AndroidHealthClinic

10 jaar na de dood op Theo van Gogh, het is alleen maar erger geworden

Wel eens, mensen zeuren nou eenmaal graag. Het probleem is er uiteraard wel dat zal denk ik niemand ontkennen. Maar het gaat niet 'slecht'.

• Topic Starter Topic Starter
Die associatie leg je nu zelf. Die term 'wake up' heeft gewoon een onfrisse klank en is hoe dan ook vrij triest of je moet denken dat anderen niet wakker genoeg zijn. Teveel overtuigd van je eigen gelijk jezelf wentelend in je onvrede gaat de zaak hoe dan ook niet veel verbeteren. Volgens mij enkele op zichzelf staande zinnen uit je eerdere betoog, heb ik nergens gelinkt aan je stuk over Fortuyn. Maar goed 'de mensen'? Welke dan? Alle? De tijd? Welke tijd? Je bepaalt dat hoe dan ook zelf maar wel voor jezelf, waarschijnlijk beleven anderen dat toch echt anders dus ga ook niet bepalen voor anderen of het goed gaat met Nederland of niet. Komen we bij 'wake up', waarom moet iemand wakker worden? Jouw zienswijze is beter dan die van anderen die er anders over denken? We moeten kloontjes worden die allemaal hetzelfde denken en beleven?

Eric, je slaat nu wel heel erg door vind ik. Wake up heb ik gebruikt om de discussie op het scherpst van de snede te voeren. Zoals de hoofdpersoon van dit topic het ook graag zag. Of de lezer er het nou met eens is of niet boeit me niet. Je bent vrij om zelf te reageren. Ik zou wel erg hoogdravend bezig zijn als ik de illusie zou hebben dat mijn argumenten enige invloed hebben op de opinie van de personen die het lezen. Je kan dan wel een beroep gaan doen op mijn geweten, maar de lezer is toch volwassen genoeg om zelf een opinie te vormen? Moet deze dan in bescherming worden genomen tegen ongepast taalgebruik of zo?

Als we nu alle geschreven woorden gaan filteren op de mogelijke beladen betekenis die het zou kunnen hebben, kan je net zo goed een eindredacteur aanstellen. Bij iedere geplaatste reactie kan die hier als een soort van gedachtepolitie gaan bepalen wat eventueel nog moet worden aangepast. Je schreef toch " Deutschland erwache!!! "? Eerlijk gezegd vind ik dat een veel meer beladen verwijzing als het door mij gebruikte " wake up ". In welke context bedoelde je dit dan?

Mensen zullen zich ook meer zorgen maken om hoe het zich allemaal gaat ontwikkelen, niet zozeer over de situatie nu.

Kijk, ik had ook met cijfers kunnen komen maar voor bijna ieder onderzoek geldt dat het aan interpretatie onderhevig is, wat weer tot andere inzichten leidt. Onderzoek a bewijst dat de criminaliteit is gestegen terwijl onderzoek b juist het tegengestelde aantoont omdat onderzoek a niet representatief is omdat slechts rekening is gehouden met een deel van de totale populatie. Ik geef maar een voorbeeld. Bovendien, ik denk als het gaat om de invloed van de islam dat het heel moeilijk meetbaar is in cijfers. Maar de geluiden uit de samenleving stemmen niet optimistisch. Dan kan je die mensen wel wegzetten als aanstellers maar met dat wegkijken zoals dat in de jaren 80 en 90 gebeurde zijn we ook niets opgeschoten.

Gij klaagt enkel en stelt geen constructieve houding op. Ge klaagt om te klagen precies.

---------- Toegevoegd om 17:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:04 ----------

Maar is dat normaal dan, dat wanneer je wat minder zelfverzekerd bent, je gelijk last moet krijgen met die typetjes? Niet iedereen is even groot en stoer en daarbij wat meer zelfverzekerd dan iemand die dat niet is?

Virusje heeft het helemaal niet over zelfverzekerheid.

Mensen voelen heel rap aan hoe de andere tegenover hen staat. Als ze u als negatief percipieren (mss door u blik, door je lichaamshouding, etc), dan gade problemen krijgen. Vandaar dat sommige hollanders goed kunnen opschieten met mocros en anderen niet.

Degenen die al negatief tov mocros staan (via opvoeding, via media berichten) gaan sowieso anders omgaan met mocros. Ze gaan mss terughoudender omgaan met hen. Mocros kunnen dit dan weer negatief interpreteren en denken.dat de gozer een racist is. En dan is de bal aan het rollen.

Dan komen ze beide op foras
Holland: fukking baardapen
Mocro: vuile kuffars woellah!

+

Dit is heel belangrijk denk ik idd.
Een hond voelt direct of iemand bang is of niet en reageert hier op.
Nu wil ik een groepje Marokkanen of überhaupt een groepje mensen niet met een hond vergelijken.
Maar ik denk dat je houding/gevoel/lichaamstaal de belangrijkste rol speelt, hier reageert de groep op.
Daarom zal de ene Nederlander haast nooit last hebben van die ''kut Marokkaantjes'' en de ander hoeft ze maar aan te kijken en heeft problemen.

Blijft in elk geval wel een groot deel over die last ervaart (al dan niet terecht).
Bovendien hebben honden het vaak niet zo op poesjes, dit kan je proberen af te leren maar het instinct naar poezen te blaffen blijft altijd aanwezig. Vooral jonge poesjes kunnen het bijna niet meer veroorloven langs een roedel honden te lopen zonder lastig gevallen te worden, vooral die keffertjes...

Degenen die al negatief tov mocros staan (via opvoeding, via media berichten) gaan sowieso anders omgaan met mocros. Ze gaan mss terughoudender omgaan met hen. Mocros kunnen dit dan weer negatief interpreteren en denken.dat de gozer een racist is. En dan is de bal aan het rollen. Dan komen ze beide op foras Holland: fukking baardapen Mocro: vuile kuffars woellah!

Ik neem aan het in Vlaanderen niet anders is als hier. Enig idee hoe een grote groep Marokkanen over de doorsnee autochtone blanke Nederlander denkt? Bepaald niet positief. Maar als je jezelf als slachtoffer van het systeem ziet, denk je ook al niet bepaald positief over jezelf. Hoe kan je dan nog op enige wijze een positieve bijdrage aan de samenleving leveren? Jarenlang heeft de samenleving de Nederlander met Marokkaanse ouders dood geknuffeld. Als dank zijn we in ons gezicht bespuugd.
Bespaar me je psychologie van de koude grond maar als je me voor een ' zever ' uitmaakt.

Het is toch van alle tijden dat veel mensen het vaak misplaatste idee hebben dat het heel veel slechter gaat dan, zeg, tien jaar daarvoor. Riepen ze voor die moord in 2004 ook, in de jaren negentig ook, en zeker in de jaren tachtig ook en zo verder. Populistische politici koketteren er ook graag mee want het bekt zo lekker.

En maar klagen en klagen.

Wil je beweren dat er vroeger net zo massaal geklaagd werd over de multiculturele samenleving als nu het geval is? Want over dit onderwerp gaat het. Vergeleken de jaren '80 en '90 is dit toch echt veel erger geworden.

Nederland gaat dus ten onder aan Marokkanen?

Wil je beweren dat er vroeger net zo massaal geklaagd werd over de multiculturele samenleving als nu het geval is? Want over dit onderwerp gaat het. Vergeleken de jaren '80 en '90 is dit toch echt veel erger geworden.

Klopt en voor Fortuyn werd je voor een racist uitgemaakt als je kritiek had op de mislukte multiculturele samenleving. Dus zweeg je maar liever. Er was sprake van schijntolerantie.

Nee ik wil beweren dat er altijd wat te klagen is en daarnaast wil ik zeggen dat het aantal allochtonen of het bestaan van een multiculturele samenleving voor mij niet alleen bepalend is in een eventueel antwoord op de vraag of 'het erger is geworden'.

Nee ik wil beweren dat er altijd wat te klagen is en daarnaast wil ik zeggen dat het aantal allochtonen of het bestaan van een multiculturele samenleving voor mij niet alleen bepalend is in een eventueel antwoord op de vraag of 'het erger is geworden'.

De titel van dit topic schijnt voor sommigen toch voor wat verwarring te zorgen. Met de vraag of het erger is geworden bedoelde ik de onderlinge verhoudingen tussen Nederlanders met Nederlandse ouders en Nederlanders met ouders die zich als buitenlandse immigranten hier hebben gevestigd. Ik zeg het maar op deze wijze want anders krijg je dat gezeik weer over de definitie van wat onder allochtonen wordt verstaan. Oftewel dat het multiculturele klimaat de laatste 10 jaar in mijn ogen is verslechterd. Eerder werd de economische situatie er al bijgehaald maar dat vind ik toch weer een hele andere discussie.

Laatst bewerkt:
UTRECHT — De problemen van minderheden moeten streng worden aangepakt. Allochtonen die geen Nederlands willen leren, moeten een korting op hun uitkering krijgen. Aan de andere kant moeten bedrijven die nog steeds te weinig allochtonen in dienst hebben, geen opdrachten meer krijgen van de overheid. Dat is het advies waarmee de WRR (Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid) in juni naar buiten wil komen. Het huidige . minderhedenbeleid slaat de plank behoorlijk mis, zo stelt de WWR. De zwakste minderheden in ons land krijgen nauwelijks kans zich te ontplooien. De werkloosheid onder onder allochtonen is nog steeds veel te hoog, vergeleken met andere landen. _ De Raad vindt het „realistischer zich af te vragen hoe de immigratie te reguleren dan hoe deze te voorkomen." Nederland is een immigratieland en zal dit voorlopig blijven. . Voor verbetering van de positie van allochtonen' zullen ook de; minderheden zelf zich, moeten inzetten. . Op straffe van korting op de uitkering Pleit de WWR voor een basiseducatieplicht voor volwassen, werkloze buitenlanders, gericht op kennis van de Nederlandse taal en maatschappij en elementaire reken- en sociale vaardigheden. De overheid moet die kosteloos aanbieden. Deze gratis cursussen worden ook verplicht voor. buitenlandse vrouwen, die getrouwd zijn met een uitkeringsgerechtigde. : . Voor het onderwijs in de eigen taal en cultuur mogen geen reguliere lesuren meer worden opgeofferd. • Buitenlandse kinderen die de Nederlandse taal onvoldoende machtig zijn, moeten naar speciale klassen. Pas als ze met goed gevolg een examen Nederlands hebben afgelegd, kunnen ze terug naar het gewone basis- of voortgezet onderwijs. Volwassen immigranten die net in Nederland zijn aangekomen, moeten een cursus functioneel-beroepsgeörienteerd' Nederlands gaan volgen, bok op straffe van korting van het inkomen. De Raad denkt aan een binnenlandse legitimatieplicht voor iedereen, Nederlander of. vreemdeling, die werkt en voor iedereen die een beroep doet op overheidsdiensten. De Raad vindt effectief beleid zonder registratie niet mogelijk. Er moet ook een Wet gelijke behandeling vreemdelingen komen, vindt de WRR. Daarin moeten zaken als verblijfrecht en een verbod van ongelijke behandeling zijn opgenomen. , Het recht op asiel moet blijven. Wel vindt de Raad.de vaak lange duur van de asielprocedure zorgwekkend. De WRR stelt voor asielzoekers toe te staan onder bepaalde voorwaarden arbeid te verrichten om integratieproblemen later te voorkomen. ' Het bedrijfsleven moet volgens de Raad nagaan welke hindernissen er zijn bij het in dienst nemen van allochtonen. KB ; Daarnaast moet het bedrijfsleven samen met de overheid;investeren in arbeidsintensieve dienstverlenende sectoren als de,' groenvoorziening, de bejaardenzorg en de horeca om allochtonen'meer.kans op,werk;te bieden. En op het in dienst nemen van illegalen moeten zwaardere straffen komen te staan.

Het Vrije Volk 1989.

19 fucking 89, 25 jaar terug dus.

Anders dan de andere weekbladen, prijst Elsevier degenen die de criminaliteit door allochtonen aan de orde stellen. Alle golven van kritiek kunnen de feiten niet wegspoelen. En die tonen bijvoorbeeld aan dat een aanzienlijk deel van de Marokkaanse jongens in Nederland zich schuldig maakt aan ernstige misdrijven. Het onderwerp was lange tijd taboe, wat ook een oplossing van het probleem in de weg stond. Criminoloog Bovenkerk is blij dat het deksel van de doofpot is gevlogen, maar waarschuwt tegelijk dat de slinger is doorgeslagen: het lijkt nu wel of iedere crimineel vanzelfsprekend een buitenlander is

1991, Leeuwarder Courant

DEN HAAG (GPD) - De criminaliteit onder allochtone jongeren is een apart probleem en moet als zodanig ook erkend worden. Mogelijke oplossingen zijn zogeheten inburgeringscontracten' waarbij rechten en plichten worden vastgelegd, een stringent handhavingsbeleid en specifieke straffen voor bepaalde groepen allochtonen.

