AndroidHealthClinic

15 kg massa in slechts 3 maanden (zonder steroïden)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik doe al heel wat jaren aan krachtsport/bodybuilding maar zoals dat wel eens gaat heb je periodes dat er zaken tussenkomen. Door allerlei toestanden heb ik zeker twee jaar niets meer gedaan aan sport. En dat beviel niet echt. Sinds 3 weken heb ik de draad weer opgepakt met een flink doel voor ogen.

Sinds ik niet meer sport ben ik meer dan 10 kg massa verloren. Twee jaar terug woog ik 99 kg (194 cm) en 3 weken geleden woog ik nog maar 88 kg, oeiiiiiii (dat doet pijn).
Omdat de kracht van de geest niet onderschat moet worden ben ik zeer positief ingesteld en ben ik er volledig van overtuigd dat ik in 3 maanden 15 kg massa kan toenemen. Daar ik een snelle stofwissling heb is dit zeker een uitdaging. Met een vriend van mij een weddenschap afgesloten, hij doet al jaren bodybuilding, en gelooft niet dat het me gaat lukken zonder steroïden.

Hoe ga ik het aanpakken?

Minimaal 4 maal per week trainen.
Schema A: Borst/Rug
Combinatie lijkt voor velen vreemd maar deze combinatie rekt mijn romp extreem op (wordt aan beide zijden getrokken, heerlijk).
Borst: benchpress-incline benchpress-dippen
Rug: lat pulldown-bentover barbell pull-chinups-cable row

Schema B: Biceps/Triceps/Onderarmen
Biceps: incline dumbbell curl-preacher curl-cabel curl-standing barbell curl
Triceps: standing tricep pushdown-french press-cable extension
Onderarmen: palms down barbell wrist curls-palms up barbell wrist curls

Schema C: Benen/Schouders
Schouders: arnold dumbbell press-dumbbell front raises -dumbbell side raises-shrugs
Benen: squad-leg extension-leg curl-calf raises-leg press

Mijn buik doe ik iedere bij de start van de training minimaal 200 situps

Nu is het uitgangspunt van mijn trainingen altijd de juiste houding te hanteren. Het aantal kilo's is daaraan ondergeschikt (geen ego training maar spiertraining). Uiteindelijk moeten de aantal kilo's natuurlijk toenemen maar alleen als ik deze volledig onder controle kan hanteren. Hierdoor is het mij gelukt goed spieren te isoleren en zo een lekkere pomp te krijgen. Dit gaat natuurlijk alleen maar als je volledig gefocust je spieren traint (mind to muscle).

Dan nog een zeer belangrijk onderdeel, de voeding:

Ik zorg ervoor dat ik iedere twee uur voeding tot mij neem. Deze maaltijden zijn niet groot daar je lichaam op dat moment ongeveer maar 50 gram koolhydraten en 50 gram eiwitten gebuikt voor spiergroei. Ik gebruik naast deze maaltijden een aantal supplementen: carb shakes/whey shakes/creatine/l-glutamine/bcaa/stikstof pillen/vitamine/visolie/sint janskruid/dextrose/xpand
Mijn dagelijkse energie inname zit op ongeveer 5000 kcal. Met een verhouding van 60% koolhydraten, 30% eiwitten en 10% vetten. Koolhydraten zijn bij mij hoog vanwege mijn snelle stofwisseling.

Ondertussen ben ik 3 weken aan het sporten en boek al goede progressie. Er komt alweer snel vorm in mijn lichaam en ben ongeveer 4 kg aangekomen. Deel daarvan zal vocht in de spieren zijn (creatine) en een beetje vet toename. Maar voornamelijk spiermassa, dit dankzij spiergeheugen van de jaren die ik voorheen heb getraind.

Iemand opmerkingen, tips om mijn doel te bereiken.
En de vraag of jullie van mening zijn dat dit gaat lukken in dit tijdsbestek zonder steroïden.

