AndroidHealthClinic

14jaar beginnen /schema?

Duncan1

Novice
Waardering
0
Lengte
1m67
Massa
56kg
Hallo ik ben quinten ik ben14jaar 1.70m lang en weeg 67 kilo. Ik ben sinds kort begonnen met fitness (2weken).
Ik heb dus een halterstang van 1m50 gehaalt en 2dumbells.
Over 3maand is mijn verjaardag dus krijg ik geld voor een halter/trainingsbank.
Mijn dumbells gaan tot 15kilo per stuk en die schijfen gebruik ik ook voor mijn halterstang.
Mijn vraag is, ik heb een schema nodig maar heb geen idee hoe ik dat echt effectief kan maken.
mijn (kleine) schema is nu:

1- 20x op knien opdrukken 3sets (ik weet het het is weinig maar ik begin net en meer lukt niet)
60sec pauze tussen elke set

2- 18kilo barbell curl 15x 3sets
30sec pauze tussen elke set

3- hammer curl 8kilo 15x 2sets
30sec pauze tusse elke set

4- seated tricep Press 8kilo 10x 3sets
60sec pauze tussen elke set

5- Squats 20kilo 10x 3sets
30sec pauze tussen elke set

Ik doe dit op de dagen maandag/woensdag/vrijdag/zondag
Maar ik heb gelezen dat ik het beter kan verdelen.
(Buikspieren doe ik vaak op rustdagen en dan veel crunches en leg lifts)
Zou iemand mij misschien een mooi schema,
Met niet al te moeilijke opdrachten kunnen sturen, waar ik effectief mee kan trainen?
Ik heb alle tijd en maakt dus niet uit hoelang het duurt.
Alleen heb niet veel spullen (halterstang, dummbels,)
Ik heb het al in de sportschool geprobeert (omgeving enschede) maar daar mag ik pas vanaf 16jaar in.
Ik hoop dat jullie me tips/hulp kunnen geven:)
Groet ,quinten

Misschien een lichtere versie van www.stronglifts.com ?

Ipv elke training het gewicht te veranderen, als je 3x een oefening gedaan hebt, verzwaren en dan met de lichtste gewichten.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de tip, alleen heb ik geen drukbank dus moet ik nog 3maanden wachten dan.

Laatst bewerkt:
check scooby workshop op youtube, je kunt ook db pressen op de grond op een mat enzo...

Bedankt voor de tip!!

ik zou met barbel en dumbels echt lager gaan zitten met kg je kan dat langzaam opbouwen ik weet dat het dom is om met 3 en 4 kg te trainen maar als je dat niet doet heb je geen correcte vorm. ik raad je aan om met je dumbells 3-4 kg te gaan zitten en dan kan je elke week of twee 0.5 -1 kg toevoegen als jou dumbell dat kan. Zou kan je dat rustig opbouwen en heb heb je correcte vorm. en met barbel eerst zonder kg als het goed is is de stang zelf 5 kg.(ook voor correcte vorm)en dat ook langzamer hand opbouwen. en kijk ook op youtube voor bicep tricep enz.enz. en dan home workout goed kanaal https://www.youtube.com/user/buffdudes

Oke bedankt voor de tip heb het uitgeprobeert via een filmpje en de barbel gaat correct met 16kg en de dumbell met 6zeker

Terug
Naar boven