MuscleMeat

1e Cut: excel sheet

Nakas

Cool Novice
Waardering
0
Hallo,

Kunnen jullie mij vertellen of dit cut schema goed is:

Energieverbruik BMR
Gewicht in kg: 79.9kg Kcal: 1094,63
Lengte in cm: 176 Kcal: 880
Leeftijd in jaren: 21 Kcal: -143
Energieverbruik in rust 1898

Berekening vetverlies
Kcal inname: 2100
Energieverbruik BMR: 1898
Energieverbruik Cardio: 500
Energieverbruik Krachttraining: 500
Totaal gram vetverlies per dag-103

Dit schema op kracht trainings dagen. Maandag, woensdag, vrijdag.
Kwam toevallig dit handige excel sheet tegen in één van de stickies.

op niet trainings dagen doe ik dus 0 kracht training and 1000kcal cardio. door buiten te gaan fietsen, honden lopen, dat soort dingetjes

Dan had ik nog een vraag: over voeding.
Stel ik neem zeg maar 50 gram vet per dag naar binnen dan val ik in totaal maar 53gram vet af met dit schema toch? Enige manier om het vet verlies groter te maken?

Alvast bedankt.

---------- Toegevoegd om 19:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:33 ----------

meh het zag er zo goed uit:
Ik zal het effe met de hand wat knapper maken
---------- Toegevoegd om 19:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:33 ----------

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Het is dan wel geen Excel sheet geworden. (zag er wel zo uit voordat ik hem poste)

Mijn doel was om bij 85Kg te gaan cutten maar heb besloten om dit toch maar bij 80Kg te doen. Het bulken is niet helemaal goed gegaan naar mijn mening. ben van 16% BF naar 22% gegaan. Ik kan me broeken niet goed meer aan. Me buik is heel erg dik geworden en broeken die ik wel nog aan kan zitten erg strak langs de dijbenen en strak bij de buik.

Wil dus terug cutten naar 12% BF en dan opnieuw en dit keer beter, en cleaner gaan bulken. Ben in 8 weken 9.9kilo aangekomen, en meeste is vet :(

PS: Heeft iemand enig idee hoe je magere kwark lekkerder kan maken, waarbij je de smaak van de magere kwark minder of helemaal verstopt. ik vind het zo smerig maar de spullen die er in zitten zijn wel ideal voor het innemen voor het slapen gaan. Neem op dit moment half volle kwark met een smaakje, die zijn wel te doen.

Je kunt hier op het forum veel receptjes vinden met kwark (kijk eens onder de sectie : voeding.
Zelf pers ik soms 1 appelsien en giet dan het sap door de kwark.

In het boek BFFM wordt een zig-zag schema uitgelegd. 3 dagen -20% tov onderhoud gevolgd door een dag op onderhoud. Mogelijk kun je dit toepassen.
Elke kilo lichaamsgewicht is niet 100% vet dus gewicht afvallen zal sneller gaan.

qua kwark doe ik er zoetstof in of jam (is niet goed ;)). Kwark van de Zaanse hoeve is prima kaal vindt ik.

PS: Heeft iemand enig idee hoe je magere kwark lekkerder kan maken, waarbij je de smaak van de magere kwark minder of helemaal verstopt. ik vind het zo smerig maar de spullen die er in zitten zijn wel ideal voor het innemen voor het slapen gaan. Neem op dit moment half volle kwark met een smaakje, die zijn wel te doen.
Er zit om te beginnen al een verschil in smaak tussen verschillende merken. Daarnaast kan je bv fruit door je kwark doen, of nootjes, of van die aanmaaklimonadesiroop, of een scheutje vla! Of je moet gewoon wat meer je best doen om aan de smaak te wennen! :D

Oh en halfvolle kwark zit meestal vol met suikers (vooral die met smaakjes). Bekijk de voedingswaarden maar, zullen veel koolhydraten inzitten als het goed is. Beter dus magere kwark!

In het boek BFFM wordt een zig-zag schema uitgelegd. 3 dagen -20% tov onderhoud gevolgd door een dag op onderhoud. Mogelijk kun je dit toepassen.
Elke kilo lichaamsgewicht is niet 100% vet dus gewicht afvallen zal sneller gaan.
Heb ik momenteel in mijn schema's verwerkt.

• Topic Starter Topic Starter

qua kwark doe ik er zoetstof in of jam (is niet goed ;)). Kwark van de Zaanse hoeve is prima kaal vindt ik.

Ja maar met een zig zag voeding schema verlies je toch ook meer spier weefsel omdat je dus 3 dagen lang te weinig voeding krijgt.

Volgens dit schema verlies ik dus 103 gram vet per dag. dat is dus 721 gram vet in de week. als ik dat 10 weken vol hou zou ik er 7.2kg van afvallen alleen maar vet.

of deze getallen ook daad werkelijk in de praktijk zo zijn is nog maar de vraag.

Ja maar met een zig zag voeding schema verlies je toch ook meer spier weefsel omdat je dus 3 dagen lang te weinig voeding krijgt.

Volgens dit schema verlies ik dus 103 gram vet per dag. dat is dus 721 gram vet in de week. als ik dat 10 weken vol hou zou ik er 7.2kg van afvallen alleen maar vet.

of deze getallen ook daad werkelijk in de praktijk zo zijn is nog maar de vraag.
Nee juist niet, want op dag 4 ga je op onderhoud, waardoor je je lichaam voor de gek houdt (dat is de theorie). En zolang je voldoende kt doet en eiwitten eet, behoud je je spieren. :)

Cutten zal altijd gepaard gaan met spierverbranding. Kunst van cutten is om dit tot een minimum te beperken en snel resultaat te behalen. Eiwitten en eiwitbeschermers helpen hierbij. Bij goede voeding is verlies minimaal.

zig-zag juist goed om je lichaam niet in de spaarstand te krijgen waardoor je meer afvalt.

Terug
Naar boven