XXL Nutrition

1 week --> 10 trainingen

monster schema, laat me raden jullie zijn ecto s van 60 kg?

• Topic Starter Topic Starter
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Donderdag is een idiote, en vooral gevaarlijke dag. Eerst deadliften, en dan als je onderrug rug nodig heeft, gaan jullie 's avonds squaten? Veel succes, maar ben er bang voor!

heel die trainingen slaan nergens op. begin maar met de stickys te lezen

Ik begrijp je niet. Waarom slaat dit nergens op?
Wij doen het als expiriment, maar velen passen deze manier van training vaker toe.

Dag 1
Over het algemeen genomen was het een heerlijk zware dag. Mijn oogleden wegen zwaarder dan ze ooit om kwart over elf gewogen hebben en ik voel elk spiertje in mijn triceps en in mijn rug. Dit zou ik nooit vol kunnen houden als het mijn standaard schema was, maar voor een week is het juist heerlijk. Bootcamp idee.

De eerste training was vermoeiend. We hebben vanalles gedaan: 25-30 setjes in het totaal voor een relatief kleine spiergroep. Toppertjes waren verzwaarde dips met 30kg, tate presses, een giantsetje pushdowns en close grip benchpresses. Achteraf gezien ging het misschien net iets te snel allemaal waardoor de oefeningen opzich net iets te weinig aandacht kregen, maar ik ben er zeker van dat mijn triceps groeien gaan.

Vanavond hadden we per oefening meer tijd genomen waardoor ik een duidelijkere pomp kreeg. Weer veel setjes, veel squeezen en vaak tot failure om het bloed mijn rug in te dwingen. Toppertjes waren een giantsetje pulldowns variaties, 20 herhalingen op een flink zwaar hammer-apparaat, 100kg BOR en een isometrische afsluiting met cable rows.

Weltrusten

o jullie doen dit maar 1 week?

Geen baat Goed eten als je niet genoeg rust

Donderdag is een idiote, en vooral gevaarlijke dag. Eerst deadliften, en dan als je onderrug rug nodig heeft, gaan jullie 's avonds squaten? Veel succes, maar ben er bang voor!

Ik snap deze redenatie niet echt. Waarom zou dit zo slecht zijn voor je onderrug, ik heb ze al zo vaak samen getraind op 1 dag. Ook 3 maanden rippetoe gevolgd en mijn onderrug is er alleen maar veel sterker van geworden. We kunnen het ook in 1 training doen maar dan hebben we minder concentratie voor de tweede oefening dus leek mij gescheiden het beste. Meer concentratie, betere uitvoering, lijkt mij toch?

heel die trainingen slaan nergens op. begin maar met de stickys te lezen

Het is 1 week voor de fun. En er wordt door meerdere 2x op een dag getraind. We hebben geprobeerd om alles zo goed mogelijk te scheiden en ik vind dit het beste schema waar we nu mee op de proppen zijn gekomen. Ik heb nu enorme spierpijn in mijn triceps dus misschien dat borst iets te snel gaat komen. Maar vandaag is het gelukkig benen.

o jullie doen dit maar 1 week?
Ja. En daar ben ik heel blij om ;).

Geen baat Goed eten als je niet genoeg rust
Over geen baat ben ik het niet eens. Het is weer eens wat anders en ik heb nog nooit mijn triceps zo intensief aangepakt. Ook zijn mijn triceps nog nooit zo groot geweest als vandaag. Voor de rest zitten we een beetje in de pumping iron/arnold sfeer.

Goed eten en goed rusten zijn ook hele belangrijk. Sowieso, ik was gisterenavond helemaal op. Lag al om 11u in mijn bed ofzo en pas om 9u eruit vanochtend. Ik vreet me ook helemaal vol. Gisteren heb ik 2en halve liter melk op. 100g rijst, 750g kip, 700g groente, 200g aardappelen, half blikje tonijn, kwark, twee post workoutshakes van 50g whey+30g dextro. Dus ik zorg wel voor goede voeding ;)

Zoveel is dat niet.. Maar succes metje log

Ik snap deze redenatie niet echt. Waarom zou dit zo slecht zijn voor je onderrug, ik heb ze al zo vaak samen getraind op 1 dag. Ook 3 maanden rippetoe gevolgd en mijn onderrug is er alleen maar veel sterker van geworden. We kunnen het ook in 1 training doen maar dan hebben we minder concentratie voor de tweede oefening dus leek mij gescheiden het beste. Meer concentratie, betere uitvoering, lijkt mij toch?

