XXL Nutrition

1e aankoop Ajax bijna rond

Tja...waarom Ajax nu informatief bij Drenthe uit komt weet ik niet:scratch::no:...middevelders te weinig misschien:dunno:, maar ja hij haalt ook Verhoeven..dan weet je het wel...

De keuze van Rommedahl voor vanmiddag kan ik enigzins nog wel begrijpen, ik vind hem niet super slecht, alleen voor een 30 jarige mag hij net iets minder foutjes maken...kwa snelheid en actie vind ik hem wel ok;)...van mij mag hij
in iedergeval straks nog weg en plaats maken voor een talent.
Schijnbaar volgt Martin dit topic ook:D....80% van alle namen die wij regelmatig noemen laat hij nu buiten de selectie, alleen had hij dit al een maand eerder moeten doen.

inderdaad...heel die oleguer verkopen. Waardeloze vent

• Topic Starter Topic Starter
Olegeur is beter dan Wielaert. Dus echt blij ben ik niet met zijn keuze. Verder denk ik dat Olegeur inderdaad naar Galatasaray vertrekt. Ben benieuwd wie ze dan halen. Een centrumverdediger en een spits en we zijn klaar voor het seizoen.

Opstelling Ajax voor vanmiddag:

Stekelenburg; Van der Wiel, Wielaert, Alderweireld, Vertonghen; Enoh, De Zeeuw, Emanuelson; Rommedahl, Suárez en Sulejmani

Toch in een 4-4-3 met Suarez in de spits. Dat dit niet werkt hebben we vorig jaar onder van Basten al vaak genoeg gezien, maar blijkbaar heeft Jol in Duitsland dat nooit gezien. Ook Aissati niet opstellen is onacceptabel.

Opstelling Ajax voor vanmiddag:

Stekelenburg; Van der Wiel, Wielaert, Alderweireld, Vertonghen; Enoh, De Zeeuw, Emanuelson; Rommedahl, Suárez en Sulejmani

Toch in een 4-4-3 met Suarez in de spits. Dat dit niet werkt hebben we vorig jaar onder van Basten al vaak genoeg gezien, maar blijkbaar heeft Jol in Duitsland dat nooit gezien. Ook Aissati niet opstellen is onacceptabel.

Het is mijn bedoeling helemaal niet om Ajax af te breken, maar is dit team niet vrij middelmatig om een loonlast van 45 miljoen euro te hebben? (zelfs Lyon betaalt minder..)
Vooral die verdediging is..
Ik denk dat Ajax idd zijn kern veel beter zou kunnen uitdunnen en een paar gerichte aankopen zou doen. Ajax heeft een kern met spelers die allemaal veel te dicht bij elkaar zitten. Dat heeft uiteraard ook zijn voordelen, maar als nadeel heb je dan wel dat er maar een paar spelers echt bovenuit steken.

Laatst bewerkt:
Ajax heeft niet onaardig gevoetbald vandaag. Weinig weggegeven ook. Jol liet heel lang de basis elf staan viel mij op. De Zeeuw speelde zijn rol goed als debutant. Rennis Rommedahl man van de wedstrijd :D

Wat vonden we van Rommedahl vandaag :D

vandaag was een redelijke wedstrijd. eerste helft liep wat stroef maar tweede helft konden ze elkaar aardig goed vinden. Toch viel Rommedahl weer op. Stond toch vaal op de goede plek en deed mee in leuke combinatie's.

Misschien gaat hij toch laten zien dat hij ajax waardig is. Demy draaide erg goed mee en kan van hele grote waarde zijn dit seizoen denk ik.

al met al een leuke start van de competitie!

Ajax-spits Bodul in beeld bij Sparta
03 augustus 2009

Sparta heeft interesse in Darko Bodul. Volgens zowel de NOS als AD Sportwereld overweegt de Rotterdamse club om de spits van Ajax op huurbasis binnen te halen.

Bodul maakte vorig seizoen zijn debuut in de hoofdmacht van Ajax. Dit weekend zat de 20-jarige Kroaat echter niet eens bij de selectie voor de wedstrijd tegen FC Groningen. Hij moet bij Sparta de opvolger worden van Yuri Rose, die mag vertrekken
[Link niet meer beschikbaar]

'Hertha BSC wil Sno op huurbasis inlijven'
Geschreven op maandag, 3 augustus om 08:02

Hertha BSC heeft zich via een tussenpersoon bij Ajax gemeld om Evander Sno in te lijven. De club uit Berlijn wil de 22-jarige middenvelder een jaar huren, zo meldt De Telegraaf maandag. De interesse van Hertha BSC dateert van de Ajax-trip naar Engeland. Sno werd bekeken door enkele scouts en maakte een goede indruk. Sno werd ruim een jaar geleden op voorspraak van Marco van Basten voor drie miljoen euro overgenomen van Celtic, maar lijkt in de plannen van Martin Jol niet voor te komen. Afgelopen jaar kwam Sno tot elf competitieduels, waarin hij één keer scoorde. Daarnaast lag hij niet op één lijn met de voormalig bondscoach van Oranje.

Het laatste officiële optreden van Sno in het tenue van Ajax dateert alweer van 8 maart jongstleden. Op bezoek bij ADO Den Haag (1-1) werd hij na een klein uur spelen naar de kant gehaald. Een half jaar geleden was de oud-speler van Feyenoord en Celtic dicht bij een overgang naar FC Utrecht, maar de deal ketste uiteindelijk af.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=83300

Demy de Zeeuw speelde erg goed vond ik. Als je Ajax vorig seizoen bekeek, was de afvallende bal 8 van de 10 keer voor de tegenpartij. Bij een uittrap van de keeper, werd het kopduel altijd verloren, en de afvallende bal was voor de andere partij. Nu wordt het kopduel nog steeds verloren, maar de afvallende bal beland steeds maar weer in de voeten van de Zeeuw, die buiten 1 slechte pass heel secuur speelde. En hij liet zijn enorme loopvermogen zien, stond ballen weg te halen voor zijn eigen strafschopgebied en was in de aanvallen die daarop volgden aanspeelbaar aan de rand van het andere strafschopgebied. Goede speler, een type die Ajax gemist heeft de laatste jaren.

Ik heb trouwens vernomen dat Ajax en Partizan weer contact met elkaar hebben over Obradovic. Partizan is zo goed als uitgeschakeld in Europa, en de enige reden waarom ze Obradovic niet wilden verkopen is omdat ze hem in Europa nodig hadden. Maar er zijn inmiddels meer kapers op de kust, onder andere Chelsea en FC Twente, en FC Twente wil hem dan graag huren van Chelsea, net zoals ze met Rajkovic doen. Zou erg k*t zijn als dit mocht gebeuren, maar tot nu toe zijn het slechts geruchten.

Evander Sno staat in de belangstelling van Hertha BSC, dus ik hoop dat Ajax die deze week nog kwijt is.

Wat vonden we van Rommedahl vandaag :D

Eerlijk is eerlijk hij heeft het erg goed gedaan, als hij dit wat vaker laat zien...zien we hem ook vaker terug in de basisopstelling:D + dat het wat belangstelling van andere clubs los maakt en hij nog een transfersom opbrengt.

Bodul is verhuurt aan Sparta en idd Hertha wil Sno huren:eek:, hoop dat ze die Duitsers zover kunnen krijgen dat ze hem gaan kopen;). Dan heb je weer
tussen de € 1,5 en 2 miljoen extra in kas en is hij definitief van de loonlijst.
Ajax hoeft volgens mij niks bij te passen m.b.t. de verhuur van Luque, hij blijft dus eigendom van Ajax en kan in de winterstop b.v. zo nog doorverkocht worden als hij aardig speelt.

Eerlijk is eerlijk hij heeft het erg goed gedaan, als hij dit wat vaker laat zien...zien we hem ook vaker terug in de basisopstelling:D + dat het wat belangstelling van andere clubs los maakt en hij nog een transfersom opbrengt.

