XXL Nutrition

Eens in de week alcohol

Bezoekers in dit topic

Als je dit neerpent Jullie doen ogen laten openen! dan denk ik van wel. :D
Haha fair enough.

Was meer bedoeld dat ook maar een beetje alcohol al teveel is om de weg op te gaan. Wat dan ook maar is toegestaan.

Hoe een topic kan afdwalen trouwens.
 
Dit onderwerp ligt al een tijdje stil, maar in de hoop dat iemand reageert zonder dat ik een nieuwe thread moet starten.. Herstel je nog wel een beetje als je wat biertjes drinkt en je macro's op orde zijn? Dat is voor mij vooral belangrijk, omdat ik bijna elke dag train. Ik train 's ochtends, eet elke twee uur en als ik klaar ben met eten drink ik in het weekend meestal 1 avond een paar wijntjes of biertjes. Mijn vraag precies, weet iemand of:

- je als je bezope bent nog spieren aanmaakt?
- je dan beter niet kan trainen diezelfde dag?

Ga ik ondertussen bier drinken, zie ik dalijk het antwoord wel :P lataaahgsssss
 
Dit onderwerp ligt al een tijdje stil, maar in de hoop dat iemand reageert zonder dat ik een nieuwe thread moet starten.. Herstel je nog wel een beetje als je wat biertjes drinkt en je macro's op orde zijn? Dat is voor mij vooral belangrijk, omdat ik bijna elke dag train. Ik train 's ochtends, eet elke twee uur en als ik klaar ben met eten drink ik in het weekend meestal 1 avond een paar wijntjes of biertjes. Mijn vraag precies, weet iemand of:

- je als je bezope bent nog spieren aanmaakt?
- je dan beter niet kan trainen diezelfde dag?

Ga ik ondertussen bier drinken, zie ik dalijk het antwoord wel :P lataaahgsssss
Je eiwitsynthese zal niet optimaal zijn na alcohol inname, maar er zijn belangrijkere dingen om je druk over te maken. Proost kerel.
 
Dit onderwerp ligt al een tijdje stil, maar in de hoop dat iemand reageert zonder dat ik een nieuwe thread moet starten.. Herstel je nog wel een beetje als je wat biertjes drinkt en je macro's op orde zijn? Dat is voor mij vooral belangrijk, omdat ik bijna elke dag train. Ik train 's ochtends, eet elke twee uur en als ik klaar ben met eten drink ik in het weekend meestal 1 avond een paar wijntjes of biertjes. Mijn vraag precies, weet iemand of:

- je als je bezope bent nog spieren aanmaakt?
- je dan beter niet kan trainen diezelfde dag?

Ga ik ondertussen bier drinken, zie ik dalijk het antwoord wel :P lataaahgsssss
Uit m'n hoofd vermindert het je eiwitsynthese met 24%.
Heb 1 jaar lang getrained terwijl ik 3x per week uit ging (echt klem zuipen) en dat hele jaar was 0 progressie.
Wat ik in ieder geval altijd doe als ik ga drinken (nu ik wat wijzer ben en niet 3x per week mn kop eraf zuip):

Max 1x per week drinken.
Zorgen dat ik mn eiwit doel heb gehaald voor het zuipen.
Zorgen dat ik de benodigde kcals over heb voor te zuipen.
Proberen nog caseine en wat water weg te werken voor ik ga slapen.
Sterke drank i.c.m zero dranken om zo de kcal schade te beperken. Flesje rum is maar 300 kcal ofzo.

En het is aan jou of je die dag wilt trainen, of de dag erna met een kater wilt trainen. Ik vind met een kater trainen geen stress. En vind het qua gedachte heel kut om te zuipen nadat ik getrained heb. Je spieren moeten herstellen en dan zet je ze onder nog meer stress.

Maar met een paar biertjes of wijntjes moet je niet stressen joh. Je moet ook een balans hebben in je leven en af en toe ff lekker gezellig een sappie kunnen drinken ;).
 
Mijn horloge geeft iedere dag info over mijn herstel, onder andere gebaseerd op mijn hvr. Die enkele keer dat ik wat drink, zie ik het zeker een week terug in mijn herstel.
 
Mijn horloge geeft iedere dag info over mijn herstel, onder andere gebaseerd op mijn hvr. Die enkele keer dat ik wat drink, zie ik het zeker een week terug in mijn herstel.
Maar hoeveel drink je dan?

En hoe pas je je training aan?
 
Mijn horloge geeft iedere dag info over mijn herstel, onder andere gebaseerd op mijn hvr. Die enkele keer dat ik wat drink, zie ik het zeker een week terug in mijn herstel.
Een week joh? 😦
 
Maar hoeveel drink je dan?

En hoe pas je je training aan?
Weinig, maar ik kan slecht tegen alcohol.

Uhm, pas mijn training sinds dat horloge altijd aan op mijn herstel, en dat doe ik dan ook. In grote lijnen een plaatje wat ik per week wil doen, en dagelijks herstel voor het finetunen.
 
Denk dat het grootste effect van alcohol ligt in de training die je verzet de dag erna met een kater (meestal niet met volledige kracht) en het gebrek aan fatsoenlijk eten. Bulken gaat me goed af behalve met een kater.
 
Denk dat het grootste effect van alcohol ligt in de training die je verzet de dag erna met een kater (meestal niet met volledige kracht) en het gebrek aan fatsoenlijk eten. Bulken gaat me goed af behalve met een kater.
Nee slaap, en dus herstel. Minder diepe slaap en dat gaat oa ten koste van je groeihormoon dacht ik. Weet niet meer zeker, staat wel in de link
 
Ik weet niet of je t interessant vind... Maar voor her geval dat 😊

Ahja, REM slaap wordt inderdaad ook beïnvloed.
Ik was 3 jaar gestopt met blowen maar door de serieuzere aanpak met fitness rook ik nu liever in gezelschap een jointje dan dat ik een biertje neem.
 
Had alleen ook weer ergens een studie gevonden dat blowen weer oestrogeen verhoogt. Het houdt niet op 😂😭

Het is ook nooit goed, ik ga maar niks opzoeken over tabak, zal ook wel niet veel goeds zijn
 
Screenshot_20201030-213401_WhatsApp.jpg
 
Dedicated mensen hier en meanwhile is bijna niemand buff.

Zuip lekker eens in de zoveel tijd als je er zin in hebt joh.
 
Back
Naar boven