MuscleMeat

1e aankoop Ajax bijna rond

Wekenlang op tv aangekondigd: "1e test Martin Jol!"... nou wat een spektakel(!)
Vond het verdedigend nogal eh 6e klasse C.

De Zeeuw is een aardige voetballer. Maar als je Gabri, Lindgren, Vertonghen, Enoh, Emanuelson, Aisatti, Anita en Sno al hebt op het middenveld ben ik benieuwd wat Jol gaat doen. Lindgren zit niet bij de wedstrijdselectie vanavond. Sno wel?

Enoh en Gabri doen niet onder voor De Zeeuw. Maar ik denk dat Jol hem vooral gehaald heeft omdat hij voornamelijk 4-4-2 gaat spelen.
Op links: Urby
Op rechts: Enoh of Gabri
Controlerend: Demy met Vertonghen als stand-in
Achter de spitsen: Aisatti of Sulejmani

Ik hoop dat ajax nog een echte nummer 9 haalt. En een linksbenige centrumverdediger.

What the hell? We hebben Wielaert en Olegeur als voor rechts in het centrum. Jol ziet het volgens mij echt niet zitten in Robbie.

Ik vind dat Enoh zeker wel onder doet voor de Zeeuw. Enoh kan soms leuk voetballen en werkt altijd hard, maar pakt te veel domme gele kaarten, en ik vind hem vaak wat nonchalant in zijn spel. Gabri vind ik wel erg goed, harde werker, maar de Zeeuw heeft meer diepgang en meer voetballend vermogen, en een redelijk schot. En cijfers wijzen uit dat Gabri de laatste 2 jaar nog geen 20 wedstrijden per seizoen heeft gespeeld door blessures, en de Zeeuw elk jaar 30+, buitenlandse wedstrijden niet mee gerekend.

Dat Jol het niet ziet zitten in Wielaert vind ik niet meer dan logisch, gisteravond liep hij ook weer te kloten. Alderweireld stond af en toe ook niet goed opgesteld, maar die vond ik beter spelen dan Wielaert. Toch blijft de verdediging een drama, elke aanval over de zijkanten is gevaarlijk omdat de backs ergens rond het andere strafschopgebied hangen. Vooral van der Wiel was elke keer te laat terug, super irritant. Maar aan de andere kant, als Emanuelson en Rommedahl hun ogen eens zouden gebruiken voordat ze een pass gaven, zouden de backs ook niet zo uit positie staan. Van mij mag Emanuelson bij een goed bod verkocht worden. Die maakt echt te veel van dit soort fouten.

Heb al een tijdje mijn bedenkingen m.b.t. Jol:(, wat ik gisteren heb gezien valt me niet mee:no: en hoop dat dat nog gaat veranderen. En dan die transfer van De Zeeuw...ben ik blij mee !...maar niet gezien het feit dat hij in de selectie de 11e middenvelder is:eek: en er dus nog geen een van die overbodige spelers nog vertrokken is en sommigen zelfs nog spelen in zo'n belangrijke test net voor de competitie start.

Het is toch ongelooflijk dat je alleen Gentenaar, Leonardo en Vermaelen hebt kunnen slijten...terwijl Luque, Manuyarian, Ogararu, Sno, Anita, Barinogwat, Rommedahl, van der Heijden, Sarpong en Bodul nog rustig bij Ajax rond huppelen, daar had al lang een oplossing voor gevonden moeten worden m.b.t. verkoop of verhuur. Dit kost onnodig veel geld en hiermee had je dus de transfer van De Zeeuw mee kunnen financieren en had je nog geld overgehad om ff weg te zetten.

Heb al een tijdje mijn bedenkingen m.b.t. Jol:(, wat ik gisteren heb gezien valt me niet mee:no: en hoop dat dat nog gaat veranderen. En dan die transfer van De Zeeuw...ben ik blij mee !...maar niet gezien het feit dat hij in de selectie de 11e middenvelder is:eek: en er dus nog geen een van die overbodige spelers nog vertrokken is en sommigen zelfs nog spelen in zo'n belangrijke test net voor de competitie start.

Het is toch ongelooflijk dat je alleen Gentenaar, Leonardo en Vermaelen hebt kunnen slijten...terwijl Luque, Manuyarian, Ogararu, Sno, Anita, Barinogwat, Rommedahl, van der Heijden, Sarpong en Bodul nog rustig bij Ajax rond huppelen, daar had al lang een oplossing voor gevonden moeten worden m.b.t. verkoop of verhuur. Dit kost onnodig veel geld en hiermee had je dus de transfer van De Zeeuw mee kunnen financieren en had je nog geld overgehad om ff weg te zetten.

Blijkbaar wil geen enkele club deze spelers hebben, althans niet voor de bedragen die Ajax in gedachten heeft. Voor Ogararu was er interesse vanuit Roemenie en Griekenland als ik me niet vergis, maar dat heeft ook niks opgeleverd. Luque is er schijnbaar ook niet uit gekomen met Malaga, ondanks dat Ajax hem extra vakantie heeft gegeven om in Spanje te onderhandelen. Manucharyan kon vorig jaar naar NEC, maar NEC kon hem destijds niet betalen ??? Dat niemand Rommedahl, Kennedy en Sno wil kopen kan ik me ook heel goed voorstellen, stelletje prutsers.

@ davehawk: Moet je dat nou echt elke post duidelijk maken?
Beter kunnen ze jou in dienst nemen... heb je ooit weleens aan gedacht dat er geen vraag is naar die spelers omdat ze of te veel verdienen of gewoon niet interessant zijn voor veel clubs (rommedahl,sno,bari,luque ogararu) rest kan best verhuurd worden idd.

3-3 in de Amsterdam Tournament levert 4 punten op, niet onaardig. Vond ajax best aardig voetballen, ondanks een verzwakt middenveld. Hadden een paar goals extra moeten maken.

@DaveHawk, het lijkt wel of het je alleen om de financiële staat van de club te doen is :D

Viel iemand het trouwens op dat de kaaklijn van Sulejmani weer enigszins zichtbaar was? :D Hij zag er in ieder geval fitter uit dan vorig seizoen, viel ook goed. Die voorzet met buitenkant links was ook goed.

@ davehawk: Moet je dat nou echt elke post duidelijk maken?
Beter kunnen ze jou in dienst nemen... heb je ooit weleens aan gedacht dat er geen vraag is naar die spelers omdat ze of te veel verdienen of gewoon niet interessant zijn voor veel clubs (rommedahl,sno,bari,luque ogararu) rest kan best verhuurd worden idd.

Als aandeelhouder van Ajax vind ik dat er ook commercieel gedacht moet worden;):D, e.a. aan spelers valt best te verhuren, verkopen of te ruilen...het is alleen maar kopen, kopen, kopen maar bedrijfstechnisch zou je eerst wat moeten verkopen om iets anders terug te halen.
Een aantal spelers wordt je gewoon moeilijk of niet meer kwijt, daar moeten
ze gewoon wat extra energie in steken want ze houden ook weer jongens uit de jeugd tegen.

Ik had best in dienst willen zijn bij Ajax:D....maar Jol neemt zijn eigen mensen mee en heeft geen goede contacten met de scouting;).

''Verdediger Lugano in beeld bij Ajax''

Ajax heeft serieuze plannen verdediger Diego Lugano naar Amsterdam te halen, vermeld De Telegraaf. De verdediger die vorig seizoen nog actief was voor het Turkse Fenerbache is momenteel transfervrij.

Diego Lugano, captain van het Uruguayaanse elftal, speelde voor zijn vorige werkgever Fenerbache, 72 duels waarin de verdediger tot elf doelpunten kwam.

De 28 jarige verdediger blonk in zijn periode bij São Paulo het meeste uit. In die periode won hij onder andere de Copa Libertadores, het Campeonato Paulista en het WK voor clubteams. In 2005 werd de verdediger verkozen tot de beste speler van de Braziliaanse competitie.

