de cellen, dat mag duidelijk zijn. Ook zijn er de nodige onderzoeken te vinden van bodybuilders die zelfs extra Insuline inspoten met GH,in de veronderstelling dat hiermee dus extra massa te winnen was, waardoor hun bloedsuiker spiegel zo laag zakte dat ze flauwvielen of zelfs in coma raakten. Maar ik kan niks vinden over wat een teveel aan, door het lichaam aangemaakte, Insuline doet met het aminozuur gehalte in het bloed.
Ik heb het e-mail adres van de Braziliaanse voedingsdeskundige, dus ik ga hem om nader uitleg vragen over het hoe en waarom.
Zodra ik meer weet, post ik het gelijk hier!