AndroidHealthClinic

1e aankoop Ajax bijna rond (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Niet Twentenaar Eljero Elia maar Marcus Berg van FC Groningen lijkt de eerste grote aankoop van Ajax voor komend seizoen te worden. Volgens Dagblad De Pers heeft de Amsterdamse club reeds overeenstemming bereikt over de transfer van de alom begeerde Zweed. De transfer wordt naar verluidt pas wereldkundig gemaakt op het moment dat FC Groningen een opvolger voor de topschutter heeft gevonden.



Berg maakt momenteel ook indruk buiten de landsgrenzen. De A-international speelt in eigen land met Jong Zweden op het EK onder 21. Daar maakte hij in de eerste groepswedstrijd gelijk drie doelpunten tegen Wit-Rusland (5-1). Na de nederlaag tegen Italië (2-1) hopen de Scandinaviërs vanavond ten koste van Servië door te gaan. Het is geen geheim meer dat talloze clubs voor de 22-jarige spits op de tribune zitten.

FC Groningen kreeg nul op rekest van Berg. De club wilde het contract met de spits openbreken, opwaarderen en verlengen. "Maar hij tekent zeker niet bij", aldus zaakwaarnemer Søren Lerby. Ook landskampioen AZ meldde zich bij de Deense belangenbehartiger voor Berg. Een transfer naar Alkmaar was echter pas aan de orde als Ari of een andere voorhoedespeler de formatie van Ronald Koeman zou verlaten.

Berg maakte twee jaar geleden de overstap van IFK Göteborg naar Groningen, waar hij tot onbetwiste aanvalsleider uitgroeide. Eerder zei algemeen directeur Hans Nijland dat Berg alleen voor 'Huntelaarachtige bedragen' mag vertrekken. "Hij heeft niet voor niets nog een contract tot de zomer van 2011." De spits zou deze zomer niet voor een gelimiteerde transfersom weg kunnen gaan, maar volgend jaar wél.
 
Marcus Berg zou een goede aankoop zijn voor Ajax. Alleen wel vreemd dat Martin Jol dan op de persconferentie gaat zeggen dat hij verwacht dat Cvitanich het dit jaar beter zal doen dan vorig jaar. Maar goed, misschien gaat hij ze beiden opstellen in een 4-4-2, dat zal me ook nog niet eens verbazen.
 
Dario Cvitanich heeft de tweede training van het seizoen vanochtend voortijdig verlaten. De Argentijn kreeg in de partijvorm in de derde helft een tik van Evander Sno en strompelde met een pijnlijke voet of enkel naar de dug-out voor verzorging. Kort daarna ging hij samen met een van de fysio's naar de kleedkamer. Even daarvoor had Cvitanich twee goals gemaakt.

Goed bezig Sno, onze enige spits op de tweede training van het seizoen geblesseerd schoppen.
 
hele goede toevoeging als je het mij vraagt. je zag dat suarez met een huntelaar een goede combi was omdat klaas als een echte spits voetbalt.

Goed vrij lopen, en vanuit alle hoeken kunnen afmaken. Als Suarex het weer alleen moet doen word het niks. Cvitanisch zie ik ook niet als de grote doelpunten maker vn het nieuwe seizoen.

zeker niet als Sno hem al sloopt in de training ;)
 
Berg is niet onaardig maar geen zekerheidje zoals Huntelaar was. Had Bendtner zeer graag zien komen...
 
Ajax en Groningen ontkennen nu het bericht. Martin Jol heeft aangegeven wel geïnteresseerd te zijn in Berg maar dat Ajax absoluut geen 10 miljoen euro voor hem wilt betalen. Ook heeft Ajax aangegeven dat Elia zelf wat moet gaan doen als hij naar Ajax wilt.

Bendtner had inderdaad heel erg goed geweest voor Ajax, is precies het type spits was we nodig hebben volgens mij. Lang, sterk, kan goed koppen, kan een bal vasthouden en is nog redelijk technisch. Maar ik denk dat Bendtner sowieso al meer kost dan dat Ajax heeft gekregen voor Vermaelen, en dan komt zijn Premier League salaris er ook nog eens bij. Is een onmogelijke opgave voor Ajax.
 
Ajax en Groningen ontkennen nu het bericht. Martin Jol heeft aangegeven wel geïnteresseerd te zijn in Berg maar dat Ajax absoluut geen 10 miljoen euro voor hem wilt betalen. Ook heeft Ajax aangegeven dat Elia zelf wat moet gaan doen als hij naar Ajax wilt.

Bendtner had inderdaad heel erg goed geweest voor Ajax, is precies het type spits was we nodig hebben volgens mij. Lang, sterk, kan goed koppen, kan een bal vasthouden en is nog redelijk technisch. Maar ik denk dat Bendtner sowieso al meer kost dan dat Ajax heeft gekregen voor Vermaelen, en dan komt zijn Premier League salaris er ook nog eens bij. Is een onmogelijke opgave voor Ajax.

Volgens mij overschatten clubs als FC Groningen en FC Twente zich een beetje de laatste tijd met die bedragen....ze moeten zich natuurlijk wel realiseren dat het een eer is een speler aan Ajax te mogen verkopen en als ze dan ook nog 6 a 7 miljoen krijgen komen ze prima weg;):D...Heerenveen dacht met Pranjic ook het e.a. tja...dan is Bayern snel klaar of de speler zelf moet dan iets willen doen:o. Maar euhhHHhh ik zie nog steeds graag Boulahrouz komen...het blijft een beetje stil maar dat zou weleens een goed teken kunnen zijn.
 
Volgens mij overschatten clubs als FC Groningen en FC Twente zich een beetje de laatste tijd met die bedragen....ze moeten zich natuurlijk wel realiseren dat het een eer is een speler aan Ajax te mogen verkopen en als ze dan ook nog 6 a 7 miljoen krijgen komen ze prima weg;)...Heerenveen dacht
met Pranjic ook het e.a. tja...dan is Bayern snel klaar of de speler zelf moet dan iets willen doen:o. Maar euhhHHhh ik zie nog steeds graag Boulahrouz komen...het blijft een beetje stil maar dat zou weleens een goed teken kunnen zijn.

Of juist niet. Als er iets bij Ajax gaande is lees je er vaak wel wat over. Als het dan plots stil wordt betekend dat vaak dat er ook niets meer gaande is :D
 
Volgens mij overschatten clubs als FC Groningen en FC Twente zich een beetje de laatste tijd met die bedragen....ze moeten zich natuurlijk wel realiseren dat het een eer is een speler aan Ajax te mogen verkopen en als ze dan ook nog 6 a 7 miljoen krijgen komen ze prima weg;):D...Heerenveen dacht met Pranjic ook het e.a. tja...dan is Bayern snel klaar of de speler zelf moet dan iets willen doen:o. Maar euhhHHhh ik zie nog steeds graag Boulahrouz komen...het blijft een beetje stil maar dat zou weleens een goed teken kunnen zijn.

:roflol:

Een eer? Hahahaha.

Als Ajax 12miljoen voor Vermaelen krijgt, dan is Berg minimaal 12miljoen waard.
 
Het lijkt niet lang meer te duren totdat Albert Luque zich definitief speler van Málaga mag noemen. Volgens de zaakwaarnemer van de aanvaller is de Spaanse middenmoter bijna rond met Ajax.

Punt van discussie is het afkopen van het nog één jaar doorlopende contract van de aanvaller. Ajax wil Luque graag kwijt, maar het zou de oud-international niet gratis weg willen doen. Beide partijen zijn het nu bijna eens over de transfervoorwaarden, meldt RTVNH.

De 31-jarige Luque voetbalde het afgelopen seizoen op huurbasis bij Málaga. Na een ietwat teleurstellende eerste seizoenshelft vond hij na de jaarwisseling zijn draai. In totaal kwam hij tot 31 duels waarin hij acht keer doel trof.

Ajax nam Luque medio 2007 over van Newcastle United en maakte de spits direct de duurstbetaalde speler. De samenwerking flopte totaal, waardoor de speler al na één jaargang werd uitgeleend. Eerder kwam Luque uit voor Deportivo La Coruña en Real Mallorca.

Van voetbalprimeur.nl

Goede zaak :)
 
Berg > Bendtner.

Bendtner heeft zo'n beetje hetzelfde laten zien als Berg, alleen dan in de premier league... Sterke, erg balvaste speler met een goede neus voor de goal. Hij heeft bij Arsenal moeten knokken voor elke wedstrijd die hij mocht spelen en heeft tengevolg zichzelf technisch enorm verbeterd. Ben het dan ook niet met je eens.

Als Ajax 12miljoen voor Vermaelen krijgt, dan is Berg minimaal 12miljoen waard.

