Fitness Seller

1e aankoop Ajax bijna rond

een keeper pakt hooguit 3 tot 6 punten voor je team..voor de rest is het echt de verdienste van je verdediging.

Ik kan me herinneren dat er zo'n 3 jaar geleden een Braziliaanse keeper bij PSV op goal stond, met daar voor een matige verdediging.

---------- Toegevoegd om 14:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:24 ----------

Wielaert, Sno en Barinogwat worden uit de selectie gelaten voor de wedstrijd tegen Benfica:cool:... voor hen is het dus waarschijnlijk duidelijk dat ze niet of weinig meer aan spelen toekomen:o.

Lugano zou denk ik bruikbaar zijn voor Ajax, bikkelhard, goed inzicht, redelijk snel en transfervrij !...probleem echter is dat die jongen centraal speelt en daar heb je dus Oleguer, Aldeweireld en Wielaert voor, een van deze gasten zou dus eerst een andere werkgever moeten vinden...
Voor Oleguer is er trouwens nog steeds interesse van Galatasaray, verdient rond de € 2 miljoen en kan eventueel nog € 2,5 miljoen opbrengen dus zou hij van mij best weleens in Turkije mogen gaan kijken:D.

Ik zie liever Oleguer spelen dan Wielaert.

FC Porto heeft trouwens aangegeven niet in Keirrison geinteresseerd te zijn, en AS Roma heeft ook afgehaakt, die willen liever Voronin van Liverpool. De weg naar Ajax lijkt dus open voor Keirrison.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ik kan me herinneren dat er zo'n 3 jaar geleden een Braziliaanse keeper bij PSV op goal stond, met daar voor een matige verdediging.

---------- Toegevoegd om 14:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:24 ----------

FC Porto heeft trouwens aangegeven niet in Keirrison geinteresseerd te zijn, en AS Roma heeft ook afgehaakt, die willen liever Voronin van Liverpool. De weg naar Ajax lijkt dus open voor Keirrison.

Benfica is er nog.

Maar als Keirrison komt dan moeten Suljemani en Dario wijken. Vooral als je 4-4-2 gaat spelen. Of Sulejmani komt achter de spitsen te spelen ipv Aissati. Daarbij ben ik pas gerust als het eind augustus is en de transferdeadlines verstreken zijn. Van Suarez moeten ze afblijven.

Benfica is er nog.

Maar als Keirrison komt dan moeten Suljemani en Dario wijken. Vooral als je 4-4-2 gaat spelen. Of Sulejmani komt achter de spitsen te spelen ipv Aissati. Daarbij ben ik pas gerust als het eind augustus is en de transferdeadlines verstreken zijn. Van Suarez moeten ze afblijven.

De zaakwaarnemer van Keirrison noemde de berichten over Benfica onzin.

"We zijn in verregaande onderhandelingen met Ajax en FC Porto", vertelt Marcos aan het medium. "Maar er is nog absoluut niets definitief. Volgens enkele media in Spanje wordt Benfica zijn nieuwe bestemming, maar dat berust niet op waarheid. Na de bekendmaking dat Barcelona hem wil verhuren, zijn er talloze namen genoemd. We zullen waarschijnlijk over enkele dagen, maandag of dinsdag, de knoop doorhakken."

Het feit dat je prutsers in je selectie hebt, die je niet kwijt raakt, betekent niet dat je je niet kan versterken, Dave. Ajax heeft nou eenmaal een volledig elftal van paupers, die samen bij de zondagamateurs een leuke indruk zouden maken. Maar niemand wil ze hebben, want ze zijn k*t.

De verdediging van Ajax is echt zielig :roflol: - Ongelofelijk.

Wordt wel weer pijnlijk duidelijk gemaakt inderdaad, maar daar zijn oefenwedstrijden tegen topteams voor natuurlijk. Al wordt er hier wel erg geblunderd...

Wat een afgang inderdaad. Vertonghen viel me vooral erg tegen vanavond, straalde helemaal niets uit, en heb geen enkele goede lange pass gezien, waar hij het toch van moet hebben. Ik kan me trouwens herinneren dat Lindgren het 2 jaar geleden volgens mij in de play-offs of in de bekerfinale het heel erg goed deed als centrale verdediger, misschien is dat iets. Ik ben benieuwd naar Atouba en hoop dat dat wat is, en dan nog een extra centrale verdediger erbij (Lugano?) zou echt geen overbodige luxe zijn.

Kan trouwens niemand in het veld bij Ajax zien dat een bepaald speltype niet werkt? Als je 100 hoge ballen naar voren schiet, en ze worden alle 100 gemakkelijk weg gekopt, blijven ze het toch maar weer proberen. Ajax heeft geen voorhoede speler die langer is dan 1.80m, terwijl Benfica 2 gasten van rond de 1.90m achterin heeft staan, Luisao is zelfs 1.93m. Pas na rust veranderde het speltype, waarschijnlijk omdat Jol heeft gezegd dat dit moet. Maar dit moet toch in het veld zelf gebeuren, iedereen kan zien dat het niet loopt, en dat de gevaarlijkste momenten over de grond komen.

Donald viel me wel positief op vandaag, speelde met vlagen sterk en goed in de combinatie, net als Zeegelaar.

Trouwens, als dit zo door gaat met Stekelenburg en Vermeer zou Verhoeven best nog weleens eerste keeper kunnen worden :D

Donald was een BEEST.

Het feit dat je prutsers in je selectie hebt, die je niet kwijt raakt, betekent niet dat je je niet kan versterken, Dave. Ajax heeft nou eenmaal een volledig elftal van paupers, die samen bij de zondagamateurs een leuke indruk zouden maken. Maar niemand wil ze hebben, want ze zijn k*t.

Tuurlijk kun je je wel versterken maar je moet natuurlijk niet in een situatie raken zoals feyenoord voor een aantal jaren geleden, die hadden op een bepaald moment onder Gullit meer dan 50 spelers onder contract:eek:, waarvan er zeker 30 niet eens het niveau van de eerste divisie haalden.
Dat geintje bracht ze aan de rand van afgrond, dat moet je natuurlijk bij Ajax voorkomen...Ajax kan financieel een stootje hebben maar dat is in structureel.

Wat ik gisteren heb gezien was weer knap ernstig:(...Jol speelt nog steeds niet met een vaste basis en heeft er totaal geen lijn in gekregen...heeft te
maken dat hij totaal niet wist wie er bij Ajax rond liepen en dus iedereen eerst aan het werk moet zien met als gevolg dat het volgende week tegen FC Groningen nog steeds gissen is en afwachten:o...

Heb jammergenoeg weinig vertrouwen in Jol gekregen na het aantrekken van
Verhoeven en de laatste wedstrijden...het moet dus nu al over een andere boeg, dat lijkt me duidelijk;).

---------- Toegevoegd om 12:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:18 ----------

Wielaert (€ 6,5 ton) is als reserve goedkoper dan Oleguer (rond de € 2 miljoen) kwa salaris en heeft voor de buitenwereld nog een transferwaarde..denk iets tussen de 2,5 a 3 miljoen...dan is het verstandiger om Oleguer te laten gaan en Wielaert als stand-in te houden in noodgevallen.

Tuurlijk kun je je wel versterken maar je moet natuurlijk niet in een situatie raken zoals feyenoord voor een aantal jaren geleden, die hadden op een bepaald moment onder Gullit meer dan 50 spelers onder contract:eek:, waarvan er zeker 30 niet eens het niveau van de eerste divisie haalden.
Dat geintje bracht ze aan de rand van afgrond, dat moet je natuurlijk bij Ajax voorkomen...Ajax kan financieel een stootje hebben maar dat is in structureel.

Wat ik gisteren heb gezien was weer knap ernstig:(...Jol speelt nog steeds niet met een vaste basis en heeft er totaal geen lijn in gekregen...heeft te
maken dat hij totaal niet wist wie er bij Ajax rond liepen en dus iedereen eerst aan het werk moet zien met als gevolg dat het volgende week tegen FC Groningen nog steeds gissen is en afwachten:o...

