AndroidHealthClinic

Zorgverzekeraars willen van no-claim af

Peoples

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
239
Lengte
1m86
Massa
116kg
De no-claim in de zorg moet worden afgeschaft. Dat vinden de grote zorgverzekeraars in Nederland. De regeling is afgelopen jaar ingevoerd voor ziekenfondspatiënten, maar geldt nu voor alle zorgverzekerden. In het systeem betaalt iedereen 255 euro extra premie. Wie weinig tot geen gebruik gemaakt van de zorg krijgt dat na een jaar terug. Huisartsenbezoek is daarvan uitgezonderd.

Volgens de verzekeraars werkt het systeem niet. De regeling was bedoeld om mensen prijsbewuster te maken, maar dat effect is niet bereikt. Alleen ouderen en chronisch zieken zouden prijsbewuster worden, maar die hebben de zorg juist per se nodig.

De oppositie in de Tweede Kamer wil ook af van het systeem. De coalitiepartijen wachten eerst de evaluatie van minister Hoogervorst af. Die komt over een paar weken.

(bron:fok.nl)

Prima, maar dan ook 255 euro minder premie betalen dan ieder jaar.
Maar dit zal wel ijdele hoop zijn...

Haha nee tuurlijk niet. Die 225 Euro die houden ze gewoon. Eerst is er wat gezeur maar dat is na een maand of twee ook weer voorbij. Zo zijn we als Nederlanders. Dat pikken we gewoon :)

Dude, dat maakt toch geen fl**ker uit. Of je het nou terugkrijgt of niet betaalt.
Het idee van dat prijsbewustzijn vind ik lang zo slecht niet, laten we eerst die evaluatie maar eens afwachten. Als het niet werkt moeten ze het afschaffen ook, dan kunnen we er anabolen voor kopen.

pat21 zei:
Haha nee tuurlijk niet. Die 225 Euro die houden ze gewoon. Eerst is er wat gezeur maar dat is na een maand of twee ook weer voorbij. Zo zijn we als Nederlanders. Dat pikken we gewoon :)
Dat zal me niks verbazen. No-claim afgeschaft en de premie met een tientje naar beneden.

Ach ja, dat is de economie hè. Ik denk dat we op langere termijn wel gaan profiteren van die privatisering, maar dat de premies de eerstkomende jaren sky-high zullen worden.

In plaats daarvan moeten ze de mensen aanpakken die voor elke scheet naar de huisarts rennen en naar medicijnen schreeuwen. Dat is een van de redenen waarom het allemaal zo duur aan het worden is :( .

Ikkuh hebbuh pijn daar ik nodig medicijn, de volgende dag is die gast er weer nu ikkuh hebbuh pijn daar. Ach fl**ker toch op stomme rat, suck it up ffs... Ben ik blij dat ik geen huisarts ben, ik zou binnen no time rijp zijn voor de psychiater :o .

De laatste keer dat ik naar de huisarts ben geweest was omdat ik het gevoel had dat iemand met een waterpomptang mijn ballen aan het kneden was en dat 6 maanden lang, prachtig gevoel :rolleyes: . Dit is nu zo een 2 jaar geleden, voor een griep ren ik niet meteen naar de huisarts.

• Topic Starter Topic Starter
D. zei:
Ach ja, dat is de economie hè. Ik denk dat we op langere termijn wel gaan profiteren van die privatisering, maar dat de premies de eerstkomende jaren sky-high zullen worden.

Dat is logisch, door de beurskrach van een aantal jaren geleden hebben veel zorgverzekeraars een hoop geld verloren en dat moet terug verdiend worden, het liefst over de rug van de burger. Niet dat de zorgverzekeraars het heel slecht hebben hoor... maar het geld moet wel binnen blijven komen.

Het is zo jammer dat we altijd eerst aan iets moeten wennen en dat ze het dan weer omgooien omdat het niet zou werken... Doe dan de no-claim alleen gelden voor mensen tot 50 jaar.

hahaha ja maar het is júist de bedoeling van die basisverz. om dat onderscheid uit de wereld te helpen, al ben ik daar ook niet voor hoor, maar goed.

