AndroidHealthClinic

'Eerste islamitische ziekenhuis in Rotterdam'

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Snap jij dan niet wat er gebeurd? Je krijgt in Nederland twee bevolkingsgroepen in hetzelfde land. Dat is een zeer slechte zaak omdat je een zij-wij situatie krijgt. Daar moet je juist vanaf, iedereen moet gelijk behandeld worden, niemand moet op een andere, speciale manier aangekeken, aangesproken of bediend worden. De scheiding die je nu krijgt door de gebruiken, gebouwen, etc vergroot de stigmatisering, het gevoel van vreemd zijn in eigen land, het niet bij de groep horen alleen. Als mensen naar een land verhuizen horen ze dat land niet aan te passen aan zichzelf, nee ze horen zich aan te passen aan het land en de meerderheid van de inwoners in dat land.

Dit is waarom veel mensen het hebben over een "veroveringsgodsdienst" als ze over Islam spreken. het lijkt wel dat overal waar er Moslims komen ze een stukje inpikken van het land en de gebruiken in dat land. Iedereen moet maar naar hun ppen dansen en iedereen moet er maar respect voor hebben. Aanpassen aan andere gebruiken? Ho maar, nee alles wat zei zeggen is wet, alles wat ook maar een beetje hun denkwijze in de weg staat moet kapot.

Ik wil wel eens zien wat er gebeurd als je dit in andere landen zou proberen, maar Nederland is zo slap in beleid, veel te gastvrij, veel te braaf, alles kan niets moet. Men kweekt hier letterlijk luiheid, het gevoel dat er geen grenzen zijn, dat vreemdelingen meer rechten hebben dan autochtonen. Die hele evolutie zal een zeer negatieve invloed hebben, waar we nu reeds de gevolgen van zien. Men zal over 10-20 jaar met een enorme hoop problemen zitten let op mijn woorden.

Of die ondernemer slim is of niet is onbelangrijk, het had niet mogen gebeuren, en daar draagt de overheid opnieuw de verantwoordelijkheid.

Nederlanders zijn ook een ideaal voorbeeld hoe je in het buitenland moet integreren en "aanpassen" ...
 
Snap jij dan niet wat er gebeurd? Je krijgt in Nederland twee bevolkingsgroepen in hetzelfde land. Dat is een zeer slechte zaak omdat je een zij-wij situatie krijgt. Daar moet je juist vanaf, iedereen moet gelijk behandeld worden, niemand moet op een andere, speciale manier aangekeken, aangesproken of bediend worden. De scheiding die je nu krijgt door de gebruiken, gebouwen, etc vergroot de stigmatisering, het gevoel van vreemd zijn in eigen land, het niet bij de groep horen alleen. Als mensen naar een land verhuizen horen ze dat land niet aan te passen aan zichzelf, nee ze horen zich aan te passen aan het land en de meerderheid van de inwoners in dat land.

Dit is waarom veel mensen het hebben over een "veroveringsgodsdienst" als ze over Islam spreken. het lijkt wel dat overal waar er Moslims komen ze een stukje inpikken van het land en de gebruiken in dat land. Iedereen moet maar naar hun ppen dansen en iedereen moet er maar respect voor hebben. Aanpassen aan andere gebruiken? Ho maar, nee alles wat zei zeggen is wet, alles wat ook maar een beetje hun denkwijze in de weg staat moet kapot.

Ik wil wel eens zien wat er gebeurd als je dit in andere landen zou proberen, maar Nederland is zo slap in beleid, veel te gastvrij, veel te braaf, alles kan niets moet. Men kweekt hier letterlijk luiheid, het gevoel dat er geen grenzen zijn, dat vreemdelingen meer rechten hebben dan autochtonen. Die hele evolutie zal een zeer negatieve invloed hebben, waar we nu reeds de gevolgen van zien. Men zal over 10-20 jaar met een enorme hoop problemen zitten let op mijn woorden.

Of die ondernemer slim is of niet is onbelangrijk, het had niet mogen gebeuren, en daar draagt de overheid opnieuw de verantwoordelijkheid.