Je zou natuurlijk willen spreken over een reëele waarde van een speler, maar de verkoopwaarde is van andere factoren afhankelijk. De specifieke markt voor een speler bijvoorbeeld, wanneer een premierleague club zich meldt dan weet de verkopende partij dat deze over veel geld beschikt (ongekende bedragen voor televisierechten). Natuurlijk is doorgaans een spits duurder dan een verdediger, maar een eredivisieclub als Ajax zal niet zo snel dergelijke bedragen betalen. De transfer van Sulejmani heeft Ajax zeker wel de ogen geopend om voorzichtiger te zijn met grote aankopen. Maar de druk was groot in de tijd zeker na een aantal grote verkopen.
 
Bendtner heeft zo'n beetje hetzelfde laten zien als Berg, alleen dan in de premier league... Sterke, erg balvaste speler met een goede neus voor de goal. Hij heeft bij Arsenal moeten knokken voor elke wedstrijd die hij mocht spelen en heeft tengevolg zichzelf technisch enorm verbeterd. Ben het dan ook niet met je eens.



Je zou natuurlijk willen spreken over een reëele waarde van een speler, maar de verkoopwaarde is van andere factoren afhankelijk. De specifieke markt voor een speler bijvoorbeeld, wanneer een premierleague club zich meldt dan weet de verkopende partij dat deze over veel geld beschikt (ongekende bedragen voor televisierechten). Natuurlijk is doorgaans een spits duurder dan een verdediger, maar een eredivisieclub als Ajax zal niet zo snel dergelijke bedragen betalen. De transfer van Sulejmani heeft Ajax zeker wel de ogen geopend om voorzichtiger te zijn met grote aankopen. Maar de druk was groot in de tijd zeker na een aantal grote verkopen.

Premier league verhaal geldt evengoed voor Ajax, vooral als een andere Nederlandse club de speler in bezit heeft.

Verder vind ik Bendtner helemaal niks. Berg is echt 100x beter.
 
:roflol:

Een eer? Hahahaha.

Als Ajax 12miljoen voor Vermaelen krijgt, dan is Berg minimaal 12miljoen waard.

Neee hij speelt bij FC Groningen dus dan is 6 a 7 miljoen + een gesigneerd Ajax shirt voldoende toch???:eek: + dat ze altijd nog kunnen zeggen dat die speler ooit nog bij FC Groningen heeft gespeeld:D.
 
Laatst bewerkt:
Ajax heeft het bod op Elia verhoogt naar 9 miljoen euro, en dit is net zoveel als dat HSV heeft geboden. Grappig dat Munsterman eerst roept dat HSV veel meer heeft geboden dan "de fooi die Ajax voor Elia bied", en achteraf blijkt er maar 1 miljoen verschil tussen het bod te zitten.
 
ik heb zomaar het idee dat ajax een keer een slim spelletje speelt ipv gepensioneerde voetballers voor veel geld te kopen.
 
ik heb zomaar het idee dat ajax een keer een slim spelletje speelt ipv gepensioneerde voetballers voor veel geld te kopen.

Het moet wel een heel slim spelletje zijn, want ik begrijp er niet zoveel van ;) Ajax heeft, mochten ze Elia kopen, 3 spelers in de selectie die als linksbuiten kunnen spelen (Sulejmani, Emanuelson en Elia), en 0 spelers die op de linksback positie horen.
 
Is Sylvinhio van Barca niks voor Ajax? Gewoon voor nog een jaar, waarin ze dan op zoek kunnen naar een goede jonge linksback. Hij mag weg bij Barca, maar heb hem zien spelen in de CL en dat was absoluut niet verkeerd, ondanks zijn leeftijd.
 
Is Sylvinhio van Barca niks voor Ajax? Gewoon voor nog een jaar, waarin ze dan op zoek kunnen naar een goede jonge linksback. Hij mag weg bij Barca, maar heb hem zien spelen in de CL en dat was absoluut niet verkeerd, ondanks zijn leeftijd.

Hij is denk ik kwa salariseisen niet haalbaar;)...de rest zou nog wel te doen zijn. Denk dat Ajax het e.a. dit jaar over een andere boeg gooit...voorgaande jaren hebben ze gewoon te veel neer moeten tellen voor bepaalde spelers, dat moest en kan anders + dat ze nu in stilte met bepaalde spelers bezig zijn
en dat voorkomt dat de prijs opgedreven wordt en dat voorzitters van subtoppers gaan denken dat ze leider zijn van een Europese topclub.
 
Back
Naar boven