AndroidHealthClinic

Sticky Het grote SARMS topic

Bezoekers in dit topic

Allereerst: Waarom ben je dan begonnen? En daarnaast --> Waarom kun je pas over 10 dagen nieuwe hebben? Daarnaast kun je het gewoon weer oppakken. De 10 dagen zonder kun je het beste meenemen in die 12 weken.

Voor de goede orde. Dit word dus niet perse een hele goede kuur op deze manier.
 
Weet iemand hoe sarms afgebroken worden?

Is het extra giftig voor de lever bij een stack?
 
Weet iemand hoe sarms afgebroken worden?

Is het extra giftig voor de lever bij een stack?
Dat zal verschillen per SARM. Als de structuur lijkt op die van reguliere AAS, zullen die ongetwijfeld op eenzelfde manier afgebroken worden, en dat is met name hepatisch (lever).

Verder zijn alle SARMs die je oraal neemt hepatotoxisch, ongeacht hun chemische structuur. Dit lijkt een direct gevolg van androgeenreceptoractivatie in de levercellen. Dus als het enigszins resistent is tegen degradatie in de lever en werkzaam is, is het hepatotoxisch.
 
Afgelopen maandag gestart met rad140 20mg per dag.
Sinds vandaag ineens een pijnlijk knobbeltje 2 cm naast mijn tepel, lijkt wel een opgezette klier of iets, of gyno?? geen idee.
Vraag is, is het mogelijk dat door de rad je hormoon huishouding zo dusdanig in de war is gebracht en dit soort geintjes komen en vanzelf wegtrekken?
Iemand ervaring hiermee?
Wie weet staat het wel compleet los van elkaar geen idee.

Puffy nipples altijd al gehad sinds de pubertijd dus was sws al vrij bang voor gyno vandaar de keus voor sarms..
 
Afgelopen maandag gestart met rad140 20mg per dag.
Sinds vandaag ineens een pijnlijk knobbeltje 2 cm naast mijn tepel, lijkt wel een opgezette klier of iets, of gyno?? geen idee.
Vraag is, is het mogelijk dat door de rad je hormoon huishouding zo dusdanig in de war is gebracht en dit soort geintjes komen en vanzelf wegtrekken?
Iemand ervaring hiermee?
Wie weet staat het wel compleet los van elkaar geen idee.

Puffy nipples altijd al gehad sinds de pubertijd dus was sws al vrij bang voor gyno vandaar de keus voor sarms..
Het is moeilijk om op deze vraag te antwoorden want we weten niet wat er in je pilletjes zit. Is het RAD140? Is het een prohormoon? Is het een anabool steroid? Eigenlijk zouden die sarms moeten kunnen getest worden op hun inhoud.Ik denk dat dus niemand een echt antwoord zal kunnen geven.
 
Dat zal verschillen per SARM. Als de structuur lijkt op die van reguliere AAS, zullen die ongetwijfeld op eenzelfde manier afgebroken worden, en dat is met name hepatisch (lever).

Verder zijn alle SARMs die je oraal neemt hepatotoxisch, ongeacht hun chemische structuur. Dit lijkt een direct gevolg van androgeenreceptoractivatie in de levercellen. Dus als het enigszins resistent is tegen degradatie in de lever en werkzaam is, is het hepatotoxisch.

Dit is dus niet correct. De meeste SARMs hebben totaal geen effect op de lever. Het zijn SELECTIEVE androgene receptor modulatoren. Dus SELECTIEF en hechten niet, zoals anabole steroïden, aan receptoren in bijvoorbeeld de lever en prostaat. Dat is het voordeel van SARMS tov steroïden. Ik weet niet waar jij je hebt ingelezen Galen , maar terug de schoolbanken in :)
Het is zelfs zo dat Cardarine (jaja, is geen SARM, maar wordt er wel toe gerekend) een positief effect heeft op je leverwaardes.
 
Dit is dus niet correct. De meeste SARMs hebben totaal geen effect op de lever. Het zijn SELECTIEVE androgene receptor modulatoren. Dus SELECTIEF en hechten niet, zoals anabole steroïden, aan receptoren in bijvoorbeeld de lever en prostaat. Dat is het voordeel van SARMS tov steroïden. Ik weet niet waar jij je hebt ingelezen Galen , maar terug de schoolbanken in :)
Het is zelfs zo dat Cardarine (jaja, is geen SARM, maar wordt er wel toe gerekend) een positief effect heeft op je leverwaardes.
Als jij dat denkt.
 
Als jij dat denkt.
Ik baseer mij op onderzoek. Jij denkt kennelijk dat SARMs op een bepaalde manier werken... en dat spreek ik tegen op basis van wat ik gelezen heb. Prima, denk vooral verder, maar breng het hier niet als waarheid, want je zit er wat dit betreft naast.
 
Ik baseer mij op onderzoek. Jij denkt kennelijk dat SARMs op een bepaalde manier werken... en dat spreek ik tegen op basis van wat ik gelezen heb. Prima, denk vooral verder, maar breng het hier niet als waarheid, want je zit er wat dit betreft naast.
Jij denkt je te baseren op onderzoek, dat is iets anders. SARMs vertonen lang niet zulke weefselspecificiteit als dat jij suggereert, verre van.
 
Jij denkt je te baseren op onderzoek, dat is iets anders. SARMs vertonen lang niet zulke weefselspecificiteit als dat jij suggereert, verre van.
Maar waar baseer jij deze aannames dan op? Wel een unieke doorbraak in het SARMs verhaal namelijk!! Deel vooral je bronnen.
 
Maar waar baseer jij deze aannames dan op? Wel een unieke doorbraak in het SARMs verhaal namelijk!! Deel vooral je bronnen.
Ik betwijfel sterk dat je capabel genoeg bent om wetenschappelijke literatuur hierover te lezen en te interpreteren, maar mocht het je interesseren, James Dalton heeft hier veel over gepubliceerd.
 
Jij denkt je te baseren op onderzoek, dat is iets anders. SARMs vertonen lang niet zulke weefselspecificiteit als dat jij suggereert, verre van.

Maar waar baseer jij deze aannames dan op? Wel een unieke doorbraak in het SARMs verhaal namelijk!! Deel vooral je bronnen.
Als SARMs daadwerkelijk werken zoals het de bedoeling was, dan werd het ook gebruikt in de medische wereld. Niet voor niets dat het niet gebruikt wordt :o
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Ik betwijfel sterk dat je capabel genoeg bent om wetenschappelijke literatuur hierover te lezen en te interpreteren, maar mocht het je interesseren, James Dalton heeft hier veel over gepubliceerd.
Gozer, ik ben geinteresseerd en je kent me niet en al helemaal mijn achtergrond niet, dus oordeel niet of ik 'capabel genoeg ben'.... Beetje sneue reactie hoor.
Ik ga lezen wat Dalton heeft geschreven, want ik sta open voor input en feedback. Alle onderzoeken die ik heb gelezen (de onderzoeken waarop iedereen zijn mening baseert) duiden echter op geen effect op de lever. Eigen gebruik, met bloedtesten vooraf en nadien (en zelfs een stiekeme echo van de lever), duidt ook op geen effect op de lever.
Het delen van onderzoek is alleen maar goed in een topic als dit, dus laten we het vooral positief benaderen en bronnen delen.
 
