AndroidHealthClinic

1e aankoop Ajax bijna rond

Trouwens die back en aanvoerder van Amerika zou ik zelf weleens in een Ajax-shirtje willen zien en is denk ik nog onder de € 4 miljoen haalbaar;).
Grote kerel, goede harde verdediger en opbouwend zie ik ook aardige dingen...niet typisch Ajax maar ik vind hem mogelijkheden hebben.

Donovan is ook zo'n speler, mogen ze zo halen...maar hij is denk ik al niet meer haalbaar...

Bild: Jol denkt aan Mathijsen

Volgens de Duitse krant Bild denkt Ajax aan Joris Mathijsen als versterking voor de verdediging. Martin Jol heeft goede ervaringen met de 29-jarige international en zou er over nadenken om hem naar Amsterdam te halen.

Mathijssen zou echt een goede zijn.

Ajax en FC Twente gaan maandag in gesprek over een mogelijke transfer van Eljero Elia, bericht AD Sportwereld. De Amsterdammers boden vorige week negen miljoen euro op de 22-jarige aanvaller. Ook Hamburger SV is op de markt voor Elia, wiens contract bij de tukkers afloopt in 2013.

Ajax wil de transfersom die het over heeft voor Elia in vier jaarlijkse termijnen voldoen, terwijl FC Twente-preses Joop Munsterman het geld in één keer gestort wil zien.

Elia is inmiddels terug van een vakantie in Miami. Als hij op 6 juli nog geen nieuwe club heeft, dient hij zich weer op de training bij FC Twente te melden.

:duh:

Wanneer leert Ajax het nou eens af om te veel geld te betalen voor middelmatige spelers.

Ik snap niet dat Elia zogenaamd 9 miljoen waard is. Dat is echt bullshit. Die jongen moet gewoon rond de 4 a 5 miljoen kosten. Da's meer dan genoeg voor een gehypte n*ger van 55kg met wat talent. Munsterman doet net alsof die een gearriveerde vedette aan het verkopen is :roflol:

Je reinste onzin denk ik zo. Ajax heeft al 2 jonge talentvolle keepers in huis. En ik denk niet dat Van Der Sar is zn laatste seizoen als keeper nog een stap terug zal doen. Of Stekelenburg gaat alsnog weg en Vermeer verlengt zijn contract niet.

Verder las ik iets over Drenthe????? Ik hoop echt niet dat Ajax die koekenbakker gaat halen.

Talentvolle keepers? Bij Ajax? De enige goede keeper in de Eredivisie waren die twee van AZ.

Op zich is het niet vreemd dat oude spelers hun laatste seizoen spelen bij de club waar ze begonnen. Voor het geld hoeft het niet meer en wat is mooier om afscheid te nemen. Zou mooi zijn als Ed terug komt en die zogenaamde "talentvolle" jeugd wat trucjes leert in dat seizoen. Maar de kans dat het gebeurd...klein.

Elia is de reinste geld verspilling. Kan niet begrijpen dat er uberhaupt een serieus bod op gedaan werd. Die gast is ook ****ing overrated qua prestaties. Dat zo iemand talent van het jaar kan worden laat wel zien hoe triest de nederlandse competitie is.

Als Jol slim is laat hij Emanuelson weer terug op de linksback positie spelen. Die gast heeft niks te zoeken voor in.

Jol heeft zoveel werk te verrichten bij Ajax. De verdediging is lamlendig, middenveld is niet veel beter. Aanvallend heb je Suarez en Sulemjani die ondermaats presteren. Het is bedroevend.

Suarez ondermaats? :roflol: Zonder Suarez was Ajax 10e geworden ofzo.

Ik snap niet dat Elia zogenaamd 9 miljoen waard is. Dat is echt bullshit. Die jongen moet gewoon rond de 4 a 5 miljoen kosten. Da's meer dan genoeg voor een gehypte n*ger van 55kg met wat talent. Munsterman doet net alsof die een gearriveerde vedette aan het verkopen is :roflol:

Ajax heeft zelfs al 9 miljoen geboden, en voor dat bedrag ging Twente niet eens met Ajax onderhandelen. 9 Miljoen is al te veel voor Elia, maar Twente wilt nog meer hebben. Totale waanzin, maar Ajax heeft dat zelf ook in de hand gewerkt door Sulejmani voor 16 miljoen te kopen. Huntelaar kostte destijds 9 miljoen als ik me niet vergis, en Suarez rond de 8 miljoen, en dit zijn betere spelers dan Elia. Nu zijn die spelers geslaagd bij Ajax, maar bij Elia ben ik daar niet zeker van.

Talentvolle keepers? Bij Ajax? De enige goede keeper in de Eredivisie waren die twee van AZ.

Op zich is het niet vreemd dat oude spelers hun laatste seizoen spelen bij de club waar ze begonnen. Voor het geld hoeft het niet meer en wat is mooier om afscheid te nemen. Zou mooi zijn als Ed terug komt en die zogenaamde "talentvolle" jeugd wat trucjes leert in dat seizoen. Maar de kans dat het gebeurd...klein.

Elia is de reinste geld verspilling. Kan niet begrijpen dat er uberhaupt een serieus bod op gedaan werd. Die gast is ook ****ing overrated qua prestaties. Dat zo iemand talent van het jaar kan worden laat wel zien hoe triest de nederlandse competitie is.

Als Jol slim is laat hij Emanuelson weer terug op de linksback positie spelen. Die gast heeft niks te zoeken voor in.

Jol heeft zoveel werk te verrichten bij Ajax. De verdediging is lamlendig, middenveld is niet veel beter. Aanvallend heb je Suarez en Sulemjani die ondermaats presteren. Het is bedroevend.

Emanuelson op linkshalf is juist geniaal. Verdedigen kan die in ieder geval niet. Enige goede keepers van AZ? Afgelopen seizoen blonk inderdaad alleen Romero uit, maar normaliter is Stekelenburg ook een topkeeper. Suarez onderpresteren vind ik nogal een statement. 22 doelpunten en veruit de meeste assists uit de eredivisie (14). Dat noem ik niet echt onderpresteren :roflol:

:duh:

Wanneer leert Ajax het nou eens af om te veel geld te betalen voor middelmatige spelers.

Middelmatige speler? Hoe vaak heb je hem zien voetballen dan? Hij heeft het gewoon goed gedaan dit seizoen. Goed beleid wordt er bij Ajax gevoerd. Jeugdspelers terug kopen voor miljoenen :roflol:

4 a 5 miljoen is bullshit. Als Ajax 9 miljoen of meer wil betalen is die het blijkbaar wel waard :p Gearriveerde vedette's kosten wel iets meer dan 9 miljoen :D

Even wat anders. Vinden jullie eigenlijk dat er teveel voor Sulejmani is betaald?

.

Dit meen je niet serieus hoop ik? Urby is de slechtste linksback die er bestaat.
Juist in aanvallend opzicht heeft hij pas laten zien wat hij kan.

Suljemani is teveel geld voor betaald achteraf. maar als hij op het zelfde niveau had gespeeld als samen met pranic (ofzoiets) dan was hij het wel waard geweest.

Ik vind het best raar dat er zo weinig gebruik gemaakt werd van Leonardo.
Die heeft in korte invalbeurten toch laten zien dat hij belangrijk kan zijn.

Middelmatige speler? Hoe vaak heb je hem zien voetballen dan? Hij heeft het gewoon goed gedaan dit seizoen. Goed beleid wordt er bij Ajax gevoerd. Jeugdspelers terug kopen voor miljoenen :roflol:

4 a 5 miljoen is bullshit. Als Ajax 9 miljoen of meer wil betalen is die het blijkbaar wel waard :p Gearriveerde vedette's kosten wel iets meer dan 9 miljoen :D

Even wat anders. Vinden jullie eigenlijk dat er teveel voor Sulejmani is betaald?

Sorry hoor, maar een voorbeeldje: Ronaldinho ging weg bij Barca voor +-20 miljoen. Elia mag de veters van Ronaldinho nog niet strikken. Overigens vind ik het bedrag wat voor Vermaelen is betaald door Arsenal ook echt belachelijk, maargoed.