Heb jammergenoeg weinig vertrouwen in Jol gekregen na het aantrekken van
Verhoeven en de laatste wedstrijden...het moet dus nu al over een andere boeg, dat lijkt me duidelijk;).

---------- Toegevoegd om 12:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:18 ----------

Wielaert (€ 6,5 ton) is als reserve goedkoper dan Oleguer (rond de € 2 miljoen) kwa salaris en heeft voor de buitenwereld nog een transferwaarde..denk iets tussen de 2,5 a 3 miljoen...dan is het verstandiger om Oleguer te laten gaan en Wielaert als stand-in te houden in noodgevallen.

Het is wel logisch dat Jol geen echte vaste basis heeft laten zien op het Amsterdam Tournament, hij heeft in zijn achterhoofd rekening gehouden met de vermoeidheid van de spelers. Je ziet wel een beetje hoe hij wil gaan spelen.

Wielaert zal inderdaad een stuk minder verdienen dan Oleguer, maar zoals het er nu uit ziet vertrekt geen van beide spelers bij Ajax, en als ze beide blijven, zie ik toch liever Oleguer spelen. Er zijn andere spelers in de selectie van Ajax die ik veel liever zie vertrekken. Ik begin me steeds meer te ergeren aan Wielaert, zeker na dit weekend. Tegen Atletico stond hij erg slecht te spelen, en dan bij de tegengoals doet hij elke keer hetzelfde, armpjes in de zij, hoofd schudden en vooral andere spelers er op aankijken. Om daarna een gespeelde klapje met een "kom op" er achteraan te geven. Hij stond van der Wiel recht in zijn ogen aan te kijken en nee te schudden, met een blik van afkeuring erbij, terwijl Wielaert zelf de fout in ging.

Wielaert leek het heel aardig te doen bij Twente, maar als je ziet hoe makkelijk Wisgerhof hem vervangen heeft bij Twente, wordt pas duidelijk dat Wielaert niet de verdediger was die ze bij Ajax dachten binnengehaald te hebben.

Ook mooi hoe Jol zegt dat Wielaert het "heel aardig" heeft gedaan, maar ondertussen is hij keihard bezig om defensieve versterkingen te halen. En ik hoop dat het lukt, anders wordt het weer een jaar vol teleurstellingen. Er is maar zoveel dat Jol kan doen, de rest zal toch echt van de spelers moeten komen. Dat Ajax 5 van de 6 tegengoals van afgelopen weekend gewoon weggeeft kan Jol ook niet veel aan doen. Elke aanvallende impuls van de tegenstander is gevaarlijk, en als er 10 schoten op doel komen gaan er 8 in.

Ik las trouwens net dat er vandaag een gesprek is tussen een delegatie van Ajax en de zaakwaarnemer van Lugano. Ik weet niet of dit waar is, maar ik hoop het wel.

imo ontwikkelen Donald en Sno zich op dit moment erg sterk.
aissati mag van mij per direct vertrekken, waardeloze speler en dat werd ook gisteren weer eens aangetoond.
Ik zie Sulejmani, Cvitanich, Suarez en Sno het liefst in de basis, met Sno als spelverdeler.
Verdedigend móet er nog een verdediger van het kaliber Stam gehaald worden.
Een ervaren speler die het allemaal wel even neerzet, met een goed fysiek.

Het is wel logisch dat Jol geen echte vaste basis heeft laten zien op het Amsterdam Tournament, hij heeft in zijn achterhoofd rekening gehouden met de vermoeidheid van de spelers. Je ziet wel een beetje hoe hij wil gaan spelen.

Wielaert zal inderdaad een stuk minder verdienen dan Oleguer, maar zoals het er nu uit ziet vertrekt geen van beide spelers bij Ajax, en als ze beide blijven, zie ik toch liever Oleguer spelen. Er zijn andere spelers in de selectie van Ajax die ik veel liever zie vertrekken. Ik begin me steeds meer te ergeren aan Wielaert, zeker na dit weekend. Tegen Atletico stond hij erg slecht te spelen, en dan bij de tegengoals doet hij elke keer hetzelfde, armpjes in de zij, hoofd schudden en vooral andere spelers er op aankijken. Om daarna een gespeelde klapje met een "kom op" er achteraan te geven. Hij stond van der Wiel recht in zijn ogen aan te kijken en nee te schudden, met een blik van afkeuring erbij, terwijl Wielaert zelf de fout in ging.

Wielaert leek het heel aardig te doen bij Twente, maar als je ziet hoe makkelijk Wisgerhof hem vervangen heeft bij Twente, wordt pas duidelijk dat Wielaert niet de verdediger was die ze bij Ajax dachten binnengehaald te hebben.

Ook mooi hoe Jol zegt dat Wielaert het "heel aardig" heeft gedaan, maar ondertussen is hij keihard bezig om defensieve versterkingen te halen. En ik hoop dat het lukt, anders wordt het weer een jaar vol teleurstellingen. Er is maar zoveel dat Jol kan doen, de rest zal toch echt van de spelers moeten komen. Dat Ajax 5 van de 6 tegengoals van afgelopen weekend gewoon weggeeft kan Jol ook niet veel aan doen. Elke aanvallende impuls van de tegenstander is gevaarlijk, en als er 10 schoten op doel komen gaan er 8 in.

Ik was het vorig jaar ook al niet helemaal eens m.b.t. het aantrekken van Wielaert, vond het toen ook al geld verkwanselen:D...aardige verdediger maar niet voor Ajax:no:....zie in hem wel een bruikbare wissel.

Met dat rust gunnen van Jol, is een mooi verhaal hoor...maar als je er een week voor de competitie nog geen lijn in hebt zitten en geen idee hebt wat voor spelers je in huis hebt is dat toch wel ernstig. Iedere aanval is gevaarlijk en in de achterhoede staan ze elkaar alleen maar aan te kijken. Zoals gisteren ook weer, staat Anita van 1.24 m in de achterhoede:eek:, die had al lang verhuurt moeten zijn aan FC Omniworld en is verdorie een middenvelder.
Emanuelson valt door de mand als middenvelder dus die zet je dan gewoon weer linksback waar hij het altijd aardig heeft gedaan. In deze fase moet je gewoon duidelijk zijn, dit is de basis, dit zijn de jongens die er tegenaan zitten en de rest moet een andere club zoeken, dat mis ik...:o.

aissati mag van mij per direct vertrekken, waardeloze speler en dat werd ook gisteren weer eens aangetoond.
Ik zie Sulejmani, Cvitanich, Suarez en Sno het liefst in de basis, met Sno als spelverdeler.

Aisatti vertrekken en Sno in de basis.

Oke, oke..

Ik las trouwens net dat er vandaag een gesprek is tussen een delegatie van Ajax en de zaakwaarnemer van Lugano. Ik weet niet of dit waar is, maar ik hoop het wel.

Hij is vrij snel, bikkelhard, goed inzicht en transfervrij...dat kan weleens de ontbrekende schakel zijn, van mij mag hij komen;). Maar ja...wat moet je
dan met Oleguer, Wielaert, Silva...ik denk ook maar verhuren aan FC Ominiworld want niemand meldt zich voorlopig voor die gasten:mad:.

ajax mist het type materazzi.

Sno? Dit kan je niet menen. Sno is echt verschrikkelijk.

Ik was het vorig jaar ook al niet helammal eens m.b.t. het aantrekken van Wielaert, vond het toen ook al geld verkwanselen:D...aardige verdediger maar niet voor Ajax:no:....zie in hem wel een bruikbare wissel.

Met dat rust gunnen van Jol, is een mooi verhaal hoor...maar als je er een week voor de competitie nog geen lijn in hebt zitten en geen idee hebt wat voor spelers je in huis hebt is dat toch wel ernstig. Iedere aanval is gevaarlijk en in de achterhoede staan ze elkaar alleen maar aan te kijken. Zoals gisteren ook weer, staat Anita van 1.24 m in de achterhoede:eek:, die had al lang verhuurt moeten zijn aan FC Omniworld en is verdorie een middenvelder.
Emanuelson valt door de mand als middenvelder dus die zet je dan gewoon weer linksback waar hij het altijd aardig heeft gedaan. In dze fase moet je gewoon duidelijk zijn, dit is de basis, dit zijn de jongens die er tegenaan zitten en de rest moet een andere club zoeken, dat mis ik...:o.

Met Vertonghen centraal achterin en Emanuelson op het middenveld heeft Ajax geen opties meer voor de linksbackpositie, aangezien Atouba nog niet fit is. Anita heeft in de voorbereiding vaker als linksback gespeeld en deed dit best goed. Gister had hij ook weer enkele mooie passes richting Sulejmani. Emanuelson zakt inderdaad door het ijs als middenvelder, maar als linksback is het nog veel erger. Hij maakt zo verschrikkelijk veel fouten in zijn passing, dat het te riskant is om hem als back te hebben. De afgelopen jaren heeft Ajax veel goals tegen gekregen doordat Emanuelson als back te veel risico in zijn spel nam. Ik zou zelf trouwens Emanuelson helemaal nergens opstellen, maar dat terzijde.

Dat Jol nog zoekende is wat betreft basisspelers/bankzitters/tribunezitters is best logisch in mijn ogen. Hij heeft gewoon teveel spelers. Als je moet kiezen tussen Anita, Blind, Kennedy, Donald, Vertonghen, de Zeeuw, Gabri, Aissati, Emanuelson, de Jong, Lindgren, Enoh, Sno, Luque en Sarpong voor 3 of 4 posities, kan ik me voorstellen dat je wat twijfels hebt. De trainers hebben de afgelopen jaren telkens hun eigen spelers gekocht en niet voldoende verkocht, waardoor Jol nu met een gigantisch overschot zit. Ik denk dat Jol heus wel een idee heeft wie hij kwijt wil, maar blijkbaar zit er geen enkele club op middelmatige spelers met een Ajax salaris te wachten, en dat kan ik me goed voorstellen. Jongens zoals Kennedy en Sno hebben niets te zoeken bij clubs als Heerenveen/Groningen/Twente, en moeten het dus nog lager zoeken. De clubs waar je dan bij uitkomt kunnen nooit het salaris betalen wat dit soort spelers eisen. En dan ga je dus naar het buitenland kijken, en dan kom je automatisch ook weer uit bij kleinere clubs. En Ajax blijft vasthouden aan transferbedragen, wat ook weer transfers tegenhoud. Want voor 2 miljoen kan je een veel betere back kopen dan Ogararu.

Jol zal in grote lijnen best weten wie waar gaat spelen en wie dan als stand-in kan fungeren. Daarnaast zal 'ie een aantal jongere spelers dicht bij de basis willen houden om voldoende doorstroom te hebben bij vertrek van één van de basisspelers. Ondanks de gemakkelijke tegentreffers heb ik er wel vertrouwen in dat het goedkomt. Zolang ze maar leren van die fouten.

Laat er in ieder geval een bikkelharde verdediger bijkomen.

Jol zal in grote lijnen best weten wie waar gaat spelen en wie dan als stand-in kan fungeren. Daarnaast zal 'ie een aantal jongere spelers dicht bij de basis willen houden om voldoende doorstroom te hebben bij vertrek van één van de basisspelers. Ondanks de gemakkelijke tegentreffers heb ik er wel vertrouwen in dat het goedkomt. Zolang ze maar leren van die fouten.

Laat er in ieder geval een bikkelharde verdediger bijkomen.

Dat hoop ik al elk jaar, maar toch zie ik voornamelijk Emanuelson en Stekelenburg jaar na jaar weer dezelfde fouten maken :o

Terug
Naar boven