MuscleMeat

1 op 3 moslims wil Islamonderwijs .

bovendien is er volgens mij geen moslim land, die een democratie heeft. Ja, turkije (zegt men)

@zelda karma on the way :)

[Link niet meer beschikbaar]

Zelda zei:
Ik wil de Islam toch ook niet verbieden? Ik vind alleen dat het te ver gaat in een westers land (waarvan de meerderheid westers wil blijven) om kinderen van jongs af aan te indoctrineren met islamitische denkbeelden. Die moeten juist ook met het westerse gedachtegoed kennismaken, thuis leren ze al genoeg over de islam. Dan kunnen ze uiteindelijk zelf een afgewogen keuze maken wat ze willen met hun leven.

En dat is misschien hun kinderen naar een islamitische school sturen! :D

Zoals ik al zei, ik ben voor vrijheid. Op alle vlakken. Ongeacht of de meerderheid denkt dat het goed of fout is, zo lang je anderen niet schaadt zou je ook vrij mogen kiezen of je je kinderen naar een islamitische school stuurt of niet.

frietbakker zei:
Zoals ik al zei, ik ben voor vrijheid. Op alle vlakken. Ongeacht of de meerderheid denkt dat het goed of fout is, zo lang je anderen niet schaadt zou je ook vrij mogen kiezen of je je kinderen naar een islamitische school stuurt of niet.
Mee eens. Maar dan niet van MIJN geld. Willen ze religieus onderwijs (geldt ook voor christenen, joden, hindu's, taoisten, etc.) dan betalen ze dat maar mooi helemaal zelf. Mij dwingen mee te betalen aan onderwijs gestoeld op religieuze leest is natuurlijk een schande. (en ook een inperking van mijn vrijheid, want ik mag niet weigeren te betalen :) )

Zelda zei:
Frietbakker, jij stelt dat alle culturen gelijkwaardig zijn en dat we daarom iedereen precies moeten laten doen waar hij zin in heeft. Dat hangt er natuurlijk vanaf wat je met gelijkwaardig bedoelt. Het is duidelijk dat de Westerse cultuur leidt tot welvaart, vrijheid en vooruitgang, ELK WESTERS LAND OP AARDE BEWIJST DAT! Ook is het duidelijk dat een Islamitische cultuur leidt tot armoede, onvrijheid en stilstand/achteruitgang, ELK MOSLIMLAND OP AARDE BEWIJST DAT!
Ik vind het prima als mensen een andere cultuur hebben in Nederland, maar alleen in privé omstandigheden. IK ben niet zo naief om te denken dat Nederland heteerste land in de geschiedenis wordtmet een aanzienlijke moslimbevolking, waar het niet tot problemen komt.
Kan jij me een land noemen waar de Islam overheersend is waar het goed gaat?

Dat kan misschien zo zijn, maar dat ligt niet aan het geloof "islam" zelf. De oorzaak daarvan zal je toch ergens anders moeten gaan zoeken. Het zijn vaak een paar randdebielen die denken dat ze de navel van de wereld zijn :( . Die moet je aanpakken en niet iedere buitenlander mag daarvan de dupe zijn ;) . Het is maar een minderheid die het voor de meerderheid aan het verzieken is, dat tuig mag je van mij part in een werkkamp stoppen "de hele dag stenen van A naar B en van B naar A verplaatsen". Maar ga niet alles over één kam scheren. Of is bij jou ook iedereen die Lonsdale, Fred Perry, Everlast etc... draagt ook een rascist ??? .

En daarnaast, wat is Nederland toch welvarend ik vraag me toch af waarom er zoveel mensen zijn die onder het bestaansminum leven aangezien er toch zo een bloeiende welvaart is volgens jou ;) . Ooit gehoord van het dit gezegde: de rijken worden steeds rijker en de armen worden steeds armer, lang leve het kapitalisme :rolleyes: . Het gaat echt geweldig met de economie in de Westerse landen, ja inderdaad voor een minderheid de meerderheid moet het doen met een laag/gemiddeld inkomen waarmee je de maand net rond komt.

Wie Islamonderwijs wil, heeft daar ook een recht op mits het niet misbruikt wordt om extremisten te generen!!!

Jinsu zei:
En daarnaast, wat is Nederland toch welvarend ik vraag me toch af waarom er zoveel mensen zijn die onder het bestaansminum leven aangezien er toch zo een bloeiende welvaart is volgens jou ;) . Ooit gehoord van het dit gezegde: de rijken worden steeds rijker en de armen worden steeds armer, lang leve het kapitalisme :rolleyes: . Het gaat echt geweldig met de economie in de Westerse landen, ja inderdaad voor een minderheid de meerderheid moet het doen met een laag/gemiddeld inkomen waarmee je de maand net rond komt.
Als je in NL onder het bestaansminimum zit, dan heb je niet genoeg geld om op vakantie te gaan. In een niet-westers land betekent leven onder het bestaansminimum: bedelen of letterlijk sterven van de honger. Nogal een verschil.

dj_phreak zei:
Als je in NL onder het bestaansminimum zit, dan heb je niet genoeg geld om op vakantie te gaan. In een niet-westers land betekent leven onder het bestaansminimum: bedelen of letterlijk sterven van de honger. Nogal een verschil.

Op vakantie kunnen gaan behoort niet tot de 1e levensbehoeften en er wordt daarom ook geen rekening gehouden bij het bepalen van een bestaansminimum. Ook in Nederland zijn er zat mensen die dagelijks om het overleven moeten vechten, triest maar zo is het nu eenmaal.

Off-topic

Jinsu, jij zegt dat een meerderheid het moet doen met een inkomen waarmee je de maand net rond komt. Ligt er natuurlijk ook aan wat je verstaat onder rondkomen, als je uitgaat van huur , energie, voeding,verzekeringen dan kan je mede door huursubsidie er van rondkomen. Let wel een bijstandsinkomen wat gezien wordt als het laagst mogelijk inkomen in Nederland is bedoeld als minimumvoorziening om rond te komen.

Dat bijstandsniveau ligt rond de 800 euro voor een alleenstaande. Neem nu een huur van 400 euro, daar krijg je met dat inkomen zo'n 180 euro huursubsidie over. Dus je betaalt maar 220 euro zelf.

Energie zal je als alleenstaande moeten kunnen doen voor maximaal 100 euro

Voeding is goed mogelijk voor 30 euro per week en dan is er echt wel verse groenten mogelijk en andere gezonde voeding. Eieren kosten bijvoorbeeld geen drol een kilo rijst ook niet.

Verzekeringen inclusief ziektekosten rond de 60 euro

Dan zit je dus op zo'n 500 euro en houd je nog 300 euro over voor onvoorziene kosten, kleding etc.

Het is inderdaad allemaal karig, maar die voorzieningen zijn niet bedoeld als luxe instelling.

Probleem van mensen in Nederland is dat ze bepaalde luxes voor lief zijn gaan nemen, maar er is maar een zeer beperkte groep die echt moet vechten voor zijn bestaan. Ik weet precies waar ik over praat, ben zelf opgegroeid in een buurt die bekend staat als een achterstandsbuurt (Spoorwijk in Den Haag). Maar we kwamen echt niet om van de honger of zo.

Natuurlijk ontstaan er problemen als mensen 6 kinderen nemen met een bijstandsuitkering. Maar dan moet je dat zelf ook maar goed inschatten of eens de handen laten wapperen.

• Topic Starter Topic Starter
Jinsu zei:
Ook in Nederland zijn er zat mensen die dagelijks om het overleven moeten vechten, triest maar zo is het nu eenmaal.

Ik ken zulke mensen persoonlijk. En daarom walg ik des te meer van profiteurs/fraudeurs. Nu zijn er ook zat Hollanders die te beroerd zijn om te werken en thuis zitten met een WAO en ondertussen zwart bijverdienen, maar het percentage allochtonen die de zaak flessen zal er ongetwijfeld zeker ook niet om liegen.

feelngood zei:
bovendien is er volgens mij geen moslim land, die een democratie heeft. Ja, turkije (zegt men)
Als feitenneuker wil ik dan Indonesie noemen, het land met het grootste aantal moslims ter wereld. Laat ik in het midden of het echt democratisch wordt geregeerd momenteel, maar Indonesie is een land met een parlementaire democratie.

dj_phreak zei:
Mee eens. Maar dan niet van MIJN geld. Willen ze religieus onderwijs (geldt ook voor christenen, joden, hindu's, taoisten, etc.) dan betalen ze dat maar mooi helemaal zelf. Mij dwingen mee te betalen aan onderwijs gestoeld op religieuze leest is natuurlijk een schande. (en ook een inperking van mijn vrijheid, want ik mag niet weigeren te betalen :) )
dat ben ik met je eens, sterker nog ik vind dat ze onderwijs uit het zorgstelsel moeten halen. Maar ik ben het 100% met je eens.

• Topic Starter Topic Starter
Ik vindt dat de mensen al lang blij mogen zijn dat ze hun kinderen een opleiding kunnen laten volgen. In veel landen in de wereld is dat niet eens n optie.

Dan moeten de 'gasten' hier al helemaal hun bek dicht houden, omdat die als geen ander zouden moeten weten dat onderwijs NIET vanzelfsprekend is voor ieder mens. Dus opfl*kkeren met achterlijken die specifiek Christelijk, Islam of Katholiek onderwijs willen.

Ik heb als Katholiek op een Christelijke basisschool gezeten, daar werdt gvd sochtends eerst 1,5-2 uur een of ander bijbelverhaal tot in details verteld.

Kortom: zonde van de tijd, in die 1,5 uur kun je ook iets geleerd hebben waar je ook daadwerkelijk iets aan hebt in de maatschappij.

Laatst bewerkt:
Ericr zei:
Natuurlijk ontstaan er problemen als mensen 6 kinderen nemen met een bijstandsuitkering. Maar dan moet je dat zelf ook maar goed inschatten of eens de handen laten wapperen.

dan kunnen ze in belgie terecht daar krijgen ze met 6 kinderen nog eens 1500euro kindergeld erbij :mad:

Ik wil er helemaal geen elite-clubje van maken ;) , ik was niet degene die het onderwijs uit het zorgstelsel wil halen. Als je het onderwijs uit het zorgstelsel gaat halen wordt het helemaal een ramp, niet iedereen kan dat geld zo maar ophoesten ;) . Nog minder kans op eerlijk werk, nog meer criminaliteit.

Terug
Naar boven