AndroidHealthClinic

1Ste cutschema ever!!!

CityOfAngels

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m89
Massa
107kg
Beste Dbb leden,

Na verschillende jaren op en af te trainen heb ik besloten mijn hobby professioneler aan te pakken.
Ik ga voor de eerste keer in jaren een cutschema trachten te volgen. Ik wil tegen het voorjaar op een degelijk vetpercentage komen te staan om na de zomer een cleanbulk te starten.

Mijn stats:

Man
1m89
102kg nuchter en 17% vet met een driepuntsmeting.

Mijn plan is om dagelijks 3000kcal te eten in volgende verhouding:
43.5% eiwitten
38.5% koolhydraten en 17% vetten

Ik ga 3 tot 4 maal in de week fitnessen (trainingschema nog in de maak) en bijkomend ga ik 4-5 x in de week cardio doen op 60-70% van mijn max. heart rate en dit ongeveer 45 tot 60min.

Zo zal ik hopelijk voldoende vet verbranden om af te vallen.
Wekelijks zal ik mijn stats nakijken om te zien of ik correct afval.

Laat mij weten wat jullie ervan vinden! Kritiek is welkom, kan ik alleen maar van leren :-)

Alvast bedankt!

Bijlagen

Jij doet 100 gram pindakaas op 2 sneetjes brood?

heb je je onderhoud wel berekend?
bereken dat eerst... je BMR en dan vermenigvuldigen met je activiteitsfactor. Dan heb je je onderhoud.
Dan om af te vallen 500 kcal minder nemen dan dat.

• Topic Starter Topic Starter
Mijn onderhoud ligt op 3400kcal.
Ik vermoed dat 100gr mss wat veel is, dit zal ik vandaag nog beoordelen. Op de dagen dat ik niet kan sporten (zoals vandaag, feestdag) zal ik de pindakaas verminderen en eventueel de walnoten laten vallen.
Verder geen opmerkingen omtrent mijn schema?

Dat deficit is te groot imo, 400 kcals aan eten en al die cardio erbij.
Zou 400-500 kcals per dag aanhouden.

Op niet trainingsdagen ga ik 2500kcals eten.
Dit volgens volgend schema (zie bestand)
En met volgende eindwaarden:

totalen 246,5 220,2 71,6 2511,2

45,80% 41,00% 13,00%

Op trainings-/cardio dagen kan ik mss mijn kcal laten stijgen.

Welke waarden laat ik dan best stijgen en hoeveel kcal stijg ik?
Ik vermoed dat eiwitten vooral moeten meestijgen dan?

Bijlagen

Imo wat teveel eiwit. Zeker met zoveel cardio zou ik koolhydraten wat verhogen en eiwitten iets laten zakken. Vetten mogen misschien ook wel omhoog. Ik zou gewoon 1 gram vet p/kg, 2 gram eiwit p/kg de rest opvullen met carbs.

Aan de hoge kant met eiwitten maar kan prima.
Wel aan de lage kant met je vetten. 1 gr per kg lichaamsgewicht is een richtlijn.

je smeert verre van 100 gram pindakaas op 2 bth. Je mag blij zijn als je 40-50 gram haalt en dat is al erg dik smeren.
Je vetten komen dan nog lager uit. En je deficit is wel erg groot ook. met bijna 1000 kcal onder je onderhoud zal je ook spieren in gaan leveren.

Wel aan de lage kant met je vetten. 1 gr per kg lichaamsgewicht is een richtlijn.

je smeert verre van 100 gram pindakaas op 2 bth. Je mag blij zijn als je 40-50 gram haalt en dat is al erg dik smeren.
Je vetten komen dan nog lager uit. En je deficit is wel erg groot ook. met bijna 1000 kcal onder je onderhoud zal je ook spieren in gaan leveren.
Dit, en op rustdagen niet de pindakaas en walnoten schrappen maar wat carbs.

Niet meteen zo gek doen met al die cardio joh. 500 kcals onder je caloriebehoefte eten daar ga je goed mee afvallen, gaandeweg kun je als het wat minder hard gaat wat cardiosessies toevoegen zodat je niet minder hoeft te gaan eten.

Niet al je kruit in 1 keer verschieten zou ik zeggen.

Bedankt voor de reacties!
Ik heb ondervonden dat ik max 50gr smeer op mijn boterham, dus dit moet ik zeker aanpassen.
Ik zal morgen kijken wat ik kan doen om mijn vetten te laten stijgen.
Ik zal mijn schema wekelijks aanpassen naargelang mijn vorderingen, maar mss start ik nog niet met cardio gezien ik dan een te groot deficiet zal hebben.

Bedankt!

kom maar op 100gram pindakaas op me brood :D:D vreet zo een paar potten leeg per dag :(

Terug
Naar boven