MuscleMeat

15 kg massa in slechts 3 maanden (zonder steroïden)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik doe al heel wat jaren aan krachtsport/bodybuilding maar zoals dat wel eens gaat heb je periodes dat er zaken tussenkomen. Door allerlei toestanden heb ik zeker twee jaar niets meer gedaan aan sport. En dat beviel niet echt. Sinds 3 weken heb ik de draad weer opgepakt met een flink doel voor ogen.

Sinds ik niet meer sport ben ik meer dan 10 kg massa verloren. Twee jaar terug woog ik 99 kg (194 cm) en 3 weken geleden woog ik nog maar 88 kg, oeiiiiiii (dat doet pijn).
Omdat de kracht van de geest niet onderschat moet worden ben ik zeer positief ingesteld en ben ik er volledig van overtuigd dat ik in 3 maanden 15 kg massa kan toenemen. Daar ik een snelle stofwissling heb is dit zeker een uitdaging. Met een vriend van mij een weddenschap afgesloten, hij doet al jaren bodybuilding, en gelooft niet dat het me gaat lukken zonder steroïden.

Hoe ga ik het aanpakken?

Minimaal 4 maal per week trainen.
Schema A: Borst/Rug
Combinatie lijkt voor velen vreemd maar deze combinatie rekt mijn romp extreem op (wordt aan beide zijden getrokken, heerlijk).
Borst: benchpress-incline benchpress-dippen
Rug: lat pulldown-bentover barbell pull-chinups-cable row

Schema B: Biceps/Triceps/Onderarmen
Biceps: incline dumbbell curl-preacher curl-cabel curl-standing barbell curl
Triceps: standing tricep pushdown-french press-cable extension
Onderarmen: palms down barbell wrist curls-palms up barbell wrist curls

Schema C: Benen/Schouders
Schouders: arnold dumbbell press-dumbbell front raises -dumbbell side raises-shrugs
Benen: squad-leg extension-leg curl-calf raises-leg press

Mijn buik doe ik iedere bij de start van de training minimaal 200 situps

Nu is het uitgangspunt van mijn trainingen altijd de juiste houding te hanteren. Het aantal kilo's is daaraan ondergeschikt (geen ego training maar spiertraining). Uiteindelijk moeten de aantal kilo's natuurlijk toenemen maar alleen als ik deze volledig onder controle kan hanteren. Hierdoor is het mij gelukt goed spieren te isoleren en zo een lekkere pomp te krijgen. Dit gaat natuurlijk alleen maar als je volledig gefocust je spieren traint (mind to muscle).

Dan nog een zeer belangrijk onderdeel, de voeding:

Ik zorg ervoor dat ik iedere twee uur voeding tot mij neem. Deze maaltijden zijn niet groot daar je lichaam op dat moment ongeveer maar 50 gram koolhydraten en 50 gram eiwitten gebuikt voor spiergroei. Ik gebruik naast deze maaltijden een aantal supplementen: carb shakes/whey shakes/creatine/l-glutamine/bcaa/stikstof pillen/vitamine/visolie/sint janskruid/dextrose/xpand
Mijn dagelijkse energie inname zit op ongeveer 5000 kcal. Met een verhouding van 60% koolhydraten, 30% eiwitten en 10% vetten. Koolhydraten zijn bij mij hoog vanwege mijn snelle stofwisseling.

Ondertussen ben ik 3 weken aan het sporten en boek al goede progressie. Er komt alweer snel vorm in mijn lichaam en ben ongeveer 4 kg aangekomen. Deel daarvan zal vocht in de spieren zijn (creatine) en een beetje vet toename. Maar voornamelijk spiermassa, dit dankzij spiergeheugen van de jaren die ik voorheen heb getraind.

Iemand opmerkingen, tips om mijn doel te bereiken.
En de vraag of jullie van mening zijn dat dit gaat lukken in dit tijdsbestek zonder steroïden.

Edit: voor het eindresultaat check linkje http://forum.dutchbodybuilding.com/...der-stero-den-189801/index10.html#post3479341

Laatst bewerkt:
VVM = spier? Het staat toch gewoon voor vetvrije massa? Vocht is ook vetvrij voor zover ik weet...

Succes!
Ik ben na 5jaar gestopt te zijn, 5 maanden geleden begonnen.. 10 kg aangekomen in massa. (VVM en vocht) Nu gaat het al een stuk langzamer. De eerste drie maanden waren echt een sprong voorwaards.

• Topic Starter Topic Starter
Succes!
Ik ben na 5jaar gestopt te zijn, 5 maanden geleden begonnen.. 10 kg aangekomen in massa. (VVM en vocht) Nu gaat het al een stuk langzamer. De eerste drie maanden waren echt een sprong voorwaards.

Hier heb je helemaal gelijk in, begin zal ook snel gaan (spiergeheugen). Heb dit een paar jaar geleden ook gedaan en toen haalde ik in 3 maanden 10kg massa toename. Vond ik best netjes. Maar je moet positief blijven en extreem hard eten en trainen. Motivatie is toch erg belangrijk.

Ik heb ook nooit gezegd dat de 15 kg puur VVM wordt. Vet en vocht zal zeker toenemen maar dat is bij mij helemaal niet erg, heb momenteel een laag vetpercentage. En door mijn snelle stofwissling zal ik geen 15 kg vet toenemen. Mocht ik het doel halen dan weeg ik 103 kg. Dan kan ik daarna voor definitie/vorm gaan.

die 15 kg zal zeker lukken... ben zelf zo maar eens.. 32 kg aangekome in 4 maanden.. dus dat kan prima... (was niet bepaald kwaliteitsmassa..maar ben toch erg goed qua kracht toen vooruitgegaan).

die 15 kg zal zeker lukken... ben zelf zo maar eens.. 32 kg aangekome in 4 maanden.. dus dat kan prima... (was niet bepaald kwaliteitsmassa..maar ben toch erg goed qua kracht toen vooruitgegaan).

ja ik laast ook even zomaar ineens in 2 maande 49 kg:windup::hahaha:

Het moet mogelijk zijn lijkt mij. Maar ja aan de andere kant, je hebt voorheen al getraint, dus ik denk dat het wel moeilijker zal zijn dan wanneer je een volledige beginner bent.
Ik kan er over meepraten, ik ben dan wel in een jaar tijd (groter tijdsbestek) 30 kg aangekomen (lees: vet, vocht & spier). Die laatste 10 kilo ging heel erg langzaam, echt heel erg. Maar die eerste 20 zaten er met ongeveer 6 a 8 maanden aan. Laten we zeggen 8, dus per maand zo'n 2,5 kilo. Daar ik toen nog helemaal niet goed wist wat ik deed (nu nog steeds neit volledig, je kan nooit genoeg weten).

Dus al had ik het echt goed gedaan, had het misschien wel mogelijk geweest om 5 kg p/m aan te zetten (max!). Het lijkt mij wel mogelijk, maar ja, ik wens je heeel veel succes. You'll probably need it.

spiergeheugen dat klopt maar 15 kilo naturel hoop het voor jou wens je alle succes.
ps breng ons op de hoogte

15kg is 3 maanden... dat kan best maar het zal dan veel vet en vocht zijn.
de helft spier maximaal schat ik.

Post anders foto's dat maakt alles wat duidelijker.

ben zelf zo maar eens.. 32 kg aangekome in 4 maanden

weegschaal kapot? 8kg per maand. als je een maand zoveel mogelijk eet als je kunt kom je nog niet eens zoveel aan.

Ja of je moet je eerst laten uithongeren een paar maanden en daarna...

15 kilo dat lukt je nooit :eek!:
Met je spiergeheugen zou je die 10 wel kunnen pakken met gelukt nog 1-2 kilo er boven op
Laat wat weten in dit topic over 2 maand als het gelukt is

weegschaal kapot? 8kg per maand. als je een maand zoveel mogelijk eet als je kunt kom je nog niet eens zoveel aan.

Ja of je moet je eerst laten uithongeren een paar maanden en daarna...

Hehhe weegschaal bleek niet stuk te zijn xD,
anyway nee ik bleef eten zelfs wanneer ik al vol zat... was elke keer vrij misselijk na elke maaltijd etc... 1 ding klopt wel was eerst afgevallen van 87-75 hhehe dus jah.. nochtans ben ik vrij zeker dat ik 120 had kunnen wegen 3 maand later... ben echt gestopt met mezelf letterlijk vol te proppen lol.

Sorry to burst your magic bubble.

Als je geluk hebt en goed traint, kan je in een jaar 1 a 2 kg spier aankomen, afhankelijk van hoe je traint, eet en of je aanleg hebt of niet. Per 1kg spier kom je ongeveer 4kg vocht aan, dus stel je gaint 10kg VVM in een jaar, dan is waarschijnlijk meer dan 8kg vocht, nog wat restproducten en minder dan 2kg spier.

Sorry to burst your magic bubble.

Als je geluk hebt en goed traint, kan je in een jaar 1 a 2 kg spier aankomen, afhankelijk van hoe je traint, eet en of je aanleg hebt of niet. Per 1kg spier kom je ongeveer 4kg vocht aan, dus stel je gaint 10kg VVM in een jaar, dan is waarschijnlijk meer dan 8kg vocht, nog wat restproducten en minder dan 2kg spier.

Wacht eens even... het is mij in het verleden gelukt in een jaar 15 kg aan te komen. Het vetpercentage bleef in dat jaar nagenoeg gelijk. Ik ging toen van 72 kg naar 87 kg, vetpercentage was toen rond de 10%. Dus vet nam ongeveer 1,5 kg toe. Blijft 13,5 kg over. Jij beweert dat ik toen maar ongeveer 2,5 kg spier won en 11 kg vocht? Dan moet ik een wandelende spons zijn geweest. Iedereen om mij heen zag dat ik een stuk gespierder was geworden. En de spieren waren zeer compact, je kon met het lage vetpercentage spieren onder de huid zien.

Ik ben all natural nooit een kuur gehad, kuurtjes houden inderdaad veel vocht vast vandaar dat je tijdens een kuur enorm groot lijkt. Zodra deze voorbij is verdwijnt een groot deel van dit vocht. Voor alle duidelijkheid heb ik voorheen 8 jaar krachttraining/bodybuilding gedaan.

Ik ga me hier eens in verdiepen en of je kunt meten hoeveel vocht je lichaam bezit.

Verder zal ik zeker wat foto's maken en deze na 3 maanden posten dus heb geduld. Maakt het spannend :D

Sorry to flame maaruh 8 jaar bodybuilding en je max was 99kg?

en je wilt nu nu binnen 3 maanden van 88kg naar 103kg gaan?
Geloof je het zelf?

Of zit ik helemaal verkeerd...

Trouwens wel goed dat je weer serieus bezig bent dat zeker!

Sorry to flame maaruh 8 jaar bodybuilding en je max was 99kg?

en je wilt nu nu binnen 3 maanden van 88kg naar 103kg gaan?
Geloof je het zelf?

Of zit ik helemaal verkeerd...

Trouwens wel goed dat je weer serieus bezig bent dat zeker!

Hahaha, deze had ik wel verwacht. Zoals je weet moet je bij bodybuilding je lichaam goed leren kennen. Eerste jaren trainde ik verkeerd, minimaal 2 uur lang. Dat werkte natuurlijk niet, werd wel sterker maar niet groter. Na enkele jaren leer je wat goed voor je is en ga je sneller vooruit.

Ik ben vertrokken van 62 kg en ben dus in 8 jaar tijd 37 kg zwaarder geworden. Ik ben van mening dat het grootste deel hiervan spier is daar ik nauwelijks vet opsla door mijn snelle stofwisseling. Ik vind dat toch best netjes. En ben dus ook naturel, geen steroïden. Dan gaat het inderdaad wat langzamer.

Klopt dat veel mensen bij bodybuilding een beer van een vent verwachten, maar nogmaals als je van 62 kg naar 99 kg gaat is het dan geen bodybuilding?

Als ik weer een jaar vol aan het trainen ben weet ik ook wel dat ik geen 15 kg massa kan scoren in 3 maanden. Maar ik heb 2 jaar niets gedaan. Ben 11 kg afgevallen (veel spieren). Ik merk nu al resultaat (klein maandje bezig). En we zullen wel zien, nooit geschoten is altijd mis.

Verder thnx voor de support.

Haha, grappig topic, waarbij hardcorebuilder de TS probeert naar de kroon te steken met z'n monstergains.

Ieder rationeel denkend mens weet en beseft dat je nooit 15kg kwaliteitsmassa kunt pakken in 3 maanden.

Veel geluk om na het behalen van je 15kg-doelstelling er terug 10kg vet en vocht af te trainen, waarbij je ook nog eens 2kg vvm verliest en dus uiteindelijk gaat stranden op 3kg winst.

15 kg spiermassa in 3 maand kan niet. Misschien max 5kg ofzo, de rest zal vet en water zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven