AndroidHealthClinic

Zou iemand mij kunnen vertellen of ik het goed doe?

Funburb

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
76kg
Vetpercentage
15%
Beste sporters/bodybuilders,

Laatst had een kennis voor mij een sportschema gemaakt en ik vroeg me af, Wat vinden jullie hiervan? Ik vroeg me af waarom zo veel cardio en ik kreeg als antwoord terug dat dagelijks een beetje cardio helpt om je spieropbouw te vergroten. Ik gebruik deze trainingschema al 2 weken en ik heb er niet echt klachten over alleen dat ik nu ruim 2,5 uur tot 3 uur in de sportschool zit en zo vaak alleen moet trainen omdat me vrienden vinden dat deze trainingsschema gewoon te veel is. Persoonlijk lijkt het me te veel cardio maar ik laat jullie beslissen

Cardio bestaat uit
Snelwandelen op een loopband met 2.0/2.5 helling en 5,5x km per uur. 30min achterelkaar en de fiets apparaat (ik ben vergeten hoe het eet) intensief.

Overige Informatie
18,5 jaar oud
tussen de 15 en 18% bodyfat.
voeding --> 3250/3500 kcal per dag waaruit (2.5 eiwitten/5x koolhydraten en 1x vet)
Ma - Borst + schouders + 30min cardio
Di - Armen + 30/45min cardio
Wo - Borst + Schouders + 30min cardio
Don - Armen + 30/45min cardio
Vrij - Benen + Rug
Zat - 60 min cardio + Random spiergroep

Prima sportschema, je bent toch lekker aan sporten?

Serieus: lees de stickies en zoek een goed beginnersprogramma 3 dagen in de week fullbody.

• Topic Starter Topic Starter
Geen goed schema. Twee keer per week armen en borst en één keer per week benen en rug? Benen en rug zijn de grootste spiergroepen.

Ik zou gewoon een fullbody beginnersprogramma volgen als Starting Strength of Stronglifts 5x5 in plaats van deze beachboy split.

Geen goed schema. Twee keer per week armen en borst en één keer per week benen en rug? Benen en rug zijn de grootste spiergroepen.

Ik zou gewoon een fullbody beginnersprogramma volgen als Starting Strength of Stronglifts 5x5 in plaats van deze beachboy split.
De rug en de schouders worden om de week verwisseld.
Zou het misschien een idee zijn om de rug toe te voegen bij de armen? (Armen+rug)?

Laatst bewerkt:
De rug en de schouders worden om de week verwisseld.

Dat is iets beter, maar nog steeds uit balans. In twee weken tijd doe je dan vier (...) keer armen en maar drie keer benen (ervan uitgaande dat je met wisselen rug en benen bedoeld).

Beste Funburb

Al twee leden geven aan dat zij het geen goed schema vinden en dat ze jou aanraden om de stickies te lezen en eigenlijk raden ze jou 3x per week full body te gaan.

En wat jij hebt gepost, is geen echt trainingsschema aangezien je niet vermeldt welke oefeningen je per dag uitvoert.

Hallo JQN,
Dankjewel voor je reactie.
Ja ik weet dat dit geen ''echte'' trainingsschema is omdat ik inderdaad niet de oefeningen vermeld.
Ik zoek namelijk voor een snelle antwoord en in de hoop dat mensen het nog kunnen corrigeren..

Dit is gewoon een heel erg slecht shema vooral.

Dit is gewoon een heel erg slecht shema vooral.
Dankjewel voor je reactie,
Ik vond dit inderdaad ook een apart schema.
Zou misschien iemand mijn schema kunnen vertellen of dit goed is?
De schema die ik zelf gebruik is:

Maandag: Borst/schouders
Dinsdag: Rug/Biceps
Woensdag: Benen/Triceps
Donderdag:Borst/Schouders
Vrijdag: Rug/biceps
Zaterdag:Cardio day/Triceps (Triceps intensief)
Zondag: Restday

Laatst bewerkt:
Als je zo graag split wil doen zou ik iets doen in de trend van

borst/tri
rug/bi
schouders
benen

en dat gewoon blijven cyclen.

Mooi schema, persoonlijk zou ik sommige spiergroepen wel iets vaker trainen in de week maar dat is moet je eigenlijk voor jezelf zien wat lukt en wat niet maar wel goed schema :)

Een beetje spiergroepen onder elkaar zetten is toch geen schema. Zo heeft niemand een idee wat je doet

Terug
Naar boven