AndroidHealthClinic

16 jaar beginnend met fitness

Bezoekers in dit topic

jojo223

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
29 apr 2008
Berichten
92
Waardering
0
hallo ik ben jessie, ik zou me even voorstellen;
ik ben 16 jaar oud heb vorige maand europese kampioenschap boksen gewonnen in Denemarken.Maar om een lang verhaal kort te maken heb ik ruzzie gekregen met me trainer en is mijn boks carriere van 10 jaar (ja boks al vanaf me 6e) voorbij.
nu had ik al vanaf me 15e veel plezier in fitness en wil ik nou een beetje serieus beginnen.
maar nu mijn vraag ik ben getest op hoge testo en weinig lichaams vet(9%).(voor bokswestrijden word de lichaams vet meestal getest en met testo heb altijd al veel puisten en pukkels op me rug gehad, dus ging ik daarmee naar de huisarts en kwam die tot conclusie: veel testo)
ben atletisch gebouwd en top sport zit in mijn familie.
maar ik ben relatief klein 1.80 69kg(rare gewicht ja maar ik bokste altijd tot 69kg, omdat als ik 1kg derboven zat ik tot 75kg moest).
kan ik veel spiermassa winnen? en ligt er een bepaalde grens wil ook graag zwaarder worden in spiermassa ongeveer tot 85-90 kg.is dat een realistische doel voor 2 jaar trainen? Ik weet dat ik op me voeding moet letten heb nog niet echt een voedings schema wel een workout schema.
kunnen jullie me een paar tips geven
???
heb de sticky.s al gelezen maar ik dacht misschien hebben jullie extra tips.
sorry als ik hier jullie teveel mee lastig val is niet mijn bedoeling.
gr jesse ( ik heb op deze account wel gepost toen ik 14 was ofzo dus paar jaar geleden maar toen was ik er nog niet serieus mee bezig en meer met boksen)
 
Laatst bewerkt:
1.80 vind ik niet klein maar als je hoge test lvl hebt kun je de gains van je leven maken mits je goeie voeding hebt en genoeg rust pakt.

85-90 kg binnen 2jaar is realistisch

Als je je schema's klaar hebt post ze dan voor controle. ;)
 
doe ik meteen morgen na het fitnessen neem ik me schema mee.
alleen met me voedingsschemaheb ik moeite om te maken en te berekenen.
dankjewel voor je reactie:)
 
Hoe kan je boxcarriëre voorbij zijn door een ruzie met je trainer?
Dan zoek je toch een andere trainer?

85-90 kilo in twee jaar (met zelfde vet%) is een hoog doel, of het haalbaar is weet ik niet zeker. Misschien wel, misschien niet. Pure meso's kunnen spieren opbouwen met meer dan 5x de snelheid van pure ecto's... dus of jij snel spiermassa kan aanzetten heeft geheel te maken met jou lichaam en daarnaast de correcte training, voeding en rust.
Realistische doelen stellen is wel belangrijk voor snelle vaste vorderingen. Zou me richten op korte termijndoelen en die elke keer verzetten wanneer je deze gehaald hebt.
 
Laatst bewerkt:
ik zou eerst antwoorden warom ik niet naar een andere boks school ga
omdat er maar 1 top boks school zit in me buurt en anders zou ik elke keer uurtje moeten reizen met de trein naar bijvoorbeeld: golden gloves, abcc.
en daarnaast had ik altijd al veel schik in fitnessen dus vind ik het persoonlijk niet zo erg.
dankjewel voor je reactie, bedoel je korte termijn van elke 2 weken gewicht beetje verhogen?
 
Laatst bewerkt:
Het belangrijkst is een krachtdoel te stellen voor iedere week of 2 weken idd. Progressieve krachttoename bij een bulkdieet betekent eveneens progressieve spiertoename.

Begin met een full body schema of upper/lower split (of push/pull..).
Een routine als Rippetoe starting strength is erg aan te raden.
Zorg dat je je focussen op de basiscompounds.
Hoe verleidelijk het ook mag zijn om over te stappen op een 5-6 dagen per week splitschema, is dit verre van optimaal voor de beginnende/intermediaire bbér.
Voor voeding zou ik eens kijken naar de schema's van de meer gevorderde atleten hier op deze site en op andere. Je zult hier een dieet zien van verschillende maaltijden per dag, gebalanceerde hoeveelheden en een kcal overschot van gemiddeld 500 kcal. Eiwit/carbs/vet met vaak een verdeling van ongeveer 30/60/20.(e/k/v)

Soorten voedsel: volkorenpasta, havermout, brinta, rijst, kip, mager vlees, vis, groente, fruit, kwark, melk, eieren... Ga gewoon eens rondspeuren. Stel een schema op en post deze zodat anderen er commentaar op kunnen geven.
Doe dit eveneens met een trainingschema, maar ga zeker eens kijken naar Starting Strength van Rippetoe, er zijn velen die hier zeer grote progressie mee hebben gemaakt in korte tijd.
 
Laatst bewerkt:
dankjewel dat is een fijne reactie ik zou is kijken naar starting strength van rippetoe.
ja die schema voor me is opgesteld door een fitnesscoach.
maar der staan handige tips in die ik nog niet wist maar ik ga zeker kijken naar starting strength. kun je me een link geven ofzo?
gr jesse
 
nou ik heb mijn schema, ik begin met:
10 minuten even roeien warm worden.
legg press 10herhalingen

bench press machine 10herhalingen 3x

back extension 10herhalingen3x

lat pul down10herhalingen3x

shoulder press 10herhalingen3x

biceps curl 10herhalingen3x

triceps puldown 10herhalingen3x

medicine crunch 10herhalingen3x

side crunch 10herhalingen3x

alleen heb ik mijn voeding schema nog niet..
ik heb trouwens een sample gebruikt erna formula 80 evolution
is dat een goede eiwit shake of?
heb trouwens best wel moeite met me voedingsschema ook met de eetlust
heb al de sticky,s gelezen hebben jullie nog tips voor voedingschema, trainingschema, eetlust verbeteren?
oja en trouwens bij het trainen bij de biceps curl had ik een steek in me linker pees is dat slecht bij de laats herhaling ?
maar dat kwam pas bij de laatste setje 10 e herhaling toen kreeg ik die steek of is het helemaal niet zo erg?
 
Laatst bewerkt:
Je kan het beste gewoon even de sticky's lezen, kun jezelf even kijken wat voor jou relevant is en zelf je schema's fixen.
 
Back
Naar boven