Fitness Seller

1m88, 110 kg, 33 vet...(motivatie)plan

Toon82

Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
106kg
Vetpercentage
26%
een paar percentages vet verliezen, is niet moeilijk en daar kan je makkelijk motivatie voor opbrengen, maar met mijn stats raak ik gedurig de moed kwijt.

2 jaar geleden woog ik 85 kg en at ik slechter en meer dan nu, het verschil is toen 25 jaar en nu 27 jaar. De laatste 15 kg zijn er op 3 maanden bijgekomen.
Ik weet echt niet wat er gaande is en waarom ik ineens zo aankom.
Ik heb wat gezondigd, ik heb wat gesnoept, maar heb ook gezonde dingen gedaan en weet dat ik vroeger dus veel slechter en meer at.

Heeft nog iemand dit ooit ervaren? Het is echt niet om mezelf goed te praten.

Ik heb nog een cutschema liggen van een sportvoedingscoach ( de baets uit melle, belgië) waar ik een dik jaar geleden ben bij geweest.

Kortweg kwam het erop neer dat je drie keer per dag een heel kleine portie koolhydraten mocht nemen ( echt zeer klein) en 6 keer minstens 30 eiwitten en zeer weinig vetten.

1 dag op 4 mocht ik 5 porties carbs eten en de dagen dat ik niet trainde slecht 1 miniportie...

Ik voel me niet goed met dat schema. Tuurlijk moet je minder carbs eten tijdens de cut, maar dit is toch echt weinig.

Nu: het is vooral die onverklaarbare gewichtstoename die me zorgen baart.
Er klopt gewoon iets niet.

15kilo in 1 jaar is al erg als dat geen spieren zijn dan..... dusss

Post eens wat je at ongeveer op een dag in die 3 maanden dat je zoveel aankwam en post ook eens je voedingsschema van nu.

Probeer vooral dingen te eten die je lekker vind en toch gezond zijn. En low carb dieten zijn imo wel heel effectief, maar je moet je er wel goed bij voelen. Ik voel me zelf prima bij low carb, bevalt me uitstekend, maar ik zit ook niet extreem laag in de carbs. Eet vooral natuurlijke producten: vlees, noten, groenten, fruit, en vermijd snelle suikers. En ga eens kcal tellen als je echt wilt afvallen. En dan kom je er misschien achter dat die gewichtstoename niet onverklaarbaar is, maar dat je gewoon boven je onderhoud consumeert.

15 kilo in 3 maanden is wel heel erg veel...is het niet zo dat je meer gesnacked/gegeten hebt de laatste maanden?

• Topic Starter Topic Starter
dat is een vraag die ik constant krijg, heb je niet meer dan anders gesnackt of gegeten? en het antwoord is: neen! Heb het echt moeilijk dat ik die vraag gedurig te horen krijg. Ik word als een soort misdadiger bekeken terwijl ik het niet ben.
Ik ben eerlijk, wat zou het voor mezelf uitmaken mocht ik hier komen liegen? Ik vroeg me gewoon af of hier nog iemand met dit soort problemen te kampen had?

Ik 'n half jaar geleden ook aangekomen terwijl ik even veel at, maar dit kwam ook door de stress en het slechte slapen.

heb door omstandigheden heel veel stress in mijn leven ( verhuis, problemen met familie,...)
slaap daardoor onregelmatig ( niet kort maar onregelmatig) en loop zeer nerveus.

misschien duffe vraag, maar zuip je veel? dat zet ook redelijk aan heb ik gemerkt nml :) verder is het gewoon een kwestie van clean eten en veel cardio (en natuurlijk KT) doen

Laat je schildklier eens nakijken man, als je echt hetzelfde eet als vroeger en je komt op 3 maand 15kg vet bij, is er iets mis.

ik drink nooit alcohol, zuip alleen water en af en toe light drank, drink nooit calorieen.

Je moet op de een of andere manier zorgen dat je die stress kwijtraakt en een goede (regelmatige) nachtrust krijgt.

Start met bewegen.

Laat je schildklier eens nakijken man, als je echt hetzelfde eet als vroeger en je komt op 3 maand 15kg vet bij, is er iets mis.

Idd, een slecht werkende schildklier kan je hele lichaam in de war brengen.. (Ik ken iemand die dat heeft) Is hele goed medicatie voor te krijgen, dan ben je binnen een paar weken/maanden weer zo goed als nieuw ;)

Ik denk ook eerder aan de schildklier, eventueel is je hormoonhuishouding en/of metabolisme gewijzigd waardoor je op korte termijn veel zwaarder bent geworden.
Stress kan een oorzaak zijn...

heb door omstandigheden heel veel stress in mijn leven ( verhuis, problemen met familie,...)
slaap daardoor onregelmatig ( niet kort maar onregelmatig) en loop zeer nerveus.

Beste Toon,

De kans is erg groot dat stress de boosdoener is. Alles wat je verteld duidt daar namelijk op. Onregelmatig slapen is ook niet goed. Verzorgt nog meer stress en maakt je erg moe.

Het is heel moeilijk maar je moet echt eerst proberen regelmaat in je leven te brengen. Doe dingen op vaste tijdstippen. Als het niet goed lukt, maak dan een schema waarin je gewoon alles beschrijft per tijdseenheid.
Ga op een vast tijdstip naar bed en probeer 7-8 uur te slapen. In begin is het erg moeilijk, maar de mens zit zo mooi in elkaar dat je er aan gewend raakt en op een gegeven moment als een roosje in slaap zal vallen en een goede nachtrust zal maken.

De stress moet minderen. Ook (gezond) gestructureerd eten helpt daarbij. En plan voor jezelf ook rust momenten waarin je een filmpje kijkt of iets anders doet waar je plezier in hebt.

Regelmaat is de sleutel denk ik. Plan alles wat je doet. Alles op vaste tijdstippen. Niet elke dag hoeft precies hetzelfde te zijn, maar zorg dat je het vast hebt staan. Je hoeft zo niet je hele leven te plannen, maar het is op dit moment wel nodig om je beter te laten voelen en ook goed bezig te kunnen gaan met die pondjes eraf te laten vliegen.

Eerst de oorzaak wegnemen en ik denk dat dat kan door regelmatig te leven.

Sterkte ermee man!

Als ik stress heb en te weinig slaap heb, dan begin ik net te vermageren.???

Is afhankelijk van persoon tot persoon. Ik heb geregeld perdiodes van grote stress/heel weinig slaap meegemaakt. Sommige mensen aten amper en vielen af, ikzelf begin te vreten (hoe vettiger hoe prettiger) en op te blazen.

Is afhankelijk van persoon tot persoon. Ik heb geregeld perdiodes van grote stress/heel weinig slaap meegemaakt. Sommige mensen aten amper en vielen af, ikzelf begin te vreten (hoe vettiger hoe prettiger) en op te blazen.
Ja, maar de topicstarter zegt dat hij niet meer begon te eten..

nogmaals: post je voedingsschema even!

Terug
Naar boven