MuscleMeat

1e aankoop Ajax bijna rond

Verhoeven :roflol:

De Jong mag van mij wel bij de selectie blijven, is een van de weinige creatieve mensen op het middenveld. De rest mag van mij direct verkocht worden, en Anita en Bodul verhuren. Er moet toch ergens een club zijn die deze spelers wil, of is alleen Ajax zo dom? :D Misschien kunnen we er een aantal aan Fortuna schenken, die zoeken nog spelers hoorde ik.

---------- Toegevoegd om 21:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:20 ----------

Die zou ik ook houden als ik Jol was, enige spits in de selectie achter Cvitanich. Maar Jol ziet hem blijkbaar liever elders ervaring opdoen.

Met het aanstaande vertrek van Suarez (winterstop of komend seizoen), lijkt het me dat je nog iemand na Cvitanich moet hebben. Waarom weer een smak geld op tafel leggen voor een exotische faler, terwijl je ook een mega-talent in huis hebt? Als er een ding is wat is bewezen, is dat Ajax talenten moet kopen (of uit de eigen opleiding moet halen) en geen over-the-hill ex-vedetten.

Met het aanstaande vertrek van Suarez (winterstop of komend seizoen), lijkt het me dat je nog iemand na Cvitanich moet hebben. Waarom weer een smak geld op tafel leggen voor een exotische faler, terwijl je ook een mega-talent in huis hebt? Als er een ding is wat is bewezen, is dat Ajax talenten moet kopen (of uit de eigen opleiding moet halen) en geen over-the-hill ex-vedetten.

Ben het grotendeels met je eens. Ze zoeken bij Ajax al 2 jaar naar een leider, en blijkbaar zijn de "leiders" van andere clubs niet in staat om Ajax te leiden. Davids kon het niet, Stam kon het niet, Oleguer kan het niet en Wielaert al helemaal niet. Maar als je gewoon goede voetballers neerzet, heb je niet zozeer een leider nodig. Als je een achterhoede met voldoende kwaliteiten hebt, hoeft er ook niet zoveel gestuurd te worden. Het is te hopen dat Alderweireld de verwachtingen waarmaakt, en dat Ajax nog een centrale man met kwaliteit er bij kan kopen, en dat de backs niet steeds uit positie zijn.

Een talent als Mamadou Sakho zou fantastisch zijn, maar jammer genoeg vinden dit soort spelers Ajax totaal niet meer interessant.

Sakho kan ik in FM niet eens halen. Laat staan in het echt :D

Als ik Ajax was had ik ipv De Zeeuw Rasmus Elm gehaald.
Fantastisch talent, en had een héél pak minder gekost.
Ben ook eens benieuwd naar hun nieuwe lb, weet dat ze een tijd lang met Obradovic bezig zijn geweest,maar daar is ook niets van in huis gekomen.

---------- Toegevoegd om 01:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:18 ----------

Ben het grotendeels met je eens. Ze zoeken bij Ajax al 2 jaar naar een leider, en blijkbaar zijn de "leiders" van andere clubs niet in staat om Ajax te leiden. Davids kon het niet, Stam kon het niet, Oleguer kan het niet en Wielaert al helemaal niet. Maar als je gewoon goede voetballers neerzet, heb je niet zozeer een leider nodig. Als je een achterhoede met voldoende kwaliteiten hebt, hoeft er ook niet zoveel gestuurd te worden. Het is te hopen dat Alderweireld de verwachtingen waarmaakt, en dat Ajax nog een centrale man met kwaliteit er bij kan kopen, en dat de backs niet steeds uit positie zijn.

Een talent als Mamadou Sakho zou fantastisch zijn, maar jammer genoeg vinden dit soort spelers Ajax totaal niet meer interessant.
Insua is ook niet slecht hoor :D

Waarom moet Bodul zo nodig weg?

Jol heeft aangegeven dat hij bij Ajax weinig aan spelen zal toekomen..maar omdat Ajax nog wel toekomst in hem ziet mag hij verhuurt worden;).
Snap daat ook weinig van hoor, terwijl Ajax met Cvitanich maar 1 echte spits heeft:o..maar, ja... Ajax hoopt denk ik op de generatie daar achter, heel veel jongens haalden met de onder de 17 de EK-finale, daar lopen een 3-tal spelers die Ajax 1 op zeker zullen halen, waaronder een spits.

Trouwens Barinogwat roept op verschillende site's dat zijn toekomst bij Ajax ligt:D.....ja, tuurlijk want niemand wil hem hebben en om eventueel een afkoopsom af te dwingen voor als Ajax ook zijn contract wil laten ontbinden;).

Laatst bewerkt:
Lugano en zijn mensen zijn er niet uitgekomen met Lazio, en Lazio is nu overgegaan tot het aantrekken van Bengtsson. Ajax heeft nu dus weer iets meer kans.

Lugano en zijn mensen zijn er niet uitgekomen met Lazio, en Lazio is nu overgegaan tot het aantrekken van Bengtsson. Ajax heeft nu dus weer iets meer kans.
Denk niet dat Lugano qua salaris haalbaar is voor ajax.

Hij had bij fenerbache al over de drie miljoen euro per jaar.
Goeie verdediger, maar of hij nu echt zoveel waard is..

Denk niet dat Lugano qua salaris haalbaar is voor ajax.

Hij had bij fenerbache al over de drie miljoen euro per jaar.
Goeie verdediger, maar of hij nu echt zoveel waard is..

Als je de geruchten mag geloven heeft Ajax hem een contract aangeboden wat inclusief prestatiebonussen neerkomt op 2,5 miljoen euro per jaar. Zeg dat hij 4 jaar bij Ajax voetbalt, dan heeft Ajax 10 miljoen euro voor hem betaald. Dat is zeker te overzien. Maar het is juist die transfersom die opeens vanuit het niets betaald moet worden die voor problemen zorgt.

Die jonge Argentijn Forlin moet alleen aan transfersom al 8 a 9 miljoen kosten, en dan heb je nog geen salaris. Alleen het voordeel van Forlin kan zijn dat Ajax hem over 4 jaar voor een smak geld kan doorverkopen, alleen weet je natuurlijk nooit hoe hij zich ontwikkeld. Misschien is het wel een verdedigende Kennedy die je aan de straatstenen niet kwijtraakt.

Als je de geruchten mag geloven heeft Ajax hem een contract aangeboden wat inclusief prestatiebonussen neerkomt op 2,5 miljoen euro per jaar. Zeg dat hij 4 jaar bij Ajax voetbalt, dan heeft Ajax 10 miljoen euro voor hem betaald. Dat is zeker te overzien. Maar het is juist die transfersom die opeens vanuit het niets betaald moet worden die voor problemen zorgt.

Die jonge Argentijn Forlin moet alleen aan transfersom al 8 a 9 miljoen kosten, en dan heb je nog geen salaris. Alleen het voordeel van Forlin kan zijn dat Ajax hem over 4 jaar voor een smak geld kan doorverkopen, alleen weet je natuurlijk nooit hoe hij zich ontwikkeld. Misschien is het wel een verdedigende Kennedy die je aan de straatstenen niet kwijtraakt.

Haha. Ja idd, dat is een beetje het probleem de laatste tijd bij Ajax. Suarez was een fantastische aankop(heeft toch ook 8? miljoen gekost)maar er zijn ook een hele hoop miskopen gedaan. Sulemanji is een fantastische speler, maar om daar nu aan 18 miljoen aan te geven..
Net hetzelfde voor De Zeeuw, ik hoop dat hij (europees) een meerwaarde voor Ajax kan betekenen, maar dat valt af te wachten.
Toch wel raar dat Onyewu Ac Milan als bankzitter verkiest boven Ajax als titularis.
Als ik trouwens Ajax was ging ik voluit voor Monzon van Boca Juniors.
De argentijnse clubs hebben een hoop schulden en moeten die dringend gaan aflossen.
Hij wordt volledig genoemd bij Betis, maar een club als ajax moet zo een speler kunnen gaan halen.

De Zeeuw was rond de 5,5 mln. Dat vind ik echt geen slecht bedrag voor een Oranje international.

De Zeeuw was rond de 5,5 mln. Dat vind ik echt geen slecht bedrag voor een Oranje international.

Ik hoop ook dat hij een belangrijke rol gaat spelen binnen ajax dit seizoen.
Hopelijk staat hij op als "leider" en kan hij die jonge jongens steeds motiveren om 200% te geven.

Zoals ajax vorig jaar in de Uefa speelde, spelen ze alle eredivisie clubs van het veld. Helaas hebben we dat maar 2/3 wedstrijden gezien.

Nee.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/transfers/2009/07/demy_de_zeeuw_naar_ajax.html

Heb toch al meerdere keren gelezen dat het om dit bedrag ging en dat AZ enorm moeilijk deed om De Zeeuw naar Ajax te laten gaan. Het zou me dus verbazen mocht Az één van zijn sterkhouders voor "maar" 5.5 miljoen naar een concurrent laten gaan.

Als het echt voor 5.5 miljoen is hebben ze een goeie koop gedaan.