Segregatie ben ik ook tegen laat ik dat voorop stellen. Waar het mij om ging is dat die slimme ondernemer ervoor zorgt dat moslims zich niet HOEVEN aan te passen. Dat de islam als 'veroveringsgodsdienst' gezien wordt vind ik in dit geval dus niet terecht. Toch vind ik het verbieden van zoiets te ver gaan.
 
imo niet eens zo'n gek idee...

het is dus blijkbaar wel een nederlandse ondernemer die het plan wil gaan uitvoeren. Ik ga er wel vanuit dat het ziekenhuis ook niet-islamitische patienten behandeld, anders zou er imo sprake zijn van duidelijke discriminatie. (bijv ingeval van levensbedreigende situaties)

Mensen komen niet naar een ziekenhuis omdat de cultuur of de omgeving zo fijn en mooi is. Mensen komen er om te herstellen van een ziekte/ongeval etc etc.
En dit gaat nu eenmaal het snelste in een omgeving die vertrouwd voelt, waar je taal gesproken wordt en men bekend is met de gebruiken die je gewoon bent. Een ongelooflijk groot deel van het herstel is een positieve instelling. (en voeding overigens, maar daar zijn al andere artikelen over geschreven...)
Vind je normaal een oke kerel. Maar de dikgedrukte opmerking liet mijn bloed toch even koken. Mag hopen dat je hiermee NL bedoeld!!:D

Allejezus Richard, spreek jij nog steeds geen Marokkaans? :eek:

Is de taal van de toekomst in Nederland hoor!!! :D
 
Waar het mij om ging is dat die slimme ondernemer ervoor zorgt dat moslims zich niet HOEVEN aan te passen.
Idd! Dat is het probleem imo, men geeft hen geen enkele reden om zich te assimileren. En dat is volgens mij helemaal geen goede zaak. Want waarom botsen culturen en mensen? Juist, omdat ze zichzelf altijd maar op verschillende vlakken onderscheiden van anderen, en te weinig met elkaar in contact komen (op een positieve manier). Ik zeg niet dat mensen hun geloof moeten laten vallen, maar ik pleit wel voor een bevolking die als één geheel leeft, waar iedereen gelijk staat voor de wet, waar er geen discriminatie is (zowel positief als negatief) en waar er dus geen onderscheid gemaakt wordt door het vormen van groepen die vaak leiden tot stigmatisering.

Een ander voorbeeld: de ondertiteling op Nederlandse zenders in het Arabisch, mensen toch, hoe verwacht je nu ooit dat allochtoonse burgers ooit moeite gaan doen om de taal te leren als je hun geen enkele reden geeft die aan te leren? En we weten allemaal hoe belangrijk talen zijn om een goede job te vinden en te integreren in een moderne samenleving. Echt al die speciale behandelingen, al die zogenaamde extra "rechten" lijken op het eerste gezicht misschien handig, maar het is gewoon geen positieve bijdrage aan de hele samenleving op zich.
 
Kijk eens aan grote T ik ben het helemaal met je eens :D
 
Dus vanaf wanneer dat je binnenkomt wordt je zonder boe of ba besneden? Tof is dat. En tijdens Rammadam is het overdag gesloten en s'avonds pas terug open of wat? Wat een idioot voorstel. Dikken bullshit
 
Idd! Dat is het probleem imo, men geeft hen geen enkele reden om zich te assimileren. En dat is volgens mij helemaal geen goede zaak. Want waarom botsen culturen en mensen? Juist, omdat ze zichzelf altijd maar op verschillende vlakken onderscheiden van anderen, en te weinig met elkaar in contact komen (op een positieve manier). Ik zeg niet dat mensen hun geloof moeten laten vallen, maar ik pleit wel voor een bevolking die als één geheel leeft, waar iedereen gelijk staat voor de wet, waar er geen discriminatie is (zowel positief als negatief) en waar er dus geen onderscheid gemaakt wordt door het vormen van groepen die vaak leiden tot stigmatisering.

Een ander voorbeeld: de ondertiteling op Nederlandse zenders in het Arabisch, mensen toch, hoe verwacht je nu ooit dat allochtoonse burgers ooit moeite gaan doen om de taal te leren als je hun geen enkele reden geeft die aan te leren? En we weten allemaal hoe belangrijk talen zijn om een goede job te vinden en te integreren in een moderne samenleving. Echt al die speciale behandelingen, al die zogenaamde extra "rechten" lijken op het eerste gezicht misschien handig, maar het is gewoon geen positieve bijdrage aan de hele samenleving op zich.

