AndroidHealthClinic

1 jaar trainen en massa en gewicht blijft weg

davako

Novice
Waardering
0
Hallo.

Ik fitness nu al 1 jaar en ben al wel iets gewicht toegenomen alleen ik denk dat het de laatste tijd al een tijd stilstaat. Ik ben net geen ectomorph maar ook geen mesomorph. Ik zit daar wat tussen in. De laatste tijd ben ik steeds meer over voedingssupplementen aan het lezen voornamelijk voedingssupplementen waar je in spiermassa toeneemt. zoals Mega massa 16000 van fitshape. Ik zit nu te twijfelen om dit te gaan nemen.

Ik bedoel werkt het echt?? werken voedingssupplemeten überhaupt??

Wat voor voedingssupplenten moet ik gebruiken als ik gewoon spiermassa wil gaan kweken en goed hard spiermassa. En nee ik verwacht geen wonderen ofzo dat ik binnen 2 maanden arnold schwarzenegger ben :P . maar toch dat je misschien wel een beginnetje begint te zien. Ik fitness zo'n 4 tot 5 keer week. Ik train met een trainings schema en dat is:
1 dag : biceps en borst
2 dag: triceps en rug
3 dag: benen en schouders

en dan ga ik alle dagen erna zo verder . ik hoop dat iemand een antwoord heeft. bij voorbaat dank .

Laatst bewerkt:
Raar trainingsschema bro... Zoek maar eens in de trainingssectie naar andere schema's en post daar dan zelf 1, en vergeet je benen niet...
Post hier eens je voedingsschema, gebruik de zoekfunctie enzo. Eten en rust zijn minstens even belangrijk als training. Het is tijdens de rust en door het eten dat je groeit, niet het trainen.

Welkom trouwens ;)

Nou een dieet werkt, en een voedingsupplement kan daarbij helpen. Ga maar een zoeken op voedingsschema's hier en op internet.

Verder train je je benen niet??

Je kunt van supplementen geen wonderen verwachten, dat heb je in ieder geval al goed in de gaten.

Maar er is meer dan alleen trainen en supplementen. Heb je voedingsschema? Of in ieder geval een voedselinname die (ver) boven je onderhoudsniveau zit? Wissel je af in trainingsschema's?

Er staan tonnen aan info op de site, o.a. onder de sticky's.

Wat betreft je vraag: je kunt een weightgainer aanschaffen, het zal heus wel wat helpen. Maar uit je voeding kan je meer halen, voor minder duiten. En een weightgainer als extra-tje. Zo zijn er meer dingen die je een eind op weg helpen voor niet al te veel geld, denk aan vitaminen, lijnzaadolie, etc.

Succes, en lezen, lezen, lezen!

Nutrition is the key to succes!

en waarom train je je benen niet? En 2 trainingen na elkaar rug ???

laat ik het zo zeggen:... VRETEN KRENG !

Trouwens, als je 5 keer traint per week, maar je doet maar 3 dingen, dan train je ieder lichaamsdeel vaker dan eens in de week (1,66 maal)... zou ik niet doen, tenzij je je volume terugschroeft (maar met een split zie ik dat niet gebeuren).

PS: je moet ook niet aan fitness doen, maar aan bodybuilding... van fitness ga je op ene fitnesser lijken, van bodybuilding op Arnold... (nou ja...) en ga die benen eens trainen (op dag nummer 4 bijvoorbeeld).

Ik begrijp je trainingschema ook niet. Ik zou het bijvoorbeeld als volgt doen:

Ma Borst + biceps
Di Rug + triceps
Wo Rust
Do Benen + buikspieren
Vr Rust
Za Rust
Zo Rust

Post je voedingsschema eens en lees de sticky's bro... Met deze info gaat het je zeker lukken... Alvast suc6

@ Wazzup

ik train ook alles 2x per week, en ik groei ook (als neveneffect van kracht dan), wa's het probleem ???

Wakaera zei:
lol, idd. ik vertel alleen maar mijn ervarting ;)
ok dan :)

Mijn ervaring:
www.hypertrophy-specific.com voor trainingsschema (3 maal per week full body met submaximale gewichten)
www.dutchbodybuilding.com voor voedingsschema (500 Cal boven onderhoud, 2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht)

resultaat: meer dan 5 kilo puur mager vlees erbij in 1 jaar tijd. (op mijn 38e levensjaar)

en als voedingssupplement heb ik lijnzaadolie en wat eiwitpoeder gebruikt plus wat dextrose. Voor de rest gewoon gezond (en veel of iets minder) eten

Halo,mijn advies is gezond eten tenminste 5 keer per dag als het kan 6 a 7 keer per dag.
Gebruik zware gewichten zo zwaar dat je wel 6 tot 8 keer kan heffen en 3 a 4 sets kan voltooien voor elke oefening.Probeer tenminste 8 uur per dag te slapen en als het kan ook kleine dutjes.En als supplement kan je creatine en amino en whey proteine gebruiken.En probeer ook om tenminste twee rustdagen in de week te hebben,dit is heel belangrijk als je wilt groeien.
En zoek een andere split op het net.

Iedereen heeft hier een mening hoe iemand moet trainen terwijl ieder persoon anders is.
Mijn advies: Je moet leren luisteren naar je lichaam. Ene reageert goed in een splitschema waarin je alles 2 x traint of zelfs 3 x traint per week en de andere 1 x per week om spiermassa te winnen. Probeer uit te vinden wat voor jou het effectiefst werkt. Zoek op het web eerst een goed schema op want he schema die jij nu hebt klopt voor geen meter! No effence ;)
Probeer elke week je gewicht en/ of reps te verhogen. NOTEER je gewicht en reps na elke set. Evalueer elke week of je vorderingen maakt. Zoniet, ga na waaraan het ligt. Schema, voeding, rust?!
HOUD een logboek bij wat je elke dag eet en calculeer je kcal en verhouding kh%/ EW% / Vet%. En NOTEER in je logboek tevens je gewicht en weeg je zelf om de twee weken om je gewicht in de gaten te houden.
Als je niet groeit kan je wellicht je kcal verhogen en/of de onderlinge verhoudingen aanpassen.

Smoothmold

Effect van je training bereik je door een balans te vinden (en houden) tussen
1. trainen (hard)
2. eten (veel of weinig, al naar gelang je doelstelling)
3. rust (voldoende)

Laat je 1 onderdeel (gedeeltelijk) weg, zul je niet het gewenste effect bereiken. Als je al een jaar traint zonder effect doe je dus ergens iets verkeerd.

je zult toch eerst van uit een basis te werk moeten gaan dus als je 3x in de week wilt trainen zal je dat op zo'n manier moeten indelen dat elke spier groep voeldoende rust krijgt om te herstelen en wat betreft voeding je zult meer kcal moeten eten dan je nodig heb,ook dit is een basis hoe je dit indeelt daar is meer dan genoeg info over te vinden.

als je vanuit die basis te werk gaat leer je van zelf wel waar je goed op reageert en kan je daar weer verder en verder borduren net zolang tot je naast ronnie staat :D

dat is nou het mooie van deze sport,dat het niet een ff dingetje is!..al zal daar het niet iederen met me eens zijn :D

nico zei:
je zult toch eerst van uit een basis te werk moeten gaan dus als je 3x in de week wilt trainen zal je dat op zo'n manier moeten indelen dat elke spier groep voeldoende rust krijgt om te herstelen en wat betreft voeding je zult meer kcal moeten eten dan je nodig heb,ook dit is een basis hoe je dit indeelt daar is meer dan genoeg info over te vinden.

als je vanuit die basis te werk gaat leer je van zelf wel waar je goed op reageert en kan je daar weer verder en verder borduren net zolang tot je naast ronnie staat :D

dat is nou het mooie van deze sport,dat het niet een ff dingetje is!..al zal daar het niet iederen met me eens zijn :D

Dan zou iederen wel een huge mofo zijn. :D
Ontopic!
1 Hard trainen
2 Veel en vooral goed eten! Leer en maak een bulkschema!
3 Rust voldoende

Drie maal daags een goede shake van soja en wei proteine is de basis om mee te beginnen. Verder is het persoon afhankelijk. Dus wil je een advies op maat neem dan ff contact op.

dazzle zei:
Drie maal daags een goede shake van soja en wei proteine is de basis om mee te beginnen. Verder is het persoon afhankelijk. Dus wil je een advies op maat neem dan ff contact op.
???
Ik zou toch zeggen dat je "basis" bestaat uit: havermout, melk, tonijn, zalm, kwark, rijst, etc...

gewoon vreten en knallen!
ook je benen trainen,
al groeien je benen, groeit de rest ook!

Ik denk dat het al genoeg gezegt is...

Goed eten, en ja..supplementen helpen!

Hard trainen, dump dat schema wat je nu hebt, en stel een goed schema samen aan de hand van andere schema`s in de training&oefening sectie.

Genoeg rusten, elke spiergroep heeft MINIMAAL 3 dagen rust nodig, dus geen rug 2 dagen achter elkaar trainen, je groeit pas als je rust.

Succes.

Terug
Naar boven