En ja, er is teveel betaald voor Sulejmani. Al is het natuurlijk nog steeds een enorm talent. Talenten kunnen nooit meer dan 10 miljoen kosten. Zelfs talenten die weggekaapt worden uit Brazilie gaan vaak voor niet meer dan tien miljoen weg. Zie bijvoorbeeld Keirrison, die toch wel als een groter talent aangemerkt mag worden dan Sulejmani. Ajax betaalt 16mln voor hem, terwijl Barca maar 10mln betaalt voor Keirrison. Barca > Ajax.

Dit meen je niet serieus hoop ik? Urby is de slechtste linksback die er bestaat.
Juist in aanvallend opzicht heeft hij pas laten zien wat hij kan.

Suljemani is teveel geld voor betaald achteraf. maar als hij op het zelfde niveau had gespeeld als samen met pranic (ofzoiets) dan was hij het wel waard geweest.

Ik vind het best raar dat er zo weinig gebruik gemaakt werd van Leonardo.
Die heeft in korte invalbeurten toch laten zien dat hij belangrijk kan zijn.

Weleens wedstrijden van hem gezien? Het is kop omlaag en GAAN bij die jongen. Dribbelt zichzelf zo ongelofelijk vaak vast. Wat resulteert in balverlies en omschakeling van de tegenstander. Dat is echt TE irritant gewoon. Maarja, hij heeft inderdaad z'n momentjes gehad dat het lukte. Als hij dat constant kon presteren, dan zou hij niet bij Ajax spelen maar bij AC Milan of Manchester.

Even een naam aan rijtje toevoegen die wel serieus is, Mabhuto Khenyeza
(27), spits van Ajax Cape Town, maakte het afgelopen seizoen 23 doelpunten.
Tijdens de oefenperiode van Ajax Cape Town hier in Nederland gaat Ajax hem volgen of zelfs al direct testen;).

Sorry hoor, maar een voorbeeldje: Ronaldinho ging weg bij Barca voor +-20 miljoen. Elia mag de veters van Ronaldinho nog niet strikken. Overigens vind ik het bedrag wat voor Vermaelen is betaald door Arsenal ook echt belachelijk, maargoed.

Ronaldinho is geen goed voorbeeld. Het is niet meer de speler van een paar seizoenen geleden. Laatste seizoen bij Barca was die meer te vinden in de clubs/discotheken dan op het trainingsveld. Hij is zelfs geen Braziliaans international meer.

En ja, er is teveel betaald voor Sulejmani. Al is het natuurlijk nog steeds een enorm talent. Talenten kunnen nooit meer dan 10 miljoen kosten. Zelfs talenten die weggekaapt worden uit Brazilie gaan vaak voor niet meer dan tien miljoen weg. Zie bijvoorbeeld Keirrison, die toch wel als een groter talent aangemerkt mag worden dan Sulejmani. Ajax betaalt 16mln voor hem, terwijl Barca maar 10mln betaalt voor Keirrison. Barca > Ajax.

Hoezo kunnen talenten nooit meer dan 10 miljoen kosten? Leg dat eens uit. Het is toch gewoon wat een club overheeft voor een talent. Het is alleen een gok die je neemt met een talent.

Ohja mocht Elia bij Twente blijven (wat ik niet zie gebeuren) dan wordt die de best betaalde speler van Twente met een jaarsalaris van 2 miljoen.

Trouwens een financiële tegenvaller voor Ajax:

http://www.nu.nl/sport/2032355/financiele-tegenvaller-voor-ajax.html

Ronaldinho is geen goed voorbeeld. Het is niet meer de speler van een paar seizoenen geleden. Laatste seizoen bij Barca was die meer te vinden in de clubs/discotheken dan op het trainingsveld. Hij is zelfs geen Braziliaans international meer.

Hoezo kunnen talenten nooit meer dan 10 miljoen kosten? Leg dat eens uit. Het is toch gewoon wat een club overheeft voor een talent. Het is alleen een gok die je neemt met een talent.

Ohja mocht Elia bij Twente blijven (wat ik niet zie gebeuren) dan wordt die de best betaalde speler van Twente met een jaarsalaris van 2 miljoen.

Een talent heeft nog niets bewezen. Je kunt niet betalen voor iets wat eventueel gaat gebeuren. Wat Ajax voor Sulejmani heeft betaald is echt astronomisch. Ongelofelijk veel. Net als wat Real Madrid voor Drenthe heeft betaald overigens. Al schat ik Sulejmani natuurlijk wel wat hoger in dan Drenthe.