Bodul is verhuurt aan Sparta en idd Hertha wil Sno huren:eek:, hoop dat ze die Duitsers zover kunnen krijgen dat ze hem gaan kopen;). Dan heb je weer
tussen de € 1,5 en 2 miljoen extra in kas en is hij definitief van de loonlijst.
Ajax hoeft volgens mij niks bij te passen m.b.t. de verhuur van Luque, hij blijft dus eigendom van Ajax en kan in de winterstop b.v. zo nog doorverkocht worden als hij aardig speelt.

Luque zal denk ik een huurcontract tot het eind van het seizoen hebben, dus zelfs al zou Ajax willen, kunnen ze hem niet doorverkopen in de winterstop. De regels zijn dat je een speler 6 maanden voordat zijn contract afloopt al een contract mag aanbieden toch? Dus bijvoorbeeld FC Emmen zou hem in januari al een contract mogen aanbieden en dan gaat hij in juni daar pas heen, zonder vergoeding te betalen.

Luque zal denk ik een huurcontract tot het eind van het seizoen hebben, dus zelfs al zou Ajax willen, kunnen ze hem niet doorverkopen in de winterstop. De regels zijn dat je een speler 6 maanden voordat zijn contract afloopt al een contract mag aanbieden toch? Dus bijvoorbeeld FC Emmen zou hem in januari al een contract mogen aanbieden en dan gaat hij in juni daar pas heen, zonder vergoeding te betalen.

Volgens mij zijn in de bepalingen opgenomen dat Ajax tussentijds mag verkopen (winterstop);)....idd je mag een speler altijd benaderen, het blijft aan de speler natuurlijk altijd of hij zich laat doorverkopen..zo vlak voor een transfervrije status. Ajax houdt denk ik in het achterhoofd dat Galatasaray, Ossasuna, Malaga en een club uit de VAE vrij concreet waren m.b.t. Luque en dat er misschien nog handel in zit, zo vlak voor einde contract.

De verhuur van Bodul is trouwens nog niet helemaal in kannen en kruiken;), Ajax wil een mooie verhuurprijs zien, eventueel wat bepalingen m.b.t. Strootman en een paar andere Sparta-talenten en wat garanties m.b.t. de speeltijd van Bodul...ff afwachten of er witte rook komt vandaag:D.

En die Honda? Kopen en nog een jaartje bij VVV laten spelen?

Honda hebben ze niet nodig.

Honda is niet nodig inderdaad, en zeker niet voor die prijs. Had hij 500.000-1.000.000 gekost, dan had Ajax hem direct moeten kopen.

Ik las net weer nieuws over Obradovic, hij schijnt in het Lemic netwerk te zitten. Lemic wil absoluut niet hebben dat Obradovic naar Ajax komt. Hoe het precies zit weet ik niet, maar het schijnt dat Lemic problemen heeft op financieel vlak met Ajax en specifiek Danny Blind. Waarschijnlijk heeft Lemic proberen te bemiddelen tussen de transfer van Huntelaar naar Real Madrid, en heeft hij geen percentage gekregen omdat deze deal tot stand is gekomen zonder tussenkomst van zaakwaarnemers. Lemic doet zijn best om Obradovic bij Chelsea te krijgen en dan bij Twente te laten stallen.

Laatst bewerkt:
Dat riepen ze eerst. Ze zijn inmiddels gezakt naar 5 miljoen.

Ik ken de speler alleen maar uit samenvattingen, maar vijf miljoen voor een jeugdspeler uit de tweede divisie.. Heb ik toch wel mijn bedenkingen bij.
Al schijnt het echt wel een supertalent te zijn, en ik vond hem gistre zeker niet slecht spelen tegen Psv.

Al is de kern van ajax al ruim genoeg voor nog zo een speler erbij te halen.

Lijkt me veel eerder een speler voor een club als Psv te zijn.
Die kunnen hem gebruiken ook:D

Terug
Naar boven