Fitness Seller

M'n 1e kuur plannen: 300mg ruim voldoende volgens studie..?

Bezoekers in dit topic

Andronicus

Novice
Lid geworden
2 okt 2017
Berichten
19
Waardering
3
Lengte
1m84
Massa
94kg
Interessant artikel waarin een studie aan bod komt (Bhasin et al, 1996) gepubliceerd in peer reviewed New England Journal of Medicine -> dus geen flauwe kul in emprische onderzoekstermen:

https://andersnedergaard.dk/en/kropblog/the-big-lie/

Zelfs ZONDER trainen kwam de groep met 600mg Test een dikke 3kg spiermassa bij.

exert:
"Essentially the study was a double cross-over study in which 43 young healthy normal weight men, were put on standardized diets and then into one of four intervention groups:

  1. No exercise, placebo
  2. No exercise, 600 mg Testosterone Enanthate weekly
  3. Resistance exercise 3 times/week, placebo
  4. Resistance exercise 3 times/week, 600 mg Testosterone Enanthate weekly
for a period of 10 weeks. For reference, the recommended prescribed dose of testosterone for replacement therapy is 250 mg every 2 to three weeks. So 600 mg/week is preeeeetty supraphysiological, but still well below what is used in lifting circles, even for beginners. Naturally, these guys grew muscle and got leaner, but how much? Bhasin reported that the changes in fat-free mass were as follows, per group:

  1. +0.8 kg
  2. +3.2 kg
  3. +2.0 kg
  4. +6.1 kg
"



Mening hier op't forum is meestal 500+ Test-E, of gewoon niet aan beginnen.

Maar prob dat ik wel heb met deze studie is dat de deelnemers al getraind waren of niet.... dus hadden ze hun natuurlijk plafond al bereikt, of waren het jochies die nog nooit een dumbell hadden aangeraakt... maar waarsch hadden die met training zowiezo geen optimaal programma of voeding, anders waren ze meer dan 6kg spier bijgekomen

Dus als men met 600mg:wk al 3.2kg bijkomt zonder enige training, zou 300mg/Wk voldoende kunnen zijn voor m'n 1e kuur?

1.84m - 92 à 94kg - 13%bf - 34jr
 
Normal weight men...

Zou genoeg moeten zeggen denk ik
 
Normal weight men...

Zou genoeg moeten zeggen denk ik

Idd wel een punt, maar het blijft verbazingwekkend dat door geen BAL te doen die kerels 3.2kg droge massa zijn bijgekomen.

Dus met de helft v die dosis zou een AAS maagd toch goede resultaten moeten kunnen halen, zeker aangezien de meesten toch nooit 'au naturel' hun ware plafond bereikt hebben eer ze aan AAS beginnen.
 
Je zal wel resultaten halen met 300mg, je zal nadien denken dat je beter meteen 500-600 had gezet volgens mij.
 
Je zal wel resultaten halen met 300mg, je zal nadien denken dat je beter meteen 500-600 had gezet volgens mij.
Dit, en je knalt zo lekker je eerste kuurtje :)
 
Idd wel een punt, maar het blijft verbazingwekkend dat door geen BAL te doen die kerels 3.2kg droge massa zijn bijgekomen.

Dus met de helft v die dosis zou een AAS maagd toch goede resultaten moeten kunnen halen, zeker aangezien de meesten toch nooit 'au naturel' hun ware plafond bereikt hebben eer ze aan AAS beginnen.

Klopt, maar 10 weken 300 test of 2 gram test is praktisch net zo slecht voor je lichaam..

Overigens was die 3.2 kilo op 600 mg test en zijn er meerdere studies die hetzelfde resultaat geven.
 
Idd wel een punt, maar het blijft verbazingwekkend dat door geen BAL te doen die kerels 3.2kg droge massa zijn bijgekomen.

Dus met de helft v die dosis zou een AAS maagd toch goede resultaten moeten kunnen halen, zeker aangezien de meesten toch nooit 'au naturel' hun ware plafond bereikt hebben eer ze aan AAS beginnen.
3.2 kg vetvrije massa ja, geen droge spiermassa. Vocht zit daar dus bij in, en eventueel ook verhoogde glycogeenlevels. Daarnaast geen idee wat ze met dieet hebben gedaan? werd energie inname gecontroleerd? Wellicht at de testgroep meer door meer honger door hogere androgeenwaardes.. we dont know.
Also, hebben ze ook gekeken hoe lang die 3.2 kg bleef hangen NA het stoppen van de run?
 
Klopt, maar 10 weken 300 test of 2 gram test is praktisch net zo slecht voor je lichaam..

Overigens was die 3.2 kilo op 600 mg test en zijn er meerdere studies die hetzelfde resultaat geven.
wat? are you sure.. ? :p
 
3.2 kg vetvrije massa ja, geen droge spiermassa. Vocht zit daar dus bij in, en eventueel ook verhoogde glycogeenlevels. Daarnaast geen idee wat ze met dieet hebben gedaan? werd energie inname gecontroleerd? Wellicht at de testgroep meer door meer honger door hogere androgeenwaardes.. we dont know.
Also, hebben ze ook gekeken hoe lang die 3.2 kg bleef hangen NA het stoppen van de run?
Dacht altijd gelezen te hebben dat hoge androgeenwaardes voor minder honger zorgde?
Ik ervaar overigens wat jij zegt
 
Interessant artikel waarin een studie aan bod komt (Bhasin et al, 1996) gepubliceerd in peer reviewed New England Journal of Medicine -> dus geen flauwe kul in emprische onderzoekstermen:

https://andersnedergaard.dk/en/kropblog/the-big-lie/

Zelfs ZONDER trainen kwam de groep met 600mg Test een dikke 3kg spiermassa bij.
Als ik 600mg test in mijn lichaam zet en niet train, komt er sowieso 5 kg bij. Wanneer ik stop zijn die kilo's er weer af binnen nog geen drie weken omdat dit geen zuivere spierwinst is maar omdat er meer vocht in je spieren zit. Je zal netto wel iets over houden, maar dat is misschien 1-2 kg en die gaan er als je niet traint daarna ook weer af.
 
3.2 kg vetvrije massa ja, geen droge spiermassa. Vocht zit daar dus bij in, en eventueel ook verhoogde glycogeenlevels. Daarnaast geen idee wat ze met dieet hebben gedaan? werd energie inname gecontroleerd? Wellicht at de testgroep meer door meer honger door hogere androgeenwaardes.. we dont know.
Also, hebben ze ook gekeken hoe lang die 3.2 kg bleef hangen NA het stoppen van de run?
Dit staat allemaal in de studies van Bhasin. Er werd gecontroleerd voor energie-inname (36 kcal/kg lgw) en voor eiwitinname (1.5 g/kg lgw). In een follow-up studie hebben ze ook uitgezocht of het kwam door vochtretentie. Dit hebben ze gedaan met gebruik van deuteriumverdunningsanalyse, dé standaard hiervoor. Ze vonden hiermee geen verschil in de ratio vetvrijemassa tot totale lichaamsvocht voor en na de interventie, wat concreet betekent dat er geen of nauwelijks (niet statistisch significant te krijgen) waterretentie plaatsvond. Daarnaast hebben ze ook spierbiopten genomen in deze follow-up studie die de resultaten van de deuteriumverdunningsanalyse bevestigden. Ze vonden namelijk een sterke vergroting van de dwarsdoorsnede van de spiervezels.

Ik wil hier nog aan toevoegen dat de proefpersonen geen ecto's waren, integendeel. Met een gemiddeld BMI van 24.6, een vetpercentage van 14%, en 1-RM bankdrukken van 97 kg zou ik de proefpersonen getraind durven te noemen.
 
Back
Naar boven