Edit: voor het eindresultaat check linkje http://forum.dutchbodybuilding.com/...der-stero-den-189801/index10.html#post3479341

Laatst bewerkt:

Ik heb het hier eens met een paar van mijn docenten over gehad, professoren in de celbiologie en fysiologie. De conclusie was dat PURE MYOFRIBILLAIRE groei, dus ECHT spier maximaal 1 a 2 kg is. De rest is inderdaad vocht, maar je moet het niet zien als vocht dat als een zak water in je spier zit, het is gewoon intra/transcelullair vocht waardoor je spier voller lijkt.

Ik heb het hier eens met een paar van mijn docenten over gehad, professoren in de celbiologie en fysiologie. De conclusie was dat PURE MYOFRIBILLAIRE groei, dus ECHT spier maximaal 1 a 2 kg is. De rest is inderdaad vocht, maar je moet het niet zien als vocht dat als een zak water in je spier zit, het is gewoon intra/transcelullair vocht waardoor je spier voller lijkt.

tja aangezien een mens uit zon 70% water bestaat en daarnaast nog die hele zak met botten erin en daarnaast nog wat dingetjes en spier.
dan vind ik die 2kg pure spier nog netjes.

• Topic Starter Topic Starter

Ok stel we nemen aan dat het dan zo is. Wij met z'n allen zijn hier geen spieren op aan het bouwen, maar water op aan het slaan. 1 a 2 kg per jaar puur spier.

Even deze hypothese in de praktijk. Arnold op 16 jarige leeftijd en later 22? Laten we zeggen 6 jaar ontwikkeling. 6 a 12 kg spier dan? En hoeveel vocht 24 a 48 liter? Moet zeggen dat al dat vocht er toch bruut uit ziet.

En toch mooi dat ik van al dat vocht een stuk sterker wordt. 3 weken terug had ik problemen met 50 kg (6 reps) BP en momenteel druk ik 3 weken later 80 kg (6 reps). Na 3 maanden misschien 110/120 kg? Zoveel kracht toename bij 1 a 2 kg spier, en dat verdeelt over je hele lichaam!

at16op7.jpg

5b86d_ArnoldSchwarzenegger2.jpg

Laatst bewerkt:
Ok stel we nemen aan dat het dan zo is. Wij met z'n allen zijn hier geen spieren op aan het bouwen, maar water op aan het slaan. 1 a 2 kg per jaar puur spier.

Even deze hypothese in de praktijk. Arnold op 16 jarige leeftijd en later 22? Laten we zeggen 6 jaar ontwikkeling. 6 a 12 kg spier dan? En hoeveel vocht 24 a 48 liter? Moet zeggen dat al dat vocht er toch bruut uit ziet.

En toch mooi dat ik van al dat vocht een stuk sterker wordt. 3 weken terug had ik problemen met 50 kg (6 reps) BP en momenteel druk ik 3 weken later 80 kg (6 reps). Na 3 maanden misschien 110/120 kg? Zoveel kracht toename bij 1 a 2 kg spier, en dat verdeelt over je hele lichaam!

1 a 2 kg geloof ik niet, 5kg per jaar is denk ik het max
Dus:
5kg spier in 1 jaar x 6 = 30 kg

Je bent dus iedere week 10kg vooruit op de bench, sorry, maar hier heb ik toch m'n twijfels over..

iedereen heeft het over spiermassa en water in je lichaam, maar als je echt zwaar wilt zijn moet je dagen niet poepen maar wel veel eten op die manier kan je toch zeker een paar kilo winst maken ;)

suc6 ik denk dat het je wel lukt aangezien je vroeger veel hebt getraint moet het lichaam het zo weer herkenen en vliegen die kilos er zo weer aan

Valt me op dat niet velen hier kaas hebben gegeten van hypertrofie. Er is een verschil tussen Myofribillaire hypertrofie en Sarcoplasmatische hypertrofie. Myofibrillaire hypertrofie zorgt voor niet zo zeer extra massa maar vooral voor extra myofibrillen die een grotere krachtsinspanning maken. Sarcoplasmatische hypertrofie zorgt dat het sarcomeer gedeelte van een myofibril "groter" wordt, het sarcoplasma wordt groter/dikker. En ja, intra- en transcellullair vocht kan zich heel "mooi" uiten in spieren.

1 a 2 kg zal voor een 95% van de bevolking het maximale zijn, myofibrillair gezien (effector spier). de rest zal vooral sarcoplasmatische groei zijn (lege spier).

Valt me op dat niet velen hier kaas hebben gegeten van hypertrofie. Er is een verschil tussen Myofribillaire hypertrofie en Sarcoplasmatische hypertrofie. Myofibrillaire hypertrofie zorgt voor niet zo zeer extra massa maar vooral voor extra myofibrillen die een grotere krachtsinspanning maken. Sarcoplasmatische hypertrofie zorgt dat het sarcomeer gedeelte van een myofibril "groter" wordt, het sarcoplasma wordt groter/dikker. En ja, intra- en transcellullair vocht kan zich heel "mooi" uiten in spieren.

1 a 2 kg zal voor een 95% van de bevolking het maximale zijn, myofibrillair gezien (effector spier). de rest zal vooral sarcoplasmatische groei zijn (lege spier).

dit doet toch helemaal niet ter zake in het topic kerel.

Je bent dus iedere week 10kg vooruit op de bench, sorry, maar hier heb ik toch m'n twijfels over..

Moet wel eerlijk bekennen dat de rug en mijn borst mijn sterkste spiergroepen waren. Dat ik iedere week 10 kg meer kon drukken viel mij inderdaad behoorlijk mee. Maar ik ben momenteel zo gedreven om snel weer op oude nivo te komen dat ik mijn grenzen opzoek. De komende weken zal het natuurlijk minder oplopen.

pfffff ok, ik geef op. qua theorie sta jij je mannetje. hier heb ik geen kaas van gegeten.

Hoe het ook allemaal mag heten ik heb nog ruim 2 maanden de tijd om nog 11 kg zwaarder te worden en een stuk sterker te worden.... wat een heerlijk vooruitzicht. Heb ook foto gemaakt dus zal ik snel posten.

Laatst bewerkt:
hmmnz heb bij een maat het volgende gedaan en kwam aardig dicht bij de 15 kg in 3 maanden

max hypertrofie schema!!!!

hit programma
3 keer per week om de dag ivm rust

alle spiergroepen
3 oefeningen per spiergroep 2 setjes 8 tot 12 hh
3 sec concentrisch 3 sec exentrisch
van benen naar borst, rug, schouders

1e oefeing 1e set van benen, borst, rug, schouders
dan 2e set van de 1 oefening
dan 2e oefening 1e set enzenz

bi en tri op het laatst
zelfde princiepe

training maximaal 40a 45 min

als je dit traind ben je onder training vetten aan het verbranden ivm hoge hartslag 170 a 180 constant en die verbranding gaat nog is 8 uur door als je wat vaan trainings en bewegingleer afweet

maximaal trainen maximaal eten en goed slapen dit is DE formule
ken minimaal 20 man die het hebben gevolgd z=ZIEK zwaar maar maximaal resutaaat!!!!

like a spartan!!!!!

"de meeste bodybuilders kunnen het woord training niet eens spellen, of een juist training schema maken, laat staan hun eigenkont afvegen"

zelfvertouwen haal je niet uit een potje of in de sportschool

hmmnz heb bij een maat het volgende gedaan en kwam aardig dicht bij de 15 kg in 3 maanden

hit programma

alle spiergroepen

bi en tri op het laatst
zelfde princiepe

als je dit traind ben je onder training vetten aan het verbranden ivm hoge hartslag 170 a 180 constant en die verbranding gaat nog is 8 uur door als je wat vaan trainings en bewegingleer afweet

ken minimaal 20 man die het hebben gevolgd z=ZIEK zwaar maar maximaal resutaaat!!!!

like a spartan!!!!!

"de meeste bodybuilders kunnen het woord training niet eens spellen, of een juist training schema maken, laat staan hun eigenkont afvegen"

oh brother :rolleyes:

hit programma

alle spiergroepen

bi en tri op het laatst
zelfde princiepe

like a spartan!!!!!

liever een bodybuilder die het woord training niet kan spellen of zn reed afvegen dan iemand zijn met minder dan 2 hersencellen, dan is de bber nog een stuk verder.(hint hint)

pfffff ok, ik geef op. qua theorie sta jij je mannetje. hier heb ik geen kaas van gegeten.

is ook niet nodig ook, was compleet onnodige verhaal, je gaat toch niet na vetvrije massawinst uitrekenen hoeveel gram/kilo fysiek gezien daadwerkelijk spier is, doet niemand overigens die alleen zn winst of progressie wil meten normaal gesproken.

het hele lichaam bestaat gewoon voor zon 70% uit vocht/water dus ja who cares hoeveel gram spier of vet je exact gained, het gaat uiteindelijk toch om de kilos die je pakt.

Succes, als je iets bereiken wilt.. ..dan bereik je het. Ook al haal je die 15 kilogram niet, ik zal je niet in de weg staat. We gaan gewoon voor het hoogst haalbare! Sowieso heb je spiergeheugen dat je helpen zal.

@de rest: vergeet niet dat hij 10kg spiermassa kwijt is en toen hij dit log opende een vetpercentage had van slechts 10%!

zelfs met een goede dosis AS kan je geen 15 kg spieren bijkrijgen op drie maanden tijd. misschien met veel geluk de helft. drie kg spieren en 12 kg vet zal je wel halen maar daar ben je niets mee

train nu 3 maanden en de eerste 2 weken van me training ben ik van 64kg naar 70kg gegaan...

daarna ben ik niks meer omhoog gegaan zit nog steeds op 70kg.
gebruik nu weightgainers alleen me voedingsschemaneem ik niet meer zo nauw..

Ik denk wel dat je 15kg kan aankomen ( niet in alleen maar spier maar voornamelijk vocht en vet ) in 3 maanden.
( maarja aangezien ik pas 3 maanden train telt mijn mening toch nog niet :D )

train nu 3 maanden en de eerste 2 weken van me training ben ik van 64kg naar 70kg gegaan...

daarna ben ik niks meer omhoog gegaan zit nog steeds op 70kg.
gebruik nu weightgainers alleen me voedingsschemaneem ik niet meer zo nauw..

Ik denk wel dat je 15kg kan aankomen ( niet in alleen maar spier maar voornamelijk vocht en vet ) in 3 maanden.
( maarja aangezien ik pas 3 maanden train telt mijn mening toch nog niet :D )

Zo 6 kg in twee weken is netjes. In het verleden is het me bijna gelukt en vetpercentage bleef vrij laag. Zal met pics op de hoogte houden

Laatst bewerkt:
Succes, als je iets bereiken wilt.. ..dan bereik je het. Ook al haal je die 15 kilogram niet, ik zal je niet in de weg staat. We gaan gewoon voor het hoogst haalbare! Sowieso heb je spiergeheugen dat je helpen zal.

@de rest: vergeet niet dat hij 10kg spiermassa kwijt is en toen hij dit log opende een vetpercentage had van slechts 10%!

Thnx voor de steun.

Vetpercentage heb ik maar weg gehaald. Vetmeter op de sportschool blijkt kapot te zijn dus 10% zal niet kloppen. Zodra ik meer weet post ik deze. Ik hou de resultaten via pics in de gaten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven