Fitness Seller

1000 reps deadlift.

Dat zijn er 25 in een minuut, 20 minuten non stop. Ik ben benieuwd wie dat zonder gewicht haalt.
Niet echt het punt, extreme uitdagingen zijn leuk op papier, maar je lichaam is niet dat van superman. Je kan, naast jezelf bezeren, je organen ferm naar de kloten helpen.

Dit was eigenlijk helemaal niet wat ik voor ogen had om te doen tussen 13:00u en nu.
Maar damn, dat was eigenlijk best wel een heel erg boeiende video.

Maar heftig man. Een of andere lijpe training challenge met jezelf ondernemen, latent iets raar in je genen hebben zitten, heel je nieren naar de pest pl**ris helpen, daarna stage-4 nierkanker pakken, die overal blijkt te zitten en dan uiteindelijk dood gaan aan een bloedprop door de kanker.

En dat allemaal om te over compenseren voor het verliezen van je relatie...

Dit was eigenlijk helemaal niet wat ik voor ogen had om te doen tussen 13:00u en nu.
Maar damn, dat was eigenlijk best wel een heel erg boeiende video.

Maar heftig man. Een of andere lijpe training challenge met jezelf ondernemen, latent iets raar in je genen hebben zitten, heel je nieren naar de pest pl**ris helpen, daarna stage-4 nierkanker pakken, die overal blijkt te zitten en dan uiteindelijk dood gaan aan een bloedprop door de kanker.

En dat allemaal om te over compenseren voor het verliezen van je relatie...
Die gast heeft wel meer vette filmpjes. Je had een tijd terug zo'n wasmiddel capsule challenge waarbij kinderen stierven. Hij had een filmpje gemaakt waarin ie laat zien wat er met je lichaam gebeurd als je zo'n capsule inslikt. Achterlijke challenge, goed filmpje.

Nog een leuke

Laatst bewerkt:
Die gast heeft wel meer vette filmpjes. Je had een tijd terug zo'n wasmiddel capsule challenge waarbij kinderen stierven. Hij had een filmpje gemaakt waarin ie laat zien wat er met je lichaam gebeurd als je zo capsule inslikt. Achterlijke challenge, goed filmpje.

Nog een leuke

Die onderste staat in m'n tabs klaar om dadelijk te gaan kijken :roflol:
Kutzooi. Doei doei middag.

Is het haalbaar?

Oke backstory.

Ik train al 6 jaar bij de zelfde Basic Fit en je kan in de app je bezoeken tracken.
Nu ga ik langzaam richting de 1000 bezoeken en wilde ik voor de gelegendheid iets leuks/doms doen.

Omdat ik deadlift de ultime lift vind dacht ik laat ik 1000 reps met 100kg proberen te deadliften in 1 dag. Waarom 100kg? Mooi rond getal en dan kom je op 100.000kg gelift in 1 dag.

Het plan zou zijn om elke 4-5 minuten een setje van 10 te doen. Dan zou ik op ongeveer 130 reps per uur komen en daarmee in iets meer dan 6 uur klaar te zijn.

Denken jullie dat dit haalbaar is?
Heeft iemand wel eens iets vergelijkbaars gedaan?
Screenshot_20220210-214028_Samsung Internet.jpg
Sterk, ik zit nog maar aan 530

• Topic Starter Topic Starter

Ken het filmpje, ben ik niet echt bang voor.
Dit is meer een geval van echt structureel overtrainen en slechte aanleg
Dat zijn er 25 in een minuut, 20 minuten non stop. Ik ben benieuwd wie dat zonder gewicht haalt.
Beetje aangedikt voor het filmpje waarschijnlijk.
Lijkt mij een zeer onverstandig idee.

Wat is het max aantal deadlifts dat je wel eens hebt gedaan in een workout? Uitgaande van 100kg.
Waarom precies onverstandig?

180 in 45 minuten.
Wil straks proberen 200 te doen in een uur, zien hoe dat gaat.

Niet echt het punt, extreme uitdagingen zijn leuk op papier, maar je lichaam is niet dat van superman. Je kan, naast jezelf bezeren, je organen ferm naar de kloten helpen.
Zit zeker een kern van waarheid in.
maar ik denk dat het organen naar de klote helpen niet echt zo snel van toepassing is.

Sterk, ik zit nog maar aan 530
Heb er ook al aardig wat jaartjes op zitten
Is opzich wel haalbaar denk ik. Helemaal als je er een uur of 6 over wilt gaan doen.
Zelf wel eens 100 reps squats gedaan in een kwartier met 100 kg.

Maar ja dit is 10x zoveel natuurlijk.

10x 10x10 als je het snel zegt valt het helemaal mee :P

Wel leuk als je het filmt ofzo

Ja moet wel even de tijd voor nemen, anders is conditie uiteindelijk ook een probleem.

Hahaha, ja lijkt me inderdaad leuk om een time lapse ofzo te maken, eens zien of ik daar tegen die tijd wat voor kan regelen.

Ken het filmpje, ben ik niet echt bang voor.
Dit is meer een geval van echt structureel overtrainen en slechte aanleg

Beetje aangedikt voor het filmpje waarschijnlijk.

180 in 45 minuten.

Zit zeker een kern van waarheid in.
maar ik denk dat het organen naar de klote helpen niet echt zo snel van toepassing is.

Heb er ook al aardig wat jaartjes op zitten

Ja moet wel even de tijd voor nemen, anders is conditie uiteindelijk ook een probleem.

Hahaha, ja lijkt me inderdaad leuk om een time lapse ofzo te maken, eens zien of ik daar tegen die tijd wat voor kan regelen.
Go pro

Hogere herhalingen deadliften is toch sowieso al snel een aanslag op je czs? Laat staan zoveel.

Met het oog daarop: waarom dl, en niet iets als squatten?

Ik vind het niet meteen terug in mijn log maar er staat me iets bij dat ik ooit al eens 100x140kg gedaan heb, singles.

Volgens mij verwarren mensen verzuring van de onderrug nog regelmatig met belasting van CNS. Juist hoge intensiteit is een grotere belasting van je zenuwstelsel dacht ik.

04F6EC10-8B14-468E-85FA-D0F908FA82E2.gif

Oğlum wat ga jij doen?
Bende wel goed? Ik heb nog lorazepam liggen, kende zo van me krijgen 👀

180 in 45 minuten.
Het lijkt mij conditioneel gezien nogal pittig voor je hart. Nu weet ik niet hoe je conditie is, dus ik kan het helemaal verkeerd hebben, maar de meeste hier zijn misschien sterk maar om een deadlift te 1000 reppen is andere koek dan 1x 300+kg liften.

Ik kan er helemaal naast zitten. Ga je eerst trainen naar de 1000 reps toe? Als in, eerst een keer 500 en 750 proberen voordat je de 1000 gaat doen?

Voelt voor mij als een sprinter die opeens een marathon wilt gaan rennen.

Dat is zeker geen slecht idee
Hogere herhalingen deadliften is toch sowieso al snel een aanslag op je czs? Laat staan zoveel.

Met het oog daarop: waarom dl, en niet iets als squatten?
Het CNS verhaal is eerlijk gezegd het deel van powerlifting wat ik het minst begrijp, maar mijn ervaring is dat eigenlijk alleen met lage herhalingen van enorm hoge intensiteit.

40% van mijn 1rm is niet echt enorm intens.

Deadlift omdat het mijn favoriete lift is.
Squatten doe ik nu sowieso nauwelijks omdat ik voor mijn huidige doelen eigenlijk te veel massa op mijn quads heb.
Volgens mij verwarren mensen verzuring van de onderrug nog regelmatig met belasting van CNS. Juist hoge intensiteit is een grotere belasting van je zenuwstelsel dacht ik.

Ja dit inderdaad, zuur zal het zeker worden.

Het lijkt mij conditioneel gezien nogal pittig voor je hart. Nu weet ik niet hoe je conditie is, dus ik kan het helemaal verkeerd hebben, maar de meeste hier zijn misschien sterk maar om een deadlift te 1000 reppen is andere koek dan 1x 300+kg liften.

Ik kan er helemaal naast zitten. Ga je eerst trainen naar de 1000 reps toe? Als in, eerst een keer 500 en 750 proberen voordat je de 1000 gaat doen?

Voelt voor mij als een sprinter die opeens een marathon wilt gaan rennen.
Zeker ja.

Conditie is ook wel een grote focus voor me op het moment, komende maanden ben ik daar extra voor aan het trainen.

Ik wil er wel naartoe werken en misschien inderdaad al een keertje 500 reps doen.

Nou net 250 reps gedaan in 1:16, wat dus 1000 reps in 5 uur zou zijn. Alleen ik denk helaas niet dat dat tempo vol te houden is met 1000 reps.

Kan niet zeggen dat het enorm meeviel, in tegenstelling tot die keer dat ik 170 reps deed heb ik ze nu nagenoeg allemaal fullstop gedaan.
Fullstop is wel echt een stuk zwaarder dan touch en go.

Maarrrr, al met al ging het best prima en het voelde niet extreem onmogelijk, als ik ook maar lang genoeg tijd neem. Ik merkte dat als ik soms maar 2 minuten rust nam dat mijn hartslag nog boven de 150 zat als ik aan de set begon.

Wel 1 'issue' na 200 reps begonnen mijn handen wel echt pijn te doen, dus zal daar flink aan moeten werken.

Is dat wel veilig om 5+ uur te doen?
Marathon lopers houden ongeveer 140-170 aan afhangekelijk van leeftijd, hoe ver in de loop en individu.

Lijkt me geen enorm probleem om een uur of 5-6 in die range te zitten? Het doel is om na elke set weer tot +-140 te zakken. Gemiddeld was nu 147.

Terug
Naar boven