MuscleMeat

'Eerste islamitische ziekenhuis in Rotterdam'

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nederlanders zijn ook een ideaal voorbeeld hoe je in het buitenland moet integreren en "aanpassen" ...

De eerste generatie klontert inderdaad nog samen. Hun kinderen daarintegen spreken vaak slecht Nederlands en zijn wel ingeburgerd. Laat staan de "3e" generatie. En zij hebben zeker geen criminele reputatie...

sorry Socrates, helemaal verkeerd voorbeeld
 
De eerste generatie klontert inderdaad nog samen. Hun kinderen daarintegen spreken vaak slecht Nederlands en zijn wel ingeburgerd. Laat staan de "3e" generatie. En zij hebben zeker geen criminele reputatie...

sorry Socrates, helemaal verkeerd voorbeeld

Ik had het ook niet over crimineel gedrag en was ook geen bevolkingsgroepen aan het vergelijken.. waar het mij om ging is dat Nederlanders in het buitenland logischerwijs ook aan hun normen en waarden vasthouden en zeker niet de houding nemen wat sommige mensen hier willen dat buitenlanders nemen.. was een uitspraak met een knipoog en dus niet een stelling om te diep op in te gaan.. in mijn uitspraak moest je de sarcasme een beetje "aanvoelen" (zoals eigenlijk veel van mijn posts in deze sectie)
 
Sorry onze meningen verschillen teveel om een waardevolle discussie te houden. Ik kan ook gaan zeggen dat wat jij post "volstrekte onzin" is voor mij, maar daar schieten we dan toch niets mee op.

Dat onze meningen verschillen dat was al duidelijk en dat het niet tot een waardevolle discussie zou kunnen leiden houd ik even in het midden... wel kenmerkend dat je een stukje van mij citeerd die eigenlijk het minst belangrijk was van mijn verhaal...


(zag de quote nu pas)
 
En is dat ziekenhuis er inmiddels al?

Zit er over te denken om me te laten besnijden, en mn vriendin erbij :cool:
 
Dat onze meningen verschillen dat was al duidelijk en dat het niet tot een waardevolle discussie zou kunnen leiden houd ik even in het midden... wel kenmerkend dat je een stukje van mij citeerd die eigenlijk het minst belangrijk was van mijn verhaal...


(zag de quote nu pas)
Ik heb heel je laatste lap tekst geciteerd gewoon als laatste reactie dus geen idee wat je weer op mikt met dat "kenmerkend" , lijkt me vooral een poging tot trap onder de gordel terwijl ik had gezegd dat mijn mening gewoon verschilt van de jouwe. Ik kan alleen kenmerkend vinden dat je duidelijk aan de linkerkant van de politiek staat, en ik sta liever in het midden. Ieder zijn mening, ieder zijn voorkeur.
 
BE-LACH-ELIJK !!!
Intergreren ok, maar het kan ook to mutch,..dit lijkt meer op overname.
Dit is zwaar over de top.
En dit houd niet op, straks een islamitische speeltuin, islamitische drogist, islamitische hoeren,islamitische klompen, islamitische bijenkorf, islamitische kaas,islamitische regering. :rolleyes:
 
Ik vind het belachelijk.

Maar er zijn 2 groepen buiten de Moslims zelf die het super vinden:

-De slimme ondernemer
-De verpleging in andere ziekenhuizen

Ik heb zelf in ziekenhuizen gewerkt in de bewaking en familie van me zit in de verpleging. Er is geen bevolkingsgroep die zo vaak in het ziekenhuis ligt en zovaak aanspraak maakt op alerlei voorzieningen binnen het ziekenhuis en daarnaast voor een onvoorstelbare overlast zorgt als de Moslims.

-Schijt aan de regels van het ziekenhuis m.b.t. bezoekrecht en normen en waarden (believe me!)
-Eisen allerlei privileges op die anderen ook niet krijgen
-Komen om de haverklap binnen met nieuwe 'klachten' na eerst de huisarts gedwongen te hebben een verwijzing te schrijven
-Laten gemiddeld 10-20 mensen per bezoekuur tegelijkertijd opdraven en weigeren na afloop te vertrekken.
-Verplegend personeel wordt met de nek aangekeken en benaderd alsof het mensen met mindere waarde zijn

U begrijpt het al:
De verpleging is het zwaar beu, al jarenlang. Laat ze dus maar lekker naar eigen ziekenhuisjes gaan. Maar komt het Nederland en z'n samenleving ten goede? Nee. Zoals een Moslim bij de VPRO TV al eens zei, zelf leraar:
'Jullie integratieplannetjes hebben lekker niet gewerkt. Wij gaan door met het segregatie-proces in al z'n vormen. Beginnend bij de woonbuurt en uitgroeiend naar alles wat we op een Moslim-manier kunnen doen. Scholen, ziekenhuizen, winkels, alles op onze manier.'
 
Ik heb heel je laatste lap tekst geciteerd gewoon als laatste reactie dus geen idee wat je weer op mikt met dat "kenmerkend" , lijkt me vooral een poging tot trap onder de gordel terwijl ik had gezegd dat mijn mening gewoon verschilt van de jouwe. Ik kan alleen kenmerkend vinden dat je duidelijk aan de linkerkant van de politiek staat, en ik sta liever in het midden. Ieder zijn mening, ieder zijn voorkeur.

Je hebt mijn lap teks geciteer maar bent er niet op ingegaan omdat jij vind dat de discussie niet gevoerd zou kunnen worden maar wel er een stukje uit citeerd die ik weer onbelangrijk vind... wie doet er nou een poging tot wat? maargoed.. dat jij denkt dat ik aan de linker kant van de politiek zit is mij ook om het even eigenlijk...
 
imo niet eens zo'n gek idee...

het is dus blijkbaar wel een nederlandse ondernemer die het plan wil gaan uitvoeren. Ik ga er wel vanuit dat het ziekenhuis ook niet-islamitische patienten behandeld, anders zou er imo sprake zijn van duidelijke discriminatie. (bijv ingeval van levensbedreigende situaties)

Mensen komen niet naar een ziekenhuis omdat de cultuur of de omgeving zo fijn en mooi is. Mensen komen er om te herstellen van een ziekte/ongeval etc etc.
En dit gaat nu eenmaal het snelste in een omgeving die vertrouwd voelt, waar je taal gesproken wordt en men bekend is met de gebruiken die je gewoon bent. Een ongelooflijk groot deel van het herstel is een positieve instelling. (en voeding overigens, maar daar zijn al andere artikelen over geschreven...)

alle patienten zijn er welkom!
 
Beddentekort is zeker een probleem, dat opgelost dient te worden. Echter, dat los je op door zieknhuizen te bouwen of uit t breiden. Ik bedoel dan ziekenhuizen, die voor iedereen toegankelijk zijn en niet voor bepaalde groepen in de samenleving, want dat is gewoon discriminatie (op een primaire levensbehoefte nog wel).
Zorg op maat is leuk bedacht, maar wat mij betreft hoeft dat allemaal niet zo. Ik kom niet voor service in een ziekenhuis, maar om weer gezond te worden. Als ik ook nog service wil, betaal ik daar wel voor en ga ik naar een prive-kliniek. Misschien als ze wat minder zorgen op maat, kan de ziektekostenpremie ook weer wat omlaag.;)

deze zieknhuizen zullen voor iedereen toegankelijkz zijn. het voedsel zal alleen halal zijn , en nog een^paar andere dingen. maar voor de rest zal je er als niet moslim even goed behandeld worden;
 
Een eigen groothandel waar verschillende soorten explosieven te koop zijn. (natuurlijk allemaal vanaf het thuisfront gestuurd. Irak, etc.)

Toch wel allemaal vreemd hier in Nederland. Men wil van de ene kant niet dat het woord 'allachtoon' nog wordt gebruikt, omdat dit een 'hun-wij' situatie geeft. Maar ze willen wel een 'Islamitisch ziekenhuis' maken. Dat is toch ook een hun-wij situatie.

Sowieso is Nederland een beetje te gek met die moslims. De koniging die zich aanpast(dat met het handje schudden gebeuren van een tijd geleden), kerken verdwijnen overal en moskee's komen er zowat voor in de plaats. En ga zo maar door.


dat kerken leeglopen, is dat ook de schuld van moslims dan? Jeetje, wat een gelul
 
Moet mijn vriendin die met spoed wordt binnengebracht eerst een hoofddoekje om voordat ze geholpen wordt door de 'vrouwelijke' medici?

.
toont nogmaals aan dat je weinig van die cultuur afweet. eeen moslimvrouw draagt een hooofddoek als mannen " die voor haar een mogelijke partner zouden kunnen zijn" in de buurt zijn. Dus je vrienin hoeft er geen aan.
in dergelijke ziekenhuizen is iedereen welkom en is alles ozals in een normaal ziekenhuis. Behalve dat men bepaalde regels zal oepassen voor de moslims, bijv geen varkensvlees en zo.
 
Dan is het toch ook helemaal niet rendabel om speciale moslimziekenhuizen te hebben? Iedereen moet gewoon in elk ziekenhuis en zaal terecht kunnen komen. Wat als de vrouwen afdeling 10 bedden over hebben en bij de mannenafdeling zijn er 15 bedden tekort?

Niet iedereen kan maar verpleegd worden ''zo als hij/zij dat wil'' er is al geld en mankracht te kort in de zorg!

Als mensen het Moslim geloof willen aanhangen fijn! Maar hier in Nederland kan dat tot op een zekere hoogte en anders gaan die maar mooi naar hun eigen land!

moslims moeten naar hun eigen land? en nederlanders die zich bekeert ebben tot de islam? die moeten dan terugkeren naar ... Nederland.
 
Zo wordt de kloof Nederlanders - allochtonen/buitenlanders alleen groter:thumbdown:

dat denk ik niet want ik denk niet dat de kloof tussen beide gemeenschappen beinvloedt werd door de mate waarin we elkaar tegenkwamen in het ziekenhuis;
 
allemaal waar wat je zegt, maar van ons eigen 'Hollands' cultuurtje is wel niks meer over. Het is een smeltkroes van verscheidene culturen (lees ook religieen) geworden, wat vaak alleen maar ellende brengt.

het is allesbehalve een smeltkroes want onze culturen leven volledi gescheiden, er wordt niks vermengd. Jammer
 
Je bent imo teveel optimist. Niemand kan het probleem ontkennen. Tuurlijk zijn er veel goede aangepaste molsims bij, maar een deel wil gewoon niet vernederlandsen.

Dus jij als turk/marrokaan van 20 mag wel met een nederlandse vrouw nken, maar ze mag je niet opereren?
.
als een turk van 20 buiten het huwelijk met een nederlands doet dan is hij geen moslim; dus get your facts straight!
 
Tuurlijk. Zodat er straks geen gemeenschappelijke multiculturele samenleving meer ís. Als zij dan in de meerderheid zijn hier kunnen ze mooi van ons eisen dat wij allemaal hun beleid ondergaan. Er is dan toch een scheiding en de minderheid buigt dan voor de meerderheid, iets wat niet zo makkelijk gaat zolang de culturen nog enigzíns gemixt zijn.

Naar goed islamitisch gebruik worden operaties zeker ook uitgevoerd met wat geslepen stenen en een oud militair bajonet. De verdoving bestaat uit het inhaleren van een waterpijp en een discrete klap op het hoofd met een van de operatiestenen ???

Je kunt dan zeker ook met je dochtertje naar dat ziekenhuis om haar eens even op boven beschreven wijze te laten besnijden. Binnen dat ziekenhuis gelden nl. andere wetten dan er buiten want 'daar word de islamitische cultuur gepraktiseerd, jawel.'

de vrouwenbesnijdenis is een culturele praktijk die bestaat bij Joodse, christelijke en islamitische groepen. het heeft niks met de religie te maken. De islam verplicht geen besnijdenis en spreekt er zelf niet over. Het is en oude gewoonte die veel ouder is dan de islam
 
Daar moet je juist vanaf, iedereen moet gelijk behandeld worden, niemand moet op een andere, speciale manier aangekeken, aangesproken of bediend worden. .

we moeten elkaar niet gelijk behandelen! We moeten elkaar gelijkwaardig behandelen!
 
Dus vanaf wanneer dat je binnenkomt wordt je zonder boe of ba besneden? Tof is dat. En tijdens Rammadam is het overdag gesloten en s'avonds pas terug open of wat? Wat een idioot voorstel. Dikken bullshit


Neen, niet het voorstel is idioot, wel je opmerkingen!
 
Er zijn katholieke en joden ziekenhuizen. Moeten deze nu ook met terugwerkende kracht gesloten worden?

Volgens mij maakt het geen flikker uit wat voor soort achtergrond het ziekenhuis heeft. Het enige verschil zal het eten zijn: halal, kosjer etc.

Van mij mag zo'n ziekenhuis bestaan en ik wil er ook geholpen worden. Ik ga er natuurlijk vanuit dat Nederlands de voertaal is. Anders ben ik faliekant tegen.

inderdaad, simpel en kordaat uitgelegd!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven