Fitness Seller

zware compound en meer testosteron ??

kijk dit bedoel ik zie je nou wel :D
maar is het nu echt waar dan dat er groeihormoon word aangemaakt bij zware oefeningen
na mijn weten alleen Cortisol en adrenaline

Cortisol aanmaak tijdens compounds ben ik dus niet eens. Wat ik al eerder reply'de; het is een andere soort stress dan mentale stress.
Die groeihormonen die aangemaakt worden... tja. Ik wil het ook wel eens zwart op wit zien. Wel is het een feit, dat als er meer spieren worden aangesproken in een beweging er meer groeistimulans is.

O, **** man ik heb gisteren een horror film gezien!!! Ik denk dat mijn monster compound training nu voor niets is geweest?

On topic:
Ïk denk dat ik voor ons allen spreek als ik zeg dat het beter is dat luppie geen topics meer opent. Het zaait namelijk heel veel verwarring/haat/onbegrip.

hier zit je denk ik al fout.. ik krijg niet meer stress ofzo van compound oefeningen. je moet wel zorgen dat je genoeg rust neemt.

Hier zie je de structuurformules van cortison en testosteron:

5yhye55.jpg

die 2 dingen lijken allebei verekkes veel op elkaar dus het zit wel snor :D

Oh ja? Dacht je dat? Cortisol aanmaak bij de training vind ik idd ook overrated (stipt na 60 minuten stoppen vind ik dus onzin). Maar in een flinke stress periode (door werk, problemen, weet ik veel..), kun je behoorlijk wat massa verliezen door de cortisolaanmaak. Daar valt niet tegenop te vreten..

eens! een training van MAX 60 min want anders dan... vind ik dus ook bullshit.

hier zit je denk ik al fout.. ik krijg niet meer stress ofzo van compound oefeningen. je moet wel zorgen dat je genoeg rust neemt.

eens! een training van MAX 60 min want anders dan... vind ik dus ook bullshit.

luppie moet gewoon harsh een peuk op steken bij zijn 80 bench dan komt alles goed!!!

Sjezus man, hier is al zoveel over gepost. Is het nu nog niet duidelijk?

Zoals KaLe al zegt; cortisol moet niet onderschat worden.
Ik heb gemerkt vorig jaar, toen ik maandenlang aan de medicijnen zat voor mijn gezondheid en mijn cortisol torenhoog was. Je ziet jezelf gewoon krimpen met de week.

Cortisol turns into testosterone, die blijft mooi :D

Progesteron lijkt er nog meer op (op testosteron) en oestrogenen lijken er ook op.Dus??
Dat het mogelijk is om het ene om te zetten in het andere wil niet zeggen dat het ook gebeurt en zeker niet in die mate als je zou willen.
Ik wil nog wel eens uitzoeken hoe het precies werkt maar daar zou ik niet op gaan wachten;je kan beter gewoon gaan trainen,het liefst veel zware compounds :D

Misschien dat je best eens teveel doet en meer cortisol dan testosteron produceert maar het is toch algemeen gebleken dat mensen die zwaar trainen meer bereiken dan mensen die bijna niets uitvoeren in de gym,terwijl die toch weinig cortisol productie zullen hebben van hun training :rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
O, **** man ik heb gisteren een horror film gezien!!! Ik denk dat mijn monster compound training nu voor niets is geweest?

On topic:
Ïk denk dat ik voor ons allen spreek als ik zeg dat het beter is dat luppie geen topics meer opent. Het zaait namelijk heel veel verwarring/haat/onbegrip.

:sukkeltje:
wie gaan er meer met hem mee ?

damn ik post wat, redelijk gelijk heb ik ook en dan is het nog niet goed het moet niet gekker worden anders ben ik zo vertrokken van dit bord jij en een paar anderen hebben de pik op mij puur omdat ik een keer gelijk heb zoals wel vaker. begint hij weer over mijn stats lol anderen wten wel beter

:sukkeltje:
wie gaan er meer met hem mee ?

damn ik post wat, redelijk gelijk heb ik ook en dan is het nog niet goed het moet niet gekker worden anders ben ik zo vertrokken van dit bord jij en een paar anderen hebben de pik op mij puur omdat ik een keer gelijk heb zoals wel vaker. begint hij weer over mijn stats lol anderen wten wel beter

Nee nee nee zo moet je het niet zien lup, we proberen je iets te leren.:D

wie heeft dit eingelijk bedacht ?
als ik er zo ff over nadenkt vind ik het een beetje tegenstrijdig
zware conpound=veel stress, veel stress=veel adrenaline en cortisol.
waar blijft dan het testosteron ?.of groei hormoon?
volgens mij zijn adrenaline en cortisol het eenigste hormoon word aan gemaakt

http://forum.dutchbodybuilding.com/...ercises-resistance-and-power-exercises-29167/

Conclusion
Short-term high resistance and power exercises are capable of introducing various hormonal changes. However, most of the evoked hormonal responses appear during the postexercise recovery period. Pronounced hormonal changes also appear during exercise sessions for improved strength or power. These changes (increased levels of testosteron, growth hormone, and insulin-like growth factor I) are related to induction of adaptive protein synthesis during long-term recovery. Hormonal responses with significance for energy metabolism such as epinephrine and cortisol occur simultaneously. The main significance of hormonal responses triggered by resistance or power exercises is the induction of adaptive protein synthesis, and especially of contractile proteins. Another possibility is that hormones (testosteron, epinephrine) are essential for preconditioning the neuromuscular apparatus enabling maximal performance.

The problem of hormonal preconditioning of neuromuscular performance should be considered as an important issue for further studies. Although the long-term adaptive action of testosteron has been convincingly demonstrated, the links between exercise specificity and testosteron anabolic effects, as well as the coactions of testosteron, growth hormone, and growth factors are also matters for future research. Attention should also be paid to the possibility that adaptive protein synthesis during the recovery period may involve nervous tissue (48).

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

http://forum.dutchbodybuilding.com/...mal-heavy-resistance-and-explosive-exe-46125/

http://forum.dutchbodybuilding.com/f93/hormones-short-term-exercises-anaerobic-events-29173/

Conclusion

High intensities of anaerobic exercises elicit pronounced hormonal responses. However, most of these hormonal responses appear or reach their maximum after short-term exercises. Therefore, the existence of a certain hormonal response does not indicate that the hormone contributes to metabolic control. The rapid action of epinephrine on muscle glycogenolysis makes it essential in triggering and maintaining muscle glycogen breakdown during anaerobic exercise, mainly in those anaerobic exercises in which duration is more than 20–30 seconds. It is possible that cortisol influences the epinephrine hormone response. Contribution of other hormones in metabolic control during short-term anaerobic exercises does not seem plausible. However, the exercise-induced hormonal responses may have significance during the recovery period as well as during the preparation of the athlete for subsequent efforts, with short rest intervals. The role of hormones in long-term adaptation for anaerobic performance has not been demonstrated.

wie heeft dit eingelijk bedacht ?
als ik er zo ff over nadenkt vind ik het een beetje tegenstrijdig
zware conpound=veel stress, veel stress=veel adrenaline en cortisol.
waar blijft dan het testosteron ?.of groei hormoon?
volgens mij zijn adrenaline en cortisol het eenigste hormoon word aan gemaakt

adrenaline is oke alertheid meer kracht geconcentreerd

Cortisol wordt soms het stresshormoon genoemd omdat het vrijkomt bij elke vorm van stress, zowel fysiek als psychologisch. Het zorgt ervoor dat bepaalde eiwitten in spieren worden afgebroken waarbij glucose (energie) vrijkomt. Deze energie wordt gebruikt om het lichaam weer terug te brengen in homeostase; op het moment van stress komt adrenaline en noradrenaline vrij om het lichaam alerter te maken en klaar om te vechten/vluchten. Cortisol zorgt ervoor dat dit verlies van energie weer wordt gecompenseerd
Bedacht? Er is zat wetenschappelijk bewijs. Knip/plak van ander topic:

Citaat: "Dit heeft te maken met het vrijkomen van hormonen die spiergroei bevorderen"

Dit lees ik vaker. Weet je ook hoe dit in zijn werking gaat? Daar ben ik benieuwd naar. En ik lees de verklaring ook nergens.
Ja, dat is zoals uitleggen waarom een vliegtuig in de lucht blijft: tis iets met lucht en zo :p
Das geen verklaring

Is er hier ook daadwerkelijk een studie van of zo. Ik lees het zoveel, die hormonen en zo, maar is het wel bewezen?
Ja er zijn heel wat studies, dit is er een van 2005:

Hormonal responses and adaptations to resistance exercise and training.
Kraemer WJ, Ratamess NA.

Human Performance Laboratory, Department of Kinesiology, University of Connecticut, Storrs, 06269, USA. William.Kraemer@uconn.edu

Resistance exercise has been shown to elicit a significant acute hormonal response. It appears that this acute response is more critical to tissue growth and remodelling than chronic changes in resting hormonal concentrations, as many studies have not shown a significant change during resistance training despite increases in muscle strength and hypertrophy. Anabolic hormones such as testosteron and the superfamily of growth hormones (GH) have been shown to be elevated during 15-30 minutes of post-resistance exercise providing an adequate stimulus is present. Protocols high in volume, moderate to high in intensity, using short rest intervals and stressing a large muscle mass, tend to produce the greatest acute hormonal elevations (e.g. testosteron, GH and the catabolic hormone cortisol) compared with low-volume, high-intensity protocols using long rest intervals. Other anabolic hormones such as insulin and insulin-like growth factor-1 (IGF-1) are critical to skeletal muscle growth. Insulin is regulated by blood glucose and amino acid levels. However, circulating IGF-1 elevations have been reported following resistance exercise presumably in response to GH-stimulated hepatic secretion. Recent evidence indicates that muscle isoforms of IGF-1 may play a substantial role in tissue remodelling via up-regulation by mechanical signalling (i.e. increased gene expression resulting from stretch and tension to the muscle cytoskeleton leading to greater protein synthesis rates). Acute elevations in catecholamines are critical to optimal force production and energy liberation during resistance exercise. More recent research has shown the importance of acute hormonal elevations and mechanical stimuli for subsequent up- and down-regulation of cytoplasmic steroid receptors needed to mediate the hormonal effects. Other factors such as nutrition, overtraining, detraining and circadian patterns of hormone secretion are critical to examining the hormonal responses and adaptations to resistance training.

In Nederlands samengevat:

• Plotse stijging van hormonen zou wel eens belangrijker kunnen zijn voor spiergroei dan lange termijn waarden
  • Test en GH stijgen boven normale waarden, 15-30 minuten na de training als die zwaar genoeg is
  • De hoogste stijging van deze anabole (en catabole) hormonen zien we na een training die een hoog volume, gemiddelde tot hoge intensiteit, korte intervallen heeft en grote spiergroepen aanpakt.
Uithoudingstraining verminderd overigens het testosteron op lange termijn, voor BB zijn de pieken vooral belangrijk.

Angst voor cortisol is trouwens niet nodig, als je aminozuren ter beschikking hebt na de training dan breekt cortisol geen spier af (wel vet).

Cortisol is een stresshormoon voor de lange termijn.
Training is volgens mij niet echt lange termijn, ook al train je regelmatig, omdat je zeker genoeg rust hebt om weer te 'ontstressen'

• Topic Starter Topic Starter
okeej ik ben overtuigt
het is dus simpel tot de eerste 30 min is je gh op zijn hoogt
erna zakt het langzaam dus cortisol komt na langere inspanning dan een uur :D
thnx

Tijdelijke stijging van katabole hormone werkt altijd direct in op een antagonist. Cortisol afgifte werkt direct in op insulineaanmaak

dus cortisol komt na langere inspanning dan een uur
thnx

Nee, als je kijkt bij dat eerste onderzoek wat ik hierboven vermeld dan is dat na 1 minuut al van 181 naar 206 ng/ml

Action on 1-Minute Continuous Jumping on Levels of Various Hormones

Terug
Naar boven