AndroidHealthClinic

1e aankoop Ajax bijna rond

Sno? Dit kan je niet menen. Sno is echt verschrikkelijk.

Tegen Athletico was Sno de enige die het spel goed verdeelde.
Hij maakte goede loopbewegingen zonder bal, trok een mannetje mee.
Daarnaast was Sno verdedigend de baas op het middenveld, zat overal goed tussen.

Tegen Athletico was Sno de enige die het spel goed verdeelde.
Hij maakte goede loopbewegingen zonder bal, trok een mannetje mee.
Daarnaast was Sno verdedigend de baas op het middenveld, zat overal goed tussen.

Sno is altijd de vertragende bij Ajax. Hij krijgt de bal, moet hem eerst drie keer aannemen, dan eens draaien, dan gaat hij kijken, en dan speelt hij de bal alsnog achteruit. Hij gebruikt zijn fysiek goed, maar zijn handelingssnelheid is te laag, hij heeft geen overzicht en maakt te veel domme fouten. De supporters van Celtic zeggen niet voor niets dat Sno de slechtste speler is die Celtic ooit gehad heeft :D

Sno is misschien zelfs de slechtste speler die ik ooit voor Ajax heb gezien. Wat een mong**l.

Maar goed, gister weer geen perspectief voor verbetering gezien. Begin ook te vermoeden dat niemand in zijn tijd bij Heerenveen echt naar Sulejmani heeft gekeken.

Gelukkig scoorde Aissati nog een mooi doelpunt.

Ik vond Sulejmani trouwens goed en fit ogen! Lekker snel en sterk in de duels. Hopelijk kan hij deze lijn doortrekken onder Jol!

Ik vond het overigens positioneel ook echt een zooitje op het middenveld bij Ajax. Jongens bewegen slecht zonder de bal en lopen elkaar vaak in de weg. Na een pass blijven staan, of na een pass naar de bal lopen :roflol: - Heb ook geen enkele goede steek of breedtepass gezien. Voorin zie je dat de jongens een stuk slimmer en beter bewegen. Combinatiespel is af en toe vloeiend en vanaf de vleugels komt ook actie. Al vind ik niet dat Ajax in een 4-3-3 moet spelen. Daar hebben ze niet het materiaal voor.

Vooralsnog zet ik al m'n geld op AZ. Als die zo blijven knallen, dan hoop ik dat ze overwinteren in de CL. Dat zou echt vet zijn. Ajax komt echt niet verder dan een 3e plek. PSV 2e. Twente zal wel 4e worden, al hoop ik stiekem dat Utrecht het ook goed gaat doen.

Mijn opstelling voor Ajax zou er zo uitzien:

Stekelenburg, vd wiel, oleguer, alderweireld, atouba, de zeeuw als verdedigende middenvelder, sulejmani rechtshalf/buiten, emanuelson linkshalf/buiten. aisatti achter suarez.

dus eigenlijk een soort schuivende ruit op het middenveld.

jullie?

Laatst bewerkt:
Ik vond Sulejmani trouwens goed en fit ogen! Lekker snel en sterk in de duels. Hopelijk kan hij deze lijn doortrekken onder Jol!

Ik vond het overigens positioneel ook echt een zooitje op het middenveld bij Ajax. Jongens bewegen slecht zonder de bal en lopen elkaar vaak in de weg. Na een pass blijven staan, of na een pass naar de bal lopen :roflol: - Heb ook geen enkele goede steek of breedtepass gezien. Voorin zie je dat de jongens een stuk slimmer en beter bewegen. Combinatiespel is af en toe vloeiend en vanaf de vleugels komt ook actie. Al vind ik niet dat Ajax in een 4-3-3 moet spelen. Daar hebben ze niet het materiaal voor.

Vooralsnog zet ik al m'n geld op AZ. Als die zo blijven knallen, dan hoop ik dat ze overwinteren in de CL. Dat zou echt vet zijn. Ajax komt echt niet verder dan een 3e plek. PSV 2e. Twente zal wel 4e worden, al hoop ik stiekem dat Utrecht het ook goed gaat doen.

Mijn opstelling voor Ajax zou er zo uitzien:

Stekelenburg, vd wiel, oleguer, alderweireld, atouba, de zeeuw als verdedigende middenvelder, sulejmani rechtshalf/buiten, emanuelson linkshalf/buiten. aisatti achter suarez.

dus eigenlijk een soort schuivende ruit op het middenveld.

jullie?

Sulejmani oogt weer fit inderdaad, ik hoop dat hij dit seizoen zijn draai gaat vinden. Hij is een speler die het verschil kan maken. Ik hoop dat de Zeeuw ballen toont en meteen de organisatie op het middenveld naar zich toetrekt. Je opstelling bestaat trouwens maar uit 10 spelers ;)

Mijn opstelling zou denk ik zo zijn:

------------------------------Vermeer------------------------------

------van der Wiel------aankoop-----Alderweireld------Atouba--------

---------------------------Gabri/Vertonghen-------------------------

-----------de Zeeuw---------------------Vertonghen/Emanuelson----

------------------------------Aissati--------------------------------

------------------Suarez---------------Sulejmani--------------------

Afhankelijk van het type tegenstander kan je bepaalde keuze's maken. Als de tegenpartij een creatieve aanvallende middenvelder heeft is Gabri beter als verdedigende middenvelder, maar als dat de vrije man is komt Vertonghen daar beter tot zijn recht met zijn passing. Ik vind het lullig voor Cvitanich, maar hij is geen betere voetballer dan Sulejmani en is ook geen doelpuntenmachine. De enige goals die hij heeft gemaakt zijn goals waarbij hij alleen voor de keeper is gezet door Suarez.