Gozer, ik ben geinteresseerd en je kent me niet en al helemaal mijn achtergrond niet, dus oordeel niet of ik 'capabel genoeg ben'.... Beetje sneue reactie hoor.
Ik ga lezen wat Dalton heeft geschreven, want ik sta open voor input en feedback. Alle onderzoeken die ik heb gelezen (de onderzoeken waarop iedereen zijn mening baseert) duiden echter op geen effect op de lever. Eigen gebruik, met bloedtesten vooraf en nadien (en zelfs een stiekeme echo van de lever), duidt ook op geen effect op de lever.
Het delen van onderzoek is alleen maar goed in een topic als dit, dus laten we het vooral positief benaderen en bronnen delen.
Toen ik m'n paper schreef over AAS-geïnduceerde hepatotoxiciteit heb ik ook kortstondig een paragraaf over SARMs erin gehad (bij uiteindelijke publicatie eruit gelaten). En bij zowel een niet-steroïd SARM (MK-0773 zo uit m'n hoofd) als een niet-steroïd SARM (GTx-024 meen ik) zag je een stijging van markers van leverschade. Je ontkomt er simpelweg niet aan, zolang je hoog genoeg doseert voor anabole effecten krijg je dit erbij. Die selectiviteit waarvan jij suggereert dat ie extreem selectief is, is echt niet zo selectief. Ik vraag me trouwens af hoe jij dat zo zeker weet, meeste onderzoek dat ik ken kijken ze überhaupt niet naar de selectiviteit in leverweefsel. Meestal blijft het beperkt tot de 'levator ani', de prostaat en de zaadblaasjes (alle in ratmodellen).

In klinische studies ga je alleen geen effect op de lever zien door de kleinschaligheid (type II-fout) of door een te lage dosering (oxandrolon vertoont ook geen hepatotoxiciteit bij lage doseringen die soms in klinische studies worden gebruikt, maar is dat wel).

Ik ben trouwens heel benieuwd welk onderzoek jij hebt gelezen waarin een volledige dissociatie van de anabole en androgene effecten wordt beweerd en om welke SARM het dan gaat. Dát is een unieke doorbraak in het vakgebied.

Edit: ik kan me alleen iets voorstellen bij een SARM die dermate lipofiel is dat hij niet resistent hoeft te zijn tegen afbraak in de lever, omdat het wordt opgenomen via het lymfesysteem. Vergelijkbaar met orale testosteronundecanoaat. En dat heeft dan weinig met z'n specificiteit te maken...

En ik kan uit je posts alleszins makkelijk opmaken dat je geen achtergrond hebt in celbiologie. Moet je niet beginnen met dat ik terug de schoolbanken in moet.
 
Laatst bewerkt:
'extreem selectief' heb je mij niet horen (lezen) zeggen, maar de selectiviteit is wel waarin SARMs zich onderscheiden van anabole steroïden.
Eén van de onderzoeken waar ik mij op baseer is een onderzoek naar LGD 4033 (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4111291/). We kunnen nu natuurlijk over de dosis gaan ravotten en de onderzoeksopzet, maar dit is wel een 'echt' onderzoek (de eerste die ik zo snel tevoorschijn kon halen) en geen artikel dat uit gaat van hypothese.
Nogmaals, delen van kennis en ervaringen op dit gebied lijkt mij de enige manier om verder te komen, zeker aangezien SARMs gemeengoed zijn geworden in meerdere takken van sport.
 
Dit is dus niet correct. De meeste SARMs hebben totaal geen effect op de lever. Het zijn SELECTIEVE androgene receptor modulatoren. Dus SELECTIEF en hechten niet, zoals anabole steroïden, aan receptoren in bijvoorbeeld de lever en prostaat. Dat is het voordeel van SARMS tov steroïden. Ik weet niet waar jij je hebt ingelezen Galen , maar terug de schoolbanken in :)
Het is zelfs zo dat Cardarine (jaja, is geen SARM, maar wordt er wel toe gerekend) een positief effect heeft op je leverwaardes.

ik snap dat ze zich selectief hechten en hun werk doen, maar alles wat niet in een lijf hoort moet toch ook weer het lichaam verlaten ?

mijn vraag is hoe gaat dat dan, word het uitgepist ? breekt het lever het weer af, of scheet je het uit.
 
Back
Naar boven