XXL Nutrition

Mijn rug wordt niet sterker

Bezoekers in dit topic

Veg

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
9 feb 2006
Berichten
125
Waardering
0
Ik fitness nu al ongeveer 5,5 jaar waarvan ik iedere schoolvakantie iedere werkdag ga fitnessen. Buiten de vakanties is mijn indeling de volgende:

Eerste 2,5 jaar: 1 dag per week schema dat alle spiergroepen omvat
0,5 jaar stilgelegen
2 jaar ongeveer 3 dagen per week en alle spiergroepen verspreid over deze dagen zodat ik meer oefeningen per groep kon doen
Van Kerstmis tem vandaag de dag ben ik al iedere werkdag gaan trainen en train ik op iedere dag 1 spiergroep.

Nu jullie mijn achtergrond een beetje kennen volgt mijn vraag: In het opbouwen van massa ben ik nooit goed geweest omdat ik niet op mijn voeding let, maar kwa kracht ben ik al vanaf de eerste dag dat ik begon te trainen steeds vooruit blijven gaan bij iedere spiergroep, behalve bij de rug. Ik weet dus niet hoe dit komt, ik ben al overgeschakeld op andere oefeningen waarbij ik nu minder de neiging heb om op mijn biceps te trainen.

Sinds ik deze andere oefeningen doe heb ik de indruk dat mijn rug er lichtjes beter uitziet, maar mijn krachtniveau is nog altijd hetzelfde. Bovendien kan ik mijn rug niet "openzetten". Sinds het laatste half jaar is er echter 1 oefening voor de rug waarbij ik wel progressie maak dus deze vormd een uitzondering.

Ik doe de oefeningen ook niet verkeerd want al meerdere mensen hebben gezegd dat ik de oefeningen correct uitvoer. Hebben jullie misschien advies hoe ik toch sterker kan worden op mijn rug?
 
hm als je niet op je voeding let begrijp ik niet dat je nog altijd vooruit gaat, dat zal niet zoveel meer zijn na 2 jaar i guess.

wat bedoel je met openzetten van je rug ???

welke oefening maak je wel je progressie?

als je ze correct uitvoert tja dan denk ik niet dat iemand je nog adviezen kan geven om sterker te worden.
 
Welke oefeningen doe je dan voor je rug?
 
Ik ken de officiële namen van de oefeningen niet, dus ik heb gegeken bij die faq welke oefeningen erbij staan die ik ook doe en voor de andere zal ik dan een omschrijving geven.

-Lat pulldown (cable front pulldown), deze oefening doe ik nu altijd en vroeger trok ik de baar achter mijn hoofd ipv voor mijn hoofd. Deze oefening is een nachtmerrie voor mij.
-Aan hetzelfde toestel doe ik nog een andere oefening voor de rug waarbij ik vroeger een smalle grip gebruikte en nu een halfbrede rechte baar met handvaten aan het einde. Ik ga dan met mijn rug naar achter leunen en vervolgens trek ik de baar naar beneden tot tegen mijn borstkas. Het is vooral deze oefening waarbij ik vroeger eerder mijn biceps gebruikte dan mijn rug.
- Verder doe ik ook altijd een oefening waarvan ik nergens in de faq 1 heb gezien die erop lijkt. Je moet dan gaan zitten met je rug rechtop en voor je hang dan een grip die je moet vastnemen, vervolgens moet je deze horizontaal naar je toetrekken richting je buikspieren. Hetzelfde doe ik soms ook met een brede baar.
- Dumbbell bent over row: dit is de enige rug oefening die effectief is voor mij, een half jaar geleden deed ik hem voor het eerst met 8 kg en intussen doe ik hem met 30kg
-niet van toepassing voor mijn vraag, maar ik doe als vijfde oefening de onderkant rug waarbij je schuin voorover hangt met je voeten vastgehaakt en vervolgens je bovenlichaam naar beneden moet buigen en vervolgens je bovenlichaam waar omhoog brengt door je rug te strekken
 
wat bedoel je met openzetten van je rug ???

Kan ik moeilijk beschrijven, maar ik bedoel hiermee als je naar de voorkant van iemand kijkt en hij wilt zijn rug showen dan kan die aan de zijkant van zijn lichaam zichzelf breder maken zoals bijvoorbeeld bij de pose Front Lat Spread. Ik denk dus dat ik bedoel wat jullie lats noemen.
 
Deadlifts, Bend over barbell Rows en Chins.
 
Ik ken de officiële namen van de oefeningen niet, dus ik heb gegeken bij die faq welke oefeningen erbij staan die ik ook doe en voor de andere zal ik dan een omschrijving geven.

-Lat pulldown (cable front pulldown), deze oefening doe ik nu altijd en vroeger trok ik de baar achter mijn hoofd ipv voor mijn hoofd. Deze oefening is een nachtmerrie voor mij.
is eigenlijk soort optrekken als je het met evenveel kilo's doet als je lichaamsgewicht, je kan hem proberen naar de bovenkant van je borst te brengen dus voor je hoofd langs.
-Aan hetzelfde toestel doe ik nog een andere oefening voor de rug waarbij ik vroeger een smalle grip gebruikte en nu een halfbrede rechte baar met handvaten aan het einde. Ik ga dan met mijn rug naar achter leunen en vervolgens trek ik de baar naar beneden tot tegen mijn borstkas. Het is vooral deze oefening waarbij ik vroeger eerder mijn biceps gebruikte dan mijn rug.
- Verder doe ik ook altijd een oefening waarvan ik nergens in de faq 1 heb gezien die erop lijkt. Je moet dan gaan zitten met je rug rechtop en voor je hang dan een grip die je moet vastnemen, vervolgens moet je deze horizontaal naar je toetrekken richting je buikspieren. Hetzelfde doe ik soms ook met een brede baar.
T bar row denk ik dat je bedoelt
- Dumbbell bent over row: dit is de enige rug oefening die effectief is voor mij, een half jaar geleden deed ik hem voor het eerst met 8 kg en intussen doe ik hem met 30kg
die is relaxed idd
-niet van toepassing voor mijn vraag, maar ik doe als vijfde oefening de onderkant rug waarbij je schuin voorover hangt met je voeten vastgehaakt en vervolgens je bovenlichaam naar beneden moet buigen en vervolgens je bovenlichaam waar omhoog brengt door je rug te strekken hyper extensions

Kan ik moeilijk beschrijven, maar ik bedoel hiermee als je naar de voorkant van iemand kijkt en hij wilt zijn rug showen dan kan die aan de zijkant van zijn lichaam zichzelf breder maken zoals bijvoorbeeld bij de pose Front Lat Spread. Ik denk dus dat ik bedoel wat jullie lats noemen.
je lats idd - je kan toch gewoon je armen wat naar binnen draaien ???
 
Ik ken de officiële namen van de oefeningen niet, dus ik heb gegeken bij die faq welke oefeningen erbij staan die ik ook doe en voor de andere zal ik dan een omschrijving geven.

- Verder doe ik ook altijd een oefening waarvan ik nergens in de faq 1 heb gezien die erop lijkt. Je moet dan gaan zitten met je rug rechtop en voor je hang dan een grip die je moet vastnemen, vervolgens moet je deze horizontaal naar je toetrekken richting je buikspieren. Hetzelfde doe ik soms ook met een brede baar.

seated row, en die andere is gewoon staand neem ik aan? Met een barbell? Dat is bent over row.
 
je lats idd - je kan toch gewoon je armen wat naar binnen draaien ???

Bij mij zijn ze enkel zichtbaar wanneer ik de eerste oefening aan het doen ben die ik gepost heb.
 
heb je ook niet echt een v vorm dan?
 
Het spijt me, dat ik het moet zeggen maar ik vind naar gelang je trainingsjaren je respectievelijk weinig kennis geniet qua betreft oefening-namen en ik vrees nog wel wat andere factoren...

Ik kende na mijn eerste jaar een 70 % van de oefeningen wel, nu inmiddels een 80/85 % toch wel.

En voeding is wel belangrijk en zeker voor zoiets groots en ingewikkelde spiergroepen als de rug. Een rug moet flink zwaar en efficient getrained worden met zware shit om te kunnen groeien en sterker worden ...

Dus ik vrees toch eens je voeding onder de loep te nemen, al is het maar de grootste en belangrijkste lijnen ( Kcal iname hoger, eiwitten iname goed en een minimaal 5-6 maaltijden )

Iets zegt me dat je je lichaam niet kent qua betreft; trainingsfrequenties, oefeningen die het niet voor je doen/zijn/ oefeningen die dit wel zijn.
set/reps verdeling. Uitvoering etc...

dit alles kijkend naar je toch bijna 6 jaar trainings '' ervaring '' ( klinkt lullig, bedoel het niet zo )
 
Het spijt me, dat ik het moet zeggen maar ik vind naar gelang je trainingsjaren je respectievelijk weinig kennis geniet qua betreft oefening-namen en ik vrees nog wel wat andere factoren...

Ik kende na mijn eerste jaar een 70 % van de oefeningen wel, nu inmiddels een 80/85 % toch wel.

En voeding is wel belangrijk en zeker voor zoiets groots en ingewikkelde spiergroepen als de rug. Een rug moet flink zwaar en efficient getrained worden met zware shit om te kunnen groeien en sterker worden ...

Dus ik vrees toch eens je voeding onder de loep te nemen, al is het maar de grootste en belangrijkste lijnen ( Kcal iname hoger, eiwitten iname goed en een minimaal 5-6 maaltijden )

Iets zegt me dat je je lichaam niet kent qua betreft; trainingsfrequenties, oefeningen die het niet voor je doen/zijn/ oefeningen die dit wel zijn.
set/reps verdeling. Uitvoering etc...

dit alles kijkend naar je toch bijna 6 jaar trainings '' ervaring '' ( klinkt lullig, bedoel het niet zo )

word!
 
wat heeft dat met jaccis zn reply te maken?
(ik doel op denysis)
 
heb je misschien een brede taille van nature, dan valt v shape ook al veel minder op.
 
Het spijt me, dat ik het moet zeggen maar ik vind naar gelang je trainingsjaren je respectievelijk weinig kennis geniet qua betreft oefening-namen en ik vrees nog wel wat andere factoren...

Hier moet ik je gelijk in geven, dat was het eerste wat mij opviel toen ik bij dit forum kwam. In mijn fitness gebruikt niemand de benamingen van de oefeningen, zelfs de uitbater niet. Wij hebben een kleine gym en als we het over een oefening hebben dan wijzen we gewoon even naar het toestel daarvoor of laat iemand hem even zien. Ik ben een topic aan het maken waarin ik mijn trainingsschema aan het zetten ben en dan kan ik zo achterhalen hoe die oefeningen heten zodat ik gemakkelijker kan volgen waar het over gaat in de topics.
 
heb je misschien een brede taille van nature, dan valt v shape ook al veel minder op.

Ik zal enkele recente foto's van mij posten in mijn profiel in mijn bloot bovenlijf, het zijn echter wel geen poses.

Edit: ik vind niet waar ik dat moet doen in het profiel, hieronder een link (indien het niet mag zal ik hem hier verwijderen)

[Link niet meer beschikbaar]

[Link niet meer beschikbaar]
 
niet slecht toch kerel?
je taille is idd breed waardoor je minder die v vorm ziet. je hebt wat kleine 'zwembandjes' maar als je die weg kunt krijgen zul je zien dat die v vorm veel meer aanwezig is dan je dacht.
je kunt een keertje gaan 'cutten'
 
Wie ben jij? De middelste?
 
Back
Naar boven