AndroidHealthClinic

1 op 3 moslims wil Islamonderwijs .

Jinsu zei:
Ik wil er helemaal geen elite-clubje van maken ;) , ik was niet degene die het onderwijs uit het zorgstelsel wil halen. Als je het onderwijs uit het zorgstelsel gaat halen wordt het helemaal een ramp, niet iedereen kan dat geld zo maar ophoesten ;) . Nog minder kans op eerlijk werk, nog meer criminaliteit.

ik wel :) naja persoonlijk maakt het mij niet uit, of het goed voor het land is? denk het niet

zeekip zei:
Wat vinden jullie dan van jodenscholen? Blijkbaar mag er wel gescholden worden op moslims maar in principe volgen zij het voorbeeld van vele joden: eigen scholen, eigen identiteit, etc.

En wat is dat voor onzin van "oprotten naar eigen land"? Zij zijn hier geboren dus Nederlander. Een Nederlander mag geitenn**ker, christen, jood, atheist, moslim of weet ik veel zijn.
Helaas is het leven niet zo simpel dat iedere moslim een terrorist is :D

Helemaal mee eens.
Die mensen die dat roepen zijn ook niks waard.
Zijn ongelukkig en zoeken een zondebok... dat is altijd al geweest en zal altijd zo zijn.

Jinsu zei:
....Als je het onderwijs uit het zorgstelsel gaat halen wordt het helemaal een ramp, niet iedereen kan dat geld zo maar ophoesten ;) . Nog minder kans op eerlijk werk, nog meer criminaliteit.

Net als met eten? Schoenen? Of al die andere dingen die wel goed gaan op de vrije markt? Onderwijs gaat nu namelijk wel lekker, is al 20 jaar ofzo niet meer in geinvesteerd, alleen maar op bezuinigd. Nee laten we het de overheid maar regelen, dan gaat het vast beter dan nu.... :rolleyes:

Als je de scholen gaat privatiseren krijg je van die rare trekken zoals in de VS en GB waar je dan per jaar 15000 Euro of meer mag neerlappen voor een studie. Dan zullen er veel gaan studeren :rolleyes: . Ik betaal mijn studie zelf en het is nog te doen, maar veel duurder moet het niet worden. Het gevolg daarvan is weer het gezeik dat er te weinig hooggeschoolde mensen beschikbaar zijn, is toch een narigheid van een viscieuze cirkel :p .

Jinsu zei:
Als je de scholen gaat privatiseren krijg je van die rare trekken zoals in de VS en GB waar je dan per jaar 15000 Euro of meer mag neerlappen voor een studie. Dan zullen er veel gaan studeren :rolleyes: . Ik betaal mijn studie zelf en het is nog te doen, maar veel duurder moet het niet worden. Het gevolg daarvan is weer het gezeik dat er te weinig hooggeschoolde mensen beschikbaar zijn, is toch een narigheid van een viscieuze cirkel :p .

In de VS zijn scholen lang niet zo geprivatiseerd als je denkt, de overheidsuitgaven in de VS aan onderwijs zijn bijna net zo hoog als de uitgaven aan defensie daar... Geprivatiseerd? ??? Alleen aan de oppervlakte hoor... Net als de zorg daar overigens.

ik denk dat sommigen het niet begrijpen: het gaat niet om privatiseren van AL het onderwijs, maar alleen van RELIGIEUS onderwijs. Ieder kind heeft van overheidswege recht op onderwijs, maar niet op religieus onderwijs. Dat is een EXTRAATJE waar mensen voor kunnen kiezen -- als ze het geld hebben en denken dat het iets toevoegt aan de opvoeding van hun kind.

Kortom: van 08:00 tot 15:00 gewoon iedereen naar een openbare, seculiere school. Daarna MAG iedereen (op eigen kosten) zn kinderen een paar uur andere (religieuze) dingen laten leren. DAT is het idee.

In deze kwestie wel :D In het algemeen... :devil:

Terug
Naar boven