Ik ben het volledig met je akoord, behalve op een puntje (rood aangeduid), ik heb nl. heel goed Engels geleerd van televisie.
Dus door de arabische ondertiteling (bij mij Nl. onder Engels) is het gemakkelijker om te leren (en aantrekkelijker om naar te kijken, wat ook belangrijk is:D)

Edit: Kan je keen karma geven Eric:osry:(....:Dvolgende keer;)
 
Idd! Dat is het probleem imo, men geeft hen geen enkele reden om zich te assimileren. En dat is volgens mij helemaal geen goede zaak. Want waarom botsen culturen en mensen? Juist, omdat ze zichzelf altijd maar op verschillende vlakken onderscheiden van anderen, en te weinig met elkaar in contact komen (op een positieve manier). Ik zeg niet dat mensen hun geloof moeten laten vallen, maar ik pleit wel voor een bevolking die als één geheel leeft, waar iedereen gelijk staat voor de wet, waar er geen discriminatie is (zowel positief als negatief) en waar er dus geen onderscheid gemaakt wordt door het vormen van groepen die vaak leiden tot stigmatisering.

Een ander voorbeeld: de ondertiteling op Nederlandse zenders in het Arabisch, mensen toch, hoe verwacht je nu ooit dat allochtoonse burgers ooit moeite gaan doen om de taal te leren als je hun geen enkele reden geeft die aan te leren? En we weten allemaal hoe belangrijk talen zijn om een goede job te vinden en te integreren in een moderne samenleving. Echt al die speciale behandelingen, al die zogenaamde extra "rechten" lijken op het eerste gezicht misschien handig, maar het is gewoon geen positieve bijdrage aan de hele samenleving op zich.

Ik vind verschillen in culturen helemaal geen probleem om een goede samenleving te vormen.. integendeel.. ik zie het als een verrijking maar verder ben ik het wel met je eens behalve op het punt van die ondertitelingen.. ik zie dat meer als een voordeel als nadeel... mensen kunnen zo JUIST de taal beter leren spreken... wettelijk moeten uiteraard alle burgers gelkijk staan aan elkaar en ben ook tegen negatieve danwel positieve discriminatie..
 
Verschillen in cultuur is niet het probleem, verschillen in hoe je met die culturen omgaat wel. Je moet godsdiensten niet laten overheersen in de maatschappij en zeker niet in gebouwen die voor iedereen toegankelijk en neutraal zouden moeten zijn. Zou niet weten hoe ondertiteling in moedertaal een andere taal helpt aanleren, voor zover ik ervaren heb leer je een taal het beste door er goed naar te luisteren en ze in de praktijk verplicht toe te passen door lezen en spreken.
 
idd, straks krijg je een aantal samenlevingen binnen 1 land die volkomen langs elkaar heen leven, dat loopt een keertje fout.
 
Laatste update:
Motie tegen ziekenhuis verworpen
Een motie van Leefbaar Rotterdam tegen de plannen voor een nieuw islamitisch ziekenhuis werd donderdagmiddag met 22 tegen 20 verworpen. In de motie werd het islamitische ziekenhuis ' ongewenst' genoemd.

uitgegeven: 15:09 28-09-2006 gewijzigd: 22:09 28-09-2006


De Rotterdamse gemeenteraad wil zich niet op voorhand uitspreken tegen de komst van een islamitisch ziekenhuis. De meeste raadsleden noemen de discussie voorbarig en vinden dat de overheid zich niet moet bemoeien met particuliere initiatieven.

Gisteren maakte de Amsterdamse ondernemer Peter Sturkenboom bekend dat hij een islamitisch ziekenhuis wil laten bouwen in Rotterdam-Zuid. In het ziekenhuis zullen de gewoontes en gebruiken uit de islamitische cultuur worden nageleefd. Voeding zal bijvoorbeeld halal zijn en er komen aparte afdelingen voor mannen en vrouwen. Het islamitische ziekenhuis in Rotterdam zou het eerste in Nederland zijn.
bron: rijnmond.nl
 
Zou niet weten hoe ondertiteling in moedertaal een andere taal helpt aanleren, voor zover ik ervaren heb leer je een taal het beste door er goed naar te luisteren en ze in de praktijk verplicht toe te passen door lezen en spreken.
Mijn Engels leerde ik van Skychannel, zonder ondertiteling dus, en mijn Duits van ARD en ZDF, beide ook zonder ondertiteling. OK, als kind pik je taal inderdaad sneller op. Maar als je maar genoeg inzet en intensief met de taal bezig bent, kun je die wel leren.
 
Wat een flikkers..... had minstens 42 tegen en 0 voor moeten zijn.
Echt, wat voor giga-droeftoeters zitten daar in die motie
 
Er zijn katholieke en joden ziekenhuizen. Moeten deze nu ook met terugwerkende kracht gesloten worden?

Volgens mij maakt het geen flikker uit wat voor soort achtergrond het ziekenhuis heeft. Het enige verschil zal het eten zijn: halal, kosjer etc.

Van mij mag zo'n ziekenhuis bestaan en ik wil er ook geholpen worden. Ik ga er natuurlijk vanuit dat Nederlands de voertaal is. Anders ben ik faliekant tegen.
 
Verschillen in cultuur is niet het probleem, verschillen in hoe je met die culturen omgaat wel. Je moet godsdiensten niet laten overheersen in de maatschappij en zeker niet in gebouwen die voor iedereen toegankelijk en neutraal zouden moeten zijn. Zou niet weten hoe ondertiteling in moedertaal een andere taal helpt aanleren, voor zover ik ervaren heb leer je een taal het beste door er goed naar te luisteren en ze in de praktijk verplicht toe te passen door lezen en spreken.

Kan je het vetgedrukt even uitleggen.. is namelijk een ruim begrip... Godsdienst laten overheersen in de maatschappij ben ik ook op tegen (al moet ik zeggen dat dit niet het enige punt is van de cultturverschillen.. er zijn nog tig andere zaken waar je rekening mee moet houden).. Moskees en afwijkende gebouwen heb ik helemaal niks op tegen.. integendeel.. waarom moet alles neutraal zijn.. mischien leuk voor de grijze muizen maar ik zie het niet als een probleem mits alles met een goed beleid wordt uitgevoerd natuurlijk... ik zie het als een verrijking.. moskees, tempels etc..etc.. ik zie het probleem daar niet in..

Over de taal is het natuurlijk volstrekte onzin en laten we zeggen een wat "mierennkende" houding tegenover iets wat helemaal niet het probleem vormt.. je doet nu of alle programmas in het Arabisch zjn vertaald.. Wanneer je een taal nog niet goed machtig bent dan is het juist een voordeel als je naar een programma kijkt en daarnaast kan volgen wat ze zeggen omdat het vertaald staat in een taal dat je wel goed begrijpt. Dat help je je juist.. maargoed.. vraag me ook af als er zoveel problemen zouden zijn zou het een om chinese ondertiteling gaan of iets dergelijks...
 
JP Balkenende zat afgelopen weekend nog bij zo'n formule 1 programma te blaaten over hoezeer het trotse Hollandergevoel toch bij hem speelt wanneer Nederland voetbalt of wanneer er een formule 1 race is

Ondertussen maar zeiken over zn multiculturele samenleving als ideaalbeeld.

Hou dan je bek over Hollandse trots en verander de naam van Nederland in Smeltkroesistan ofzo.

Maar vooralsnog hopen ik en mijn vriendin ons binnen nu en 15jr ergens in een prachtig, ver land te kunnen gaan inburgeren. Laten ze het hier lekker uitzoeken.....

Dat Holland een rotzooitje is/wordt is een feit, geef JP en zn gevolg nog maar 4 jaar in de Kamer ;)
 
Kan je het vetgedrukt even uitleggen.. is namelijk een ruim begrip... Godsdienst laten overheersen in de maatschappij ben ik ook op tegen (al moet ik zeggen dat dit niet het enige punt is van de cultturverschillen.. er zijn nog tig andere zaken waar je rekening mee moet houden).. Moskees en afwijkende gebouwen heb ik helemaal niks op tegen.. integendeel.. waarom moet alles neutraal zijn.. mischien leuk voor de grijze muizen maar ik zie het niet als een probleem mits alles met een goed beleid wordt uitgevoerd natuurlijk... ik zie het als een verrijking.. moskees, tempels etc..etc.. ik zie het probleem daar niet in..