Ik vermoed dat het op den duur wel goedkoper zal worden omdat je meer en meer concurrentie krijgt op het gebied van ziekenhuizen etc. tevens op internationaal niveau. Het gaan om knetterveel geld, kwestie van tijd dat dat een mega business is vol met de beste managers, consultants en kostenbesparende oplossingen om maar 'klanten' te krijgen. Ik denk niet dat dit ten koste zal gaan van de kwaliteit, want er wordt nu gewoon geld weggeflikkerd. Hop zo uit het raam. Bovendien is het ook goed dat het niet de patienten zijn, maar de zorgverzekeraars die het betalen. De klant kiest toch voor kwaliteit omdat de prijs overal hetzelfde is, "gratis", en de zorgverz. zal met name op de prijs druk uitoefenen. Dat is een beetje mijn visie, maar ik verdiep me dan ook nooit ergens in.

D. zei:
hahaha ja maar het is júist de bedoeling van die basisverz. om dat onderscheid uit de wereld te helpen, al ben ik daar ook niet voor hoor, maar goed.

Ik vermoed dat het op den duur wel goedkoper zal worden omdat je meer en meer concurrentie krijgt op het gebied van ziekenhuizen etc. tevens op internationaal niveau. Het gaan om knetterveel geld, kwestie van tijd dat dat een mega business is vol met de beste managers, consultants en kostenbesparende oplossingen om maar 'klanten' te krijgen. Ik denk niet dat dit ten koste zal gaan van de kwaliteit, want er wordt nu gewoon geld weggeflikkerd. Hop zo uit het raam. Bovendien is het ook goed dat het niet de patienten zijn, maar de zorgverzekeraars die het betalen. De klant kiest toch voor kwaliteit omdat de prijs overal hetzelfde is, "gratis", en de zorgverz. zal met name op de prijs druk uitoefenen. Dat is een beetje mijn visie, maar ik verdiep me dan ook nooit ergens in.

Ik heb het door ;)

Ik snap best de bedoeling van de basiszorgverzekering, dat er geen onderscheidt meer is. Maar ze maken nu zelf onderscheidt door te zeggen dat alleen de ouderen prijsbewuster er door worden. Het is een te makkelijke manier om onder die no-claim uit te komen.

En ik wil van de huidige ziekenzorg af. Gezeik de laatste tijd eromheen. Vroeger hoorde je er niks over. Word dit land een beetje beu.

Bejaarden zijn een stel ongeinteresseerde klootzakken die denken onbeperkt zorg te kunnen afnemen. Dat mag best eens worden aangepakt en qua resultaat is er weliswaar onderscheid in leeftijdsgroepen, maar qua benadering niet en daar is het om te doen.

Laten we die Hoogervorst even afwachten in plaats van altijd maar (zo typisch Nederlands) negatief te doen. Dit is razend interessant!

Hoogervorst = VVD = Liberaal = Fluit maar naar je geld

D. zei:
Bejaarden zijn een stel ongeinteresseerde klootzakken die denken onbeperkt zorg te kunnen afnemen. Dat mag best eens worden aangepakt en qua resultaat is er weliswaar onderscheid in leeftijdsgroepen, maar qua benadering niet en daar is het om te doen.

D., je kent met name als SUKKEL je weerga niet. :D

D. is mijn held, de lul. Maar ik denk inderdaad dat hij gelijk heeft en die hoogervorst eens moeten afwachten, ik denk dat hij ons in dit geval wel eens zou kunnen gaan verrassen. Overigens vind ik niet dat de benadering naar bejaarden anders zou moeten zijn, ze hebben ook geholpen dit land op te bouwen tot mega graf dus laat ze dan maar ook profiteren.

Heb vandaag de Specificatie van No Claim 2005 teruggave gekrgen. krijg dus nix noppes terug :( ben verleden jaar 4x naar huisarts gegaan. 3x alleen voor medicijn en de laatste x werd ik doorvervezen naar het Z'huis Thermatologie voor paar alergie testen. Alleen 1x naar thermatologie koste 265 euros dag No Claim:mad: ???

Ik ook, volle bak...heb het zelfs al terug gehad (Menzis)

En straks schaffen ze het af, en mogen we met zijn allen die EUR 255 gaan terugbetalen..

Terug
Naar boven