XXL Nutrition

1 week --> 10 trainingen

Bwam.

Het waren me wel 4 dagen die ik nog lang ga herinneren als een mengeling van trainen, moeheid en heel veel vreten :P. De eerste drie trainingen waren keihard. Ik zette me op de volle honderd procent in wat ook na de training tot volledige uitputting leidde. Je zou verwachten dat we bij zulke training geen forced reps, negatieve, cheaten, giantsets, stripsets, supersets zouden doen. Achja, die hebben we genoeg gedaan, bij bijna elke oefening. :D Na die trainingen hebben maar een mindset verandert en de snelheid van de training terug gebracht. Daarna had ik dan ook gelijk een teleurstellende hams training. Met eigenlijk slechts 2 werkende oefening voor mijn hams. Dit was werkelijk niks vergeleken met de triceps training met 6/7 oefening, de rug training met evenveel oefeningen. Of de quads training van dinsdag waar ik nu, zaterdag, nog steeds last van heb. Woensdagochtend hebben we borst gedaan. Voelde goed. Ik heb met DB BP gedaan met 30kg, niks vergeleken met Bart, maar voor mij wel een pr. Net zoals de Incline BP met 7*60kg. Ik ben nog steeds heel erg fan van de gewone borst oefeningen. Zoals eigenlijk heel de week door de oefening die ik gewend ben, het lekkerste vond. Elke training zaten wel nieuwe oefeningen in voor mij maar ik ben echt een moron qua coördinatie, techniek en dergelijke dat ik eigenlijk meer tijd nodig had om ze goed te leren maar ach. Dat komt wel goed als ik in Gent een echte gym ga bezoeken ;).

Woensdagmiddag eens echt wat kunnen doen, naar het zwembad. Tjah, naar het zwembad gaan met Bart is gewoon k*t :P. Ik ga dan ook lekker verder met cutten de komende tijd. Naast deze bulkweek ;). Dinsdagmiddag zijn we even het centrum van Rotterdam in geweest en het was echt bagger ten opzichte van Gent. Gent is mooi met allemaal oude gebouwen. Kasteel, kloosters, gigantische kerken, de graslei met een grote gracht naast allemaal herenhuizen, het geeft zo zijn sfeer. Ik voel me daar tegelijkertijd groot door daar te zitten voor mijn studententijd en anderzijds klein in de schaduw van de oudheid. En bij Rotterdam stonden er een paar grote gebouwen zonder echt organisatie of wat dan ook. Ik moest wel wennen aan de sfeer op straat waar iedereen elkaar zo aankijkt of dat er uberhaupt mensen zo op straat hangen. Maar na een dagje afzien zie je daar ook niks meer van. Het heeft wel zijn eigen sfeer maar de stad wordt gemaakt door de mensen die op straat zitten. Mijn pa zei nog tegen me voordat ik naar Rotterdam ga: "Kijk je wel uit voor je veiligheid...." en de eerste paar minuten in Rotterdam kon ik al in een huis de gillende woorden horen van een meisje die tegen haar vader zat te schreeuwen: "niet doen, papa, niet doen" ... Ik kon daar de ironie wel van in zien :P.

Ik was toen ook al de sfeer gewend in classic gym. Het is niet vergelijkbaar met wat ik hier in boeren-zeeuws-vlaanderen mee heb gekregen. In eerste instantie had ik het idee dat ik me moest bewijzen maar de dagen erna voelde me ik er eigenlijk op mijn plek. Ik had wel meer verwacht. Het was nogal klein en alles zit dicht op elkaar. Het viel wel op dat je veel dezelfde mensen in de ochtend ook 's avonds zag :P.

Na het zwembadmiddagje was het tijd voor biceps. Bart had volgens mij zijn bedenkingen bij een dagje biceps trainen. Maar na een uur biceps trainen had hij er wel een ander idee over :D. Ik had er sowieso wel zin in. Ik moest me wel nog wat oppeppen voordat ik goed kon knallen. Maar zeker een geweldige pomp in die biceps, ik wilde eigenlijk nog meer na dat uurtje maarja, toen sloot de gym al om 10:00 ;).

Donderdagochtend begon goed met schouders. Shoulder presses met 24kg naar de 12 herhalingen (dacht ik). Daarna shoulder presses met BB, na wat coördinatie problemen door de spiegel (LOL) ging dat ook wel lekker. EZ bar front raises gevolgd door db front raises, lekker. Een giantsetje side raises waar ik inderdaad wat hip-movement zat te gebruiken totdat een ander kerel zei dat ik het niet goed deed. Ach, uit respect deed ik het dan strict, reps daalden van 12 naar 5 keer, het gevoel bleef hetzelfde. Nog wat schouder oefeningen en toen weer op het gemakje terug. Om op donderdagmiddag nog te deadliften en te shruggen. Waar bart nog 200kg omhoog kreeg was ik na 1*150kg helemaal op. Ik wilde er 5 reps uithalen. Dus ik gaf het eigenlijk gelijk op. Ik kon niet meer, weetjewel die sterretjes of naja, het lijkt op een soort van vallen in je gezichtveld met lichte strepen, had ik al na die ene rep en dan weet ik dat niet meer kan... :/. Shit maar goed. Dan maar shrugs in het smith machine met ongeveer 100kg. 4 sets en daarna 3 sets aan rugkant. Vervolgens DB shrugs met 2 sets met 32kg. Vervolgens nog 2 stripsetjes van 24-->22-->20kg. Voelde jummiej waarna deze trainingsweek voorbij was.

Na al het gezeik van de mietjes in het begin van deze blog, vraag ik mij af wat jullie hier denken te doen. Dit was gewoon goed mogelijk. Je moet niet alles 100% geven want dan ga je eraan kapot maar als je genoeg rust neemt en af en toe ontspant in de training is het zeker wel mogelijk. Als je dit kan in een gewoon leven lijkt het me een perfecte manier van trainen. Maar om dit in een dagelijkse routine te krijgen moet je wel kunnen volhouden. En na 1 dag niet trainen heb ik nu zo veel zin om mijn trainingsspullen te pakken. Mijn mp3 in een oortje te steken met het andere oor proberen naar Bart te luisteren terwijl we naar de sportschool lopen. Om de gym binnen te duiken. Verscholen van de rest van de wereld.

Django

---------- Toegevoegd om 13:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:05 ----------

Shit

Overload aan tekst :P.

Maar ik ga ook weer verder met: http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/6-weeks-hard-work-213406/

• Topic Starter Topic Starter
Mooie woorden.

Ik heb nu ook gewoon teveel zin om weer te gaan trainen, maar ik moet wachten tot maandag. Dan ga ik rug/triceps/achter- en zijkant schouders/traps trainen in De Schuur. Was het maar al maandag :p.

Terug
Naar boven