Allemaal leuk een aardig, maar wat denk jij als ik het volgende zeg:
Ik ga sochtends mijn rug trainen (met zware rows en pulldowns) en 's avonds mijn biceps en onderarmen. Ik denk zelf aan overbelasting en zelfs blessures als ik dit hoor.

Iedereen raad hier wel aan om niet de dag na rug biceps te doen, maar diezelfde avond nog doen is na mijn mening NOG slechter.
Je ragt je biceps af met rug, en je lichaam gaat daarmee aan het herstellen (en dat is direct na de training al). Wat is er nou slechter dan vol door een herstel heen trainen?

Zoveel is dat niet.. Maar succes metje log
Uuh, voor mij wel. Deze hoeveelheden is grote bulk voor mij. Ik heb het idee dat mijn balans rond de 2800-3200 cal ligt.

Allemaal leuk een aardig, maar wat denk jij als ik het volgende zeg:
Ik ga sochtends mijn rug trainen (met zware rows en pulldowns) en 's avonds mijn biceps en onderarmen. Ik denk zelf aan overbelasting en zelfs blessures als ik dit hoor.

Iedereen raad hier wel aan om niet de dag na rug biceps te doen, maar diezelfde avond nog doen is na mijn mening NOG slechter.
Je ragt je biceps af met rug, en je lichaam gaat daarmee aan het herstellen (en dat is direct na de training al). Wat is er nou slechter dan vol door een herstel heen trainen?
Ok. Ik kan me wel vinden in deze redenering. Sowieso is het probleem er niet meer omdat we schouders op de avond zetten dan.

Zo en nu eens wat gedetailleerder verslag van deze week. Ik heb nu 4 trainingen gehad. Ik eet mezelf te pl**ris en ik voel me nu voor het eerst weer een beetje fatsoenlijk. De eerste drie trainingen kan je omschrijven als vollebak trainen met zoveel mogelijk setjes en oefeningen in een uur te gooien. Maar ik was daarvan zo kapot. Ik kreeg niet genoeg voedsel binnen om deze inspanning te compenseren. Ik was ook heel negatief en ik heb ook meerdere keren tegen Bart in een training gezegd "HOU JE BEK" :p. Na de training heb ik dan ook maar goed aangegeven dat ik deze intensiteit en manier van trainen gewoon niet vol ga houden en ik dan volgende week ziek op bed lig in plaats van mijn broodnodige centen te verdienen.

De vierde training was dan ook een stuk relaxter en ik moet eerlijk bekennen dat ik dit ook een veel betere training vind. Ik zal even schetsen.

Vanochtend 9u opstaan. Shake pakken, wat treuzelen en tenslotte te voet naar de sportschool. Is ongeveer tien minuten lopen. Ik voelde me niet al te geweldig had ook niet heel veel zin om te trainen en zat mezelf dan ook op te peppen. Eerste oefening was Front Squat en die had ik nog niet eerder gedaan. Dus ik vroeg zo aan Bart of ik het zo goed deed want het deed ****ing veel zeer aan mijn botten. In mijn ogen begon hij mij gelijk uit te lachen en te dissen dus ik was gelijk in een ****-you-en-hou-je-bek-TRAINEN-mood. En dat bleef een beetje doorgaan. Tweede oefening waren Squats. Eerst opwarmen en daarna een dropsetje van 110-->80-->50 maar ik had al heel snel last van mijn rug. Het was geen verkeerde pijn maar het was een spierpijn die er niet hoorde. Dus was ik ook weer pissig.

Derde oefening waren partial hack squats. Deze oefening had ik nog niet eerder gedaan en vond het wel een lekkere oefening. Ik vond het wel zoeken naar het juiste punt om weer omhoog te gaan.

Vierde oefening waren leg presses die gingen nog wel lekker met 14-12*200kg. Vijfde oefening was tenslotte leg extensions die ik nog 12*100 kon. Maar ik voelde me zwaar k*t na deze training. Ik liep vet langzaam, al mijn handelingen voor de rest van de dag waren langzaam. Een trap opkomen was sowieso balen :p. Dus neeh, het ging niet echt geweldig daarna.

Als ik het nu zo opschrijf ben ik wel al meer tevreden over deze training dan de nasmaak die het gaf direct na het trainen.

's Avonds: andere insteek, veel lekkerder. Het was hams + kuiten avond. We hebben eerst stiff-legged deadlift gedaan. Voelde heel goed met 100kg. Tweede oefening was seated leg curls. Heel strict uitgevoerd met 80kg zorgden voor een heerlijke pomp en ik had weer zin om te trainen. Ironisch genoeg waren de volgende twee oefeningen zwaar bagger. Standing leg curls voelden... 'onnatuurlijk' en lying leg curls deden te veel zeer aan mijn quads....
Nog twee oefeningen voor kuiten. Allebei een heerlijk pomp bij. Beste kuiten training ooit, misschien beter om te zeggen: eerste kuiten training ooit :D. En daarna happy weer terug naar huis.

Nu aan de kwark. Eerst nog even een foto van ons eten dat we maandag hebben binnen gehaald. ;)

a7425485ba1ba0be2606a81eda971b64.jpg

Er mist nog wel 12 L houdbare magere melk van 35ct per stuk :D

Weltrusten!

Dag 2

Ik zal mijn verhaal ietwat beperkter houden, gezien Django's verhaal jullie tijd al genoeg opeist. Toch wil ik mijn visie op vandaag nog even laten horen. Ik vond gisteren sowieso een heerlijke dag en vanochtend ook. We hebben braaf volgens de planning quads getraind en ik vond het afzien geweldig. Django gedraagde zich geirriteerd in het begin, wat ik niet helemaal begreep. Ik leerde hem de frontsquat welke hij eigenlijk meteen goed oppakte. Hij pakte al snel 80kg in mijn ogen perfect, dit deed ik hem de eerste keer dat ik die oefening deed niet na. De rest van de training zat ik qua gewicht ook boven Django, terwijl zijn quads toch zichtbaar bruter zijn. Normaliter ligt iig zijn squat hoger. Vooral het(,ik noem het,) stripsetje op de squat was legendarisch. Mijn benen brandden en ik zat vijf minuten erna nog uit te hijgen. De rest van deze training beviel me ook prima.

Vanavond hadden we een relaxtere sfeer, maar ik haalde ook minder voldoening uit de training. Me hams en kuiten deden goed zeer, maar behalve de stiff leg deadlift waren er geen (naar mijn maatstaven) brute oefeningen in het spel en ik heb niet echt het gevoel dat ik me helemaal kon geven. Toch heb ik met 140kg mijn hams laten afzien op de SL DL en met volle concentratie op de verschillende leg curls, waaronder 1 variatie van 50hh.

waar is jullie update?

Ik heb ook mijn twijfels over het schema, zolang jullie jezelf maar amuseren zeker? Dat blijft het belangrijkste.

waar is jullie update?

Ik heb ook mijn twijfels over het schema, zolang jullie jezelf maar amuseren zeker? Dat blijft het belangrijkste.

We hebben het 1 dag ingekort waardoor we nu al klaar zijn. Het verslag van dag drie en vier zal ik straks schrijven. In feite hebben we alle spiergroepen getraind. We hebben enkel het squaten en 'iets naar keuze' weggelaten. Bij quadriceps hadden we sowieso al gesquat.

Ik ben volgens mij de enige hier die echt geloofd in het schema. Ik vond het namelijk geweldig. Ik geloof ook echt dat een dergelijke prikkel onwijs anabool is. Het is heel vermoeiend gedurende de rest van de dag; soms deden we gewoon een hele middag niets, maar tijdens de trainingen konden we er telkens helemaal voor gaan. Ik heb iedere spiergroep met super veel oefeningen gepijnigd en ik heb zelfs nog kracht records neergezet. Nu ik dit schrijf heb ik eigenlijk overal wel wat spierpijn, ik neem aan dat dit voor iedere bodybuilder geweldig klinkt?

Voor de rest was het idd gewoon leuk. Ik houd echt van bodybuilding en dat heb ik in deze vier dagen flink laten blijken. Het was eigenlijk gewoon een privilege en ik heb genoten al was het echt zwaar vermoeiend. Toch kwamen we in de sportschool 2 bodybuilders tegen die maanden achterelkaar op deze manier trainden, hier heb ik dan ook echt respect voor gekregen. Het is zwaar slopend, maar als ik zou zeggen dat ik er niet in geloof zou dat enkel gemakzucht zijn.

---------- Toegevoegd om 21:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:42 ----------

Dag 3

Dag drie bestond 's ochtends uit een borst training en een beetje buik. Deze training was, evenals eigenlijk elke training in deze reeks, geweldig. Ik heb mijn borst goed aangepakt met DB presses (5x46kg top) Incline BP (6x90kg top), Decline BP (Hier kreeg ik nog maar 3x100kg uit :S(maar voelde opzich nog wel goed)), Flyes (3 setjes perfecte uitvoering met 22kg), cable flyes en chestpress (waaronder 100kg waarbij Django intensief spotte :P). Als laatste hebben we ook nog met 3 oefeningen buik getraind. Ik had een goede pomp.

S avonds stonden biceps en onderarmen op het menu. We waren smiddags naar Tropicana (XD) geweest waardoor ik een beetje gaar was en gezien biceps niet bepaald zwaar klinkt stond ik niet echt te springen voor de training. Maar toen ik eenmaal in de sportschool was heb ik goed afgezien met 5-6 bicep-oefeningen waardoor mijn aders dikker als ooit op deze spieren lagen. Omdat het al vijf voor tien was (tien uur is sluitingstijd) hebben we onze onderamen met DB zittende wrist curls (beide richtingen) nog achterelkaar een opdonder gegeven. Ik haalde hier voor mijn onderarmen opzich nog genoeg voldoening uit.

Laatst bewerkt:
Dag 4

De laatste dag was een goede afsluiter. 'S ochtends begonnen we met schouders. We begonnen met DB shoulder presses (7x32kg top), BB zittende neck presses (5x70kg top (ging nog beter dan ik had gehoopt)), BB frontraises(strikt(met mn rug tegen de muur), voelde geweldig), 1 werksetje shoulder presses in een apparaat, DB side raises (een enorm stripsetje met vier tot vijf verschillende gewichten), rear delt rows, 'omgekeerd in het fly apparaat (ook voor achterkant schouders)'(lekkere pijn met 70kg) en als afsluiter nog een side raises apparaat. Zeer goede training.

Eind de middag gingen we nog enkel deadliften en onze trapezius trainen. Ik heb nog 1x200kg getild. Dit is geen PR, maar na zo'n week was ik zeker tevreden. Voor trapezius hebben we BB shrugs, BB back shrugs (in smith machine) en DB shrugs gedaan. In totaal denk ik een stuk of 11-13 setjes. Lekker zwaar en voelde zeker goed. Ik was tevreden over deze week.

Uiteindelijk was het dus geen 1 week --> 10 trainingen, maar 4 dagen --> 8 trainingen. En om technische redenen is het schema, zoals u natuurlijk al gelezen heeft, aangepast tot:

Maandag: 1. Triceps
2. Rug
Dinsdag: 1. Quads
2. Hams en kuiten
Woensdag: 1. Borst en buik
2. Biceps en onderarmen
Donderdag: 1. Schouders
2. Onderrug en trapezius

Het is sowieso een aanrader richting degenen die echt van de sport houden en eens flink willen afzien door elke spiergroep volledig uit te buiten in 4 dagen.

Nu ga ik de stickys lezen

het was leuk om te lezen
succes met lezen

Interessant inderdaad om te lezen, maar als ik heel eerlijk moet zijn had ik wel wat uitgebreidere verslagen verwacht Bart en Django kennende. Wel een leuke ervaring natuurlijk en zeker een keer het proberen waard!

Terug
Naar boven