- Waardering
- 4.390
- Lengte
- 1m73
- Massa
- 75kg
- Vetpercentage
- 15%
wie heeft dit eingelijk bedacht ?
als ik er zo ff over nadenkt vind ik het een beetje tegenstrijdig
zware conpound=veel stress, veel stress=veel adrenaline en cortisol.
waar blijft dan het testosteron ?.of groei hormoon?
volgens mij zijn adrenaline en cortisol het eenigste hormoon word aan gemaakt
adrenaline is oke alertheid meer kracht geconcentreerd
Cortisol wordt soms het stresshormoon genoemd omdat het vrijkomt bij elke vorm van stress, zowel fysiek als psychologisch. Het zorgt ervoor dat bepaalde eiwitten in spieren worden afgebroken waarbij glucose (energie) vrijkomt. Deze energie wordt gebruikt om het lichaam weer terug te brengen in homeostase; op het moment van stress komt adrenaline en noradrenaline vrij om het lichaam alerter te maken en klaar om te vechten/vluchten. Cortisol zorgt ervoor dat dit verlies van energie weer wordt gecompenseerd
als ik er zo ff over nadenkt vind ik het een beetje tegenstrijdig
zware conpound=veel stress, veel stress=veel adrenaline en cortisol.
waar blijft dan het testosteron ?.of groei hormoon?
volgens mij zijn adrenaline en cortisol het eenigste hormoon word aan gemaakt
adrenaline is oke alertheid meer kracht geconcentreerd
Cortisol wordt soms het stresshormoon genoemd omdat het vrijkomt bij elke vorm van stress, zowel fysiek als psychologisch. Het zorgt ervoor dat bepaalde eiwitten in spieren worden afgebroken waarbij glucose (energie) vrijkomt. Deze energie wordt gebruikt om het lichaam weer terug te brengen in homeostase; op het moment van stress komt adrenaline en noradrenaline vrij om het lichaam alerter te maken en klaar om te vechten/vluchten. Cortisol zorgt ervoor dat dit verlies van energie weer wordt gecompenseerd

ik probeer eens wat dingen recht te zetten