Van voetbalcentraal.nl

Dit zou ik een erg goede aankoop vinden. Dit is het type verdediger wat Ajax nodig heeft. Groot (1.88), sterk en een goede mandekker. Komt alleen jammer genoeg wat snelheid te kort.

• Topic Starter Topic Starter
Vermeer keept vanavond. Ik ben benieuwd.

Stekelenburg keepte zoals vaker erg pauper afgelopen vrijdag. Ik snap echt niet wat er met die jongen is gebeurd. Hij keept zo onzeker als een angsthaas. De gehele voorbereiding gaat hem al niet goed af.(In elke wedstrijd, ook tegen amateurteams kreeg hij lullige doelpunten tegen)

ik vind wieleart ook echt pauper btw...Enige wat die doet is hard neeschudden bij een doelpunt, een ajax onwaardige speler.

Over de keepers..ik heb meer vertrouwen in Stekel dan vermeer...vorig jaar ging vermeer echt keer op keer smerig in de fout.

• Topic Starter Topic Starter
ik vind wieleart ook echt pauper btw...Enige wat die doet is hard neeschudden bij een doelpunt, een ajax onwaardige speler.

Over de keepers..ik heb meer vertrouwen in Stekel dan vermeer...vorig jaar ging vermeer echt keer op keer smerig in de fout.

Dat laatste is echt overdreven. Bij elke tegendoelpunt van Vermeer begon de pers meteen olie op het vuur te gooien. Terwijl het allemaal begon Bij de terugkeer van Stekelenburg in Januari. Dat koste ajax ongeveer een punt of 14. Elke schot op doel is bij Stekelenburg bijna een doelpunt. Steek heeft zogenaamd meer krediet, omdat hij 1e keeper van Oranje is. Maar dat geeft meteen aan hoe dramtisch het gesteld is met de keepers in Nederland.

Als hij in het doel staat, kan je beter hopen dat je geen schot tegen krijgt. En nee dat is niet overdreven. In de voorbereiding kreeg hij tegen amateurs 2 schoten tegen. Die gingen beiden erin. Tegen Cape town 2/3 schoten tegen. 2 waren een doelpunt. Tegen Atletico Madrid redde 1 bal, maar de overige 3 die op hem afkwamen waren meteen raak. Aan die 2e kon hij natuurlijk niks doen. Dat was gruwelijk slecht gedekt van Van der Wiel. Maar die 1e was echt een gruwelijke misser. Als een keeper komt, moet hij die bal gewoon hebben. En bij die 3e overtuigde hij ook niet.

In de maanden voor januari had Vermeer het uitstekend gedaan. Op die fout na tegen Utrecht thuis. Hij heeft vorig seizoen punten gepakt voor het team. In tegenstelling tot Stekelenburg. Toen Vermeer weer in het team kwam, werd er onnodig extra druk op hem gevoerd. Tuurlijk heeft hij wat foutjes gemaakt. Maar hij stond tenminste niet onzeker te keepen. En dat zie je bij Stekelenburg wel. Steek is bang om zijn doel uit te komen. En elke tegendoelpunt van Ajax werd opeens de 'schuld' van Vermeer. De Nederlandse pers kan je maken of breken in Nederland. En dat proberen ze hier ook te doen. Ik ben benieuwd of Jol stalen balen heeft. Maar dat betwijfel ik ten zeerste. En daarom verwacht ik dat Steek in het doel staat tegen Groningen. Ik hou mn hart vast.

Laatst bewerkt:
Wielaert, Sno en Barinogwat worden uit de selectie gelaten voor de wedstrijd tegen Benfica:cool:... voor hen is het dus waarschijnlijk duidelijk dat ze niet of weinig meer aan spelen toekomen:o.

Lugano zou denk ik bruikbaar zijn voor Ajax, bikkelhard, goed inzicht, redelijk snel en transfervrij !...probleem echter is dat die jongen centraal speelt en daar heb je dus Oleguer, Aldeweireld en Wielaert voor, een van deze gasten zou dus eerst een andere werkgever moeten vinden...
Voor Oleguer is er trouwens nog steeds interesse van Galatasaray, verdient rond de € 2 miljoen en kan eventueel nog € 2,5 miljoen opbrengen dus zou hij van mij best weleens in Turkije mogen gaan kijken:D.

