AndroidHealthClinic

zuur-base balans uit verhouding door bodybuilding voedsel

Geen idee of het onzin is, men spreekt toch van dergelijke studies. Maar als wij dit moeten volgen kunnen we hier allemaal onze boeken toedoen want de meeste eiwitbronnen worden beschuldigd:(

• Topic Starter Topic Starter
klopt, gewoon veel komkommer, rozijnen en andere groente en fruit eten als je de balans een beetje goed wilt houden heb zelf namelijk wel vaak het idee dat ik een beetje verzuurd ben, zeker als ik meer als 1 eiwit shake op een dag neem.

Ik heb het nog niet gelezen, maar het zou best kunnen kloppen.
Ik heb op dit forum gelezen dat mensen vaker uit hun mond gaan stinken vanwege de grote hoeveelheden eiwitten.
En zolang je genoeg groenten en fruit eet, zal het elkaar wel opheffen. Maar ja, wat is 'genoeg'... Misschien staat het in dat artikel, dus zal het er een dezer dagen wel ff doornemen.

Het is zo dat eiwitten kunnen leiden tot bijvoorbeeld een verhoogd urinezuurgehalte in het bloed, ben hier zelf gevoelig voor. Dit kan leiden tot pijn in gewrichten (en dat is niet leuk kan ik je vertellen), sneller ontstekingen en op langere termijn misschien botontkalking omdat het lichaam de balans in orde wil houden dacht ik (ben er niet 100% zeker van).

Opgelet de meeste tarweproducten (en ik dacht ook volkoren) producten hebben ook wel een "verzurend" effect. Voor verdere info moet je maar eens zoeken in het forum, hier zijn al uitgebreide topics over geweest.

De meeste groenten en fruit kunnen deze balans meer richting base helpen.

groet
Kim

Ik vertel al altijd dat we meer fruit & groenten moeten eten, ik zal dit dus blijven doen :) Bedankt!

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb het nog niet gelezen, maar het zou best kunnen kloppen.
Ik heb op dit forum gelezen dat mensen vaker uit hun mond gaan stinken vanwege de grote hoeveelheden eiwitten.
En zolang je genoeg groenten en fruit eet, zal het elkaar wel opheffen. Maar ja, wat is 'genoeg'... Misschien staat het in dat artikel, dus zal het er een dezer dagen wel ff doornemen.
dat was ik en ik heb er nog steeds last van als ik eiwit shakes neem en als ik ze niet neem heb ik nergens last van dus er is iets mis in me voedingsschemaalleen ik weet niet precies wat, te weinig koolhydraten is het niet dus nou maar ff een tijdje proberen wat meer groente en fruit te eten en een multivitamine pil innemen, dan hoop ik echt dat ik er binnenkort ff vanaf ben want ik word er niet goed van dat ik niet gewoon eiwit shakes kan drinken.

Ik dnek niet dat een mmultivitamine pil dan zal helpen. Als groenten en fruit een minder verzurend effect hebben, moet je dus groenten en fruit gaan eten. Geen pillen slikken... Zou ik denken tenminste. En als je al veel groenten en fruit eet, heb je geen vitaminepillen meer nodig.
En dat brood verzurend werkt, heb ik ook regelmatig gelezen. Zou best eens kunnen kloppen... Bij havermout zou dat minder zijn.

Een vitamine-pil zal je nergens verder mee helpen, het enige wat het voor zal zorgen is dat je geen tekort van een bepaalde vitamine krijgt.

Maar fruit & Groenten bevatten toch meer dan enkel vitamine ? Denk daar eens over na, je neemt een klein stukje uit je voeding zodus heb je weeral geen complete en gevarieerde voeding!

Terug
Naar boven