Overigens:

www.vi.nl

EXCLUSIEF - De onderhandelingen die FC Twente maandagavond met zowel Ajax als Hamburger SV voerde over een transfer van Eljero Elia, zijn op niets uitgelopen.

Als er deze week geen nieuwe bewegingen op de transfermarkt zijn meldt de 22-jarige linkeraanvaller zich vrijdag op de training bij FC Twente.

De Amsterdammers kregen maandagochtend nul op het rekest toen ze weigerden hun eerdere bod van acht miljoen euro op Elia te verhogen. Wel wil Ajax de transfersom in twee in plaats van vier jaarlijkse termijnen voldoen. De Enschedese club is pas bereid vanaf een bod van negen miljoen euro zonder betalingstermijnen over een transfer van Elia te praten.

In de avonduren onderhandelde ook een vijfmans-delegatie van Hamburger SV onder aanvoering van voorzitter Bernd Hoffman met Twente-preses Joop Munsterman. Ook de Duitse club verliet Enschede met lege handen omdat ze bij lange na niet aan de vraagprijs voor Elia wilde voldoen.

De linkerspits verkondigde na de bekerfinale tegen Heerenveen zijn laatste wedstrijd voor FC Twente te hebben gespeeld. ‘Ik heb in mijn hoofd al afscheid genomen van de club, ja’, aldus Elia maandag. ‘Maar als er verder niets verandert, meld ik me vrijdag op de training. Als het moet speel ik ook wedstrijden voor FC Twente.’

Elia verlengde in de winterstop nog zijn contract bij FC Twente tot medio 2013.

Ik hoop zo dat Elia blijft en niets presteert komend seizoen. Om vervolgens af te dalen naar een diep dal. Gewoon vanwege die k*t Munsterman.

De Amerikaan Oguchi Onyewu mag zich in de warme belangstelling van Ajax verheugen, meldt Voetbal International. De 27-jarige centrale verdediger van Standard Luik is transfervrij, maar staat ook in de belangstelling van een groot aantal andere clubs. Zo hebben ook Portsmouth, Parma, Palermo en Fenerbahçe hun interesse in de speler kenbaar gemaakt.

Onyewu is een rechtsbenige verdediger die tot dusverre 42 interlands afwerkte voor zijn land. In 2006 werd hij verkozen tot de beste voetballer van Noord-Amerika. Ook maakte de Amerikaan de afgelopen maand indruk tijdens de strijd om de Confederations Cup.

De verdediger begon zijn Europese clubloopbaan bij het Franse FC Metz. Via La Louvière en Newcastle United kwam Onyewu in Luik terecht. Met die club werd hij de afgelopen twee jaar landskampioen.

Zou een goede zijn. Grote, sterke verdediger en nog transfervrij ook. Ik ben alleen bang dat hij door een club uit een grote competitie opgepikt gaat worden.

Jol polste Seedorf voor terugkeer naar Ajax
Coach Martin Jol heeft Clarence Seedorf gepolst voor een terugkeer naar Ajax. De middenvelder van AC Milan bedankte echter voor de aanbieding uit Amsterdam en maakte tegenover Voetbal International bekend dat hij nog niet klaar is in het buitenland.
Jol nam telefonisch contact op met Seedorf. 'Clarence maakte me duidelijk dat hij nog niet klaar is in het buitenland. Jammer, maar helaas. Seedorf heeft enorm veel ervaring en voetbalkwaliteit. En met zijn positieve houding zou hij een hoop kunnen betekenen voor mijn jeugdige ploeg', aldus de 53-jarige coach van Ajax.

Seedorf liet Jol weten dat hij nog niet klaar is in het buitenland. 'Ik ben al heel lang weg uit Nederland en heb nog niet het gevoel dat ik klaar ben in het buitenland. Mijn contract bij Milan loopt nog twee jaar door. Aan Martin Jol ligt het niet, hij lijkt me een zeer interessante trainer om onder te werken.'

In de toekomst sluit Seedorf een terugkeer naar Ajax niet uit. 'Ik gun Martin en Ajax het beste. We hebben afgesproken dat we contact met elkaar blijven houden. Wie weet wat de toekomst nog gaat brengen.'

Jammer, maar was te verwachten. Seedorf speelt bij een wereldclub en is niet een van de kleintjes daar.

'Ajax en Partizan in onderhandeling over Obradovic'

Ajax en Partizan Belgrado zijn in onderhandeling over Ivan Obradovic. De verdediger staat hoog op het lijstje van de Amsterdammers.

In Duitsland ontmoetten de vertegenwoordigers van Ajax en Partizan elkaar. Ajax heeft zes miljoen over voor de Serviër, Partizan zou meer vragen, zo meldt B92. Ajax heeft zes miljoen in vijf termijn voorgesteld. Partizan wil 5 miljoen plus 30% van de volgende transfer.

Obradovic heeft verklaard dat hij 14 juli duidelijkheid wil hebben.

Hoewel ik deze speler niet ken, ben ik wel blij om dit te lezen. Geeft in ieder geval aan dat Jol en Blind inzien dat de verdediging versterkt moet worden, aangezien ze naast deze Obradovic dus ook nog naar een centrale verdediger aan het kijken zijn. Het rugnummer 4 is ook nog leeg op de lijst (net als nummer 7 voor Elia), dus ik hoop dat er nog wat gaat gebeuren. Het lijkt er in ieder geval wel op dat Ajax eens actie aan het ondernemen is, in plaats van telkens maar afwachten.

Woensdagavond laat zijn de laatste onderhandelingen tussen FC Twente enerzijds en Ajax en Hamburger SV anderzijds over een transfer van Eljero Elia definitief afgeketst.

Reden is dat Twente vasthoudt aan een nog niet eerder naar buiten gekomen transfersom van veertien miljoen euro en geen cent minder.

Zowel Ajax als HSV bood een bedrag van acht miljoen euro en waren tot nadere onderhandelingen bereid, als ze het idee hadden gehad dat Twente-voorzitter Joop Munsterman bereid zou zijn geweest om tot een akkoord te komen. Munsterman weigerde echter water bij de wijn te doen.

Het bedrag van veertien miljoen euro wordt door alle partijen onredelijk hoog genoemd, temeer daar Elia twee seizoenen geleden voor slechts 200.000 euro overkwam van ADO Den Haag.

Inmiddels heeft zich een nieuwe kandidaat gemeld voor Elia. Het betreft Olympique Lyon, dat gisteren sterspeler Karim Benzema kwijtraakte aan Real Madrid. Ook de Fransen lijken echter tegen de hoge vraagprijs aan te hikken. Lyon zou maximaal een kleine tien miljoen euro over hebben voor de 22-jarige vleugelaanvaller.

Als Elia niet vertrekt en dus bij FC Twente blijft, dan wordt hij met een jaarsalaris van ruim twee miljoen euro de best verdienende speler uit de kleedkamer. Die bepaling werd vorig seizoen opgenomen in Elia's nieuwe contract, dat tot de zomer van 2013 loopt.

14 miljoen vragen en dan niet willen onderhandelen :roflol:

'Concrete belangstelling Ajax voor Argentijnse middenvelder'

2 juli 2009

Volgens Argentijnse media heeft Ajax concrete belangstelling voor Sebastián Prediger. De middenvelder staat ook in de belangstelling van Udinese en Tenerife, maar Ajax zou nu concreet zijn geworden. Met een transfer zou volgens het medium drie tot vier miljoen euro zijn gemoeid. De 22-jarige middenvelder van Colón de Santa Fe werd onlangs voor het eerst opgeroepen door bondscoach Maradona voor het nationale elftal van Argentinië.

Defensieve middenvelder..

Die speler heet Prediguer. Als ze in artikelen al namen van spelers fout gaan schrijven, heb ik zo altijd mijn twijfels bij de waarheid. Volgens mij is Ajax ook niet in Argentinië aan het scouten, maar dat weet ik niet zeker. Hij is wel redelijk lang (1.84), dus dat is in ieder geval al een voordeel, mocht het waar zijn. Maar goed, ik denk dat het basis middenveld uit Vertonghen - Aissati - Gabri gaat bestaan, mits ze natuurlijk 4-3-3 blijven spelen. Al zou Vertonghen ook nog weleens op de linksback positie terecht kunnen komen als Ajax geen nieuwe speler voor die positie haalt.

Terug
Naar boven