Dat is de uitkomst van een van de drie besloten werkconferenties die gehouden werden ter voorbereiding op het Nationale Minderhedendebat. Op verzoek van minister len Dales van binnenlandse zaken discussieerden de afgelopen maanden tal van deskundigen, vertegenwoordigers van maatschappelijke organisaties en het bedrijfsleven over concrete maatregelen om de toekomstkansen van allochtone jongeren in ons land te vergroten. Op de conferentie over veiligheid werd geconcludeerd dat een open samenleving als de onze „een aantal veiligheidsproblemen in huis haalt". Met name de feitelijk aangetoonde hoge mate van criminaliteit onder etnische jongeren - vooral Marokkanen en Turken en in mindere mate Surinamers en Antillianen - moet als apart probleem worden erkend.

Als oplossingen zien de deelnemers aan de conferentie dat nieuwkomers (vooral zestien- tot achttienjarigen) zich via een 'inburgeringscontract' moeten verplichten minimum-vaardighden' (zoals taal en wetskennis) aan te leren. Ook moet men beloven scholing te willen volgen. In ruil daarvoor krijgt men begeleiding bij het zoeken naar een baan en huisvesting. Als er strafbare feiten worden gepleegd moet het contract als geschonden worden beschouwd. Naast straf door de rechter moet dan ook worden gedacht aan sancties op de uitkering, de verblijfsvergunning en - indien mogelijk - in ernstige gevallen terugzending naar het land van herkomst. Per groep allochtone jongeren moet bekeken worden welke maatregelen de meeste indruk maken.

De conferentiedeelnemers hekelden het feit dat betrouwbare cijfers over de omvang van allochtone criminaliteit ontbreken.

Eveneens Leeuwarder Courant, 1992.

KB.nl heeft lang niet alle kranten in kaart gebracht maar doe het vooral niet voorkomen dat voor figuren als Fortuyn bepaalde problematiek niet besproken of niet aanwezig was. Je komt alleen niet verder door die problematiek zo ongeveer te gebruiken als hoofdoorzaak wat er mis is met Nederland. Net zomin als je veel verder komt door je alleen te richten op de negatieve zaken.

Het Vrije Volk 1989. 19 fucking 89, 25 jaar terug dus. 1991, Leeuwarder Courant Eveneens Leeuwarder Courant, 1992. KB.nl heeft lang niet alle kranten in kaart gebracht maar doe het vooral niet voorkomen dat voor figuren als Fortuyn bepaalde problematiek niet besproken of niet aanwezig was. Je komt alleen niet verder door die problematiek zo ongeveer te gebruiken als hoofdoorzaak wat er mis is met Nederland. Net zomin als je veel verder komt door je alleen te richten op de negatieve zaken.

Het algemene geluid in de jaren 80 en 90 was toch met name het niet benoemen van problemen die er waren met het ideaalbeeld van de multiculturele samenleving. Zowel in de media, zowel in de politiek, als in de samenleving onder de mensen zelf. Natuurlijk waren er afwijkende geluiden waarvan jij een aantal voorbeelden hebt gegeven maar voor een open publieke discussie over het falen van het integratiebeleid was in de grote lijn geen ruimte.

Bolkestein werd voor een racist uitgemaakt toen hij het probleem van de integratie van islamitische allochtonen al filosoferend aan de orde stelde. Hans Janmaat heeft zich diverse malen voor de rechtbank moeten verantwoorden omdat hij zich schuldig zou hebben gemaakt aan racisme. Als we nu terugkijken op de uitspraken van Janmaat lijkt het allemaal vrij onschuldig omdat Wilders nog veel verder gaat. Op tv hoorde je destijds nauwelijks kritische geluiden, net als in de kranten. Zeker in de jaren 80 was het linkse establishment alom vertegenwoordigd in de media. In zekere mate is dat nu nog zo, ware het dat het als moderne krant niet chique is om geen gehoor te geven aan het veranderde geluid in de algemene publieke opinie.

Ik heb de jaren 80 en 90 ook bewust meegemaakt maar mijn beeld van toen wijkt toch totaal af aan dat van jou. Heb nog wel een fragment gevonden uit de jaren 80 om je nog een beetje tegemoet te komen. Ik had nog veel meer krantenartikels e.d. erbij kunnen halen die juist mijn beeld van destijds bekrachtigen. Moest zelf erg om deze Antwerpse meneer lachen, niet vies van enige racistische krachttermen zoals "bomenklimmers en bananenvreters" . Hij sluit af met de conclusie " 't Is te hopen dat Hitler terugkomt. Hij zal nogal gas moeten gebruiken, ik denk dat we zonder gas zitten, om al die migranten er in te duwen".

http://www.youtube.com/watch?v=2zhqXyUJI10

Laatst bewerkt:
Subtitles pls

:lol: vooral laatste stuk

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven