XXL Nutrition

'Zorgpremie wordt fors duurder'

MrJ

10 year + member
Elite Member
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
187
Lengte
1m83
Massa
89kg
Vetpercentage
12%
AMSTERDAM - De zorgverzekering wordt volgend jaar fors duurder. Onder meer vanwege de Mexicaanse griep, de vergrijzing en het achterwege blijven van compensatie door de overheid nemen de zorgkosten flink toe.

Zorgverzekeraar CZ verwacht dat de basispremie wel eens tien euro per maand duurder kan worden, schrijft Spits vrijdag.

Eigenlijk zou de premie dit jaar al stijgen, maar een eenmalige bijdrage van het ministerie van Volksgezondheid voorkwam dat. Deze ingreep scheelde zestig euro op jaarbasis, vijf euro per maand. "Dat bedrag komt er volgend jaar sowieso bij", zegt een woordvoerder van CZ in de krant.

Personeel

De kosten voor zorgverzekeraars stijgen jaarlijks door de loonstijgingen van personeel in de zorg, de toenemende vergrijzing en behandelingen voor aandoeningen als diabetes en overgewicht.

Volgend jaar komen de kosten van de grieppandemie er nog eens bij. "We schatten de stijging op minimaal tachtig euro, maar het kan ook zo een tientje per maand worden."

Vrije markt

De Nederlandse Zorgautoriteit, de toezichthouder op de zorgmarkt, heeft geen oordeel over de prijsstijgingen. "Het is een vrije markt", zegt een woordvoerder. "De Nederlandsche Bank kan ingrijpen als de stijging van de kosten niet meer in verhouding staat tot het dekken van de kosten voor de verzekeraar."

CZ verhoogde de basispremie in 2007 met 7,70 euro per maand, maar voerde in 2008 een prijsverlaging van ruim vijf euro door. In 2009 bleef de premie voor de basisverzekering gelijk op 90,75 euro per maand.

http://www.nu.nl/economie/2059816/zorgpremie-wordt-fors-duurder.html

Goh, nooit gedacht dat we hiermee genaaid konden worden... :rolleyes:

Nu kunnen we nog meer betalen om lekker solidair te zijn met de rest van dit landje. En als je dan al eens kosten hebt (tandarts, reisvaccinaties) wordt 't niet eens 100% vergoed. Laat staan als iets buiten je polis valt dat je dan eerst je 200/250 eigen risico mag aanspreken.

Bah.

En toch betalen 100.000-en nog niet.
Dus vandaar dat we continue te veel betalen. Word tijd dat die gasten eens worden aangepakt.

Over 5 jaar zeggen ze toch al dat het rond de 200 euro per maand zal zijn, plus een eigen risico van 1000 euro ofzo?
Was een tijdje terug.

Te Gek voor woorden dit, al ons geld gaat naar de zorg en verdwijnt in the pockets van managers etc. die allemaal domme beslissingen maken en voor vertraging zorgen in de zorg.

werkoverleg hier, functioneringsgesprek daar. tapijt leggen waar patiënten met een rollift uit bed gehaald moeten worden.

Mooie smoes vergrijzing, en Nu mexicaanse griep.
Bah.

De kosten voor zorgverzekeraars stijgen jaarlijks door de loonstijgingen van personeel in de zorg, de toenemende vergrijzing en behandelingen voor aandoeningen als diabetes en overgewicht.
ipv gewoon iedereen boven de 70 in de grond te steken. Doet ook nog eens wonderen voor de verkeersveiligheid.
en natuurlijk: weg met de marokkanen!:P

Ergste is dat het word gegooid op o.a. salarisstijgingen. Als ze er al geld bij hebben gekregen in de zorg zal dat misschien een 2% zijn.
Grondstoffen van de meeste producten zijn momenteel lager dan de laatste jaren dus medicijnen zijn ook niet duurder normaal gesproken.