Mijn opstelling zou denk ik zo zijn:

------------------------------Vermeer------------------------------

------van der Wiel------aankoop-----Alderweireld------Atouba--------

---------------------------Gabri/Vertonghen-------------------------

-----------de Zeeuw---------------------Vertonghen/Emanuelson----

------------------------------Aissati--------------------------------

------------------Suarez---------------Sulejmani--------------------

Ik vermoed dat Jol ook met een dergelijke opstelling gaat spelen. Dan heb je nog een aantal talenten als evt. vervanging: Daley Blind, Donald, Zeegelaar. Wie vergeet ik?

Ik vermoed dat Jol ook met een dergelijke opstelling gaat spelen. Dan heb je nog een aantal talenten als evt. vervanging: Daley Blind, Donald, Zeegelaar. Wie vergeet ik?

Anita, de Jong, Enoh en van der Heijden zullen ook wel bij het eerste blijven neem ik aan, en zijn nog jong. Daarnaast hebben we nog een blikje prutsers wat we kunnen open trekken als vervanging. Weet iemand trouwens wat er met Sarpong aan de hand is, is die nog geblesseerd?

Zo op 't oog geen slecht elftal. Maar dat zou je ook van Feyenoord zeggen.

AZ wederom met minimaal 10 punten verschil kampioen.

Damn als je vind dat sno in de basis moet vraag ik me af welke wedstrijd je hebt zitten kijken. hij is fysiek de beste voetballer omdat de bal nauwelijks wordt afgepakt maar 98% van zijn passen naar voren komen niet aan. Als er snel en kort kaats werk naar voren word gespeeld stopt het meteen zodra Sno er tussen staat.

Ik zie Ajax het liefste zo spelen:

------------------------------Vermeer---------------------------

----van der Wiel------Vertonghen-----Alderweireld------Atouba-----

-----------Gabri--------------De Zeeuw------------Aissati------------

---------------Suarez--------Cvitanich-------Emanuelson/Sarpong-----

Laatst bewerkt:
Damn als je vind dat sno in de basis moet vraag ik me af welke wedstrijd je hebt zitten kijken. hij is fysiek de beste voetballer omdat de bal nauwelijks wordt afgepakt maar 98% van zijn passen naar voren komen niet aan. Als er snel en kort kaats werk naar voren word gespeeld stopt het meteen zodra Sno er tussen staat.

Ik zie Ajax het liefste zo spelen:

------------------------------Vermeer---------------------------

----van der Wiel------Vertonghen-----Alderweireld------Atouba-----

-----------Gabri--------------De Zeeuw------------Aissati------------

------------------------------Sulejmani--------------------------------

---------------Suarez--------Cvitanich-------Emanuelson/Sarpong-----

Eigenlijk zou ik Sulejmani lins voor zetten maar die heeft zo weinig gepresteerd vorig jaar
dat hij misschien in een vrije rol beter fungeert.

Hahahah met 12 man maak ik ook wel een mooie opstelling :roflol:

Op dit moment zie ik ze het liefste zo....;)

------------------------------Stekelenburg--------------------------------

------------v.d.Wiel-----Oleguer-----Alderweireld-----Emanuelson----------

---------------------Donald-------De Zeeuw------Gabri-------------------

-----------------Suarez---------Chvitanich--------Zegelaar---------------

Bank:
Vermeer
Atouba
Lindgren
Aissatie
Vertonghen
Sulejmani
Blind
Wielaert
Sarpong
Enoh

Verhuur aan FC Omniworld: Verhoeven, Anita, Sno, Luque, Ogararu, Barinogwat, Manuyarian, de Jong, Silva, Bodul, van der heijden. Mocht het rond komen met Lugano, dan mag Oleguer ook richting FC Omniworld:o.

Ik zie graag wat jong talent spelen. Vd Wiel en wellicht Alderweireld basis. En Donald, vd Heijden, Blind en Zegelaar mogen ook wel speelminuten krijgen!

Aissati zou bij mij altijd spelen. Als hij in vorm is, is hij de spelbepaler bij Ajax. Het afgelopen seizoen heeft hij na zijn blessure hele goede wedstrijden gespeeld. Denkt constant aanvallend en bijna alle passes komen aan. Hij heeft in de voorbereiding en ook op het AT laten zien dat hij meer diepgang heeft, hij kwam vaak de bal achterin ophalen (dat had hij 1x beter niet kunnen doen :o) en was ook veel in de aanval te vinden. Ik denk dat hij van alle spelers de meeste meters heeft gemaakt. Als Martin Jol het trio Suarez-Sulejmani-Aissati aan de praat krijgt kunnen we hele mooie dingen gaan zien. Jammer genoeg zal ongetwijfeld 1 van de 3 (waarschijnlijk Suarez) dan weer weggekocht worden.

Ik zie graag wat jong talent spelen. Vd Wiel en wellicht Alderweireld basis. En Donald, vd Heijden, Blind en Zegelaar mogen ook wel speelminuten krijgen!

Van der Wiel heeft een onbetwiste basisplek, en als het zo door gaat zie ik Alderweireld ook in de basis starten volgende week zondag. De andere spelers die je noemt zijn naar mijn inziens niet beter dan Gabri, de Zeeuw, Vertonghen en Sulejmani :)

Aissati zou bij mij altijd spelen. Als hij in vorm is, is hij de spelbepaler bij Ajax. Het afgelopen seizoen heeft hij na zijn blessure hele goede wedstrijden gespeeld. Denkt constant aanvallend en bijna alle passes komen aan. Als Martin Jol het trio Suarez-Sulejmani-Aissati aan de praat krijgt kunnen we hele mooie dingen gaan zien.
Ben ik het wel mee eens, maar het is natuurlijk nu zo dat De Zeeuw een basisplek opeist en een bepalende speler wordt. Ben benieuwd hoe die twee samen op het middenveld samengaan.

Van der Wiel heeft een onbetwiste basisplek, en als het zo door gaat zie ik Alderweireld ook in de basis starten volgende week zondag. De andere spelers die je noemt zijn naar mijn inziens niet beter dan Gabri, de Zeeuw, Vertonghen en Sulejmani :)
Ben ik het ook mee eens, maar daarom zeg ik ook dat deze spelers tenminste geregeld wat speelminuten moeten krijgen.

Misschien koop ik nog wel een seizoenkaart dit seizoen :D

Ben ik het wel mee eens, maar het is natuurlijk nu zo dat De Zeeuw een basisplek opeist en een bepalende speler wordt. Ben benieuwd hoe die twee samen op het middenveld samengaan.

Ben ik het ook mee eens, maar daarom zeg ik ook dat deze spelers tenminste geregeld wat speelminuten moeten krijgen.

Misschien koop ik nog wel een seizoenkaart dit seizoen :D

De Zeeuw zal inderdaad een basisplek krijgen, maar dit zal in een 4 mans middenveld alleen maar goed zijn. Hopelijk ziet Jol in dat Emanuelson te veel fouten maakt en speelt hij in een ruit met Gabri verdedigend, de Zeeuw op rechts, Vertonghen op links en Aissati aanvallend. Dat lijkt mij het sterkste Ajax middenveld. Geen spelers die domme dingen doen, en met de Zeeuw heb je diepgang, met Gabri het werkpaard/stofzuiger, met Vertonghen de passer en met Aissati de creatieve man.

Dat de talenten genoeg speelminuten moeten krijgen ben ik het helemaal met je eens, anders kunnen ze zich nooit ontwikkelen. Daley Blind is een linkspoot, dus die maakt nog de meeste kans denk ik. Op rechts wordt het een lastig verhaal voor iemand zoals Anita. Rechts kan de Zeeuw spelen, net als Gabri, Enoh, Donald, Kennedy (:D), Lindgren en Sno. Lindgren heeft tijdens de voorbereiding amper gespeeld, wat mij toch ook verbaast. Vorig jaar was hij nog aanvoerder in het begin, en daarna werd hij nooit meer opgesteld. Is toch iemand die ook altijd strijd levert.

Ik vraag me af waarom Ajax niet vaker spelers uitleent. Voor bijvoorbeeld Vertonghen heeft dit heel goed uitgepakt, die is bij RKC echt gegroeid. Jongens zoals Anita, Blind en van der Heijden zullen dit seizoen misschien 5-6 wedstrijden spelen in Ajax 1. Laat die jongens lekker een seizoen of 2 bij Willem II of Roda ofzo voetballen. Elke week spelen, strijden tegen degradatie (dat is toch ook een apart iets, maakt je toch een andere voetballer) en vooral ervaring opdoen op eredivisie niveau. De beloftencompetitie zijn die jongens nu wel ontgroeid. De tijden dat Ajax-talenten vanuit het niets in de eredivisie uitblonken op erg jonge leeftijd (van der Vaart, Sneijder en vroeger Seedorf, Davids, Kluivert etc.) lijkt nu toch wel voorbij te zijn. Anita wordt al jaren geroemd als "grootste talent uit de Ajax opleiding". Nou, als dat echt zo is, zijn we de aankomende jaren de lul. Alleen Rodney Sneijder schijnt een groot talent te zijn, maar je kan je afvragen of dat ook niet alleen door zijn naam komt. Wat dat betreft moet ik Johan Cruijff groot gelijk geven dat de jeugdopleiding ge-herstructureert moet worden.

Ben benieuwd naar jullie mening over Wielaert? Naar mijn mening is die flink door de mand gevallen...

Terug
Naar boven