MuscleMeat

zwaar fysiek arbeid en kuren

heren dbb

wist even niet of ik het hier of bij wetenschap moest plaatsen titel zegt het al ik heb een discussie met mijn maat

persoon 1 en 2 zijn fysiek ongeveer hetzelfde doen beide een kuur bv. test-e tren- e mast -e

persoon 1.. heeft een kantoorbaan eet goed en traint s.avond

persoon 2 .. heeft een fysiek zware baan bv stratenmaker of straler eet goed traint ook s.avonds

mijn vraag zal persoon 2 met zware baan minder gains maken??? of extra moeten eten of groeit hij ook door zijn fysiek zware werk ?????

eigenlijk weet ik het antwoord wel een beetje maar wil graag jullie mening en ervaring horen

groet opa

lijkt erop alsof ik makkelijker gain nu ik '' zwaar werk'' heb dan toen ik geen werk had. ( zwaar werk bedoel ik mee; veel drukken en hele dag 10-30kg tillen en werken met zwaar gereedschap

dat ervaar ik niet zo, als ik een zware periode op het werk heb ben ik savonds gewoon zo ''verrot'' om ook maar een beetje normaal te kunnen liften. ik weet niet hoor maar als je al je spieren voelt in je lichaam hoe kan je dan normaal liften en laat staan groeien de theorie klinkt wel leuk denk ik maar je hebt toch gewoon rust nodig om te groeien?!

Stress is ZO slecht.

Ik heb weleens dat ik na m'n werk gewoon gelijk in slaap val op de bank, en dan heb ik bijna geen fysieke arbeid gedaan, maar alleen maar veel pietluttig nadenkwerk in te weinig tijd.

Je hersens gebruiken ook energie, net als een microchip van een computer. Die microchip gebruikt over het algemeen meer energie dan al je hard disks, ventilatortjes , en leds bij elkaar.

En dan heb je nog de verhoogde cortisol natuurlijk die bij een stressige baan alles komt verkloten .

Ik denk dat de bouwvakker beter af is , tenzij de kantoorbaan een stress-vrije baan is natuulijk. Dat kan ook nog.

A small but revealing study suggests that even mildly stressful intellectual challenges change our emotional states and behaviors, even if they do not profoundly alter brain metabolism. Fourteen female Canadian college students either sat around, summarized a passage of text or completed a series of computerized attention and memory tests for 45 minutes before feasting on a buffet lunch. Students who exercised their brains helped themselves to around 200 more calories than students who relaxed. Their blood glucose levels also fluctuated more than those of students who just sat there, but not in any consistent way. Levels of the stress hormone cortisol, however, were significantly higher in students whose brains were busy, as were their heart rates, blood pressure and self-reported anxiety. In all likelihood, these students did not eat more because their haggard brains desperately needed more fuel; rather, they were stress eating

^ Daar ligt het probleem , k*t cortisol :mad::D

Laatst bewerkt:
persoon 2 zou meer moeten eten als zijn werk dat toelaat..

ongekookte rijst ?! Hoe doe je dat dan

ongekookte rijst ?! Hoe doe je dat dan

hij weegt vooraf zijn rijst ongekookt en kookt het vervolgens en voegt het later bij zijn maaltijden.
en voor mensen die meelezen je krijgt maagzweren als je het ongekookt eet niet verstandig dus...

---------- Toegevoegd om 15:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:38 ----------

k eet 600 gram gehakt en 300gram ongekookte rijst weg in 2 pauze's van 15min( inclusief roken) dus werk laat dat wel toe;p

kan je in ieder geval blij mee zijn, ken er genoeg dat hun werk zo moeilijk doet terwijl de andere rookpauze hebben hij snel stiekem een blikje tonijn op de wc loopt te vreten.

Stress is ZO slecht.

Ik heb weleens dat ik na m'n werk gewoon gelijk in slaap val op de bank, en dan heb ik bijna geen fysieke arbeid gedaan, maar alleen maar veel pietluttig nadenkwerk in te weinig tijd.

Je hersens gebruiken ook energie, net als een microchip van een computer. Die microchip gebruikt over het algemeen meer energie dan al je hard disks, ventilatortjes , en leds bij elkaar.

En dan heb je nog de verhoogde cortisol natuurlijk die bij een stressige baan alles komt verkloten .

Ik denk dat de bouwvakker beter af is , tenzij de kantoorbaan een stress-vrije baan is natuulijk. Dat kan ook nog.

^ Daar ligt het probleem , k*t cortisol :mad::D

Een bouwvakker heeft geen stress?? :)

Hou er rekening mee dat de bouwsector of whatever kwa arbeid heel relatief zwaar is.

Je doet niet elke dag hetzelfde, ze zullen altijd alles zo licht mogelijk maken en niet zo zwaar mogelijk, een radiator heb je maar een minuutje vast en dan raak je dat ding niet meer aan,..

Je verbruik ligt hoger ja, maar dat zal geen 500 kcal zijn.
zeker wel 500kcal meer op een dag hoor, minstens.. 8uur bureaujob of 8uur op een bouwverf werken..

sterker nog, de man met de zware arbeid zal sneller herstennen en groeien.
Dat heeft te maken met de g-flux. hoe meer energie verbranding/beweging hoe hogen de g-flux.

daarnaast zal hij idd meer moeten eten, = meer voedingsstoffen = beter, sneller gestel.

meer info:
http://www.precisionnutrition.com/all-about-g-flux
Dit is echt lachwekkend :roflol:

Zal voor persoon 2 moeilijker zijn om bij te eten, als ook om overreachen en deloaden juist te implementeren. In de praktijk komt het eigenlijk vooral neer op de motivatie en discipline van zo'n persoon.

Hou er rekening mee dat de bouwsector of whatever kwa arbeid heel relatief zwaar is.

Je doet niet elke dag hetzelfde, ze zullen altijd alles zo licht mogelijk maken en niet zo zwaar mogelijk, een radiator heb je maar een minuutje vast en dan raak je dat ding niet meer aan,..

Je verbruik ligt hoger ja, maar dat zal geen 500 kcal zijn.

haha r u serious?!???
je verbruik ligt vele malen hoger dan, er is een verschil he tussen hard werken en hard werken de ene vind dit zwaar en de ander dat....iedereen vind zijn baan zwaarder haha dit is een discussie waar je nooit uitkomt die heb ik wel eens met vrienden gehad al wat een onzin joh,
als je Echt zwaar werk hebt en je gewoon naar de klote bent aan het eind van de dag kan jij niet meer normaal liften 1000% zeker

haha r u serious?!???
je verbruik ligt vele malen hoger dan, er is een verschil he tussen hard werken en hard werken de ene vind dit zwaar en de ander dat....iedereen vind zijn baan zwaarder haha dit is een discussie waar je nooit uitkomt die heb ik wel eens met vrienden gehad al wat een onzin joh,
als je Echt zwaar werk hebt en je gewoon naar de klote bent aan het eind van de dag kan jij niet meer normaal liften 1000% zeker

onzin
als ik een zware dag met overuren heb gehad in de bouw en ik kom half dood thuis, kruip ik alsnog even onder de gewichten. als ik dat niet doe ga ik zonder een voldaan gevoel naar bed

Terug
Naar boven