Onderhoud, renovaties, energieverbruik ligt nu ook lager dan andere jaren (alles en iedereen schrijft scherper over al op in), dus zou ook geen invloed mogen hebben.

Inflatie is historisch laag, dus dat kan het ook niet zijn.
Zou wel eens willen zien hoe ze dit aantoonbaar maken dat dit terecht is.

Melkkoe 1: Auto's
Melkkoe 2: Zorg
Melkkoe 3: Energie
Melkkoe 4: Huizen

Ze maken mensen eerst afhankelijk overal van, en dan drijven ze alles lekker op. Mooi he dit land:D

Het ergste is nog dat de mensen die de zorg leveren, dus het werk doen aan het bed zeg maar.

straks zelf de premie niet meer kunnen betalen.

Nice ik vond al dat ik achterlijk weinig betaalde, ik betaal liever wat meer zodat ik zeker weet dat ik goede zorg krijg als ik het ooit nodig heb.

Ergste is dat het word gegooid op o.a. salarisstijgingen. Als ze er al geld bij hebben gekregen in de zorg zal dat misschien een 2% zijn.
Grondstoffen van de meeste producten zijn momenteel lager dan de laatste jaren dus medicijnen zijn ook niet duurder normaal gesproken.

Onderhoud, renovaties, energieverbruik ligt nu ook lager dan andere jaren (alles en iedereen schrijft scherper over al op in), dus zou ook geen invloed mogen hebben.

Inflatie is historisch laag, dus dat kan het ook niet zijn.
Zou wel eens willen zien hoe ze dit aantoonbaar maken dat dit terecht is.

Melkkoe 1: Auto's
Melkkoe 2: Zorg
Melkkoe 3: Energie
Melkkoe 4: Huizen

Ze maken mensen eerst afhankelijk overal van, en dan drijven ze alles lekker op. Mooi he dit land:D

Energie is juist enorm gedaalt, ik heb laatst weet ik hoeveel geld terug gekregen. Gas prijs voor auto's is ook nog steeds onderr de 45 centen. Een huis heb je al dus daar hoef je je ook niet druk over te maken. Maar o wat hebben we het weer zwaar.

Laatst bewerkt:
Ik wil terug naar het oude systeem, dan verzeker ik me wel privé dit wordt onderhand belachelijk...

Ik heb last van hooikoorts, dus daarvoor heb ik pillen nodig, die moet ik naderhand toch zelf cash gaan betalen, hetzelfde voor een Epinefrine auto-injector in verband met een mogelijke allergische reactie op wespensteken. Achteraf betaal je nog rond de 100 Euro uit je eigen beurs...

Goh ik werk in Belgie, Ik betaal maar 30 euro per maand =)

Gvd.

Ze zullen is wat goedkoper maken.

Gewoon rechts stemmen, dan lossen dit soort dingen zich van zelf op jongens.

En toch betalen 100.000-en nog niet.
Dus vandaar dat we continue te veel betalen. Word tijd dat die gasten eens worden aangepakt.

Over 5 jaar zeggen ze toch al dat het rond de 200 euro per maand zal zijn, plus een eigen risico van 1000 euro ofzo?
Was een tijdje terug.

ik vind eigenlijk dat mensen zonder verzekering niet geholpen mogen worden...om zo maar heel hard aan te geven dat iedereen verzekerd moet zijn. Het is natuurlijk hufterigheid van de bovenste plank wanneer je je niet verzekert.

ik vind eigenlijk dat mensen zonder verzekering niet geholpen mogen worden...om zo maar heel hard aan te geven dat iedereen verzekerd moet zijn. Het is natuurlijk hufterigheid van de bovenste plank wanneer je je niet verzekert.

Dus als een zwerver ofzo een x wat heeft moet ie maar dood?

Word elk jaar alleen maar duurder. Ze denken ook dat ik het geld op m'n rug heb groeien. Zal nog leuk worden bij de studenten. :D

Betaal nu al gvd 98 euro de maand bij CZ...

Terug
Naar boven