XXL Nutrition

Zware of lichte gewichten hiervoor?

Bus1

Novice
Waardering
0
Lengte
1m58
Massa
58kg
hallo mensen

Ik wilde vragen voordat ik met armspieren trainen begin
of het waar is dat als je met zware gewichten traint je dikkere spieren krijgt dan als je met lichtere gewichten traint.?

Ik ben een vrouw en mijn doel is om voor de armen van Ciara te gaan.
dus geen dikke spieren maar subtiele slanke
hier zijn twee foto's
http://mto.mediatakeout.com/mobile/content/?view=33888

en

http://www.google.nl/imgres?q=ciara&um=1&hl=nl&sa=N&biw=1280&bih=680&tbm=isch&tbnid=9VPLb2c1yDuQMM:&imgrefurl=http://www.afghan.nl/forum/index.php%3Fshowtopic%3D9159&docid=h3DkdjAAKch7zM&w=500&h=500&ei=iH5uTtHlBo2s-gaJzPXUBA&zoom=1&iact=hc&vpx=697&vpy=343&dur=1140&hovh=225&hovw=225&tx=144&ty=203&page=1&tbnh=159&tbnw=158&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:15,s:0

Op de plaatjes zie ik weinig hypertrofie. De vorm van de armen komt vooral door een laag vetpercentage.

Hypertrofie (spiergroei) krijg je door 8-12 herhalingen te maken. Dan pak je dus zwaardere gewichten dan wanneer je >15 herhalingen (spier-uithoudingsvermogen) en lichtere gewichten dan wanneer je <5 herhalingen (kracht).

• Topic Starter Topic Starter
dus eigenlijk heeft zij niet eens zoveel spieren....maar weinig vet
is dit ook voor een vrouw weinig spieren?

Voor een vrouw heeft ze goed ontwikkelde armen met een laag vet percentage.
Dus geheel standaard zou ik het niet noemen.

Mijn tip is om gewoon goed te eten, en te zorgen dat je vet verliest (Begrijp me niet verkeerd, ik heb geen idee hoe hoog jouw vet percentage is)
En daarbij gewoon wat armen te trainen.

Ik zou de training niet zozeer focusen op spiergroei, maar op soepel- en fitheid.
Is een bodypump of iets dergelijks niet iets voor jou?
Zwemmen, aerobics en in de fitness bijwerken zou wel een idee zijn.

Train niet te zwaar pak gewoon een normale intensiteits training met niet te zware gewichten en ga rond de 12-15 herhalingen je oefeningen uitvoeren.
Heb je uiteindelijk het idee dat je je doel ongeveer hebt gehaald, blijf je gewoon rustig doortrainen en pas je je voeding aan op onderhoud :)
(Iedereen mag me verbeteren als er iets niet goed aan dit is!)

hmm bedankt voor je reactie Bicepm
ik begin morgen met p90x, erna ga ik kijken hoe ze eruit zien en anders pas ik wel toe wat je net hebt verteld

thanku!

---------- Post toegevoegd Tue 13 Sep 2011 om 00:23 ----------

en wat mag ik verstaan onder normaal aantal gewichten? doe niet aan bb alleen aan karate namelijk. is dit 3 kilo, 5..... 2?

Als je niet zeker bent over wat voor training je nodig hebt kan je altijd een foto posten.. (Hoeft geen hele lichaams foto te zijn je kan ook vragen of iemand een foto van je arm neemt, zodat we kunnen zien hoeveel je ervoor hoeft te doen)
:)

Schaam je sowieso nergens voor, denk dat we de gekste dingen alwel hebben gezien :P

Gewicht is altijd relatief, je moet een gewicht pakken waarbij je denkt ''12 herhalingen is lastig, en 15 kan je er nog wel uithalen''
Met andere woorden, als jij een gewicht pakt van 5kg en je kan er 13 of 14 herhalingen mee halen, is dat prima.
Kan jij met een gewicht van 10kg datzelfde, kan je ook 10kg pakken, als die 5kg te licht is.

Je hoeft niet overdreven moeilijk met een gewicht staan te gooien of smijten omdat je denkt dat lichter niet werkt.

is goed doe ik deze week nog

hmm bedankt voor je reactie Bicepm
ik begin morgen met p90x, erna ga ik kijken hoe ze eruit zien en anders pas ik wel toe wat je net hebt verteld

thanku!

---------- Post toegevoegd Tue 13 Sep 2011 om 00:23 ----------

en wat mag ik verstaan onder normaal aantal gewichten? doe niet aan bb alleen aan karate namelijk. is dit 3 kilo, 5..... 2?

Na 1 training ga je niks aan je arm zien hoor.

Terug
Naar boven