Over de taal is het natuurlijk volstrekte onzin en laten we zeggen een wat "mierennkende" houding tegenover iets wat helemaal niet het probleem vormt.. je doet nu of alle programmas in het Arabisch zjn vertaald.. Wanneer je een taal nog niet goed machtig bent dan is het juist een voordeel als je naar een programma kijkt en daarnaast kan volgen wat ze zeggen omdat het vertaald staat in een taal dat je wel goed begrijpt. Dat help je je juist.. maargoed.. vraag me ook af als er zoveel problemen zouden zijn zou het een om chinese ondertiteling gaan of iets dergelijks...
Sorry onze meningen verschillen teveel om een waardevolle discussie te houden. Ik kan ook gaan zeggen dat wat jij post "volstrekte onzin" is voor mij, maar daar schieten we dan toch niets mee op.
 
Het lijkt me logies dat als je zelf naar een ander land gaat dat je je aanpast aan de cultuur van dat land.
En niet dat het hele land zich aanpast aan jou.

Echt een schitterend simpele waarheid als je het mij vraagt.

Het probleem is in deze interessante ingewikkelde discussie, dat zo'n uitkomst niet meer mogelijk is. We hebben het te lang laten versloffen. Dit land is een democratie, althans dat streven is er, en met zoveel huidig etnisch/cultureel verschil maken we het onszelf wel extra moeilijk een Nederlandse cultuur te behouden (als die er nog is). We waaien met alle winden mee, tot mijn grote ergenis.

Ik ben echt een pessimist als het om ons kikkerlandje gaat, het gaat/is echt naar de klote. Maar wat kunnen we nu doen dan? Een knokploeg samenstellen en schoon schip maken? Iedereen die zich niet Nederlands voordoet of voelt eruit sodemieteren? Echt ik zou het graag willen, maar het kan simpelweg niet meer. Complete culturen zijn hier al reeds gevestigd, met dit ziekenhuis als een van de tig voorbeelden.

Wat Big-T al aangeeft het is een verschrikkelijk gevaarlijke ontwikkeling dat al die groepen zich afscheiden, we zouden juist naar elkaar toe moeten trekken. Als ik kijk naar mijn sportschool gaan al die culturen ook prima samen omdat we iets gemeenschappelijks bezitten. Iets gemeenschappelijks wat wij echter bezitten in dit land is vijandigheid naar elkaar toe. We zijn een multi-culturele hoop slappe stront. Echt heel die regering mag van mij ook wegrotten.

Ik ben er echt voor om cultuur te bedrijven in je woonkamer, en voor de rest alles openbaar en centraal te maken. Maar dat gaat weer in tegen de democratie. Kortom we zitten ****ed up aardig vast in dit landje, onze eigen schuld van het over je heen laten lopen. Dit had voorkomen kunnen worden als we destijds in de gaten hadden gehad dat we Nederland verkochten aan andere culturen. De Nederlanders zelf waren immers het best in het overboord gooien van die cultuur en traditie.

Welke cultuur hebben we verdomme nog met z'n allen? Als je om je heen kijkt kan je dit jezelf echt gaan afvragen. Weetje, ik geef de andere culturen nog gelijk ook om over ons heen te lopen, zo'n slappe belachelijke hoop stront zou ik ook misbruiken. Ik ben blij te zien dat er nog mensen zijn die nadenken en idealen delen, maar ik vrees dat het moeilijk zal worden een oplossing te vinden waarin de meerderheid zich kan schikken. Jullie moeten me begrijpen, ik ben geen rascist en heb echt niets tegen andere culturen, sterker nog ik heb veel contact met andere culturen en rassen. Maar het is een feit dat we onszelf op deze manier belachelijk maken in ons eigen land.

En nu ga ik even eten, dit wordt een emotionele vreetbui.

Nathan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven