AndroidHealthClinic

1 dag in de week dronken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

in de periodes dat ik 1x in de week veel drink gain ik meer dan in de periodes dat ik niks drink


true story

Zelfde hier. Lekkere kcals overschotten van al dat bier. Afgelopen weekend: za op zo niet geslapen, biertje of 12 - 13 - 14 gedronken. Maandag: volumePR op de squat.

Af en toe los gaan gaat je "gains" echt niet veel beïnvloeden.
 
1 keer in de week makt niet zo veel uit behalve als je gaat in de competitie . Maar is natuurlijk beter zonder. Maar je moet ook leven vind ik. Drink zelf niet meer maar toen ik was 25 elke week wel. En ik merk wel best groet verschil :)

Groetjes
 
Alcohol heeft op mij echt random effects als je het vergelijkt met sport prestaties. Soms heb ik precies hetzelfde als TheWasp post dat ik als ik op zaterdag (of zondagavond) redelijk van de kaart ik de dag erna alleen maar beter presteer in de gym, maar soms ook 't tegenovergestelde dat ik zo gaar ben en echt niks meer waard ben. Ook bij m'n sport mocht je in de jeugdteams nog wel de dag voor de wedstrijd gewoon op stap (als je je gedroeg :p) en dat resulteerde ook echt in random effecten op de zaterdag. De meeste day-after wedstrijden speelde je zo belabberd dat je overal 'n seconde te laat was of sneller buiten adem etc. maar sporadisch presteerde je soms ook juist veel en veel beter. Dat gevoel dat je niet moe kan worden en maar kan blijven gaan. Wat mij (en de mensen om me heen) betreft heeft alcohol echt een zwaar random effect op je lichaam. 't kan positief zijn maar ook negatief, hoe dan ook is 't naar mijn mening niets om je echt druk om te maken. Je lichaam reageert er de 2-3 dagen erna een beetje op, maar je zit daarna zo weer op je normale balans en je gains zullen er echt niet onder lijden.

Het wordt een veel lastiger verhaal als je (bv in de cut) je vetpercentage naar beneden wilt halen en je doordat je 1 dag per week dronken bent en met een kcal overschot (van ook nog eens "trash" macro's) de 1-2 dagen erna veel minder wilt eten om dat kcal overschot terug te werken. Dat kan wel lastig zijn om dan ook nog al je spiermassa te behouden en effectief je vp omlaag te halen. Alhoewel je ook dat kan beperken door op de dag dat je gaat drinken bijvoorbeeld cardio te doen en zo lean mogelijk te eten, heel hoog in eiwitten en 'extreem' lag in carbs en vetten, die krijg je dan 's avonds toch wel binnen. Ideaal is 't echter natuurlijk niet.
 
zal ernaast nog een kuurtje nemen om te compenseren, succes!
 
1 keer in de week makt niet zo veel uit behalve als je gaat in de competitie . Maar is natuurlijk beter zonder. Maar je moet ook leven vind ik. Drink zelf niet meer maar toen ik was 25 elke week wel. En ik merk wel best groet verschil :)

Groetjes

Je hersens zijn er in ieder geval niet op vooruit gegaan zo te lezen. Let goed op jonge kinderkes, zo kunnen jullie over 5 jaar ook typen.:o
 
Oke hier ben ik een paar maanden later. Ik heb dus redelijk fanatiek bodybuilding gedaan, en ook goed op mijn eten gelet in de bulk. Echter bleef ik vrijdags en zaterdags alcohol drinken. Ik merkte dat mijn spieren zeker groter werden, echter werd mijn vet ook aanzienlijk meer. Dit komt door het bulken maar ook zeker door het vele zuipen. Ook is het zo dat ik sowieso snel vet bij krijg.

Ik ga vanaf februari cutten in combinatie met cardio, want ik wil dat buikje er sowieso af hebben, dan maar iets minder spieren. Ik probeer ook niet meer (en hoop juist minder) dan 1x in de week te gaan zuipen.
 
Beetje respect voor de forum members is als nieuweling zoals jij wel op zijn plaats sukkel.

A joh, gezien zn postgeschiedenis weet ie niet beter :p
 
Persoonlijk heb ik tijdens de feestdagen gemerkt dat (VEEL) alcohol mijn lineaire progressie hindert. Dan heb ik het over 1-2 dagen flink het in glaasje kijken... maar dat is lineaire progressie voor kracht en geen massa... groot verschil denk ik.
 
Lekker ghb gebruiken alcohol slecht voor de gains man
 
Heb je een kutleven ofzo dat je elke week dronken probeert te worden?
 
Heb je een kutleven ofzo dat je elke week dronken probeert te worden?

Haha nee ik ga gewoon graag uit, en dan drink ik graag een aantal biertjes en dit lijdt snel tot veel biertjes en ja dan ben ik wel een keer dronken.
 
Ik heb maar besloten om de aankomende tijd niet meer te drinken. Want ik kan het toch nooit bij een paar biertjes laten.
En dan wordt je wakker met een kater heb je geen zin om te bewegen en je voelt je nog is kloten ook.
 
Glamora is daar een uitstekende plek voor. Die mensen zijn altijd negatief.
 
Zelf drink ik ook elke zaterdag wel flink wat, (meestal lam) en op de zondag loop een een stuk hard. Qua resultaat in de training zie ik niet echt vermindering of wat dan ook. Ik denk dat als je zaterdag gewoon uit gaat, zondag nog eventjes wat cardio doet en de rest van de week je aan je voeding en trainschema houd dat er niets aan de hand is.

Dm
 
Ik heb maar besloten om de aankomende tijd niet meer te drinken. Want ik kan het toch nooit bij een paar biertjes laten.
En dan wordt je wakker met een kater heb je geen zin om te bewegen en je voelt je nog is kloten ook.

Ik doe met je mee:D

Bij mij is het ook altijd alles of niets. Werkt niet.
 
Back
Naar boven