MuscleMeat

1e kuur besteld, wat is volgens jullie het beste schema?

• Topic Starter Topic Starter
sja wie zal het zeggen ..

ik kan gewoon niet meer eten dan dit daar heb ik te weinig tijd en ruimte voor

Dan moet je niet kuren als je niet beter kunt eten. Als je gaat kuren moet je beter eten. Elke bodybuilder kan je vertellen dat voeding de basis is van bodybuilding, zonder voeding die jou spieren voorziet in haar behoeften ga je die spieren weer verliezen. Je wint met een kuur 10 kg. en 5 maanden later is alles weer weg, puur zonde van je geld, je lichaam en de moeite.

ja maar als je gaat kuren heb je wel steeds honger

of ontken je dat?

ik kwam trouwens net deze foto tegen

http://www.pbase.com/barman/inbox

hij beweert dat hij hier 95 kg weegt

als dat zo is dan moet ik maar opnieuw op de weegschaal gaan staan en een foto hier plaatsen want ik ben echt groter/voller dan hem!!

BULKBOY zei:
mijn eetschema is vrij simpel, als jullie er iets aan toe willen voegen doe dat aub.

8:30 bord brinta/havermout

9:10 Shake 500ml

9:45 brood

10:20 shake

12:00 brood

13:00 shake

14:00 fruit (appel/kiwi/banaan)

15:30 shake

16:00 brood met zalm/tonijn/ei

18:00 warm eten

18:30 bak kwark

20:00 trainen

22:15 shake/banaan/sapje

neem maar van mij aan dat de primo echt zal zijn
(is misschien moeilijk te geloven)
ik weet dat 95% van de aangeboden primo niet echt is

Ok,dit moet een geintje zijn! ??? Je voedingsschemagebaseerd op broodmaaltijden en shakes.Was het maar zo simpel kwa voeding! ;)

Probeer gewoon op circa 6 maaltijden te houden o.a. EN ga eerst op deze site maar is over voeding lezen.Wat een goede voedingswaardige maaltijd is bijvoorbeeld voor een bodybuilder o.a!En zorg dan dat ELKE maaltijd een hoge voedingswaarde heeft.Dus geen twee maaltijden met boterhammen met bijv hagelslag ofzo :D.Wat veel mensen doen is shake na training en shake voor slapen en voor de rest flink bulken(als je wilt aankomen of kuren natuurlijk :p ) met ECHT eten!

1. zorg voor een goed voedingsschema
2. zorg voor een goed trainingschema
3. dan zou je eventueel aan kuren kunnen denken.Ik persoonlijk heb nooit gekuurd,maar weet wel hoe voedingsschemaer ongeveer uit ziet voor iemand die kuurt.(trouwens genoeg info op deze site te vinden erover!)

Suc6 met je doel!

GreetingsssZ

zit er niet heel ver van af maar ik ben (nog) naturel!!

behulpzaamheid is niet echt aan de orde hier geloof ik (op enkele na)

ik geef toe dat mijn voeding niet top is maar ik kom er wel goed mee aan !!??
wat ik ook een tijd heb gedaan is veel van die zakjes van knorr met pasta gegeten
ik denk dat al een stap voorruit is om daar weer mee te beginnen ?

maargoed bedankt voor die 80% negatieviteit

BULKBOY zei:
ja maar als je gaat kuren heb je wel steeds honger

of ontken je dat?

ik kwam trouwens net deze foto tegen

http://www.pbase.com/barman/inbox

hij beweert dat hij hier 95 kg weegt

als dat zo is dan moet ik maar opnieuw op de weegschaal gaan staan en een foto hier plaatsen want ik ben echt groter/voller dan hem!!