Het was sowieso geen 7,5 miljoen, want een bedrag van boven de 6,5 miljoen(10% van de begroting) hadden ze moeten melden aan de aandeelhouders, dit is niet gebeurd. Het was dus minder dan 6,5 miljoen.

• Topic Starter Topic Starter
'Ajax-constructie voor terughalen Huntelaar'

Een opmerkelijk artikel in de vrijdageditie van Marca. Volgens de grootste sportkrant van Spanje is Ajax namelijk bereid om tien miljoen euro te betalen voor de onmiddellijke overgang van Real Madrid-aanvaller Klaas Jan-Huntelaar. Mocht de Amsterdamse club de Oranje-international over een jaar, na het WK in Zuid-Afrika, weer verkopen, dan ontvangt Real nog eens een bedrag van tien miljoen.

Volgens Marca staat zowel Huntelaar als Real Madrid welwillend tegenover een dergelijke constructie. De Spaanse topclub is er niet langer van overtuigd dat de aanvaller deze zomer nog een andere club vindt, en wil sowieso een groot deel van de investering terugverdienen. Huntelaar zelf heeft na de mislukte onderhandelingen met het Duitse VfB Stuttgart nog geen enkel interessant en concreet voorstel ontvangen.

Ajax zal volgens het dagblad sowieso als winnaar uit de strijd komen. Mocht de aanvaller deze zomer verkocht worden, dan ontvangt de Amsterdamse club een bedrag van zeven miljoen euro. De verkoop van Huntelaar leverde Ajax een half jaar geleden twintig miljoen euro op. Dat bedrag kon oplopen tot 27 miljoen euro indien de Spaanse topclub en/of de spits aan bepaalde sportieve doelstellingen zouden voldoen. Bij een verkoop vervalt die variabale optie en ontvangt Ajax onmiddellijk een bedrag van zeven miljoen vanuit de Spaanse hoofdstad.

Huntelaar kreeg onlangs van Real Madrid-trainer Manuel Pellegrini te horen dat hij niet zijn best hoeft te doen om hem te overtuigen. Dit omdat de Chileen in de aanval al over diverse mogelijkheden beschikt, en de Nederlander in zijn optiek overbodig is. AC Milan heeft een eerste optie op de Oranje-international, maar maakte nog geen aanstalten de speler over te nemen. Tottenham Hotspur blijft geïnteresseerd.

Hij speelde vrij aardig samen met Suarez dus dit zou wel positief zijn. Alleen waar laat je Sulejmani/Cvitanich dan.

Vanuit zijn vakantieadres laat Ajax voorzitter Uri Coronel exclusief aan highlow.nl weten dat er geen sprake is van een terugkeer van topschutter Klaas Jan Huntelaar. 'We wilden hem huren, maar de salarissen tussen Ajax en real Madrid lagen zo ver uiteen, dat dit geen reële optie was. Helaas.'

Vanmiddag meldde de Spaanse sportkrant Marca dat Ajax bezig is om Klaas Jan Huntelaar voor tien miljoen los te weken bij Real Madrid. Een half jaar geleden verhuisde de voormalig topscorer van Ajax naar de Spaanse hoofdstad om daar op de bank te belanden. Met de komst van een nieuwe voorzitter en trainer mocht Huntelaar uitzien naar een andere club.

'Enige tijd geleden hebben we contact gezocht met Real Madrid', legt voorzitter Uri Coronel vanuit de Achterhoek uit, waar hij op vakantie is. 'We wilden Klaas Jan graag huren, maar de salarissen van wat wij bij Ajax bieden en bij Real Madrid gangbaar is, lag veel te ver uiteen. Jammer, want we hadden hem graag teruggehad. Ik heb zojuist Rik van den Boog nog gesproken en daarbij is er geen sprake geweest over een terugkeer van Klaas Jan, zoals Spaanse media nu beweren.' Zondag speelt Ajax tegen FC Groningen zijn openingswedstrijd van het nieuwe competitieseizoen met spitsen Luis Suárez

een tegen bericht riv

Laat Lugano dan toch zitten waar hij nu zit en geef huntelaar een salaris van 4,5 miljoen euro.

Is een spits die goed is voor 30-40 doelpunten per seizoen.

Die speelt 1-2 jaar terug bij Ajax en dan is hij terug weg. Is gewoon een klasse te sterk voor de nederlandse competitie..

Hij zou de extra investering meer dan waard zijn.

Real had een bod geaccepteerd van 18, ik denk dat 15 miljoen een realistisch doel is aangezien we toch al redelijk laat zijn op het transferseizoen.

Terug
Naar boven