AndroidHealthClinic

Gesloten =

Bezoekers in dit topic

Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Hoe zorgde je voor de juiste hoogte op de DL? Bij mij is alles onder de 70 te laag omdat de schijven te klein zijn.
 
ik had toen ik weer ging deadliften al snel in de gaten dat ik ook met laag gewicht op min of meer de goede hoogte moest beginnen, dus heb ik toen eerst deadlift-deadners gekocht en voor daaronder heb ik nog een houten verhoging van kleine balkjes gemaakt met daarop ook nog een rubberen matje, dus als ik nu 20 kg schijven gebruik, dan is de hoogte van de bar net 30 cm.
zijn fijne dingen die deadners trouwens, de bar ligt altijd goed, rolt nooit weg en je hebt altijd dezelfde uitgangspositie

gp-dd_1.jpg
 
Die deadeners zien er wel fijn uit. Ik heb alleen kleine schijven en nooit zo nagedacht over de hoogte van de bar. Vind altijd wel dat de lift off, vooral de eerste rep, het lastigste punt is. Maar dat is ook niet zo gek :)
 
Gewoon 2x20 kilo bumperplates kopen en klaar ben je toch?

Die deadeners zien er wel fijn uit. Ik heb alleen kleine schijven en nooit zo nagedacht over de hoogte van de bar. Vind altijd wel dat de lift off, vooral de eerste rep, het lastigste punt is. Maar dat is ook niet zo gek :)
Dus jij doet altijd deficits? :D
 
Gewoon 2x20 kilo bumperplates kopen en klaar ben je toch?


Dus jij doet altijd deficits? :D
LOL :)

Wat is de hoogte van de stang als je 20 kg plates gebruikt? Weet iemand dat?
 
Bij oly plates is de diameter 45 cm volgens mij, dus ca 22,5 cm.
:roflol: ik zal het vanavond even nameten, maar volgens mij niet veel meer dan 12.5 cm....
nou ben ik ook een klein mannetje, maar best kans dat ik altijd onbedoeld deficit DL heb zitten doen :p
 
neet gaat binnenkort een giga pr zetten op zijn deadlift :D
ik ga je log scherp in de gaten houden

als je gewone gietijzeren schijven gebruikt van 10-15 kg kom je idd op een 12.5-15 cm van de vloer, dat is dus wel laag
 
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat je 10 cm deficit kan liften met goede form.
 
10 cm deficit is huge neet61 !!

neet gaat binnenkort een giga pr zetten op zijn deadlift :D
ik ga je log scherp in de gaten houden

als je gewone gietijzeren schijven gebruikt van 10-15 kg kom je idd op een 12.5-15 cm van de vloer, dat is dus wel laag
Het midden van de stang blijkt 16 cm te zijn. Ik heb 10 kg gietijzeren platen idd.
En 10 kg olympic bumper plates zijn 45 cm, dus midden van de stang is 22.5 cm. Dat scheelt dus 6.5 cm. Zal hier eens wat op bedenken. Ik heb steunen van 12 cm, die zijn dan net weer te hoog.

neet61 is 1m35 geloof ik. :D

.....en soms struikelt hij over z'n handen..

:schoot:
 
ze zijn nu al jaloers op je deadlift pr, en dan moet je hem nog pullen
 
Daarom loop ik altijd met mn handen in mn zakken Neetje :p vriendjes? :o
 
training 10-8

bench
10x40
5x60
2x70
2x75
3x80
3x82.5
3x85
3x87.5
3x90
2x91 :mad:

ohp
5x40
5x45
5x50
5x52.5
5x55

bor
10x50
5x70
5x75
5x80
5x85

lat pulldown
15x40
15x45
15x52.5

tricep pushdown
3x10x30

begin op de bench weer aardig vast te lopen
 
Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Back
Naar boven