Wat heeft dat met jou kuur te maken bro ? :rolleyes:

Anywayz:

Bouw je voedingsschema op op basis van producten als zilvervliesrijst, volkoren pasta, havermout voor koolhydraten, kip, tonijn, koolvis, zalm, biefstuk, eieren voor de eiwitten en voor je vetten producten als kokosolie, levertraan, lijnzaadolie. Bij een maaltijd denk ik aan bv. 50-100 gr. rijst (ongekookt gewogen) + 200 gr. kip + 1 eetlepel lijnzaadolie of ik denk aan 50 gr. pasta + 200 gr. zalm. Dat zijn maaltijden en daar eet je er 6 van per dag, uiteraard afgestemd op jou lichaamsgewicht en jou verbruik en doel. Daarnaast kan je in bepaalde situaties kiezen voor een shake. Stel je hebt absoluut geen tijd om te eten, dan pak je een shake. En direct na je training wat dextrose, vit. c. in een shake met whey bv. Bouw je schema op basis van vaste voeding, uiteraard kan je altijd kiezen bij 1 of 2 maaltijden een shake te nemen, maar leven op brood ( wat stukken minder voedzaam is als rijst of pasta) en shakes is geen manier om harde massa te pakken.

die 80% negatieviteit is niet om je de grond in te trappen.Maar meer om je bewust te maken van wat je wilt doen.Want als je alleen maar bijv positieve dingen had gehoord en je was begonnen met wat kuren.Dan was je aangekomen idd bij het begin en paar maanden later alles weer kwijtgeraakt.En zat je met het idee van,had ik het maar nooit gedaan!

Probeer gewoon voeding te verbeteren,dan zal je ook merken dat je sterker wordt en meer massa gaaat aanmaken(ja duurt ietsje langer dan met kuren,maar je houdt het!) En wanneer daar een goed ritme in zit kwa voeding,dan kan je aan kuren gaan denken.

kijk dat is nou een serieuze/behulpzame reply

thanks bro!! dit stel ik op prijs

BULKBOY zei:

wat ik ook een tijd heb gedaan is veel van die zakjes van knorr met pasta gegeten

Men wil je enkel laten doordringen van het feit dat voeding, training en rust de basis van bodybuilding is, slijp daaraan dan zal je punt 1 al natuurlijk goed groeien, maar wil je dan toch kuren dan zal je winst stukken beter zijn en de massa veel makkelijker blijven zitten. En dat is toch je doel. En ik zie hier 80% positiviteit, allemaal collega builders die jou nuttige tips geven en niet simpel zeggen zet die spuit maar 8 weken in je reet en bekijk het dan maar. Opmerkelijke reactie van jou kant dus.

BULKBOY zei:

wat is hier nou allemaal negatief aan??? Je word juist voor een grote fout behoud! Zonder goede kennis van voeding hoor je nog niet eens aan AS te denken. En dat je meer honger hebt in de kuur, dat klopt.. maar wat denk je na de kuur?? Dan zul je ook gigantisch veel moeten eten om de gewonnen massa te behouden.

ja maar ipv van te gaan lopen zeuren over dat ik niet goed doe
kun je me ook wat handige voedings tips geven !! zoals soulreaver ...

ben nogal eigenwijs ;)

Lees het voedingsgedeelte eens door, bekijk schema's van anderen. Iedereen kan 's ochtends een pak rijst koken het in een grote bak mikken, in een tas stoppen met 2 flessen wat erbij en zorgen dat het aan het eind van de dag op is. tonijn zit in blik en is tegenwoordig zonder opener te openen. Shakes kan je meenenem, kwark kan uren zonder koelkast, kip kan je best 2 uur zonder koelkast vervoeren in deze tijd, maak 's avonds je hele voeding klaar, stop het in je tas en zorg dat het op is. Moet jij eens opletten wat voor resultaten er mogelijk zijn bro. Ik heb mensen echt zien groeien natural nadat ik ze had geholpen met voeding dat iedereen riep, die kuurt. Niks is onmogelijk, maar discipline en doorzettingsvermogen horen nou eenmaal bij een bodybuilder.

ja maar na de kuur is door al het eten je maag uit gaan zetten en kun je meer eten

handige voedingstips horen niet hier, maar in de voedingssectie. Lees daar en stel daar je vragen en je krijgt er goede antwoorden op. Zoals ik al zei, zoek ook eens in mbv de searchfunctie naar voedingsschema's. Alleen daarvan kun je al een heel stuk wijzer worden.

THANKS!!!

daar heb ik wat aan ! ipv van rijst maak ik pasta klaar, dat moet ook kunnen toch?

pak dan wel volkoren pasta..

ik geloof niet dat dat de oorspronkelijke vraag was ...

ik geef toch antwoord???

Terug
Naar boven