XXL Nutrition

zware compound en meer testosteron ??

Luppie

Colossal Veteran
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
4.390
Lengte
1m73
Massa
75kg
Vetpercentage
15%
wie heeft dit eingelijk bedacht ?
als ik er zo ff over nadenkt vind ik het een beetje tegenstrijdig
zware conpound=veel stress, veel stress=veel adrenaline en cortisol.
waar blijft dan het testosteron ?.of groei hormoon?
volgens mij zijn adrenaline en cortisol het eenigste hormoon word aan gemaakt

adrenaline is oke alertheid meer kracht geconcentreerd

Cortisol wordt soms het stresshormoon genoemd omdat het vrijkomt bij elke vorm van stress, zowel fysiek als psychologisch. Het zorgt ervoor dat bepaalde eiwitten in spieren worden afgebroken waarbij glucose (energie) vrijkomt. Deze energie wordt gebruikt om het lichaam weer terug te brengen in homeostase; op het moment van stress komt adrenaline en noradrenaline vrij om het lichaam alerter te maken en klaar om te vechten/vluchten. Cortisol zorgt ervoor dat dit verlies van energie weer wordt gecompenseerd

Cortisol is overrated.

Cortisol turns into testosterone.

idd classified stuff weet je.

• Topic Starter Topic Starter
onzin dus

:roflol:

Hier zie je de structuurformules van cortison en testosteron:

5yhye55.jpg

Bovendien staat op Binas Tabel 67 E bij cortison:
Uitgangsstof voor steroidhormonen

Progesteron, testosteron, oestradiol en oestrogeen zijn allen steroidhormonen.

Deze 4 samen met cholesterol en cortison worden tot de steroiden gerekend.

-Edit: geen onzin dus ;)
-Edit 2: cholesterol is trouwens ook een uitgangsstofe voor die vier steroidhormonen.

5yhye55.jpg

daar heb ik het niet over nu .
ik heb het over het aanmaak van testosteron tijdes zware compound (tijdens de oefening). dat is dus niet zo wat wel word aangemaakt is adrenaline en cortisol geen enkel hormoon dus wat de spiergroei bevorderd

Cortisol - Wikipedia

Ja ik zie het nu, ik heb de structuurformule van cortison gegeven. Maar zoals je ziet wijkt die nauwelijks af van die van cortisol:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Oh ja? Dacht je dat? Cortisol aanmaak bij de training vind ik idd ook overrated (stipt na 60 minuten stoppen vind ik dus onzin). Maar in een flinke stress periode (door werk, problemen, weet ik veel..), kun je behoorlijk wat massa verliezen door de cortisolaanmaak. Daar valt niet tegenop te vreten..

Bij urenlange trainingen schijnt je testosteron te zakken en cortisol begint te stijgen, maar je zou het juist graag andersom zien. Dus daarom is een kortere workout, laten we zeggen 60 min. genoeg om je test. te laten stijgen en de cort. laag te houden.

5yhye55.jpg

-Edit 2: cholesterol is trouwens ook een uitgangsstofe voor die vier steroidhormonen.

Haha yes!!!!!!!!!! Mijn wetenschappelijke kennis wordt hier weer zeer erg gewaardeerd.

wie heeft dit eingelijk bedacht ?
als ik er zo ff over nadenkt vind ik het een beetje tegenstrijdig
zware conpound=veel stress, veel stress=veel adrenaline en cortisol.
waar blijft dan het testosteron ?.of groei hormoon?
volgens mij zijn adrenaline en cortisol het eenigste hormoon word aan gemaakt

adrenaline is oke alertheid meer kracht geconcentreerd

Cortisol wordt soms het stresshormoon genoemd omdat het vrijkomt bij elke vorm van stress, zowel fysiek als psychologisch. Het zorgt ervoor dat bepaalde eiwitten in spieren worden afgebroken waarbij glucose (energie) vrijkomt. Deze energie wordt gebruikt om het lichaam weer terug te brengen in homeostase; op het moment van stress komt adrenaline en noradrenaline vrij om het lichaam alerter te maken en klaar om te vechten/vluchten. Cortisol zorgt ervoor dat dit verlies van energie weer wordt gecompenseerd

IMO is dat toch een andere soort stress, dan mentale stress ;)

Oh ja? Dacht je dat? Cortisol aanmaak bij de training vind ik idd ook overrated (stipt na 60 minuten stoppen vind ik dus onzin). Maar in een flinke stress periode (door werk, problemen, weet ik veel..), kun je behoorlijk wat massa verliezen door de cortisolaanmaak. Daar valt niet tegenop te vreten..

kijk dit bedoel ik zie je nou wel :D
maar is het nu echt waar dan dat er groeihormoon word aangemaakt bij zware oefeningen
na mijn weten alleen Cortisol en adrenaline

Luppie probeer je nu alweer een excuus te zoeken om met de compounds te stoppen? :D

Terug
Naar boven