Dat laatste is echt overdreven. Bij elke tegendoelpunt van Vermeer begon de pers meteen olie op het vuur te gooien. Terwijl het allemaal begon Bij de terugkeer van Stekelenburg in Januari. Dat koste ajax ongeveer een punt of 14. Elke schot op doel is bij Stekelenburg bijna een doelpunt. Steek heeft zogenaamd meer krediet, omdat hij 1e keeper van Oranje is. Maar dat geeft meteen aan hoe dramtisch het gesteld is met de keepers in Nederland.

Als hij in het doel staat, kan je beter hopen dat je geen schot tegen krijgt. En nee dat is niet overdreven. In de voorbereiding kreeg hij tegen amateurs 2 schoten tegen. Die gingen beiden erin. Tegen Cape town 2/3 schoten tegen. 2 waren een doelpunt. Tegen Atletico Madrid redde 1 bal, maar de overige 3 die op hem afkwamen waren meteen raak. Aan die 2e kon hij natuurlijk niks doen. Dat was gruwelijk slecht gedekt van Van der Wiel. Maar die 1e was echt een gruwelijke misser. Als een keeper komt, moet hij die bal gewoon hebben. En bij die 3e overtuigde hij ook niet.

In de maanden voor januari had Vermeer het uitstekend gedaan. Op die fout na tegen Utrecht thuis. Hij heeft vorig seizoen punten gepakt voor het team. In tegenstelling tot Stekelenburg. Toen Vermeer weer in het team kwam, werd er onnodig extra druk op hem gevoerd. Tuurlijk heeft hij wat foutjes gemaakt. Maar hij stond tenminste niet onzeker te keepen. En dat zie je bij Stekelenburg wel. Steek is bang om zijn doel uit te komen. En elke tegendoelpunt van Ajax werd opeens de 'schuld' van Vermeer. De Nederlandse pers kan je maken of breken in Nederland. En dat proberen ze hier ook te doen. Ik ben benieuwd of Jol stalen balen heeft. Maar dat betwijfel ik ten zeerste. En daarom verwacht ik dat Steek in het doel staat tegen Groningen. Ik hou mn hart vast.
een keeper pakt hooguit 3 tot 6 punten voor je team..voor de rest is het echt de verdienste van je verdediging.

AJAX GAAT FALEN !!!!1111one!!eleven!11!

---------- Toegevoegd om 13:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:32 ----------

bitchezzz:D

AJAX GAAT FALEN !!!!1111one!!eleven!11!

---------- Toegevoegd om 13:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:32 ----------

bitchezzz:D

jealousy_is_a_bitch.gif

jealous :eek:
jealous on what ????

---------- Toegevoegd om 13:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:35 ----------

:D

Jij kan het weten man, je bent niet anders gewent als ik naar je woonplaats kijk :rolleyes:

haha
idd
maar wij accepteren het feit dat het de afgelopen jaren niet zoo goed ging en dat het nu een klote situatie is, maar wat betreft ajax altijd een grote bek maar nooit wat waarmaken :D selectie volstoppen met miljoenen maar toch :(
ofniet soms ? dit jaar weer kampioen? :D

haha
idd
maar wij accepteren het feit dat het de afgelopen jaren niet zoo goed ging en dat het nu een klote situatie is, maar wat betreft ajax altijd een grote bek maar nooit wat waarmaken :D selectie volstoppen met miljoenen maar toch :(
ofniet soms ? dit jaar weer kampioen? :D

Kijk feyenoord heeft gewoon niet de mogelijkheden om ergens voor mee te doen...Ajax wel dus moet je ook ambities hebben, als je dan geen kampioen wordt is dat jammer maar AZ en PSV doen natuurlijk niet voor niets mee;).
Ze moeten in iedergeval een prijs pakken en na de winter nog mee doen in de EL, dan loop je kwa ambities en financieen helemaal in de pas.

Terug
Naar boven